[P11/WP11] CD20T Dusi się, kopci na jasno
: 2017-01-09, 11:48
Witam serdecznie!
Posiadam od roku CD20T. Kiedy zaczęły się mrozy, 2 minuty pod odpaleniu silnika wskaźnik temperatury cieczy na zegarach poszybował na max. Po chwili sam spadł do normalnego poziomu. Taka sytuacja miała miejsce z 4 razy. Pompy wody nie wymieniałem, płyn chłodniczy w normie (ilościowo i jakościowo).
Dzisiaj zdarzyło mi się coś niepokojącego. Podczas wolnej jazdy silnik zaczął przerywać. Zatrzymałem się. Zaświeciła się kontrolka CHECK, silnik nie mógł się wkręcić powyżej 2.000obr, kopcił intensywnie na jasno. Po chwili kontrolka CHECK zniknęła, a silnik zaczął pracować miarowo i wkręcał się dobrze. Za chwilę znów to samo. Miałem wrażenie, że pompka nad filtrem paliwa chodziła za miękko. Czyżby paliwo mogło zamarznąć? Ropa może nie być najlepszej jakości... Podstawa pompy paliwowej bez widocznych wycieków paliwa. Nigdy nie miałem problemów z odpalaniem. Raz mi silnik zgasł, kiedy ostro przyspieszałem a po chwili puściłem pedał gazu. Filtry wymieniane 3 m-ce wcześniej razem z olejem 10W40. Płyn chłodniczy i olej w normie.
Pomyślałem sobie, że może to być problem z czujnikiem temperatury chłodziwa. Później doczytałem, że czujniki są dwa: jeden ma wyjście na zegary, drugi do ECU. Co do dziwnych wskazań temp. cieczy na zegarach: obstawiałem pompę wody, termostat i czujnik. Teraz już nie wiem, bo musiałby popsuć się czujnik od ECU, żeby przez to silnik koślawo pracował... Wyjąłem wtyczkę od czujnika przy termostacie (góra silnika) i po chwili włączyły się wentylatory. Przy okazji: gdzie jest drugi czujnik?
Dzisiaj rano było -10*C. Silnik bez problemu odpalił. Zrobiłem 5km i wszystko było dobrze.
Przed chwilą wymrugałem błędy:
21 - Injection Timing Control Valve. Jest to wtrysk sterujący?
13 - Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor - czujnik temperatury płynu chodzącego silnika. Rozumiem, że jest to czujnik podający informację do komputera? Przypominam, że wskaźnik temp. cieczy na zegarach czasem mi wariuje.
Co Wy o tym myślicie? Kupiłem dobrego paliwa, spuszczę kondensat z filtra, doleję denaturatu, ogrzeję filtr paliwa i zobaczymy.
Posiadam od roku CD20T. Kiedy zaczęły się mrozy, 2 minuty pod odpaleniu silnika wskaźnik temperatury cieczy na zegarach poszybował na max. Po chwili sam spadł do normalnego poziomu. Taka sytuacja miała miejsce z 4 razy. Pompy wody nie wymieniałem, płyn chłodniczy w normie (ilościowo i jakościowo).
Dzisiaj zdarzyło mi się coś niepokojącego. Podczas wolnej jazdy silnik zaczął przerywać. Zatrzymałem się. Zaświeciła się kontrolka CHECK, silnik nie mógł się wkręcić powyżej 2.000obr, kopcił intensywnie na jasno. Po chwili kontrolka CHECK zniknęła, a silnik zaczął pracować miarowo i wkręcał się dobrze. Za chwilę znów to samo. Miałem wrażenie, że pompka nad filtrem paliwa chodziła za miękko. Czyżby paliwo mogło zamarznąć? Ropa może nie być najlepszej jakości... Podstawa pompy paliwowej bez widocznych wycieków paliwa. Nigdy nie miałem problemów z odpalaniem. Raz mi silnik zgasł, kiedy ostro przyspieszałem a po chwili puściłem pedał gazu. Filtry wymieniane 3 m-ce wcześniej razem z olejem 10W40. Płyn chłodniczy i olej w normie.
Pomyślałem sobie, że może to być problem z czujnikiem temperatury chłodziwa. Później doczytałem, że czujniki są dwa: jeden ma wyjście na zegary, drugi do ECU. Co do dziwnych wskazań temp. cieczy na zegarach: obstawiałem pompę wody, termostat i czujnik. Teraz już nie wiem, bo musiałby popsuć się czujnik od ECU, żeby przez to silnik koślawo pracował... Wyjąłem wtyczkę od czujnika przy termostacie (góra silnika) i po chwili włączyły się wentylatory. Przy okazji: gdzie jest drugi czujnik?
Dzisiaj rano było -10*C. Silnik bez problemu odpalił. Zrobiłem 5km i wszystko było dobrze.
Przed chwilą wymrugałem błędy:
21 - Injection Timing Control Valve. Jest to wtrysk sterujący?
13 - Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor - czujnik temperatury płynu chodzącego silnika. Rozumiem, że jest to czujnik podający informację do komputera? Przypominam, że wskaźnik temp. cieczy na zegarach czasem mi wariuje.
Co Wy o tym myślicie? Kupiłem dobrego paliwa, spuszczę kondensat z filtra, doleję denaturatu, ogrzeję filtr paliwa i zobaczymy.