[P/WP11.144] 2.0TD - spadek mocy podczas jazdy, pomaga ponow
: 2016-01-08, 08:18
Witam,
mam taki problem ze swoją Primerą. Otóż zdarza się, że podczas jazdy zazwyczaj powyżej 2000-2500 obrotów nagle spada moc silnika i to tak, że na czwartym i piątym biegu nie chce wejść powyżej 2000 obrotów. Gaz w podłogę, a silnik nie zwiększa obrotów. Nie pali się check engine, nie kopci, nie ma żadnych innych objawów. I tak już jest do momentu zgaszenia i ponownego zapalenia silnika. Wtedy auto ma dawną moc i wszystko jest ok. Zdarza się to naprawdę z różną częstotliwością - jednego dnia punkt 2500 obrotów i odcięcie, za każdym razem. Drugiego dnia jazda na 4000 obrotów i nic, wszystko ok. Innego dnia różnie. Raz nawet zauważyłem spadek mocy już przy 1800 obrotów. Co o tym myślicie, co może być przyczyną?
Nie będzie to raczej przepływomierz ani wtrysk sterujący (oba wymieniłem w zeszłym roku). Poza tym jak już te elementy padły, to pomogła tylko wymiana. Tutaj pomaga zgaszenie i ponowne zapalenie silnika.
Z góry dzięki za pomysły, rady, sugestie.
mam taki problem ze swoją Primerą. Otóż zdarza się, że podczas jazdy zazwyczaj powyżej 2000-2500 obrotów nagle spada moc silnika i to tak, że na czwartym i piątym biegu nie chce wejść powyżej 2000 obrotów. Gaz w podłogę, a silnik nie zwiększa obrotów. Nie pali się check engine, nie kopci, nie ma żadnych innych objawów. I tak już jest do momentu zgaszenia i ponownego zapalenia silnika. Wtedy auto ma dawną moc i wszystko jest ok. Zdarza się to naprawdę z różną częstotliwością - jednego dnia punkt 2500 obrotów i odcięcie, za każdym razem. Drugiego dnia jazda na 4000 obrotów i nic, wszystko ok. Innego dnia różnie. Raz nawet zauważyłem spadek mocy już przy 1800 obrotów. Co o tym myślicie, co może być przyczyną?
Nie będzie to raczej przepływomierz ani wtrysk sterujący (oba wymieniłem w zeszłym roku). Poza tym jak już te elementy padły, to pomogła tylko wymiana. Tutaj pomaga zgaszenie i ponowne zapalenie silnika.
Z góry dzięki za pomysły, rady, sugestie.