Strona 1 z 3
[P/WP11.144] Problem z obrotami biegu jałowego
: 2010-01-09, 13:33
autor: Sznurek
Nastał problem dziś...
( podczas wymiany płynu hamulcowego znajomy dostrzegł dziurawy przewód [zawsze po zgaszeniu auta syczało mi myślałem ze tak ma być]
Przedstawiam zdjęcie o który przewód chodzi :
Dobra teraz do rzeczy:
- Po wyciągnięciu przewodu i założeniu innego nie dziurawego następuje problem z obrotami biegu jałowego obroty spadają do 0 i auto gaśnie i nie wiemy co to za przyczyna..
-Dając gazu obroty zatrzymają się na 900 ale po chwili już szaleje i gaśnie
Check się nie palił przed i po założeniu węża
Jeden zły manewr zrobiliśmy że na odpalonym silniku odłączyliśmy przepływomierz i teraz się Check pali
Muszę zamówić inferfejs i podpiąć się pod komp i wykasować błąd
Na razie założyłem stary przewód ten dziurawy i obroty się trzymają i jest O.k ( ale to tak nie może być żeby był dziurawy przewód ) ale na ten czas muszę jakoś poruszać się autem
Czy macie pojęcie o co tu może chodzić ?
jakieś 2-3 rurki koło kolektora ssącego są odłączone bez przewodów
: 2010-01-10, 00:39
autor: johny_fellow
Sznurek gdybyś dał zdjęcie bardziej z góry byłoby łatwiej.
Wygląda to na jakąś odmę ale nie mam pewności.
Co do reulacji obrotów to tu znajdziesz info:
viewtopic.php?t=874
: 2010-01-10, 10:43
autor: Sznurek
Jest to przewód który idzie z pokrywy zaworów do kolektora ssącego
Nie czyściłem przepustnicy.
I napisze jeszcze raz :
Przewód dziurawy - Auto jeździ bez problemu obroty trzyma na biegu jałowym 1000
Przewód bez dziury (Na który wymieniłem ) - Auto odpala ale obroty mu świrują że po chwili spadają do zera i auto gaśnie .
Gazując wchodzi na obroty i jak się puści gaz z chodzi na okolice 900 ale widać że się lekko falują ( unoszą i spadają ) chwilkę pochodzi i lecą obroty w dół i znowu gaśnie
: 2010-01-10, 10:56
autor: johny_fellow
Sznurek pisze:Nie czyściłem przepustnicy.
Tam jest opisane jak reguluje sie obroty biegu jałowego. Nie chodzi w tym tylko o obroty po czyszczeniu przepustnicy.
Sznurek pisze:I napisze jeszcze raz
/quote]
Nie musiałeś. Zrozumiałem co wcześniej napisałeś.
Sytuacja może być taka, że przez ten dziurawy wężyk zasysało lewe powietrze. Coś źle banglało, poprzedni właściciel to zauważył i wyregulował obroty. Teraz Ty zmieniłeś wężyk i ustawienia silniczka krokowego lub przepustnicy są inne.
: 2010-01-10, 13:57
autor: Sznurek
U mnie nie ma regulacji silniczka krokowego
: 2010-01-10, 22:52
autor: johny_fellow
Nie ma śrubki w krokowcu?
To chyba będziesz musiał jakiś serwis odwiedzić. Podepną pod kompa i zobaczą co się dzieje.
: 2010-01-11, 08:23
autor: bombel
Nie ma śrubki w krokowcu?
W P11.144 juz nie. Trzeba nauczyc wolnych obrotów Consultem lub innym ustrojstwem
: 2010-01-11, 08:43
autor: johny_fellow
bombel pisze:Trzeba nauczyc wolnych obrotów Consultem lub innym ustrojstwem
No to raczej nie ma innego wyjścia jak wizyta w serwisie.
Różnicę widać gołym okiem, bo budowa przepustnicy jest inna, krokowiec pod kolektorem ale nie spodziewałem się aż takiej.
: 2010-01-11, 12:19
autor: Andrzej
Sznurek - ja wiem co masz nie tak ... i nawet wiem ile Cie to będzie kosztowało... naprawdę chcesz wiedzieć?
Dla utrudnienia dodam że komp po skasowaniu obecnego błędu prawdopodobnie nie wypluje nic nowego
: 2010-01-11, 18:56
autor: Sznurek
Andrzej, No piszę tutaj po to żeby się dowiedzieć , więc mógłbyś pomóc mi
johny_fellow pisze:To chyba będziesz musiał jakiś serwis odwiedzić. Podepną pod kompa i zobaczą co się dzieje.
ODB II w drodze do mnie
bombel pisze:W P11.144 juz nie. Trzeba nauczyc wolnych obrotów Consultem lub innym ustrojstwem
W serwisówce jest opis jak to zrobić bez odwiedzenia serwisu
: 2010-01-11, 20:09
autor: Andrzej
Oczywiście że mogę Ci pomóc -po to tu pisze
A powodem takiego stanu rzeczy jest...... przepływka -ostatnio w ASO w promocji ok 460zł. Oczywiście możesz spróbować ja przeczyścić ale u mnie spowodowało to chwilową poprawę a później zaczął podawać zbyt ubogą mieszankę - dlatego w Karpicku Bąbel odszedł mi na starcie ze 2 długości-potem już nie odchodził
By skasować błąd odczep sobie aku na noc - do rana powinien być "czysty".
: 2010-01-11, 20:21
autor: Sznurek
ale dziwnie zachowanie by miała (ta przepływka) ze wąż dziurawy auto jeździ dobrze wymieni się tylko wąż i już zaczynają się sceny i dusi się
Na razie jeżdżę z Check poczekam na przewód i skasuje wtedy przy okazji zobaczy się czy jeszcze jakiegoś kodu nie ma
W środę myślę ze paczka dojdzie i zaczynam ostro prace
I kupie preparat na przepłwkę i przeczyszczę i zobaczymy co to da
: 2010-01-11, 20:45
autor: Andrzej
Sznurek pisze:ale dziwnie zachowanie by miała (ta przepływka) ze wąż dziurawy auto jeździ dobrze wymieni się tylko wąż i już zaczynają się sceny i dusi się
Mozna podejść do tego z innej strony - jak jest problem z gaśnięciem samochodu na biegu jałowym a zdjęcie przewodu odmy załatwia ten problem tzn że jest to przepływka. Też nie do końca wierzyłem w to (jeśli to czytasz kolego to sorry za niewiarę
) i dlatego pojechałem do Polodego by w razie czego nie wywalać kasy w błoto gdyby to nie była przepływka.
Powodzenia
: 2010-01-13, 18:16
autor: Sznurek
Oki błędy pokasowałem
były takie :
P0100
P0110*
P0120 "Przepustnica /czujnik połozenia pedału /przełacznik A - usterka"
P0120*
nie zdążyłem nawet przejechać 20metrów i wyskoczył mi P0120 P0120*
Nie potrzebnie ruszałem przy czujniku przepustnicy na tych fasolkach , jutro czeka mnie regulacja
A z gaśnięciem (na dobrym) przewodzie jest dalej tak jak było , na razie muszę ogarnąć ten Check
a następnie zrobić porządek z tym podciśnieniem
: 2010-01-13, 19:57
autor: Andrzej
To sie narobiło... Pierwsze 2 błędy przepływki to może "zasługa" jej odpięcia. Powodzenia w regulacjach. Z ciekawości - jaki interface kupiłeś?
: 2010-01-14, 19:17
autor: Sznurek
Andrzej pisze:Z ciekawości - jaki interface kupiłeś?
to nabyłem :
http://www.allegro.pl/item869540203_869540203.html
Andrzej pisze:Pierwsze 2 błędy przepływki to może "zasługa" jej odpięcia
Raczej tak bo wracając z garażu do domu i pod domem podpiąłem się jeszcze raz to nie było już kodu od przepływki
zaczynam się nerwowy robić na to..
13.01.2010 EDIT :
Usterk kodu P0120 - usunięta źle zamontowałem ostatnio czujnik przepustnicy i nie było napięcia
wyregulowałem go miernikiem tak jak książka karze i skasowałem błąd
Wymieniłem wąż na dobry zrobiłem procedurę uczenia się biegu jałowego czujnika przepustnicy po odpaleniu autko 1 raz zgasło następnym razem odpaliło i dobierał sobie obroty wyjechałem na osiedla zrobiłem +20km zgasiłem obroty teraz trzyma 900 na jałowym i nie falują jak i nie gaśnie
Jutro rano sprawdzę jak an ssaniu się zachowuje
I jeszcze czeka mnie wymiana linki gazu zaczęła się przycinać ale to już jutro
I podziękowania dla Artura za pomoc
: 2010-01-14, 20:15
autor: bombel
Sznurek a masz juz linke?? Jak tak to daj namiar bo moje tez mnie wkurza
: 2010-01-16, 12:07
autor: Sznurek
Dziś ostatecznie koncowo wyjechałem z garażu z uśmiechem na twarzy
autko chodzi teraz super
Odczuwam że po wymianie węża jest lepsza moc w całym zakresie zbiera się ładnie (aż się boje jeździć
)
bombel pisze:Sznurek a masz juz linke?? Jak tak to daj namiar bo moje tez mnie wkurza
Co do linki hm... odkąd kupiłem auto marudziłem na pedał gazu że mocno trzeba cisnąc (wiele na forum opinii było ze w P11.144 tak on chodzi) ale z czasem się przyzwyczaiłem dziś wy haczyłem linkę z przepustnicy przeczyściłem i wcisnąłem w ten pancerz smar silikonowy w sprayu rozruszałem go i zamontowałem
Efekt jest taki że pedał gazu jest teraz delikatny że miło
: 2010-01-16, 12:25
autor: Andrzej
Sznurek pisze:Dziś ostatecznie koncowo wyjechałem z garażu z uśmiechem na twarzy
autko chodzi teraz super
Mam nadzieje że już Ci będzie ładnie chodzić. U mnie niestety poprawa była na kilka dni-później paskud "sie nauczył" i znowu zabawa. Trzymam kciuki.
: 2010-02-03, 19:14
autor: Sznurek
Andrzej pisze:U mnie niestety poprawa była na kilka dni-później paskud "sie nauczył" i znowu zabawa. Trzymam kciuki.
No nauczył się znowu czegoś co mu nie odpowiadało i lubił obroty przydoić do 0 czasem i zgasł , ale już tydzień dobry jeżdżę bez tego problemu ponieważ zrobiłem tylko 2 z 3 procedury nauki kompa , wykonałem mu 3 i jest super
( tak mi się wydaję )
Tak oto schodzi z obrotów :
http://www.youtube.com/watch?v=CQDjRqTB58A
[P/WP11.144] Problem z obrotami na biegu jałowym
: 2010-03-25, 18:11
autor: cichy_lis
Witam, Niestety mam problem z wolnymi obrotami w swojej P11.144 silnik SR20DE
Problem wygląda tak- że jak silnik jest nagrzany to na benzynie na wolnych obrotach obroty delikatnie falują, oraz przy przy gazówce silnik gaśnie- obroty spadają za nisko.
Następnie po odpaleniu po przy gazówce wszystko jest ok - zatrzymuje się na 1100rpm i delikatnie opada- przy następnym dodaniu gazu gaśnie jak wyżej.
Próbowałem ustawienia Silnika wg. opisu z książki ( Wielkie dzięki dla kolegi Sznurka)
niestety nie ma takiego efektu jaki bym chciał - Wszystko zaczęło się dziać po myciu przepływomierza
Proszę o pomoc
: 2010-03-25, 18:46
autor: bombel
A czym myłes przepływkę?? Obawiam się ze tym popsułeś
: 2010-03-25, 19:07
autor: Sznurek
Warto zmierzyć napięcie przepływomierza dla sprawdzenia
- silnik wyłączony, ale kluczyk na zapłonie - 1.2V
- bieg jałowy, rozgrzany silnik - 1.3 - 1.7 V
- 2500 rpm przy rozgrzanym motorze od 1.8 - 2.4
- od jałowego do 4000 rpm ma - od 1.3 - 1.7 do 4.0 ma rosnąc liniowo wraz wzrostem obrotów
wtyczka :
1 pin - bez przewodu
2 pin - 12 V
3 pin - masa
4 pin - 5 V
5 pin - napięcie pomiaru
: 2010-03-25, 22:42
autor: cichy_lis
Dziwne - bo ma siłę i dokręca się do końca, czyli z mocą nie widzę problemu.
Czyściłem płynem do elektroniki , którego nazwę podam jutro- puszkę już wyrzuciłem
Płyn wydaje mi się że nie zaszkodził- można nim myć /psikać np pracującą płytę główną i nie spowoduje resetu -szybko odparowuje.
Pomiarów dokonam jutro po powrocie z pracy
Dzięki za dotychczasowe Porady
[ Dodano: 2010-03-26, 09:09 ]
I jeszcze takie pytanie - odnośnie przepływki- ponieważ szukam na Alledrogo i niestety z nowych są tylko dla silników TD oraz 1.8 mimo że wyglądają identycznie jak moja ( BOSCH) domyślam się że mają inne parametry lub pinologię- chciałbym sprawdzić na jakimś szrocie przepływkę- ale nie wiem czy tylko od SR20DE Będzie pasowała
: 2010-03-26, 15:07
autor: Sznurek
cichy_lis pisze:]
I jeszcze takie pytanie - odnośnie przepływki- ponieważ szukam na Alledrogo i niestety z nowych są tylko dla silników TD oraz 1.8 mimo że wyglądają identycznie jak moja ( BOSCH) domyślam się że mają inne parametry lub pinologię- chciałbym sprawdzić na jakimś szrocie przepływkę- ale nie wiem czy tylko od SR20DE Będzie pasowała
Na przepływomierzu masz wytłoczone nr jej spisz sobie i wpisz w google
Najpierw zrób pomiary jej , chyba że ewentualnie jeszcze raz ja przeczyścić
: 2010-03-27, 17:07
autor: cichy_lis
Więc tak - na włączonym zapłonie 1.22V
-na biegu jałowym 1.40V
- przy 4K RPM napięcie wynosiło do 2.05V
: 2010-03-30, 09:24
autor: Andrzej
Zanim będziesz kupować na allegro lub na szrocie podzwoń po kilku ASO Nissana - czasami maja promocje. Ja za swoją płaciłem ok 450zł.
: 2010-03-31, 13:36
autor: Hiszpan 207
Sznurek jak zmierzyć napięcie przepływomierza na tym 5-tym pinie? odłączyć go od przepływki i mierzyć (ale to by nie miało sensu) czy jakoś zrobić sobie dodtkowe odprowadzenie od pinu pomiarowego i mierzyć to na podłączonej wtyczce do przepływomierza?
: 2010-03-31, 15:17
autor: Sznurek
Hiszpan 207 pisze:Sznurek jak zmierzyć napięcie przepływomierza na tym 5-tym pinie? odłączyć go od przepływki i mierzyć (ale to by nie miało sensu) czy jakoś zrobić sobie dodtkowe odprowadzenie od pinu pomiarowego i mierzyć to na podłączonej wtyczce do przepływomierza?
Ma być podłączony do przepływki bo jak ją sprawdzisz ? włóż w niego końcówkę od przewodu miernika , drugą do masy i jedziesz z pomiarem
Te dane co podałem to są do P11.144
: 2010-04-02, 11:35
autor: Hiszpan 207
jeżeli to sprawdzać na odłączonej wtyczce od przepływomierza to jak to działa? przecież to właśnie te elementy w przepływomierzu, w zależności od przepływu mają (tak mniemam) zmienną rezystancję, i to od nich zależeć będzie to napięcie? tak?