Strona 1 z 1

P11 SR20DE Ciepły Silnik, wysokie oborty

: 2016-03-18, 18:21
autor: nemes21
Witajcie!

W mojej primerce (P11 SR20DE 131 KM 98'') został wykonany zabieg czyszczenia przepustnicy. Tóż po zabiegu, zauważyłem że obroty biegu jałowego są o wiele wyższe niż przed tym zabiegiem.

Obroty na zimnym silniku po naciśnięciu pedału gazu i jego odpuszczeniu, utrzymują się przez kilka chwil samoczynnie nawet przy 2000 obr/min.
Na ciepłym silniku, utrzymują się przy wartości około 900 obr/min, natomiast przed tym zabiegiem utrzymywały się na +/- 750 (Czyli tak, jak pisze książka serwisowa).
Pytanie co zrobić, ponieważ niektórzy na tym forum, pisali że:

a) należy wyregulować śrubką w przepustnicy,
b) pisali, że można zrobić to tylko poprzez auto adaptację przez sam komputer w aucie,
c) pisali, że wystarczy zresetować ECU.

Pytanie która z tych opcji jest odpowiednia dla mego auta?

Drugi problem/pytanie.
Czy w tym silniku, normalne jest to żę po "przegazowaniu" kilka razy, obroty nie spadają od razu do obrotów biegu jałowego (czyli do +/- 750) tylko zatrzymują się w okolicy 1100-1300 na sekundę, dwie a potem dopiero spadają do tych właściwych?

: 2016-03-18, 18:47
autor: vixo
900 to odpowiednie obroty ,)

: 2016-03-18, 18:59
autor: nemes21
Hmm, naprawdę? Obroty rzędu 900 na minutę, na ciepłym (rozgrzanym do temperatury pracy) silniku są ok? To czemu przed czyszczeniem przepustnicy, były one w okolicy 750? :-)

: 2016-03-18, 19:01
autor: janusz
Bo obroty trzeba wyregulować po czyszczeniu przepustnicy............

: 2016-03-18, 19:08
autor: nemes21
No to przecież o to pytałem, a nawet podałem przykłady jak je wyregulować (pytanie który jest prawidłowy dla mojego auta) ...

: 2016-03-18, 19:16
autor: janusz
Trzeba wybrać operacje a)

: 2016-03-18, 19:22
autor: nemes21
Dziękuję. Rozumiem że silnik ma w tym czasie pracować?
Czy też regulacji dokonywać na wyłączonym silniku, a weryfikować efekty na włączonym?

Oraz, jak kwestia drugiego mego pytania zadanego w pierwotnym poście?

: 2016-03-18, 19:32
autor: janusz
Na rozgrzanym i włączonym silniku dokonywać regulacji.

Z tymi obrotami tak ma być.

: 2016-03-18, 19:46
autor: nemes21
Dzięki za pomoc. Pytanie jeszcze jedno, którą śrubką regulować obroty biegu jałowego? Posiada ktoś jakieś orientacyjne zdjęcie? :)

: 2016-03-18, 19:51
autor: janusz
Na kolektorze ssącym masz masz takie badziewie przykręcone z dwoma wtyczkami - brązową i fioletową. Po przeciwnej stronie tego ustrojstwa masz taką czarną śrubę do regulacji.

: 2016-03-18, 20:00
autor: nemes21
Dziękuję. A zapytam z ciekawości, dlaczego utrzymujące się obroty, po przegazowaniu są ok?

: 2016-03-19, 13:44
autor: janusz
Bo ECU myśli, że trzeba gwałtownie przyspieszyć i otwiera dodatkowy zawór powietrza, który przymyka się z pewnym opóźnieniem, więc chwilowo dostarczane jest więcej powietrza.

: 2016-03-19, 13:57
autor: nemes21
Dziękuję za tak precyzyjną informację :-)

Pozwolę sobie zapytać jeszcze o jedną rzecz która nie daje mi spokoju, mianowicie; mam wrażenie, że na rozgrzanym/ciepłym silniku, samochód przyśpiesza oporniej/leniwiej niż w momencie kiedy jest zimny. Jakieś sugestie, o co może chodzić?

: 2016-03-19, 14:00
autor: janusz
Bo na zimnym jest uchylona przepustnica i kolektor szybciej się wypełnia.

Filtr powietrza też sporo zmienia.

: 2016-03-19, 14:03
autor: foo
One już tak mają, jak im zimno to szybciej jadą by się rozgrzać, a jak już im ciepło to robią się leniwe... jak faceci, bania, bania, bania i do spania.

: 2016-03-19, 14:07
autor: janusz
Foo, każdy facet, który jest zdrowy na umyśle jest leniwy :d

: 2016-03-19, 14:19
autor: nemes21
Poważnie :-o :-D ??