[P12/WP12] Brak mocy , wypadanie zapłonu , czujnik położenia
: 2016-10-25, 21:01
Witam wszystkich.
Posiadam Primere p12 rok. 2002 silnik 1.8 benzyna +gaz. Gaz (gaz zamontowany 3 lata temu)
ok. dwa, trzy miesiące temu zaczął świecić sie check, świecił się czasem po pare dni później gasł znowu się zaświecal i tak w kółko. Nie wiem czy były z tym problemy wcześniej bo kupiłem go pół roku temu. Podczas wyświetlania tego błędu nie czułem żadnych problemów z autem.
Od jakiś 3 tygodniu check świeci się non stop , i dość często mruga a oto objawy w samochodzie:
- spalanie gazu wzrosło z 12l. na 17l
-benzyny nie sprawdzałem ale raczej też dużo pali ( jeżdżę jakieś 3 dni na samej benzynie objawy są takie same , dodam że odkąd jeżdżę na Pb mój olej zrobił sie strasznie rzadki aż kapie z bagnetu , wczesniej jak jezdziłem na lpg tylko smierdział benzyną
- silnikiem trzęsie tak jakby nie palił na wszystkie cylindry
- brak mocy , chociaż czasem mam wrażenie że dobrze jeździ ale to tylko przez chwile tak jakby sie na chwile odmulił
- na benzynie czuć ze troszke lepiej jeździ ale to chyba przez to ze ma wiekszą moc
- ciężko sie jeździ jak ruszam z samego sprzęgła (no z odrobinka gazu ) to często gaśnie i zdarza się że nie chce odpalić. Jak chwile odczekam to z trudem odpali.
- podczas jazdy szarpie , najczęściej przy dodawaniu gazu , na niższych obrotach np. jak jade 60 km/h na ppiatym biegu puszczam gaz jest ok. dodaje go szarpie.
- ogólnie jest strasznie zamulony
Teraz tak jakis tydzień temu tak sie zamulił że praktycznie nie miał mocy jechac z trudem dojechałem do mechanika.
Mechanik wymienił świece , przez chwile było troche lepiej albo mi sie wydawało i powiedział że komputer pokazuje wypadanie zapłonu. Zostawiłem samochud u niego , stwierdził poprzez wyciaganie cewek ze 3 cylinder nie pracuje. wymienił cewke na trzecim ale nie orginalną. Podłączył znowu pod kompa pokazał dalej wypadanie zapłonu i do tego czujnik wału albo wałka.
Samochód mam wrażenie że jeździ troche lepiej ale wysztkie objawy jakie wyżej napisałem nie ustały.
Wyciągaliśmy przy mnie cewki po kolei i odpalaliśmy samochód, to tak po wyciągnięciu 1 i odpaleniu nie było dużej różnicy , 4 też. natomiast jak wyciągneliśmy 2 i 3 to autko gasło po odpaleniu ( dodam ze nowa cewka nieorginalna jest włozona na 1 pierwszy cylinder) została zamieniona z 3 cewka.
W aucie nic więcej nie robiłem.
Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc, czytałem trochę o tych problemach na forach ale nigdzie nie znalazłem żeby ktos rozwiązał go. Ludzie piszą że zrobili to , tamto i jeszcze coś, a problem nie ustaje a to wszystko kosztuje.
Powiem tak jak da się wyeliminować ten problem to jestem w stanie zapłacić za to pieniądzę. Ale nie stać mnie eliminować problemu metodą prób i błędów. Mechanik powiedział mi że jak chce mogę u niego na tydzień czy dwa zostawić samochód a on będzie dłubał w nim. Mówił że mogą to byc czujniki , albo rozrząd do wymiany ale może sie też tak okazać że zrobi to i tamto a objawy nie ustaną. Wydam kupę pieniędzy a samochód bede musial sprzedać jako uszkodzony.
Więc ktoś może spotkał się z tym problemem i udału mu sie definitywnie go rozwiazać albo wie co trzeba zrobić.
Posiadam Primere p12 rok. 2002 silnik 1.8 benzyna +gaz. Gaz (gaz zamontowany 3 lata temu)
ok. dwa, trzy miesiące temu zaczął świecić sie check, świecił się czasem po pare dni później gasł znowu się zaświecal i tak w kółko. Nie wiem czy były z tym problemy wcześniej bo kupiłem go pół roku temu. Podczas wyświetlania tego błędu nie czułem żadnych problemów z autem.
Od jakiś 3 tygodniu check świeci się non stop , i dość często mruga a oto objawy w samochodzie:
- spalanie gazu wzrosło z 12l. na 17l
-benzyny nie sprawdzałem ale raczej też dużo pali ( jeżdżę jakieś 3 dni na samej benzynie objawy są takie same , dodam że odkąd jeżdżę na Pb mój olej zrobił sie strasznie rzadki aż kapie z bagnetu , wczesniej jak jezdziłem na lpg tylko smierdział benzyną
- silnikiem trzęsie tak jakby nie palił na wszystkie cylindry
- brak mocy , chociaż czasem mam wrażenie że dobrze jeździ ale to tylko przez chwile tak jakby sie na chwile odmulił
- na benzynie czuć ze troszke lepiej jeździ ale to chyba przez to ze ma wiekszą moc
- ciężko sie jeździ jak ruszam z samego sprzęgła (no z odrobinka gazu ) to często gaśnie i zdarza się że nie chce odpalić. Jak chwile odczekam to z trudem odpali.
- podczas jazdy szarpie , najczęściej przy dodawaniu gazu , na niższych obrotach np. jak jade 60 km/h na ppiatym biegu puszczam gaz jest ok. dodaje go szarpie.
- ogólnie jest strasznie zamulony
Teraz tak jakis tydzień temu tak sie zamulił że praktycznie nie miał mocy jechac z trudem dojechałem do mechanika.
Mechanik wymienił świece , przez chwile było troche lepiej albo mi sie wydawało i powiedział że komputer pokazuje wypadanie zapłonu. Zostawiłem samochud u niego , stwierdził poprzez wyciaganie cewek ze 3 cylinder nie pracuje. wymienił cewke na trzecim ale nie orginalną. Podłączył znowu pod kompa pokazał dalej wypadanie zapłonu i do tego czujnik wału albo wałka.
Samochód mam wrażenie że jeździ troche lepiej ale wysztkie objawy jakie wyżej napisałem nie ustały.
Wyciągaliśmy przy mnie cewki po kolei i odpalaliśmy samochód, to tak po wyciągnięciu 1 i odpaleniu nie było dużej różnicy , 4 też. natomiast jak wyciągneliśmy 2 i 3 to autko gasło po odpaleniu ( dodam ze nowa cewka nieorginalna jest włozona na 1 pierwszy cylinder) została zamieniona z 3 cewka.
W aucie nic więcej nie robiłem.
Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc, czytałem trochę o tych problemach na forach ale nigdzie nie znalazłem żeby ktos rozwiązał go. Ludzie piszą że zrobili to , tamto i jeszcze coś, a problem nie ustaje a to wszystko kosztuje.
Powiem tak jak da się wyeliminować ten problem to jestem w stanie zapłacić za to pieniądzę. Ale nie stać mnie eliminować problemu metodą prób i błędów. Mechanik powiedział mi że jak chce mogę u niego na tydzień czy dwa zostawić samochód a on będzie dłubał w nim. Mówił że mogą to byc czujniki , albo rozrząd do wymiany ale może sie też tak okazać że zrobi to i tamto a objawy nie ustaną. Wydam kupę pieniędzy a samochód bede musial sprzedać jako uszkodzony.
Więc ktoś może spotkał się z tym problemem i udału mu sie definitywnie go rozwiazać albo wie co trzeba zrobić.