Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP 11.144] Problem z TPS, czujnik położenia przepustnic

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

patrykzs
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2016-12-22, 16:36
Lokalizacja: Szczecin

[P11/WP 11.144] Problem z TPS, czujnik położenia przepustnic

Post autor: patrykzs » 2016-12-22, 17:09

Witam, jakiś czas temu w rodzinie pojawiła się owa Primerka z silnikiem (najprawdopodobniej) SR20DE, jest to 2.0 140KM, ale jest problem z TPSem, mianowicie na włączonym zapłonie na środkowym pinie jest 0,68V, znalazłem informację że powinno być w okolicach 0,45V, i tu zaczyna się problem ponieważ TPS jest już w skrajnym położeniu i te 0,68V jest już najniższą wartością jaką można wyregulować, przekopałem internet, pościągałem jakieś serwisówki ale nic tam nie znalazłem, czy miał ktoś może taki przypadek lub wie jak to naprawić? Z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-12-22, 17:11

Zobacz ile jest, jak silnik pracuje :]
Pytanie - przepustnica z domykaniem czy bez?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

patrykzs
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2016-12-22, 16:36
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patrykzs » 2016-12-22, 17:14

Na odpalonym silniku na wolnych obrotach też ciągle było 0,68V, a przepustnica nie wiem nawet, z nissanem dopiero zaczynam przygodę, powiesz jak to można rozpoznać?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-12-22, 17:25

Taka grucha na przepustnicy jest? Jak coś mam TPS'a od wersji z automatyczną skrzynią biegów.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

patrykzs
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2016-12-22, 16:36
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patrykzs » 2016-12-22, 17:30

Żadnej gruszki tam nie widziałem w okolicach przepustnicy, to jest skrzynia manualna, na tym TPSie jest oznaczenie HITACHI SERA483-05, tylko dlaczego go nie można wyregulować niżej?

Spojrzałem na zdjęcia przepustnic na allegro, ja mam bez tej gruchy z weżykiem

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2016-12-22, 18:57

Możesz mieć zawaloną przepustnice nagarem i nie będzie sie domykała co za tym idzie TPS też będzie odchylony

patrykzs
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2016-12-22, 16:36
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patrykzs » 2016-12-22, 20:27

Generalnie stało się to tak, że został on ponoć wyciagniety(niewiem po co) i po założeniu spowrotem go jest tak jak mówię minimum 0,68V, a gdyby przepustnica była by zawalona nagarem, to wydaje mi się że było by to widać po osi przepustnicy która dotyka ogranicznika, tak mi się wydaje czy źle mówię? Tzn jeżeli by była zawalona i nie domykała się to właśnie by się nie zapierała o ogranicznik tylko blokowała by się wcześniej, myślę że zrozumiecie o co chodzi.

Awatar użytkownika
cloud_9
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2013-09-22, 10:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cloud_9 » 2016-12-22, 22:01

A może standardowo przepływka padała, wariowały obroty i gasnął, ktoś se nie poradził i jako rozwiązanie na sprzedaż wkręcił ogranicznik wyżej?:) zdejmij gumową rurę i zobacz na liścia, zerknij też czy ktoś nie grzebał przy ograniczniku, tylko jak nie musisz to nie tykaj:)

Oczywiście to może byc walnięty/grzebany źle TPS i powyższe nie ma sensu, ale jak np. u siebie z pewnego powodu podkręciłem obecnie ogranicznik i mam 0,51 V na TPS z polifta tylko przepustnica inna.

patrykzs
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2016-12-22, 16:36
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patrykzs » 2016-12-23, 08:28

Ogranicznik nie mam pojęcia czy był ruszany, niby na nakrętce jest czerwona farba/klej ale to o niczym nie świadczy, ja sobie zaznaczyłem jego położenie i go wykręciłem ale to nic nie dało więc wkręciłem go spowrotem do swojego położenia. Kiedyś w Audi 80 też regulowałem TPS i tam właśnie trzeba było cofnąć nastawnik przepustnicy do jego regulacji, a przy nissanie nic takiego nie znalazłem ani w dokumentach ani na forach. Dziś jeszcze zdejmę tą rure i zerknę tam do środka, dam znać. A jeszcze jedno, nie orientujecie się czy tego TPSu nie ustawia się za pomocą szczeliniomierza?

michas
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2016-10-18, 18:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: michas » 2017-01-11, 18:12

a moze ktos tego tpsa źle założył? jeśli będzie źle założony tzn. nie będzie siedział na swoim miejscu to tez będzie tak reagował. Wiem to z własnego doświadczenia:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”