Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11.144 QG18DE] szarpanie, brak mocy

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

tomek-xp
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2014-06-05, 21:55
Lokalizacja: Tarnów

[P11/WP11.144 QG18DE] szarpanie, brak mocy

Post autor: tomek-xp » 2015-10-20, 13:15

Moja Primera z dnia na dzien stracila moc i zaczela szarpac przy przyspieszaniu. Ma duze klopoty zeby wkrecic sie na wyzsze obroty, zwlaszcza na wyzszych biegach (I-III jeszcze daja rade). Na niskich obrotach (ponizej 2tys) i wysokich biegach po wcisnieciu do dechy jakby sie zastanawia 2-3s, buczy, lekko szarpie i dopiero zaczyna pomalu przyspieszac. Przebieg 210tys, na wolnych obrotach rowniutko jak w zegarku, przy zalaczeniu dodatkowego obciazenia (np. ogrzewanie tylnej szyby) obroty potrafia spasc do 500.
Zrobilem pomiary przeplywomierza (wbijajac od strony kabli cienkie szpilki w przypieta wtyczke na przeplywomierzu):
700 obr : 1.45V
2500 obr : 1,70V
4000 obr : 2,05V
- wydawalo sie pewne ze przeplywka jest do wymiany. Kupilem noweczke Bosha i chyba objawy nieco sie zlagodzily, predkosc max troche podniosla, ale nadal to nie ta wyscigowka ktora byla wczesniej. Pomiary nowej przeplywki sa niemal identyczne co starej (ok +0,05V, w granicach bledu pomiaru). Oprocz tego na przeplywce dostepne sa jeszcze napiecia 5,2V (stabilne w calym zakresie obrotow) i napiecie 12V z instalacji.
Czy moglby ktos z Was potwierdzic napiecia na przeplywomierzu? Patrzac na przeplywomierz, majac zatrzask od wtyczki u gory powinno byc:
1. - napiecie przeplywomierza
2. - napiecie ok 5V
3. - masa/GND (u mnie sluzy jako masa do pomiarow)
4. - 12V
5. - nie podlaczony (tu wystepuje czujnik temperatury)
Przyznaje sie ze mam juz troche dosc tych napraw. To juz 4ty raz od roku kiedy wymieniam przeplywke, zazwyczaj pomagalo. Tym razem jest to cos jeszcze, albo mam wyjatkowego pecha do przeplywek i nowa jest rowniez walnieta. Ma ktos jakis pomysl co i jak mozna sprawdzic?
Z gory dzieki za kazda wskazowke!

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-10-24, 20:49

świece i cewki?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-24, 21:05

赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

tomek-xp
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2014-06-05, 21:55
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: tomek-xp » 2015-11-16, 17:34

Dzięki wszystkim za podpowiedzi i informacje.
Moja Primera miała 3 usterki:
1. Wadliwy przepływomierz.
2. Zapchany katalizator.
3. Luzy na zaworach (taka informacje dostałem od mechanika)
Po ich usunięciu, w Primere wstąpiło nowe życie! Ma moc, jest elastyczna i wreszcie daje frajdę z jazdy!

Przy okazji stałem się "ekspertem" w sprawie przepływomierza i mam parę uwag:
1. Mała elastyczność silnika, niechęć do wkręcania się, problem z ruszeniem, zaniki mocy na w rożnych momentach wkręcania na obroty (zwłaszcza w okolicach zmiany fazy, po 4 tys obr) - na 99% jest oznaka uszkodzonego przepływomierza.
2. Niestety pomiary napięcia na przepływomierzu nie są w stanie zdiagnozować usterki.
3. Decydując się na zakup przepływomierza nigdy nie kupuj używki ani zamiennika! - Tylko oryginalny (i niestety drogi) Bosch. Przy dużej ilości szczęścia używka popracuje dłużej niż pól roku, a zamiennik uda się zwrócić jako wadliwy. Na koniec i tak wylądujesz z tym samym problemem. Mam w tym momencie 3 wadliwe używki na półce w warsztacie i oddane 2 zamienniki do sklepu - wiem co mówię.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-11-16, 19:12

tomek-xp pisze:3. Decydując się na zakup przepływomierza nigdy nie kupuj używki ani zamiennika!
To już wielokrotnie było poruszane na forum. Zresztą, nowe Bosche nie kosztują aż tak dużo, żeby kupować zamienniki. Trzeba było przejrzeć forum, uniknąłbyś plątaniny z zamiennikami.
Ostatnio zmieniony 2015-11-16, 20:09 przez Wiooreck, łącznie zmieniany 1 raz.

stachoo
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2013-03-06, 20:28
Lokalizacja: Zamość

Post autor: stachoo » 2015-11-16, 21:44

A od kata świecił się check ? (p0420)
To ten pierwszy za kolektorem? Co z nim zrobiłeś?

tomek-xp
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2014-06-05, 21:55
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: tomek-xp » 2016-03-08, 10:35

Szczezre mowiac, nie wiem co mechanik zrobil z druga lambda. Sugerujac sie innymi wpisami z forum, nalezy ja wyciagnac z ukladu i zostawic w powietrzu, albo oslonic juz w jakis sposob.
Napewno kontrolka "check engine" dziala u mnie poprawnie - juz dostalem kolejne powiadomienia o innych usterkach :)

Griszah79
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2016-10-12, 19:25
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Griszah79 » 2016-10-12, 19:37

podłączając się do tematu mam podobne objawy chodzi o to ze Primera zaczęła zamulać przy 140 km/h i kolega mi doradził żebym odpiął wtyczkę od przepływki żeby sprawdzić czy jest różnica w pracy silnika i od tego czasu zaczął się koszmar,samochód nie wkręca się na obroty i nie przyspiesza max prędkości 60km/h.po wyciągnięciu wtyczki świecił się check ale po skasowaniu błąd się nie pojawia.Czy przyczyna może być uszkodzony przeplywomierz ??

tomek-xp
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2014-06-05, 21:55
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: tomek-xp » 2016-10-12, 20:06

Sprawdz sobie jaki kod bledu wyrzuca check (P0101 sugeruje przeplywke). Bez tego to masz wrozenie z fusow i serio moze byc duzo drobnych rzeczy.
Nie znam procedury testowej ktora jednoznacznie potrafilaby wskazac na przeplywke.
Daj znac jak cos bedziesz wiecej wiedzial.
Na zachete pochwale sie ze dlugo walczylem u siebie z mulowatym silnikiem (patrz wyzej). Od naprawy minal prawie rok, zrobione ok 30tys km, auto ma "kopa" (jak na 1.8) i nie sprawia wiecej problemow. Powodzenia!

Griszah79
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2016-10-12, 19:25
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Griszah79 » 2016-10-12, 20:16

Chodzi o to ze nie pokazuje żadnych błędów.Zastanawiam sie czy wypiecie wtyczki moglo spowodowac uszkodzenie przeplywki

tomek-xp
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2014-06-05, 21:55
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: tomek-xp » 2016-10-12, 20:47

Tak, zdarzylo mi sie i w ten sposob, ze dopoki przeplywka dzialala, to dzialala (nawet wadliwie). Jak juz sie ja raz odpielo to bylo czesto po niej i objawy takie jak piszesz - max 60-80km/h.

Griszah79
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2016-10-12, 19:25
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Griszah79 » 2016-10-14, 21:32

Dziękuje za pomoc jednak przepływka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”