Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/P11] Jakie świece żarowe?

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

[P10/P11] Jakie świece żarowe?

Post autor: jarkk » 2009-12-03, 10:02

jakie świeczki polecacie do diesla primerki, sprawdziłem swoje padły 2 sztuki a mrozy za pasem w jakiej cenie są orginały. ___________________________________________________________________________

Orginały w serwisie Nissana w W-wie są po 105 PLN/szt. Źródło: ASO Nissana przy Al. Jerozolimskich prawie już w Pruszkowie.
___________________________________________________________________________

kupiłem w zeszłym roku świeceNGK wytrzymały tylko 10 miesięcy (elektryka jest w porządku)
___________________________________________________________________________

Dziwne trochę. Przecież fabrycznie też są NGK. I też zauważylem, że te kupowane poza ASO znacznie krócej chodzą. NGK są w ASO po 160 PLN za sztukę.
___________________________________________________________________________

ja kupiłem słoweńskie za 33 zł/szt ... (podobno nie są gorsze) mam już 2 lata i jest ok
A .. może ci nie odłącza przekaźnik i cały czas grzeją.
Sprawdż czy na gorącym silniku nie masz napiecia na świecach
___________________________________________________________________________

właśnie wymieniłem świece japońskie EIKO 185zł za 4szt. a przyczyną spalenia poprzednich był PRZEKAŻNIK
___________________________________________________________________________

Czy świece dokręca się z odpowiednią siłą czy na „Bolka oko” ?
___________________________________________________________________________

Delikatnie. 1.5 - 2.0 kgm. I naprawdę nie radzę więcej, można ją łatwo ułamać.

ja dokręcałem tak jak piszesz... na Bolka oko... tak średnio jak byś zakrecał srubę M6 np
zobacz za tydzień jak pojeździsz już trochę... jakbyś za lekko zakrecił to mogą być przedmuchy przy świecach.. jak bedzie czysto to oki
___________________________________________________________________________

ja uzywalem ISKRY (są po 28PLN) i one nie sa polskie tylko czeskie
u mnie przejezdzily okolo roku (pazdziernik 2005/2006)
po tym czasie jedna z nich przestala grzac ... i wymienilem komplet na japonskie
___________________________________________________________________________

Świece żarowe Iskra o symbolu 11721700 w cenie 25 zł szt. dostępne w sklepie http://autosklep.istore.pl/
Jeżdżę na nich już ponad pół roku i jest ok.



źródło: NKP
Ostatnio zmieniony 2015-02-06, 13:51 przez jarkk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

[P11/WP11] Jakie świece żarowe w CD20T ?

Post autor: jarkk » 2009-12-03, 10:11

tak jak w temacie, mam pytanie czy ktoś z Was wymianiał i ma jakieś doświadczenia godne uwagi tj:
-jakiej firmy dobre świece
-orientacyjna cena/gdzie kupić w W-wie
-jakie były objawy kończenia się świec ew jak dokładnie sprawdzić że to świece
-czy po wymianie pomogło

zaczynam podejrzewać że u mnie świece zaczynają się kończyć. Dziś przy -22 mrozu musiałem kilka razy grzać i z bulem silnik zagadał, a pamiętam że jakieś 2 lata temu w jeszcze niższych temp palił na dotyk. W sumie autko z 98r - może świeczki miały prawo się skończyć.
___________________________________________________________________________

mi chyba też swiece padają zawsze grzałem 2 x a teraz 3 razy nie pomogło, jeżeli to nie paliwo to sie szykuje do wymiany nie
wiem jak sprawdzić czy sa żuzyte (na razie :) )
ale beru moge kupić po 35 zł/1szt
___________________________________________________________________________

najlepsze świece to NGK ale napewno nie są najtańsze... jęśli chodzi o sprawdzenie świec to trzeba je wykręcić i odpalić na krótko kabelkami np od akumulatora i jeżeli są dobre...powinny ładnie żarzyć się w całości . jeżeli są już wypalone to będą żarzyły się słabiej bądź wogóle,,,
___________________________________________________________________________

rozmawiałem dziś ze specem od diesla i trochę mi namieszał w głowie tzn. stwierdził, że problemy z uruchamianiem nie są do końca z winy świec żarowych. W sumie to mial rację, bo jak auto bez problemu zapaliło za pierwszym razem przy -17 stopniach , to znaczy że świece działają dobrze. Gdyby był problem ze świecami - cytuję - to nie zapaliłby nawet przy -5 C, a takiego efektu nie było wogóle. Gdyby np. któraś ze świec nie grzała, to po odpaleniu silnik telepał by , typowo jak na 3 cylindrach.
A u mnie takich efektów nie ma. Zobaczymy, dziś dolałem do prawie pełnego baku ok 3 l benzynki, co podobno ułatwia rozruch. Spodziewam się jutro rano ok -25 C i zobaczymy jak będzie. Jeśli zapali w miarę sprawnie, to odkładam temat świec na półkę.

___________________________________________________________________________

Zmierzyłem amperaż na swiecach i wyszło ok 6A na 1 świecy
wszystkie miały jednakowo pomyslałem że sa ok ale wykręciłem i po podłączeniu do aku na kablach grzały ... ale tylko lekko (jak żelazko) nawet przy dłuższym grzaniu...powinny być jasno czerwone.
Kupiłem najtańsze jakie były (ch... słoweńskie, NGK za 80 były też),
ale facet mówił ze słoweńskie lepsze i tak od włoskich (33 zł/szt)
Przed zamontowaniem sprawdziłem paliły się już po 2 sek na czerwono.
Zmierzyłem ampraż nowej świecy i wynosił ponad 10 Amper, to prawie 2x więcej niż stara swieca.
na razie zapilił super ale u nas tylko -5
Wniosek : świeca też sie zużywa i może grzać kiepsko
___________________________________________________________________________

Żeby sprecyzować temat :

TYPY ŚWIEC ŻAROWYCH ( CD20 = CD20T )
CHAMPION-CH600
NGK- CY52
BERU-GN 102
HKT- L41016
___________________________________________________________________________

NISSAN ALMERA N15 2.0D 1995-->, SUNNY N14 2.0D, PRIMERA P10/P11 2.0D/2.0TD

Nppatsl J5711016
OYO 72E1014


źródło: NKP

Awatar użytkownika
damianio
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2009-12-09, 21:09
Lokalizacja: serokomla

Post autor: damianio » 2010-01-17, 13:29

Witam. Podłączałem swoje świece na krotko i rozgrzewa się tylko końcówka załączona na zdjęciu. Tak jest prawidłowo czy musi się zażyć cala końcówka??
Obrazek

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-01-17, 16:24

damianio końcówka po 3ech sekundach a cała reszta po 5-7 sec.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”