Strona 1 z 1
[P11/WP11] [P11/WP11] problem z uruchomieniem samochodu
: 2016-10-29, 16:34
autor: michas
Witam ponawiam mój problem. czego to może być wina że gdy zatankuje pół zbiornika benzyny to auto odpala normalnie ale ile potem ubywa tego paliwa w zbiorniku tym gorzej zaczyna odpalać jak już jest przy rezerwie to jest po prostu masakra próbuje załapać próbuje próbuje i w koncu po którymś kręceniu odpala. dzieje się to na zimnym silniku jak również jak autko dłużnej postoi po zgaszeniu sinika,Wymieniłem filtr powietrza filtr paliwa 2 razy wymieniałem pompę paliwa dalej bez zmian zbiornik paliwa wyczyszczony..
: 2016-10-29, 17:51
autor: janusz
michas, napisz jaki silnik, bo my wróżkami nie jesteśmy, a w P11/P11.144 siedziało przynajmniej 7 różnych jednostek napędowych.
: 2016-10-29, 18:56
autor: michas
2.0L 140km myśle ze niewiele konstrukcja sie nie rożnią;) od pozostałych 2.0 dodam jeszcze ze to benzyna.
: 2016-10-29, 19:40
autor: janusz
michas, SR20 w zależności od modelu P10/P11/P11.144/N14/N15 różni się - znacznie.
To, co pierwsze podejrzewałem, to już wyeliminowałeś. Co mi przychodzi do głowy - zawór od EVAPu i gumowe wężyki - spękania, które generują nieszczelności. Oraz regulator ciśnienia paliwa.
: 2016-10-31, 13:55
autor: michas
no ten nissan poliftowy nie znam oznaczenia rok produkcji 2000r 2.0L 140km.
co to jest zawór od EVAPu jak go mogę zdiagnozować i jak mogę zdiagnozować regulator ciśnienia paliwa
: 2016-10-31, 19:39
autor: janusz
michas, zawór od EVAPu - na kolektorze ssącym z niebieską wtyczką - dochodzą do niego dwa wężyki - jeden idzie do kolektora ssącego, a drugi do takiej czarnej puszki na prawym kielichu.
Regulator ciśnienia paliwa - wyjąć trzeba niestety i zrobić układ do pomiaru.
: 2016-11-01, 09:53
autor: michas
A czy moglbys wstawic zdjecie tego evapu gdzie to jest umiejscowione i jaki wezyk zdjac? I jak zrobic ten uklad do pomiaru regulatora Cisnienia paliwa? I w koncu co mam z tym evapem zrobic jak go znadje?
: 2016-11-01, 10:56
autor: MareckiKrk
Sprawdz polaczenie miedzy pompa paliwa a deklem na baku. Mnie kiedys sparcial wąż od pompy do dekla i paliwo zamiast z pompy isc na silnik, ladowalo z powrotem do baku

bo przy pol baku pompa jest zanurzona

: 2016-11-01, 14:44
autor: michas
wymienilem przewody wymienilem pompe paliwa wymienilem filtr paliwa wymineilem wszedzie te male wezyki cisnieniowe dalej to samo
[ Dodano: 2016-11-04, 11:09 ]
i cisza w sprawie mojego tematu...
: 2016-11-06, 11:01
autor: NismoMan1
Wazne pytanie: czy masz instalacje gazowa LPG?
: 2016-11-06, 18:27
autor: michas
tak mam zakręciłem na cały tydzień butle z LPG dalej to samo
[ Dodano: 2016-11-07, 16:14 ]
aaaa kurde zaginam was z moim nissanem:D
: 2016-11-07, 23:55
autor: polo32
Odrobiłeś zadanie domowe w sprawie EVAP-u i regulatora ciśnienia? (zasada działania, lokalizacja podzespołów itp.)
Nie jest to złośliwość z mojej strony, ale oczekując pomocy na forum, musisz posiadać minimum wiedzy na omawiany temat, niestety - tym bardziej, że mamy tu do czynienia z oparami benzyny.
Ułatwi to pracę Tobie i udzielającym pomocy

.
Również uważam, że przyczyna tkwi w EVAP-ie lub regulatorze, ale dalsze działanie po spełnieniu powyższego i to głównie na zasadzie wymiany/podmiany - (kilka zaworków ciśn. i 1 elektrozawór).
: 2016-11-08, 08:06
autor: zuh
Próbowałeś odkręcać kolek wlewu? Kiedy już nie chce odpalać.
Jak już ma problemy z odpaleniem to odkręcić korek i czy nadal jest to samo?
: 2016-11-08, 09:50
autor: polo32
zuh, to nic nie da. W korku znajdują się dwa zaworki, pracujące między podciśnieniem (0,16-0,2 bar) a próżnią. Otwarcie korka przy pracującym silniku, może być b. niebezpieczne - dostarczasz powietrze (tlen) o ciśnieniu 1 atm.
W tym przypadku jedynie wymiana/ podmiana korka - z tym się zgodzę (zapłon wyłączony).
: 2016-11-08, 15:37
autor: michas
jak odkrece korek dalej to samo czy bedzie korek czy nie bedzie to jest bez roznicy nawet jak zdejme przewody z tego pochlaniacza oparów paliwa tej czarnej puchy tez nic nie daje..
[ Dodano: 2016-11-08, 15:40 ]
polo32 pisze:Odrobiłeś zadanie domowe w sprawie EVAP-u i regulatora ciśnienia? (zasada działania, lokalizacja podzespołów itp.)
Nie jest to złośliwość z mojej strony, ale oczekując pomocy na forum, musisz posiadać minimum wiedzy na omawiany temat, niestety - tym bardziej, że mamy tu do czynienia z oparami benzyny.
Ułatwi to pracę Tobie i udzielającym pomocy

.
Również uważam, że przyczyna tkwi w EVAP-ie lub regulatorze, ale dalsze działanie po spełnieniu powyższego i to głównie na zasadzie wymiany/podmiany - (kilka zaworków ciśn. i 1 elektrozawór).
Kolego jak najbardziej uważam że to złośliwa wypowiedz:) ponieważ wiem gdzie znajduje sie ten zawór evap ale co z tego co mam z nim zrobić? wypiąć go zaślepić czy co? Prosze o pomoc w rozwiązaniu problemu nic wiecej..
[ Dodano: 2016-11-08, 15:42 ]
moge Ci powiedzieć i tu cie chyba zagne ze podmieniłem listwe wtryskowa wraz z regulatorem ciśnienia paliwa i szok był bo dalej nic to nie zmieniło;)
: 2016-11-08, 19:57
autor: zuh
polo32, nie chodziło o to żeby to robić na odpalonym silniku.
Chodziło mi o to aby wpuścić powietrze do baku. Gdyby było za duże podciśnienie w baku to mogłoby sprawiać problem z odpaleniem.
Autor tematu napisał, że po tankowaniu (wyrównaniu ciśnienia w baku z atmosferą) odpala normalnie a po dłuższej jeździe ma problemy z odpaleniem. Im dłużej jeździ tym większe podciśnienie, im większe podciśnienie tym trudniej pompie zassać paliwo.
Przy tankowaniu odkręcamy korek i w baku nie ma podciśnienia. Po odpaleniu auta przez pewien czas niema podciśnienia baku.
No ale było sprawdzane i nie pomogło.
: 2016-11-09, 02:06
autor: polo32
michas pisze:jak odkrece korek dalej to samo czy bedzie korek czy nie bedzie to jest bez roznicy nawet jak zdejme przewody z tego pochlaniacza oparów paliwa tej czarnej puchy tez nic nie daje..
... ponieważ wiem gdzie znajduje sie ten zawór evap ale co z tego co mam z nim zrobić? wypiąć go zaślepić czy co? ...
... podmieniłem listwe wtryskowa wraz z regulatorem ciśnienia paliwa i szok był bo dalej nic to nie zmieniło ...
Podmiana regulatora ciśnienia paliwa (jeśli jesteś pewny jego sprawności), eliminuje tylko podejrzenie zbyt niskiego ciśnienia paliwa.
Natomiast co do układu EVAP - jego zadaniem jest nie tylko odprowadzenie par paliwa ze zbiornika poprzez zasobnik z węglem aktywnym do kolektora ssącego (poprzez elektrozawór sterowany przez ECU), ale również doprowadzenie powietrza do zbiornika w celu wyrównania ciśnienia w momencie ubywania z niego paliwa.
Do wykonania jest: sprawdzenie drożności przewodów dochodzących do zasobnika (przedmuchać), jak również samego zasobnika - "czarnej puchy" (przedmuchać ustami lub wymienić). Węgiel w postaci granulatu z czasem ulega częściowemu sproszkowaniu i w połączeniu z oparami paliwa zatyka przewody jak również sam przestaje być drożny (dzieje się tak często przy tankowaniu "pod korek").
Do zasobnika dochodzą 3 przewody (przed odłączeniem oznaczyć je, żeby nie pomylić przy montażu - a może ktoś ten błąd wcześniej zrobił ?):
- jeden łączy go ze zbiornikiem paliwa, drugi z elektrozaworem na kolektorze ssącym a trzeci doprowadza do niego bezpośrednio powietrze z atmosfery i zapewnia odpowietrzenie zbiornika (wyrównanie ciśnienia po zużytym paliwie).
Niewłaściwe działanie elektrozaworu EVAP skutkowało by błędem podanym przez sterownik silnika .
: 2016-11-09, 03:54
autor: michas
Przewod z elektrozaworu na.kolektorze ssacym gdzie musi byc podlaczony.na.tej czrnej puszce? Na dyszy oznaczonej tank fuel czy na tym drugim chyba tam pisze presure
: 2016-11-09, 18:28
autor: NismoMan1
michas pisze:tak mam zakręciłem na cały tydzień butle z LPG dalej to samo
[ Dodano: 2016-11-07, 16:14 ]
aaaa kurde zaginam was z moim nissanem:D
Mam to samo. Walczylem na rozne sposoby, wymienilem pompe paliwa itp i nic nie wywalczylem. Aczykolwiek doszedlem do pewnego rozwiazania tego problemu.
Moje rozwiazanie: Jak odpala co raz gorzej, zaczynam jezdzic tylko na benzynie. Tankuje po 10l, ewentualnie od razu do pelna (z tym ze wtedy nawet przy 1/2 zbiornika zacznie zle odpalac i trzeba sie bedzie tak meczyc az do rezerwy). Przejezdzam tak caly zbiornik albo dwa zapominajac o LPG.
Po calej "operacji" zalaczam ponownie LPG. Benzyne tankuje max. 10l gdy jest juz rezerwa.
W/w sposob pomaga na jakis czas i autko normalnie odpala nawet na rezerwie.
Czemu tak sie dzieje? Nie wiem. Pewnie wtryski sie zapiekaja a samo odpalanie i przejechanie na benzynie kilometr dziennie im nie wystarcza.
Z korkiem tez juz probowalem - bez skutku
: 2016-11-09, 18:39
autor: polo32
michas, z zasobnika - przewód z króćca PURGE idzie na elektrozawór, FUEL TANK (ma zawór jednokierunkowy na króćcu=zgrubienie) - wiadomo na zbiornik, środkowy połączony z atmosferą (gdzieś dalej też ma zawór jednokierunkowy).
janusz pisze:michas, zawór od EVAPu - na kolektorze ssącym z niebieską wtyczką - dochodzą do niego dwa wężyki - jeden idzie do kolektora ssącego, a drugi do takiej czarnej puszki na prawym kielichu. ...
Musiałbym tylko sprawdzić na który króciec elektrozaworu ma iść (są dwa, jak wspomniał
Janusz).
Sprawdź też elektrozawór: na odłączonej wtyczce - pin 2 (brąz) ma mieć napięcie aku po włączeniu zapłonu, /pin 1 (róż./czarny) - to sterowanie z ECU/, natomiast rezystancja cewki (1-2) elektrozaworu wynosi ok. 30 om. Jeśli brak zasilania po zapłonie - sprawdź bezp. nr 11 (10A).
: 2016-11-09, 19:25
autor: michas
ten bezpiecznik jest w aucie czy w komorze silnika? dobrze jutro tak sprobuje zrobic obejrze najwyzej wysle zdjecia jak to u mnie wyglada:)
: 2016-11-09, 19:54
autor: polo32
Bezp. 1-26 pod kierownicą, nr 11 = górny rząd liczysz od lewej