[P11/WP11.144 QG18DE] szarpanie, brak mocy
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11.144 QG18DE] szarpanie, brak mocy
Moja Primera z dnia na dzien stracila moc i zaczela szarpac przy przyspieszaniu. Ma duze klopoty zeby wkrecic sie na wyzsze obroty, zwlaszcza na wyzszych biegach (I-III jeszcze daja rade). Na niskich obrotach (ponizej 2tys) i wysokich biegach po wcisnieciu do dechy jakby sie zastanawia 2-3s, buczy, lekko szarpie i dopiero zaczyna pomalu przyspieszac. Przebieg 210tys, na wolnych obrotach rowniutko jak w zegarku, przy zalaczeniu dodatkowego obciazenia (np. ogrzewanie tylnej szyby) obroty potrafia spasc do 500.
Zrobilem pomiary przeplywomierza (wbijajac od strony kabli cienkie szpilki w przypieta wtyczke na przeplywomierzu):
700 obr : 1.45V
2500 obr : 1,70V
4000 obr : 2,05V
- wydawalo sie pewne ze przeplywka jest do wymiany. Kupilem noweczke Bosha i chyba objawy nieco sie zlagodzily, predkosc max troche podniosla, ale nadal to nie ta wyscigowka ktora byla wczesniej. Pomiary nowej przeplywki sa niemal identyczne co starej (ok +0,05V, w granicach bledu pomiaru). Oprocz tego na przeplywce dostepne sa jeszcze napiecia 5,2V (stabilne w calym zakresie obrotow) i napiecie 12V z instalacji.
Czy moglby ktos z Was potwierdzic napiecia na przeplywomierzu? Patrzac na przeplywomierz, majac zatrzask od wtyczki u gory powinno byc:
1. - napiecie przeplywomierza
2. - napiecie ok 5V
3. - masa/GND (u mnie sluzy jako masa do pomiarow)
4. - 12V
5. - nie podlaczony (tu wystepuje czujnik temperatury)
Przyznaje sie ze mam juz troche dosc tych napraw. To juz 4ty raz od roku kiedy wymieniam przeplywke, zazwyczaj pomagalo. Tym razem jest to cos jeszcze, albo mam wyjatkowego pecha do przeplywek i nowa jest rowniez walnieta. Ma ktos jakis pomysl co i jak mozna sprawdzic?
Z gory dzieki za kazda wskazowke!
Zrobilem pomiary przeplywomierza (wbijajac od strony kabli cienkie szpilki w przypieta wtyczke na przeplywomierzu):
700 obr : 1.45V
2500 obr : 1,70V
4000 obr : 2,05V
- wydawalo sie pewne ze przeplywka jest do wymiany. Kupilem noweczke Bosha i chyba objawy nieco sie zlagodzily, predkosc max troche podniosla, ale nadal to nie ta wyscigowka ktora byla wczesniej. Pomiary nowej przeplywki sa niemal identyczne co starej (ok +0,05V, w granicach bledu pomiaru). Oprocz tego na przeplywce dostepne sa jeszcze napiecia 5,2V (stabilne w calym zakresie obrotow) i napiecie 12V z instalacji.
Czy moglby ktos z Was potwierdzic napiecia na przeplywomierzu? Patrzac na przeplywomierz, majac zatrzask od wtyczki u gory powinno byc:
1. - napiecie przeplywomierza
2. - napiecie ok 5V
3. - masa/GND (u mnie sluzy jako masa do pomiarow)
4. - 12V
5. - nie podlaczony (tu wystepuje czujnik temperatury)
Przyznaje sie ze mam juz troche dosc tych napraw. To juz 4ty raz od roku kiedy wymieniam przeplywke, zazwyczaj pomagalo. Tym razem jest to cos jeszcze, albo mam wyjatkowego pecha do przeplywek i nowa jest rowniez walnieta. Ma ktos jakis pomysl co i jak mozna sprawdzic?
Z gory dzieki za kazda wskazowke!
tomek-xp, viewtopic.php?t=15285
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Dzięki wszystkim za podpowiedzi i informacje.
Moja Primera miała 3 usterki:
1. Wadliwy przepływomierz.
2. Zapchany katalizator.
3. Luzy na zaworach (taka informacje dostałem od mechanika)
Po ich usunięciu, w Primere wstąpiło nowe życie! Ma moc, jest elastyczna i wreszcie daje frajdę z jazdy!
Przy okazji stałem się "ekspertem" w sprawie przepływomierza i mam parę uwag:
1. Mała elastyczność silnika, niechęć do wkręcania się, problem z ruszeniem, zaniki mocy na w rożnych momentach wkręcania na obroty (zwłaszcza w okolicach zmiany fazy, po 4 tys obr) - na 99% jest oznaka uszkodzonego przepływomierza.
2. Niestety pomiary napięcia na przepływomierzu nie są w stanie zdiagnozować usterki.
3. Decydując się na zakup przepływomierza nigdy nie kupuj używki ani zamiennika! - Tylko oryginalny (i niestety drogi) Bosch. Przy dużej ilości szczęścia używka popracuje dłużej niż pól roku, a zamiennik uda się zwrócić jako wadliwy. Na koniec i tak wylądujesz z tym samym problemem. Mam w tym momencie 3 wadliwe używki na półce w warsztacie i oddane 2 zamienniki do sklepu - wiem co mówię.
Moja Primera miała 3 usterki:
1. Wadliwy przepływomierz.
2. Zapchany katalizator.
3. Luzy na zaworach (taka informacje dostałem od mechanika)
Po ich usunięciu, w Primere wstąpiło nowe życie! Ma moc, jest elastyczna i wreszcie daje frajdę z jazdy!
Przy okazji stałem się "ekspertem" w sprawie przepływomierza i mam parę uwag:
1. Mała elastyczność silnika, niechęć do wkręcania się, problem z ruszeniem, zaniki mocy na w rożnych momentach wkręcania na obroty (zwłaszcza w okolicach zmiany fazy, po 4 tys obr) - na 99% jest oznaka uszkodzonego przepływomierza.
2. Niestety pomiary napięcia na przepływomierzu nie są w stanie zdiagnozować usterki.
3. Decydując się na zakup przepływomierza nigdy nie kupuj używki ani zamiennika! - Tylko oryginalny (i niestety drogi) Bosch. Przy dużej ilości szczęścia używka popracuje dłużej niż pól roku, a zamiennik uda się zwrócić jako wadliwy. Na koniec i tak wylądujesz z tym samym problemem. Mam w tym momencie 3 wadliwe używki na półce w warsztacie i oddane 2 zamienniki do sklepu - wiem co mówię.
To już wielokrotnie było poruszane na forum. Zresztą, nowe Bosche nie kosztują aż tak dużo, żeby kupować zamienniki. Trzeba było przejrzeć forum, uniknąłbyś plątaniny z zamiennikami.tomek-xp pisze:3. Decydując się na zakup przepływomierza nigdy nie kupuj używki ani zamiennika!
Ostatnio zmieniony 2015-11-16, 20:09 przez Wiooreck, łącznie zmieniany 1 raz.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
podłączając się do tematu mam podobne objawy chodzi o to ze Primera zaczęła zamulać przy 140 km/h i kolega mi doradził żebym odpiął wtyczkę od przepływki żeby sprawdzić czy jest różnica w pracy silnika i od tego czasu zaczął się koszmar,samochód nie wkręca się na obroty i nie przyspiesza max prędkości 60km/h.po wyciągnięciu wtyczki świecił się check ale po skasowaniu błąd się nie pojawia.Czy przyczyna może być uszkodzony przeplywomierz
Sprawdz sobie jaki kod bledu wyrzuca check (P0101 sugeruje przeplywke). Bez tego to masz wrozenie z fusow i serio moze byc duzo drobnych rzeczy.
Nie znam procedury testowej ktora jednoznacznie potrafilaby wskazac na przeplywke.
Daj znac jak cos bedziesz wiecej wiedzial.
Na zachete pochwale sie ze dlugo walczylem u siebie z mulowatym silnikiem (patrz wyzej). Od naprawy minal prawie rok, zrobione ok 30tys km, auto ma "kopa" (jak na 1.8) i nie sprawia wiecej problemow. Powodzenia!
Nie znam procedury testowej ktora jednoznacznie potrafilaby wskazac na przeplywke.
Daj znac jak cos bedziesz wiecej wiedzial.
Na zachete pochwale sie ze dlugo walczylem u siebie z mulowatym silnikiem (patrz wyzej). Od naprawy minal prawie rok, zrobione ok 30tys km, auto ma "kopa" (jak na 1.8) i nie sprawia wiecej problemow. Powodzenia!