Strona 1 z 1

[P10/WP10] Błąd 34 Spalanie stukowe ;/

: 2015-12-19, 22:49
autor: Gratkowski.
Witam.
Mam mały problem z Primerą zamula na niższych obrotach do ok 4 tys. potem nawet ładnie, komp wywala bląd 34 czyli czujnik spalania stukowego.
Wymieniać od razu czy są możliwe inne przyczyny tego błędu ?
Jak sprawdzić taki czujnik i jego obwód ?

: 2015-12-20, 09:41
autor: janusz
Ten czujnik nie ma wpływu na zamulenie auta :] Przyczyną błędu 34 jest po prostu uszkodzony czujnik. Z tym można jeździć i nic się nie stanie.

Zamulone auto - przepływka, filtr paliwa, dziadowski olej, filtr powietrza.

: 2015-12-20, 10:10
autor: Gratkowski.
sprawdzałem na dwóch przepływkach i filtrach (orginalny i stożek), filtr paliwa odpada ponieważ LPG, na benzynie wydaje sie ciut lepiej ale to nie to co było ;/
Olej valvoline max life 10w40.

: 2015-12-20, 10:39
autor: janusz
Jaka instalacja gazowa - sekwencja czy II-gen?

: 2015-12-20, 13:38
autor: Gratkowski.
inst. sekwencyjna roczna

: 2015-12-20, 13:54
autor: janusz
Czyli najpierw trzeba doprowadzić pracę na benzynie do ładu i składu, a dopiero potem stroić gaz.

: 2015-12-20, 14:26
autor: Gratkowski.
oczywiście tak należy zrobić, wiecie może jak sprawdzić sondę? el. grzewczy ok
zapomniałem jeszcze dopisać że przy hamowaniu silnikiem słychać bardzo częste strzały w wydech.

: 2015-12-20, 14:34
autor: janusz
Sondę najlepiej sprawdzić oscyloskopem lub Consultem. Element grzewczy sprawdza się omomierzem.

: 2015-12-20, 15:02
autor: Gratkowski.
a w warunkach garażowych istnieje możliwość ? ew. czy po odpięciu jej zmieni się praca silnika ?

: 2015-12-20, 15:04
autor: janusz
Po odpięciu sondy, zacznie silnik przelewać na wolnych obrotach :]

: 2015-12-20, 15:07
autor: Gratkowski.
Jestem teraz na etapie konserwacji podwozia itp. więc za parę dni sprawdzę jak silnik zareaguję na odpięcie sondy na benzynie. Z tego co pamiętam praca na LPG nie zmieniła się.

: 2015-12-20, 23:23
autor: tmx
Gratkowski - jak chcesz to możesz sprawdzić czy to czujnik spalania stukowego muli ci auto. Potrzebny jest opornik 1M ohm (cena z 1zł) który montujesz w kostce po wypięciu jej z czujnika spalania stukowego. Dzieki opornikowi komp odczytuje, że czujnik jest ok. Jezeli masz błąd czujnika spalania stukowego to komp cofa zapłon i wtedy muli - choć raczej właśnie w wysokich obrotach o ile pamiętam. Robiłem to - auto z opornikiem jeździło dużo lepiej ale odradzam jako rozwiązanie stałe - zdarzało sie że w trasie nie mogłem jechać z prędkościami autostradowymi bo stukało. Potraktuj to jako metodę diagnozy a nie jako rozwiązanie problemu.

: 2015-12-20, 23:51
autor: janusz
Zasadniczo po wymianie czujnika spalania stukowego nic się nie zmienia - to z autopsji.

Jeśli chce się odmulić auto z dołu to kolektor wydechowy z P10eGT/Sunny N14GTI. Niestety, ale ten zabieg wymaga przeniesienia sondy lambda :]

Gratkowski. jaki olej masz zalany teraz do silnika?

: 2015-12-21, 04:54
autor: vixo
Gratkowski. pisze:Olej valvoline max life 10w40.

: 2015-12-23, 23:04
autor: Gratkowski.
sytuacja przedstawia się następująco, gazownik stwierdził że sonda do wymiany, pojechałem zakupiłem nowa no i oczywiście montaż od razu i test, jest lepiej na benzynie nawet o wiele zostaje jednak lekkie dławienie przy ok 3-4 tys co można jeszcze spróbować podziałać ?