Strona 1 z 1

[P11/WP11] Problem z kątem wyprzedzenia zapłonu

: 2016-05-05, 17:09
autor: FiFi91
Witam Forumowiczów :-)
Mam problem z przyśpieszonym kątem zapłonu, mianowicie kupiłem pojazd z już przyśpieszonym prawie na max. W momencie gdy go cofam do teoretycznego oryginału samochód zaczyna szarpać nie wkręca się w obroty i nie jedzie, natomiast na przyśpieszonym niby jedzie ale bardzo delikatnie go poszarpuje. Nie dawało mi to spokoju i zacząłem po kolei wymieniać to co trzeba i też nie :-D (świece, przewody WN, palec rozdzielacza, kopułkę, filtr paliwa i powietrza) również zakupiłem cały aparat zapłonowy i podmieniłem go .... rezultatów BRAK !!
Po sczytaniu błędów na zworkę nie wyszło nic (błąd 55), dzisiaj go testował mechanik i również potwierdził moje obserwacje i kazał jeździć aż coś wyjdzie :-/
Zasugerował regulacje zaworów ....... !!
Miał ktoś coś takiego kiedyś ??
(SR20De ,115KM rok 1996 końcówka)

: 2016-05-05, 18:11
autor: janusz
FiFi91, cofnij trochę zapłon. Odepnij klemy od aku i zostaw na całą noc. Rano podepnij, odpal auto - bez żadnych obciążeń typu światła, radio etc. Poczekaj, aż się nagrzeje i włączą wiatraki na chłodnicy (maska zamknięta ma być), jak się wyłączą wiatraki, to zgaś auto. Po jakiś 10min od zgaszenia można jechać.

: 2016-05-05, 18:33
autor: FiFi91
Napiszę że to bardzo banalnie rozwiązania przy moich już dokonanych wydatkach i mechaniku :mrgreen:
Ale jeżeli ma to pomóc to zrobię tak tylko w ten weekend bo codziennie rano do pracy furką smigam.
A mógł byś napisać czemu sądzisz że tak trzeba zrobić??

: 2016-05-05, 18:40
autor: janusz
FiFi91, zrób tak :] Przy okazji wyczyść przepływkę - zmywacz do tarcz hamulcowych, wystarczy do wyczyszczenia :]

: 2016-05-05, 18:47
autor: FiFi91
Przepływki nie czyściłem ale odpinałem :] (wyczyszczę)
Tak na wszelki wypadek sprawdzić czy działa :-D

[ Dodano: 2016-05-09, 07:20 ]
janusz akcje przeprowadziłem ale niestety to nie pomogło :sad:
coś tak czuje .... że tak pozostanie mi jeździć

: 2016-10-14, 20:19
autor: Piotrek_10243
Pewnie dostanę złoty kilof za odkop ale jeśli temat aktualny to myślę że może to być uwalony przepływomierz albo tps. W najgorszym przypadku wyciągnięty łańcuch rozrządu który powoduje cofnięcie zapłonu, tłumaczyło by to zapłon ustawiony prawie na max przy zakupie.

: 2016-10-14, 21:37
autor: janusz
Piotrek_10243, szkopuł był gdzie indziej - znalazłem i naprawiłem :] Jakiś jełop źle poskładał rozrząd.