Strona 1 z 1
					
				[P10/WP10] Błąd 34 Spalanie stukowe ;/
				: 2015-12-19, 22:49
				autor: Gratkowski.
				Witam.
Mam mały problem z Primerą zamula na niższych obrotach do ok 4 tys. potem nawet ładnie, komp wywala bląd 34 czyli czujnik spalania stukowego. 
Wymieniać od razu czy są możliwe inne przyczyny tego błędu ?
Jak sprawdzić taki czujnik i jego obwód ?
			 
			
					
				
				: 2015-12-20, 09:41
				autor: janusz
				Ten czujnik nie ma wpływu na zamulenie auta 
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
 Przyczyną błędu 34 jest po prostu uszkodzony czujnik. Z tym można jeździć i nic się nie stanie.
Zamulone auto - przepływka, filtr paliwa, dziadowski olej, filtr powietrza.
 
			 
			
					
				
				: 2015-12-20, 10:10
				autor: Gratkowski.
				sprawdzałem na dwóch przepływkach i filtrach (orginalny i stożek), filtr paliwa odpada ponieważ LPG, na benzynie wydaje sie ciut lepiej ale to nie to co było 
 
Olej valvoline max life 10w40.
 
			 
			
					
				
				: 2015-12-20, 10:39
				autor: janusz
				Jaka instalacja gazowa - sekwencja czy II-gen?
			 
			
					
				
				: 2015-12-20, 13:38
				autor: Gratkowski.
				inst. sekwencyjna roczna
			 
			
					
				
				: 2015-12-20, 13:54
				autor: janusz
				Czyli najpierw trzeba doprowadzić pracę na benzynie do ładu i składu, a dopiero potem stroić gaz.
			 
			
					
				
				: 2015-12-20, 14:26
				autor: Gratkowski.
				oczywiście tak należy zrobić, wiecie może jak sprawdzić sondę? el. grzewczy ok 
zapomniałem jeszcze dopisać że przy hamowaniu silnikiem słychać bardzo częste strzały w wydech.
			 
			
					
				
				: 2015-12-20, 14:34
				autor: janusz
				Sondę najlepiej sprawdzić oscyloskopem lub Consultem. Element grzewczy sprawdza się omomierzem.
			 
			
					
				
				: 2015-12-20, 15:02
				autor: Gratkowski.
				a w warunkach garażowych istnieje możliwość ? ew. czy po odpięciu jej zmieni się praca silnika ?
			 
			
					
				
				: 2015-12-20, 15:04
				autor: janusz
				Po odpięciu sondy, zacznie silnik przelewać na wolnych obrotach 
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
 
			 
			
					
				
				: 2015-12-20, 15:07
				autor: Gratkowski.
				Jestem teraz na etapie konserwacji podwozia itp. więc za parę dni sprawdzę jak silnik zareaguję na odpięcie sondy na benzynie. Z tego co pamiętam praca na LPG nie zmieniła się.
			 
			
					
				
				: 2015-12-20, 23:23
				autor: tmx
				Gratkowski - jak chcesz to możesz sprawdzić czy to czujnik spalania stukowego muli ci auto. Potrzebny jest opornik 1M ohm (cena z 1zł) który montujesz w kostce po wypięciu jej z czujnika spalania stukowego. Dzieki opornikowi komp odczytuje, że czujnik jest ok. Jezeli masz błąd czujnika spalania stukowego to komp cofa zapłon i wtedy muli - choć raczej właśnie w wysokich obrotach o ile pamiętam. Robiłem to - auto z opornikiem jeździło dużo lepiej ale odradzam jako rozwiązanie stałe - zdarzało sie że w trasie nie mogłem jechać z prędkościami autostradowymi bo stukało. Potraktuj to jako metodę diagnozy a nie jako rozwiązanie problemu.
			 
			
					
				
				: 2015-12-20, 23:51
				autor: janusz
				Zasadniczo po wymianie czujnika spalania stukowego nic się nie zmienia - to z autopsji.
Jeśli chce się odmulić auto z dołu to kolektor wydechowy z P10eGT/Sunny N14GTI. Niestety, ale ten zabieg wymaga przeniesienia sondy lambda 
Gratkowski. jaki olej masz zalany teraz do silnika?
 
			 
			
					
				
				: 2015-12-21, 04:54
				autor: vixo
				Gratkowski. pisze:Olej valvoline max life 10w40.
 
			 
			
					
				
				: 2015-12-23, 23:04
				autor: Gratkowski.
				sytuacja przedstawia się następująco, gazownik stwierdził że sonda do wymiany, pojechałem zakupiłem nowa no i oczywiście montaż od razu i test, jest lepiej na benzynie nawet o wiele zostaje jednak lekkie dławienie przy ok 3-4 tys co można jeszcze spróbować podziałać ?