[P11/WP 11.144] Problem z TPS, czujnik położenia przepustnic
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP 11.144] Problem z TPS, czujnik położenia przepustnic
Witam, jakiś czas temu w rodzinie pojawiła się owa Primerka z silnikiem (najprawdopodobniej) SR20DE, jest to 2.0 140KM, ale jest problem z TPSem, mianowicie na włączonym zapłonie na środkowym pinie jest 0,68V, znalazłem informację że powinno być w okolicach 0,45V, i tu zaczyna się problem ponieważ TPS jest już w skrajnym położeniu i te 0,68V jest już najniższą wartością jaką można wyregulować, przekopałem internet, pościągałem jakieś serwisówki ale nic tam nie znalazłem, czy miał ktoś może taki przypadek lub wie jak to naprawić? Z góry dziękuję.
Zobacz ile jest, jak silnik pracuje
Pytanie - przepustnica z domykaniem czy bez?
Pytanie - przepustnica z domykaniem czy bez?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Taka grucha na przepustnicy jest? Jak coś mam TPS'a od wersji z automatyczną skrzynią biegów.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Generalnie stało się to tak, że został on ponoć wyciagniety(niewiem po co) i po założeniu spowrotem go jest tak jak mówię minimum 0,68V, a gdyby przepustnica była by zawalona nagarem, to wydaje mi się że było by to widać po osi przepustnicy która dotyka ogranicznika, tak mi się wydaje czy źle mówię? Tzn jeżeli by była zawalona i nie domykała się to właśnie by się nie zapierała o ogranicznik tylko blokowała by się wcześniej, myślę że zrozumiecie o co chodzi.
A może standardowo przepływka padała, wariowały obroty i gasnął, ktoś se nie poradził i jako rozwiązanie na sprzedaż wkręcił ogranicznik wyżej?:) zdejmij gumową rurę i zobacz na liścia, zerknij też czy ktoś nie grzebał przy ograniczniku, tylko jak nie musisz to nie tykaj:)
Oczywiście to może byc walnięty/grzebany źle TPS i powyższe nie ma sensu, ale jak np. u siebie z pewnego powodu podkręciłem obecnie ogranicznik i mam 0,51 V na TPS z polifta tylko przepustnica inna.
Oczywiście to może byc walnięty/grzebany źle TPS i powyższe nie ma sensu, ale jak np. u siebie z pewnego powodu podkręciłem obecnie ogranicznik i mam 0,51 V na TPS z polifta tylko przepustnica inna.
Ogranicznik nie mam pojęcia czy był ruszany, niby na nakrętce jest czerwona farba/klej ale to o niczym nie świadczy, ja sobie zaznaczyłem jego położenie i go wykręciłem ale to nic nie dało więc wkręciłem go spowrotem do swojego położenia. Kiedyś w Audi 80 też regulowałem TPS i tam właśnie trzeba było cofnąć nastawnik przepustnicy do jego regulacji, a przy nissanie nic takiego nie znalazłem ani w dokumentach ani na forach. Dziś jeszcze zdejmę tą rure i zerknę tam do środka, dam znać. A jeszcze jedno, nie orientujecie się czy tego TPSu nie ustawia się za pomocą szczeliniomierza?