[P10/P11/P11.144] Jakie świece zapłonowe i kable?
: 2009-12-03, 10:41
Witam, od jakiś 2 miesięcy samochód nierówno przyśpiesza a przy wyższych obrotach ma coś jakby diurę
może to świece mam na nich przejechane około 25 tyś (brisk bezelektrodowy)
zauważyłem również że silnik dośc nierównomiernie pracuje gdy jest zimny (na luzie)
silnik GA16DE
jakie świece polecacie - zastanawiałem się ostatnio nad jakimiś 4 elektrodowymi bosch-a
___________________________________________________________________________
Te świece Brisk bezelektrodowe to jedno badziewie,sam to przerabialem, samochód gorzej ciagnął niz na NGK z 80 tys przebiegiem pozatym mial taaaaaaaaaką dziure. Z tego co słyszałem Bosch tez sie słabo sprawuje w Nissanach, moze w innych jest ok. Moim zdaniem najlepsze są standardowe NGK, nigdy mnie jeszcze nie zawiodły. Ja mam P10 GT, ale sądze,ze w 1,6 będzie podobnie.
oznaczenie świec NGK do Nissana Primery 1.6 to BKR6E
___________________________________________________________________________
Dzięki za info lecz po sprawdzeniu w katalogu NGK nasuwa się kolejne pytanie
jak odróżni silnik GA16 DS
od GA16 DE
___________________________________________________________________________
DS - gaźnik
DE - wtrysk
___________________________________________________________________________
Możesz jeszcze zastosować świece Champion RC9YCC
___________________________________________________________________________
A czy ktoś używa takich wynalazków jak ISKRA SFE65PRS dedykowane do gazu lub SFE65QRS - 4 elektrodowe? Przejechałem jakieś 25 tys km na NGK BKR6E i jedna ma jakieś dziwne przejście na ceramice brązowe poza tym stale zakopcone. Nie wiem ile w ogóle te iskry kosztują może niewiele mniej od NGK, ale jeśli np o połowe taniej to może warto. Zawsze jakoś się we mnie odzywa patriotyczna nuta i gdyby towar był sprawdzony to wolałbym kupić krajowe świeczki.
___________________________________________________________________________
Decyzja zapadła - NGK BKR6E po 12 zł/ szt
___________________________________________________________________________
Dostałem ostatnio świece NGK V-Line o synbolu BCPR6E.
Mam P10 z 91 roku na gaźniku z katalizatorem.
Czy to odpowiednie świece ? Niby są stosowane w Nissanie, ale w/g katalogu powinny być o symbolu BKR6E.
Można je włożyć ?
___________________________________________________________________________
najważniejsze z tych symboli to ta 6 oznaczająca ciepłote świecy. Reszta to rozmiar długość gwintu itd. Na stronie: NGK jest rozszyfrowany kod świec.
___________________________________________________________________________
w instrukcji obsługi do mojego p11 którą dostałem z autem, napisane jest tak [NGK] i (Champion)
......................GA16DE................SR20De.............SR20DE
.
gorące..............-.........................BKR4EY..............BKR5EY
...................(RC12YCC)............(RC12MCC).............(-)
.
normalne.........BKR5E...................BKR5EY............BKR6EY
....................(RC9YCC)..............(RC9MCC).............(-)
.
zimne..........BKR6E, BKR7E...........BKR6EY............BKR7ET
.....................(RC7YCC)..............(RC7MCC).............(-)
PRZEPISAŁEM TAK JAK W ORYGINALE odstępy elektrod od 1,0 do 1,1 dla wszystkich. Dziwne bo nie zgadza się to z tymi świecami z katalogu NGK (moje BKR6E mają 0,9)
Przeczytałem w instrukcji że zaleca się zastosowanie cieplejszych świec w przypadku eksploatowania auta głównie na krótkich dystansach. Ma to z pewnością polepszyć proces samooczyszczania świecy.
___________________________________________________________________________
Polecam swiece firmy DENSO. NA GAZIE BEZ PROBLEMU 30 TYS I WIECEJ ,A SILNIK PRACUJE IDEALNIE.bEZ PRóWNANIA Z NGK
___________________________________________________________________________
od tygodnia jestem właścicielem primerki 1.6 95' i chce wymienić w niej świece w tej chwili mam NGK 3 - elektrodowe i chce je wymienić na 4 - elektrodowe najlepiej NGK,
pytanie czy świece NGK BKR6EIX są 4 - elektrodowe u mnie w sklepach nie mają na miejscu takich świec więc nie wiem jak wyglądają myślicie że warto wydać ponad 40 zł za sztukę
ps. chodzi mi o świece BKR6EIX a nie BRK6EIX-11 bo te podobno są 1 - elektrodowe
___________________________________________________________________________
ja śmigam na iskrach i żadnych zastrzeżeń nie mam.
___________________________________________________________________________
Ja jeżdże na benzynie i świece NGK sprawują sie super.Dodam że jest to silnik 1.6 99kw.Sprzedawcy twierdżą że te świece wytrzymują spokojnie 60 tyś.km.
___________________________________________________________________________
Wymieniałem w sobote swiece.
Jezdzilem na Polskich Iskrach (nie zadnych gazowych - normalnych do primery wg katalogu)
Zrobilem na nich 50tys. Wymienilem kosmetycznie razem z olejem filtrami itd.
Świeczuszki czyściutkie w super stanie, pewnie by jeszcze długo chodziły.
Nigdy z nimi nie było żadnego najmniejszego problemu.
Teraz zamieniłem na NGK BKR6E. Miałem nadzieje ze moze przez swiece mam problemy z obrotami na zimnym silniku na gazie, ale nie. NGK zachowują się identycznie.
Takze polskim swieczkom daję bardzo dobrą ocenę.
___________________________________________________________________________
Ostatnio swiece denso zbieraja lepsze opinie od ngk
Katalog denso przewiduje jedna swiece dla GA16DE. Inna jest do GA16DS i QG16DE. Ponizej link do katalogu denso.
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... ion=search
___________________________________________________________________________
Korzystając z okazji że miałem dostęp do świec za friko postanowiłem zrobic na swoim GA16DE mały test. Testy robiłem od poniedziałku.
Sprawdziłem kilka świec.
NGK, Iskra - te odrzuciłem bo już sprawdziłem. Obie są bardzo dobre.
Na warsztat wrzuciliśmy
Denso
Brisk
Beru
Champion
Tutela
Bosch
Wszystkie testowałem na krótkich odcinkach niestety, i wszystkie były nowiutkie więc nie będę w stanie ocenic przebiegu jaki można na nich zrobic.
na każdym zestawie zrobiłem ok. 60km. Dlatego tescik malutki.
Wyniki:
Denso, Beru, Champion - zachowanie takie samo jak NGK czy Iskra. Wszystko ok.
Bosch - tu moje zdziwienie byłem przekonany, że będzie to też dobra swieca (moze trafiłem na kiepski egzemplarz) - Zapłony nie wypadały, na benzynce ok, na gazie jednak jakby troche szarpał, wolno się wkręcał.
Brisk - tutaj jeszcze inaczej. Nic nie szarpało , ale czuc było coś jakby turbo dziure. Zdławienie przy ruszaniu. Jakby zalewało go i dopiero ruszał. Efekt wyczuwalny zarowno na benzynie jak i lpg.
Tutela - ojej Glownie wypadały zapłony, na wolnych obrotach trzepało silnikiem.
Test krótki, może też trafiłem na jakies dziwne przypadki, ale może sie komuś przyda.
Byłem przekonany że jednak na nowiutkich świecach zachowanie będzie poprawne na wszystkich, a tu klops
___________________________________________________________________________
Na Boschu sie przejechałem(a raczej się nie przejechałem) wiec nie chwale.
Champion,Ngk,Iskra - ok nie było nic złego.
Obecnie jest od ok 30-45 kkm Ngk lata ok.Nie ma problemu na Pb i LPG.
___________________________________________________________________________
Mam NGK made in Japan, ale zauważyłem że są też produkowane Francuskie, niech każdy kto kupuje sprawdzi napis na świecy i po problemie.
źródło: NKP
może to świece mam na nich przejechane około 25 tyś (brisk bezelektrodowy)
zauważyłem również że silnik dośc nierównomiernie pracuje gdy jest zimny (na luzie)
silnik GA16DE
jakie świece polecacie - zastanawiałem się ostatnio nad jakimiś 4 elektrodowymi bosch-a
___________________________________________________________________________
Te świece Brisk bezelektrodowe to jedno badziewie,sam to przerabialem, samochód gorzej ciagnął niz na NGK z 80 tys przebiegiem pozatym mial taaaaaaaaaką dziure. Z tego co słyszałem Bosch tez sie słabo sprawuje w Nissanach, moze w innych jest ok. Moim zdaniem najlepsze są standardowe NGK, nigdy mnie jeszcze nie zawiodły. Ja mam P10 GT, ale sądze,ze w 1,6 będzie podobnie.
oznaczenie świec NGK do Nissana Primery 1.6 to BKR6E
___________________________________________________________________________
Dzięki za info lecz po sprawdzeniu w katalogu NGK nasuwa się kolejne pytanie
jak odróżni silnik GA16 DS
od GA16 DE
___________________________________________________________________________
DS - gaźnik
DE - wtrysk
___________________________________________________________________________
Możesz jeszcze zastosować świece Champion RC9YCC
___________________________________________________________________________
A czy ktoś używa takich wynalazków jak ISKRA SFE65PRS dedykowane do gazu lub SFE65QRS - 4 elektrodowe? Przejechałem jakieś 25 tys km na NGK BKR6E i jedna ma jakieś dziwne przejście na ceramice brązowe poza tym stale zakopcone. Nie wiem ile w ogóle te iskry kosztują może niewiele mniej od NGK, ale jeśli np o połowe taniej to może warto. Zawsze jakoś się we mnie odzywa patriotyczna nuta i gdyby towar był sprawdzony to wolałbym kupić krajowe świeczki.
___________________________________________________________________________
Decyzja zapadła - NGK BKR6E po 12 zł/ szt
___________________________________________________________________________
Dostałem ostatnio świece NGK V-Line o synbolu BCPR6E.
Mam P10 z 91 roku na gaźniku z katalizatorem.
Czy to odpowiednie świece ? Niby są stosowane w Nissanie, ale w/g katalogu powinny być o symbolu BKR6E.
Można je włożyć ?
___________________________________________________________________________
najważniejsze z tych symboli to ta 6 oznaczająca ciepłote świecy. Reszta to rozmiar długość gwintu itd. Na stronie: NGK jest rozszyfrowany kod świec.
___________________________________________________________________________
w instrukcji obsługi do mojego p11 którą dostałem z autem, napisane jest tak [NGK] i (Champion)
......................GA16DE................SR20De.............SR20DE
.
gorące..............-.........................BKR4EY..............BKR5EY
...................(RC12YCC)............(RC12MCC).............(-)
.
normalne.........BKR5E...................BKR5EY............BKR6EY
....................(RC9YCC)..............(RC9MCC).............(-)
.
zimne..........BKR6E, BKR7E...........BKR6EY............BKR7ET
.....................(RC7YCC)..............(RC7MCC).............(-)
PRZEPISAŁEM TAK JAK W ORYGINALE odstępy elektrod od 1,0 do 1,1 dla wszystkich. Dziwne bo nie zgadza się to z tymi świecami z katalogu NGK (moje BKR6E mają 0,9)
Przeczytałem w instrukcji że zaleca się zastosowanie cieplejszych świec w przypadku eksploatowania auta głównie na krótkich dystansach. Ma to z pewnością polepszyć proces samooczyszczania świecy.
___________________________________________________________________________
Polecam swiece firmy DENSO. NA GAZIE BEZ PROBLEMU 30 TYS I WIECEJ ,A SILNIK PRACUJE IDEALNIE.bEZ PRóWNANIA Z NGK
___________________________________________________________________________
od tygodnia jestem właścicielem primerki 1.6 95' i chce wymienić w niej świece w tej chwili mam NGK 3 - elektrodowe i chce je wymienić na 4 - elektrodowe najlepiej NGK,
pytanie czy świece NGK BKR6EIX są 4 - elektrodowe u mnie w sklepach nie mają na miejscu takich świec więc nie wiem jak wyglądają myślicie że warto wydać ponad 40 zł za sztukę
ps. chodzi mi o świece BKR6EIX a nie BRK6EIX-11 bo te podobno są 1 - elektrodowe
___________________________________________________________________________
ja śmigam na iskrach i żadnych zastrzeżeń nie mam.
___________________________________________________________________________
Ja jeżdże na benzynie i świece NGK sprawują sie super.Dodam że jest to silnik 1.6 99kw.Sprzedawcy twierdżą że te świece wytrzymują spokojnie 60 tyś.km.
___________________________________________________________________________
Wymieniałem w sobote swiece.
Jezdzilem na Polskich Iskrach (nie zadnych gazowych - normalnych do primery wg katalogu)
Zrobilem na nich 50tys. Wymienilem kosmetycznie razem z olejem filtrami itd.
Świeczuszki czyściutkie w super stanie, pewnie by jeszcze długo chodziły.
Nigdy z nimi nie było żadnego najmniejszego problemu.
Teraz zamieniłem na NGK BKR6E. Miałem nadzieje ze moze przez swiece mam problemy z obrotami na zimnym silniku na gazie, ale nie. NGK zachowują się identycznie.
Takze polskim swieczkom daję bardzo dobrą ocenę.
___________________________________________________________________________
Ostatnio swiece denso zbieraja lepsze opinie od ngk
Katalog denso przewiduje jedna swiece dla GA16DE. Inna jest do GA16DS i QG16DE. Ponizej link do katalogu denso.
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... ion=search
___________________________________________________________________________
Korzystając z okazji że miałem dostęp do świec za friko postanowiłem zrobic na swoim GA16DE mały test. Testy robiłem od poniedziałku.
Sprawdziłem kilka świec.
NGK, Iskra - te odrzuciłem bo już sprawdziłem. Obie są bardzo dobre.
Na warsztat wrzuciliśmy
Denso
Brisk
Beru
Champion
Tutela
Bosch
Wszystkie testowałem na krótkich odcinkach niestety, i wszystkie były nowiutkie więc nie będę w stanie ocenic przebiegu jaki można na nich zrobic.
na każdym zestawie zrobiłem ok. 60km. Dlatego tescik malutki.
Wyniki:
Denso, Beru, Champion - zachowanie takie samo jak NGK czy Iskra. Wszystko ok.
Bosch - tu moje zdziwienie byłem przekonany, że będzie to też dobra swieca (moze trafiłem na kiepski egzemplarz) - Zapłony nie wypadały, na benzynce ok, na gazie jednak jakby troche szarpał, wolno się wkręcał.
Brisk - tutaj jeszcze inaczej. Nic nie szarpało , ale czuc było coś jakby turbo dziure. Zdławienie przy ruszaniu. Jakby zalewało go i dopiero ruszał. Efekt wyczuwalny zarowno na benzynie jak i lpg.
Tutela - ojej Glownie wypadały zapłony, na wolnych obrotach trzepało silnikiem.
Test krótki, może też trafiłem na jakies dziwne przypadki, ale może sie komuś przyda.
Byłem przekonany że jednak na nowiutkich świecach zachowanie będzie poprawne na wszystkich, a tu klops
___________________________________________________________________________
Na Boschu sie przejechałem(a raczej się nie przejechałem) wiec nie chwale.
Champion,Ngk,Iskra - ok nie było nic złego.
Obecnie jest od ok 30-45 kkm Ngk lata ok.Nie ma problemu na Pb i LPG.
___________________________________________________________________________
Mam NGK made in Japan, ale zauważyłem że są też produkowane Francuskie, niech każdy kto kupuje sprawdzi napis na świecy i po problemie.
źródło: NKP