Strona 1 z 1

[P11/WP11] Silnik nie oddaje pełnej mocy, problem z obrotami

: 2015-11-08, 01:07
autor: mkrawczyk3
Witam wszystkich jak na nową osobę przystało! :) .
Sprawa wygląda następująco, mianowicie stałem się posiadaczem primery p11 2.0 150 km.
Kupiona od pierwszego właściciela... posiadam wszystkie papiery włącznie z fakutrą zakupu z salonu :v
Kiedyś opiszę całe auto..
Auto ma najechane 250 tyś.
Łańcucha nie słychać.
Jest problem z oddawaniem mocy przez silnik, to znaczy wkręca się późno ( 4,5 tyś) i nie oddaje pełnej mocy.
Drugi problem to obroty, a dokładnie wygląda to tak, że jeśli silnik pracuje i jest na biegu jałowym to po dodaniu gazu do około 2tyś w momencie spadania zatrzymują się na około 1200obr/min ( + - 150 ) na około 2s i wracają do normy jaką jest około 750.

Primerowozem przejechałem około 300 km od kupna i diagnozuję te problemy.
To co zrobiłem :
Wymiana filtrów powietrza,paliwa,oleju ( wszystkie dobrych firm a nie tanie badziewia )
Wymiana oleju ( tutaj ciekawostka jaką był niski stan oleju przy zakupie który prawdopodobnie wynikał z zaniedbałości poprzedniego właściciela ( był na poziomie min na bagnecie)) zalane Valovoline 10w40 max life.
Wyczyszczona przepustnica i przepływomierz
Sprawdzenie elektryki.
Czyszczenie pobieżne silnika krokowego

Auto ma do wymiany uszczelkę pod klawiaturą lecz to na pewno nie jest przyczyną tych problemów.
Powoli budzi się do życia po tych zmianach lecz mam wrażenie że to jeszcze nie jest to..
Olej zostanie zmieniony po 6tyś.km na 5w40.

Załączam link do filmiku jaki znalazłem na youtube z problemem identycznym jak mój odnośnie obrotów :
https://www.youtube.com/watch?v=5W2mXnZsigc

Liczę na merytoryczną dyskusję i pomoc od Was Panowie ! Pozdrawiam <soczek>

Przypomniało mi się ! ( autem jeździła kobieta dosyć słabo tzn. wysokie biegi przy niskich prędkościach. Auto służyło jej do dojazdów do miasta z dziećmi do szkoły.. ) Czy jest możliwe że auto jest tak zamulone/zastane że potrzebuje tej chwili żeby oźyć ? Obawiam się dużej ilości nagaru która skutecznie zamula silnik..

: 2015-11-08, 17:27
autor: brylant13
Z obrotami mam bardzo podobnie, może nie tak bardzo jak na filmiku ale podobnie, zastanawiałem się czy to nie linka, która dopiero po chwili wraca do stanu początkowego.

Także dołączam się do pytania

: 2015-11-08, 19:43
autor: mkrawczyk3
Sprawdzę linkę u siebie i wykonam mały ,,serwis,, dam znać czy pomogło!
(obawiam się że to jednak silniczek krokowy)

: 2015-11-08, 20:49
autor: radziejwwl
Jezdze 4 Nissanem , kazdy mial tak samo , i to nie jest problem tylko one tak maja , a moc od 4 tys . Jpaonce sa wysoko obrotowe i wysoko trzeba je krecic...

: 2015-11-08, 22:57
autor: PrzeRuSco
U mnie też tak jest z obrotami i w poprzedniej premierze też tak było więc tak jak pisze radziej nissana tak mają.

: 2015-11-08, 23:00
autor: mkrawczyk3
W takim wypadku dzięki wielkie za te cenne wskazówki dla mnie jak i innych osób mających ten nazwijmy to problem. Co prawda spotkałem się już z tymi opiniami i doświadczeniami ale zawsze warto skonfrontować to z kimś kto posiada pewne doświadczenie ( tak jak kolega radziejwwl piszący wyżej z 4 krotnym doświadczeniem )

: 2015-11-13, 00:50
autor: polo32
PrzeRuSco, radziejwwl - czyszczenie zaworu obejściowego powietrza na wieszanie się wolnych obrotów, też nic nie dało ?

: 2015-11-13, 14:21
autor: mkrawczyk3
Rozwiń swoją wypowiedź :) Czy masz/miałeś tak samo ?

: 2015-11-13, 23:35
autor: PrzeRuSco
Dobra przyznaje się nie wiem co to zawór obejściowy powietrza, mógłbyś wytłumaczyć?

: 2015-11-14, 02:40
autor: polo32
Nie czaruj ;-) Co prawda w polifcie jest inaczej: mamy 6-pinowy zawór kontroli powietrza biegu jałowego (IACV-AAC), w którym silniczek krokowy (element wykonawczy) o 4 uzwoj. porusza osiowo zawór, włączając i wyłączając swoje uzwojenia w zależności od sygnałów otrzymywanych z ECU (poprzez typowy 4-bramkowy układ scalony w techn. mosfet).
Zasada jest jedna: przy zamykającej się klapce w gardzieli przepustnicy (a tak dzieje się gdy silnik zaczyna pracować na wolnych obrotach), jednocześnie otwiera ona bypass dla powietrza dodatkowego, (w ostatniej fazie klapka domyka się podciśnieniem panującym w kolektorze), bo inaczej silnik zgasłby z braku powietrza. Stopień otwarcia bypassa (jego przekrój), jest regulowany zaworem z sprężyną bimetaliczną, która w zależności od temperatury (na zimnym silniku bypass jest max. otwarty), stopniowo zmniejsza przekrój kanału obejściowego a tym samym zmniejsza obroty silnika na biegu jałowym do optymalnej wartości.
W P10/P11 jest trochę inaczej to zrealizowane (IAC jak i sam krokowiec). I właśnie tam może przycinać się zawór obejściowy powietrza IAC.