Strona 1 z 1
[P11/WP11] SR20VE vs. SR20DEH + T
: 2016-02-21, 21:30
autor: Puchacz
Cześć,
od jakiegoś czasu zastanawiam się nad wzmocnieniem mojej prymki i chciałbym przeprowadzić coś w stylu ankiety.
Mianowicie Jak wypada zestawienie Ve i Turbo do deha ?
jak wygląda to pod względem finansowym ? użytkowym ? awaryjnością i wszytko co tylko powinienem wiedzieć
proszę o opinie, rady itd
moc jaka mnie interesuje to 220 i w górę
dzięki i pozdrawiam
: 2016-02-21, 21:32
autor: radziejwwl
Nie uturbiaj , jesli nie masz worka z pieniedzmi

: 2016-02-21, 22:13
autor: vixo
Ogarniete VE starczy

: 2016-02-21, 22:34
autor: bombel
Puchacz też popieram VE
: 2016-02-21, 23:17
autor: Puchacz
no dobra a jaka moc można z tego ve wyciągnąć ?:)
: 2016-02-22, 00:04
autor: Ad@mus
bazowo z dobrym wydechem i zadbanym silnikiem i dobrym strojeniem w oparciu o podstawowe mody to ok 220ps
tak udało się Gwałtkowi 224ps/225nm, zajrzyj do jego wątku
ogólnie szanowana moc to 200-210ps i tyle udaje się większości osiąnąć
powiedz mi kolego czy twoje DE umarło na dobre?
: 2016-02-22, 08:10
autor: smeru
Temat przekładki na VE jest już na tyle dobrze rozeznany przez kilka osób, że bardzo prawdopodobna jest opcja, że po włożeniu silnika pod maskę będziesz musiał zaglądać tylko w celu zmiany oleju lub zmiany żarówki. Dokładane turbo w znakomitej większości mają tzw. "choroby wieku dziecięcego".
VE to nadal będzie wolnossący silnik więc obsługa taka sama jak w DE/DEH. Nie trzeba uważać na turbinę.
VE w codziennej eksploatacji powinno mniej palić.
: 2016-02-22, 12:14
autor: MacGayver
oczywiście VE

: 2016-02-22, 12:19
autor: rz
Skoro pchamy się w swap to seryjny DET. Wieksza rozwojowosc niż VE i traktowany z glowa będzie bezawaryjny. Ponad 200 mamy na wejściu.
: 2016-02-22, 12:42
autor: Ad@mus
rz, 230ps zdrowa seria powinna wykazać, a ponieważ trzeba to odpalić na REDecu+Ecumaster to na dzieńdobry mamy przymusowe strojenie więc ok 250ps od wuja sama i

w policzek
jak turbina nie będzie czerwona to się z tym nic nie dzieje, rewizja jednego DETa z avenira wykazała praktycznie zerowe zużycie Turba, toć to na automacie nie dostało nigdy po pupce...
każdy robi to co chce...
1. SR20DE+remont+makeover... dostępność części, łatwość obsługi, chętnie z LPG
2. SR20VE+przegląd+makover... ładniejsze kreski i cyferki, podobna można spalic poniżej 7l/100km... skrajne przypadki okolice 250ps/250nm
3. SR20DET+rewizja+strojenie... nawet z pedalskim wydechem i małą ingerencją masz 250ps i chyba coś ok 350nm
wszystko co powyżej można oagrnąc samemu w kosztach od 2500zl-7500zł
: 2016-02-22, 14:56
autor: rz
Zadna 2 litrowka nie weźmie 7L... no chyba, ze mowa o trasie to owszem. Miasto to inna sprawa i dycha musi być.
Tak patrząc na ceny VE i DETow to pchanie się w VE jakoś nie ma sensu patrząc, ze to ma iść do ciężkiej lochy P11. W tym zestawieniu jestem za DETem.
: 2016-02-22, 15:42
autor: Pawel18PL
Jedyny sens VE to trackdaye jak dla mnie osobiście. Podział na klasy itp. W mieście przy codziennym użytkowaniu zakładając tę samą bezawaryjność to szedłbym w turbo ( lub po swojemu kompresor). Codzienna jazda jest o wiele przyjemniejsza z racji niuta. Co do spalania, mój 100nx z kompresorem podczas regularnych tras do krakowa czy zlot lub inne wypady regularnie spalał okolice 7l w trasie...
: 2016-02-22, 16:37
autor: Puchacz
Ad@mus, generalnie mój deh ma sie wyśmienicie dbam ja moge jest bardzo zrywany i żwawy

Po prostu brakuje mi juz mocy pod pedałem.
Zastanawiam sie nad tym ve ale to kolejne tysiące a p11 i tak bolidem nigdy nie bd.
: 2016-02-23, 16:04
autor: MacGayver
maxima 3.0 w manualu w pierwszej trasie spaliła mi 6.3 L/100 co też wydawałoby się nierealne

Nowe życie Primery GT
: 2016-04-05, 21:48
autor: maykel132
Cześć.
Jestem zainteresowany wzmocnieniem mojej primery.
Poszukuję chętnego i rzetelnego specjalisty w tej materii.
Polecicie kogoś??
: 2016-04-06, 06:56
autor: PrzeRuSco
: 2016-04-06, 22:57
autor: lgruca
maykel132, tak jak napisał
PrzeRuSco, udaj się do Bodka, albo ewentualnie poczytaj dokładnie forum i zrób to sam

: 2016-04-07, 22:26
autor: koziro
Stoję przed dylematem czy budować vet-a czy ve z walkami od n1. Zastanawiaja mnie różnice na drodze tj.np przyspieszenie z rolki podczas wyprzedzania. Dużo po trasie jeżdżę i najbardziej mi brakuje tego "odejścia".
: 2016-04-07, 22:33
autor: vixo
Ve zwykłe bez wałków
: 2016-04-09, 20:42
autor: koziro
A dlaczego nie wałki z n1? Myślałem, że dają power up i większy moment obrotowy. ..
: 2016-04-09, 21:03
autor: majchrzok
koziro, pogadaj z Wolfshade, będziesz miał najlepsze źródło informacji na temat VE w primerze oraz jego modyfikacji.
: 2016-04-11, 13:48
autor: vixo
koziro pisze:A dlaczego nie wałki z n1? Myślałem, że dają power up i większy moment obrotowy. ..
Dają ale cena osiągi nieadekwatne. A jak mówisz na trasy chcesz to zwykłe VE daje radę.