Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P12/WP12] czujnik położenia wału korbowego

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

ru-da
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2016-09-04, 20:25
Lokalizacja: szczecin

[P12/WP12] czujnik położenia wału korbowego

Post autor: ru-da » 2016-09-04, 20:45

podczas jazdy szarpnęło mi samochodem a po ponownym zapaleniu auta pojawił mi się alarm -A malfunction may have occurred in the engine control system. Although there is a remote chance of immediate break down avoid driving at high speed and go to a Nissan dealer for the system to be checked as soon as possible" i ciężko pali
po podłączeniu pod komputera wyszło że jest to alarm -czujnik położenia wału korbowego. po zamontowaniu nowego czujnika za pierwszym razem zapalił normalnie i alarm znikł a po dodaniu gazu alarm pojawił się ponownie. przejechane jest 170 tys. km

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-09-04, 20:55

Ru-da, możesz coś więcej napisać - jaki silnik?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ru-da
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2016-09-04, 20:25
Lokalizacja: szczecin

Post autor: ru-da » 2016-09-04, 21:04

2004 rok, silnik 2.0 benzyna z lpg na benzynie i gazie problem z odpaleniem

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-09-04, 21:11

Aha czyli silnik QR20. Odepnij akumulator na noc i zostaw auto. Następnie rano podłącz akumulator, odpal silnik - auto ma pracować na benzynie, bez żadnych obciążeń (radio, światła, klimatyzacja) do momentu załączenia wentylatorów na chłodnicy. Po tym, jak się wyłączą wentylatory należy zgasić auto. W tym czasie nastąpi autoadaptacja.

Pytanie kolejne - czy kiedykolwiek była dokonywana regulacja luzów zaworowych? W tym silniku jest to wymagane.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ru-da
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2016-09-04, 20:25
Lokalizacja: szczecin

Post autor: ru-da » 2016-09-04, 21:20

ok. odłączę akumulator. rano zobaczymy. a co do tych zaworów to nie wiem. kupiłam go pod koniec zeszłego roku od niemca ale jest cała książka serwisowa tylko że po niemiecku....

[ Dodano: 2016-09-05, 15:57 ]
odłączenie akumulatora nic nie dało. dalej problem z odpaleniem. zawory nie były regulowane i nie słychać żeby klekotały. jak nie będzie wyjścia to pojadę na regulacje...

druga sprawa to czujnik. po wyjęciu starego okazało się że wyglądem nie pasuje do oryginalnego. stary jest z dwóch stron płaski a nowy jest okrągły. pogrzebaliśmy w internecie i stary czujnik wyglądem pasuje do nissana p12 1,8. i dalej nie wiem co mam robić...

[ Dodano: 2016-09-06, 12:59 ]
trzeba wymieniać dwa czujniki: położenia wału korbowego i położenia wałka rozrządu czy wystarczy tylko wymienić ten pierwszy?

[ Dodano: 2016-09-12, 10:23 ]
wymieniony czujnik położenia wału korbowego-koszt 125 czujnik i 150 robocizna. odpala bez problemu :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”