Strona 1 z 1
[P/WP11.144] Kolektor ssący SR20DE wymiana uszczelki
: 2015-07-26, 14:49
autor: tompatrz
Witam,
Czy aby wymienić uszczelkę kolektora ssącego jest dużo rozbierania?
Wg manuala jeśli dobrze rozumiem trzeba najpierw zrobić te kroki:

i dopiero jako 13 pkt jest usunięcie kolektora.
Pozdrawiam.
: 2015-07-26, 15:00
autor: janusz
tompatrz, wymiana uszczelki kolektora ssącego - spuszczasz płyn z chłodnicy i z bloku silnika. Odpinasz wszystkie możliwe wtyczki, odłączasz węże paliwowe. A na koniec to już tylko odkręcanie śrub trzymających kolektor ssący - w odpowiedniej kolejności rzecz jasna.
Od dołu jak dobrze pamiętam są podpory kolektora ssącego.
: 2015-07-26, 15:09
autor: tompatrz
Sporo tego wszystkiego do uszczelki za pare zł:(
Nie da się tego bez spuszczania płynu?
: 2015-07-26, 15:19
autor: janusz
tompatrz, a sprecyzuj jeszcze którą uszczelkę? Tą co jest między częściami kolektora ssącego, czy tą co jest do głowicy?
: 2015-07-26, 15:33
autor: zuh
tompatrz, w kolektorze ssącym jest kanał płynu chłodzącego. A to, że uszczelka kosztuje parę zł to nie znaczy wymiana będzie łatwa

Jak trzeba np wymienić uszczelniacz walu od strony skrzyni to jeszcze więcej roboty.
: 2015-07-26, 16:38
autor: tompatrz
O te uszczelkę mi chodzi.
Mam gdzieś lewe powietrze i komputerem się nie da ustawić obrotów poniżej 1300. elektryk stwierdził by zacząć od tego.
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... erowa.html
: 2015-07-26, 16:41
autor: bombel
tompatrz, niecha zacznie od TPSa
: 2015-07-26, 16:52
autor: janusz
Tompatrz, jak kolektor nie był nigdy ruszany to ja bym się odwalił od uszczelek kolektora ssącego. Poszukaj nieszczelności na wężykach gumowych od podciśnień i jeśli ściągałeś przepustnicę i złożyłeś ją na oryginalną uszczelkę - ta co była, to ją teraz wywal i złóż całość na silikon.
Co więcej w przepustnicy w SR20 jest taki bimetal, który steruje ilością powietrza. Jak się nagrzeje płyn w układzie chłodzenia, to ten bimetal przesłania otwór, przez który wali powietrze i zmniejszają się obroty. Jeśli padł, to nie zmniejszy się ilość powietrza, która idzie do kolektora ssącego i będzie miał wysokie obroty. Również silnik krokowy może kończyć swój żywot
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
: 2015-07-26, 16:52
autor: tompatrz
TPS ustawiony książkowo.
Mówicie że stara uszczelka przepustnicy mogła skończyć swój żywot? Na silikon jak złoże to będzie dobrze, czy dociąć jakąś nową uszczelkę?
: 2015-07-26, 17:03
autor: janusz
tompatrz, ja u siebie wywaliłem uszczelkę i złożyłem na silikon Elringa DIRKO HT. Tylko sytuacja, o której napisałem będzie miała miejsce kiedy już ściągałeś przepustnicę.
Dwa to odpal auto i posłuchaj, gdzie świszczy powietrze
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
: 2015-07-26, 17:22
autor: tompatrz
Tak ściągałem całkowicie przepustnice do czyszczenia.Jutro odkręcę ją i złoże na silikon zobaczymy co będzie. Wolne obroty to ostatni problem mojej niedawno kupionej primery. Jak to zrobię w końcu będę zadowolony. Może przez to mi również faluje jak wduszę gaz to od 1500- 1700 tak skacze szarpiąc przy ruszaniu., na luzie tylko skaczą obroty(przy wduszeniu gazu oczywiście).
: 2015-07-26, 17:34
autor: janusz
Możesz też kupić w Leroyu silikon ProSeal - w tubce jest i chyba kosztuje 10-12zł. Też jest dobry, bo go używałem. Jednak większe zaufanie mam do Elringa.
Powymieniaj też wężyki gumowe, bo przez nie też może dostawać się jakieś lewe powietrze.
: 2015-07-26, 18:13
autor: tompatrz
Apropo przepustnicy i tps. Czy to sterowanie gdzie jest wpięta linka powinno dochodzić na maks do końca na luzie? Ja jeszcze mogę dopchnąć bardziej w prawo i zamknąć bardziej przepustnicę. Czy jak TPS ma napięcia dobrze ustawione a omomierz na maksymalnym otwarciu pokazuje ok 5kOhm a niby powinno być ok 10 jak pokazuje manual czy to oznacza że czujnik TPS do wymiany?
: 2015-07-26, 18:31
autor: janusz
Zapewne masz przy przepustnicy taką gruszkę. Jak odpalisz silnik to w kolektorze powstaje podciśnienie i przymyka przepustnicę.
W manualu do P11.144 nie ma nić na temat wartości rezystancji. Taka informacja jest w zawarta w manualu do P11. Dla przepustnicy rezystancja między wyprowadzeniem 2 (dochodzi do niego przewód czerwony (P11), żółty (P11.144)) a 3 (dochodzi do niego przewód czarny) powinna wynosić:
1) w pełni zamknięta ≈1kΩ
2) częściowo otwarta 1-10kΩ
3) w pełni otwarta ≈10kΩ
Analogicznie napięcia na przewodzie czerwonym (P11), żółtym (P11.144)
1) w pełni zamknięta 0,35-0,65V (najlepiej jest ustawić 0,44-0,48V)
2) częściowo otwarta wartość napięcia liniowo powinna się zmieniać od wartości nastawu dla przepustnicy zamkniętej do wartości pełnego otwarcia przepustnicy
3) w pełni otwarta ≈4V
Pytanie czy pomiaru rezystancji dokonywałeś na dołączonej wtyczki czy z odłączoną? Przy pomiarze nastawu TPSa wtyczka ma być odłączona od czujnika.
: 2015-07-26, 19:15
autor: tompatrz
Pomiaru dokonywałem na wtyczce podłączonej i włączonym zapłonie (sinik nieodpalony). Wkładałem bolec miernika w środkową część wtyczki no i druga do masy ustawiłem wg zaleceń i nici. Jutro jeszcze tą przepustnice przykręce na silikon i zobacze, jak nic nie da to się umówię chyba z tym mechanikiem aby szukał i naprawił.
: 2015-07-26, 19:18
autor: janusz
Tompatrz, to się ciesz, że sobie czegoś nie ubiłeś. Omomierz przy pomiarze robi za źródło prądowe - jest źródłem energii. Odepnij wtyczkę od czujnika i dopiero wtedy rób pomiar.
: 2015-07-26, 21:54
autor: tompatrz
Jakiś preparat możecie mi polecić jakim pryskać bezpiecznie okolice kolektora, wężyki itp celem sprawdzenia lewego powietrza?
: 2015-07-26, 22:01
autor: janusz
Psikanie to jeśli nam wywala powietrze, a nie zaciąga. Musisz na słuch, albo profilaktycznie powymieniać wszystkie możliwe wężyki
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
Ja u siebie to zrobiłem zaraz po kupnie auta i mam spokój.
: 2015-07-27, 20:12
autor: tompatrz
janusz, czy silikon na przepustnicy rozsmarowywałeś czy po prostu objechałeś w koło i skręciłeś i samo się rozdusiło?
: 2015-07-27, 20:33
autor: janusz
Z tego co pamiętam, to naładowałem silikon w strzykawkę i potem nią zrobiłem sobie ładny wałeczek na powierzchni przepustnicy.
: 2015-07-27, 20:42
autor: tompatrz
janusz albo inni, a orientujesz się którą śrubą przepustnicy reguluje się obroty?
: 2015-07-27, 20:53
autor: janusz
W polifcie to nie mam pojęcia. Tam się chyba kompem reguluje..........
: 2015-07-28, 18:02
autor: Oskr5
Psikanie na kolektor dolotowy gdy mamy do czynienia z nieszczelnością przez którą jest zasysane powietrze ma sens jeśli robimy to np: zmywaczem lub samostartem. Można wtedy wyczuć zmianę pracy silnika gdy zassie on wybuchowy preparat

.
: 2015-07-28, 19:15
autor: tompatrz
Wolę nie ryzykować, umawiam się z mechanikiem niech walczy z tą bolączkom mojego auta.