Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Problem z obrotami na biegu jałowym

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2010-04-02, 11:39

To musi być na podłączonej przepływce!
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Sznurek
stały bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 2009-12-08, 22:55
Lokalizacja: Piła

Post autor: Sznurek » 2010-04-02, 16:36

No odp co i jak i dalej nie rozumiesz :-?
. coś Obrazek

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2010-05-29, 11:47

Witam, trochę się nudziłem więc czyszczenie dokładne przepustnicy i problem znika:-) a nie jest to wcale trudne, ani czasochłonne więc warto wykonać.

Pytanie mam odnośnie braku mocy na PB- Jak czasem auto jest zimne i jest stan paliwa w okolicy rezerwy to silnik się dusi- Zatankowanie i pojeżdże trochę pomaga. I gdzie znajdę filtr paliwa i jaki filtr kupić ( myślę że nie zaszkodzi chodź sam podejrzewam pompę paliwa )

Oczywiście myślę nad podmianką przepływki bo czasem mam wrażenie że auto mogło by lepiej śmigać.
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

numerek70
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2010-03-20, 10:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: numerek70 » 2010-09-07, 23:07

Coś mnie sie wydaje że i u mnie przepływka padała.Mam pięć pinów.Napięcia mierzyłem na rozgrzanym silniku.
Czarny 1,27 wzrasta maksymalnie do 2,1
Zielony 4,97
biały 0
czerwony 14,1
niebieski 3,2
Czy z ta przepływka na pewno jest już do wymiany?czy można ją spróbować przeczyścić?
Czy już szykować kasę na nową?
Na różnych forach dotyczących Nissana nie którzy klubowicze piszą że przy kupnie nowej przepływki są albo promocje w salonie albo regenerowana.Niestety u mnie w Łodzi na nic takiego nie mogę trafić.Salonach Nissana 1800zł.Kilkanaście telefonów do przedstawicielstw firmy Bosch też nic nie dała.Większość nawet nie wie ze firma bosch w ogóle zajmuje się regeneracja nie których podzespołów.Cena Bosch-Serwis 950zł.W jednym z serwisów jakiś bardziej otrzaskany pracownik troszkę więcej czasu poświecił sprawie,niestety stwierdził ze do nissanów nigdy nie było regenerowanych przepływomierzy.
Także proszę klubowiczów o pomoc ,gdzie można kupić w dobrej cenie przepływomierz.
Nr. przepływomierza 0 280 218 096

Kjuku
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2012-01-17, 23:26
Lokalizacja: Opole

Regulacjia obrotów biegu jałowego SR20DE

Post autor: Kjuku » 2012-01-18, 08:48

Witam Wszystkich

Kupiłem niedawno Primerę p11 2000r po lifcie silnik sr20de.

Problem polega na tym że samochód po odpaleniu ma 2 tys obrotów później 1500 i w końcu 950 ale to trochę za dużo.

O regulacji trochę tu na forum było pisane ale pewnych spraw nie rozumiem.

Czym regulować ten bieg jałowy ponieważ były w sumie trzy sposoby i nie wiem kiedy je stosować, które pasują do mego silnika czy może któreś z nich są wstępne??

Pierwsza to regulacja za pomocą przymknięcia przepustnicy (w swoim samochodzie nie widzę śrubki do tej regulacji może źle szukałem) regulację ma się przeprowadzać przy odłączonym czujniku położenia przepustnicy u mnie dochodzą 2 kable który to może być, może oby dwa trzeba odłączyć.

Drugi sposób to nauka wolnych obrotów trzeba odłączyć akumulator (na jak długo żeby zresetował się komputer) i czekać do rozgrzania silnika. O co w tym sposobie chodzi czego on się uczy jakich zmian jakich stanów?

Trzeci sposób to regulacja za pomocą kombinacji

- kluczyk w pozycji ON przez 1 sekundę
- kluczyk w pozycji OFF przez 9 sekund
- odpalić silnik i poczekać aż załączą się wentylatory czy tylko aż wskazówka temp. będzie w pozycji pionowej ?
- kluczyk w pozycji OFF przez 9 sekund
- odpalić silnik na co najmniej 28 sekund
- odpiąć TPS i ponownie podłączyć w ciągu 5 sekund (silnik włączony ??? nie pisze żeby go zgasić).
- poczekać 20 sekund
- odpalić silnik 2-3 razy i upewnić się że wszystko jest ok

Samochód jest z zagranicy i tam już nie jeździł 3 miesiące a jak jeździł to z 80 letnim kierowcą. Czy silnik może być zamulony. Bo przy przeglądzie z auta wydostawało się za dużo CO2. Czy sonda lambda padła czy porostu trzeba ją przepalić podczas intensywnej jazdy i rozgrzaniu silnika. Bo na razie samochód po lawetach jeździ:)

Proszę o wyrozumiałość i pomoc z góry dziękuje.

Awatar użytkownika
nobange
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2010-05-18, 23:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: nobange » 2012-01-20, 17:33

Co do śruby regulacyjnej to jest ona wkręcona z przodu przepustnicy, od spodu trzeba nią kręcić (dostęp kijowy) najlepiej jakims krótkim śrubokrętem. Na części wystającej do góry opiera się to ramię gdzie jest nawinięta linka gazu. Za bardzo nie ma co jej wykręcać bo przepustnica będzie sie blokować. Jeśli widać, że śrubka nie była ruszana (zalana jakimś czerwonym lakiem) to lepiej nią nie kręcić. Wtedy przyczyna jest gdzie indziej.

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2012-01-20, 18:39

nobange pisze: Wtedy przyczyna jest gdzie indziej.
Może być gdzieś nieszczelność i dostaje lewe powietrze.Posprawdzaj wszystkie wężyki.Na pracującym silniku psikaj jakimś WD40 na podejrzane połączenia i na uszczelki kolektora,jeśli wystąpi chwilowa zmiana pracy silnika to będzie to miejsce nieszczelne przez które zasysa lewe powietrze ;) .
ObrazekObrazek

Kjuku
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2012-01-17, 23:26
Lokalizacja: Opole

Post autor: Kjuku » 2012-01-20, 23:26

Wyregulowałem obroty sposobem numer 3 który opisywałem ale i tak obroty są rzędu 950 ale szybciej do nich schodzi, a mają być 750 to trochę różnica. kiedy regulowałem przymknięcie przepustnicy to znalazłem moment kiedy się zacina a kiedy nie i jest ustawiona. Więc dalej nie wiadomo tak jakby w komputerze było ustawione 950 i tego się trzyma od czego te obroty zależą gdzie są zapisane bać ustawione.
Co z adaptacją na czym to polega "nauka wolnych obrotów"??

Awatar użytkownika
MichałB86
fanatyk nissana
Posty: 801
Rejestracja: 2009-12-17, 16:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MichałB86 » 2012-01-21, 21:09

W moim przypadku po czyszczeniu przepustnicy obroty jałowe wzrosły do 1000 przed czyszczeniem było ok. Na dniach postaram się wreszcie za to wziąć . Jak się uda dam znać.


No więc stało się, obroty wyregulowane :-D . Śruba o której wspomina nobange była oryginalnie zakręcona. Udało się wyregulować sposobem 3. Kilkukrotnie odłączałem TPS. Po odłączeniu górnej brązowej złączki, obroty silnika nagle spadają po czym wzrastają. Wszytko polegało na tym, aby zdążyć podłączyć ją ponownie w czasie gdy silnik pracuje na niższych obrotach.
Ostatnio zmieniony 2012-05-24, 19:29 przez MichałB86, łącznie zmieniany 1 raz.

Kjuku
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2012-01-17, 23:26
Lokalizacja: Opole

Post autor: Kjuku » 2012-01-22, 01:14

Udało się wyregulować sposobem 3. Kilkukrotnie odłączałem TPS. Po odłączeniu górnej brązowej złączki, obroty silnika nagle spadają po czym wzrastają. Wszytko polegało na tym, aby zdążyć podłączyć ją ponownie w czasie gdy silnik pracuje na niższych obrotach

Mógłbyś to bardziej rozwinąć??
Chodzi o to przy regulacji sposobem 3 jest moment przy którym odłącza się TPS ale niby na 5 sekund jak pamiętam właśnie w tym momencie obroty falowały. Ale łączyłem go z powrotem po 5 sekundach.
I nie wiem jak to ty robiłeś bo piszesz że trzeba trafić w stan małych obrotów a także piszesz że robiłeś to kilkakrotnie. Ale kiedy i w jakiej jednostce czasu??
Bo mam wrażenie że tu nie chodzi o jakieś ponowne podłączenie po 5 sekundach tylko w momencie w którym są niskie obroty?

Za szczegóły był bym bardzo wdzięczny:)

Awatar użytkownika
MichałB86
fanatyk nissana
Posty: 801
Rejestracja: 2009-12-17, 16:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MichałB86 » 2012-01-22, 06:31

Kjuku pisze:
Mógłbyś to bardziej rozwinąć??
Chodzi o to przy regulacji sposobem 3 jest moment przy którym odłącza się TPS ale niby na 5 sekund jak pamiętam właśnie w tym momencie obroty falowały. Ale łączyłem go z powrotem po 5 sekundach.
I nie wiem jak to ty robiłeś bo piszesz że trzeba trafić w stan małych obrotów a także piszesz że robiłeś to kilkakrotnie. Ale kiedy i w jakiej jednostce czasu??
Bo mam wrażenie że tu nie chodzi o jakieś ponowne podłączenie po 5 sekundach tylko w momencie w którym są niskie obroty?

Za szczegóły był bym bardzo wdzięczny:)
Kjuku postępowałem według tego schematu

- kluczyk w pozycji ON przez 1 sekundę
- kluczyk w pozycji OFF przez 9 sekund
- odpalić silnik i poczekać aż załączą się wentylatory czy tylko aż wskazówka temp. będzie w pozycji pionowej ?
- kluczyk w pozycji OFF przez 9 sekund
- odpalić silnik na co najmniej 28 sekund
- odpiąć TPS i ponownie podłączyć w ciągu 5 sekund (silnik włączony ? nie pisze żeby go zgasić).
- poczekać 20 sekund
- odpalić silnik 2-3 razy i upewnić się że wszystko jest ok

Napisałem że kilkukrotnie to robiłem, bo na początku nie było rezultatu. Zazwyczaj spotykałem się z czujnikami które podłącza się po co najmniej 5s. Przy tej regulacji wszytko polega na tym żeby czujnik "podłączyć w ciągu 5 sekund".Na tym właśnie polegał mój błąd. Po odłączeniu czujnika TPS obroty opadają po czym, chwile utrzymują się na poziomie ~750obr/min i nagle wzrastają u mnie do ~1000obr/min. Wszytko polega na tym aby czujnik podłączyć w chwili stałych obrotów na poziomie ~750obr/min. Rezultat był widoczny już po podłączeniu TPS. Dla zasady uruchomiłem 2-3 razy. Napisz jeśli uda się również tobie ;-) .
Ostatnio zmieniony 2012-05-24, 19:29 przez MichałB86, łącznie zmieniany 1 raz.

Kjuku
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2012-01-17, 23:26
Lokalizacja: Opole

Post autor: Kjuku » 2012-01-23, 22:35

Nie da się ustawić tych obrotów. Po wyczynieniu silnika krokowego i przepustnicy obroty biegu jałowego są około 1250 obr/min w czasie regulacji schodzą na 900 ale ale jak tylko zgaszę i odpalę ponownie to znów jest 1250. Jeden z mechaników twierdzi że tylko komputerem w ASO da się ustawić. Pomocy

Awatar użytkownika
MichałB86
fanatyk nissana
Posty: 801
Rejestracja: 2009-12-17, 16:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MichałB86 » 2012-01-24, 08:10

W moim przypadku 5 razy powtarzałem operacje i dopiero przy 5 zauważyłem różnice. Powiedz jeszcze czy obroty silnika spadają na chwile w momencie odpięcia TPS. Udało sie tobie podłączyć w czasie gdy pracuje na niższych obrotach? Czy po podłączeniu czujnika utrzymują się niższe obroty, u mnie tak właśnie było. Jeszcze jedno, pamiętaj że po podłączeniu czujnika TPS silnik musi chwilkę popracować. Powiedz jeszcze jak wygląda śruba do regulacji, o której wspomina nobange
Ostatnio zmieniony 2012-05-24, 18:59 przez MichałB86, łącznie zmieniany 1 raz.

Kjuku
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2012-01-17, 23:26
Lokalizacja: Opole

Post autor: Kjuku » 2012-01-24, 10:01

Śruba od regulacji przepustnicy sprawdzona. Po odpięciu TPS silnik gwałtownie zmienia obroty w górę i w duł gdy go podpinam Załapie obroty 900 to zostają, albo trafiam w niskie i zostaje albo jak się nie uda to się obniżą ale tylko na 900 aktualnie mam 1200 ale najgorsze jest to jak ustawię te 900 zaczekam trochę i zgaszę auto i znów odpalę z powrotem mam 1200 - i tego nie rozumiem??
Nie wiem co dalej robić czy jechać do ASO wczoraj próbowałem ze 4 razy może mam spróbować ze 10 i się uda albo 5 tak jak Ty

Awatar użytkownika
MichałB86
fanatyk nissana
Posty: 801
Rejestracja: 2009-12-17, 16:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MichałB86 » 2012-01-24, 22:38

Przed chwila jechałem primą i po 2 dniach obroty ustabilizowały się na około 800. Wskazówka jest poniżej tysiąc, jak dla mnie jest w porządku. Zobaczymy jak dalej będzie się sprawowało. W moim przypadku wyżej wymienione przez ciebie czynności, zdały egzamin. Mam jeszcze jeden pomysł, żeby zresetować komputer i wtedy spróbować wyregulować. Odłącz akumulator na co najmniej 24H.

Rozmawiałem dziś ze znajomym mechanikiem, który pracował przy naprawach nissanów. Uważa ze moje 800 obr/min jest ok. Mówił ze obroty 750 obr/min to za mało. Podobno w ASO mogą ustawić w komputerze nawet 500 obr/min. I zawsze przechodzą przez komputer, nie bawią się tak jak my. Spróbuj z tym akumulatorem. Powodzenia.
Ostatnio zmieniony 2012-05-24, 18:59 przez MichałB86, łącznie zmieniany 1 raz.

Kjuku
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2012-01-17, 23:26
Lokalizacja: Opole

Post autor: Kjuku » 2012-01-26, 15:55

Pojechałem w końcu do ASO kolega jest tam mechanikiem więc nie było źle.
Podpiął komputer. Osprzęt niby dobry ale nie dało się ustawić.
Po późniejszej analizie podzespołów podpiął inny przepływomierz. I w kocu go zestroił.
Wychodzi na to że prze pływka jest uszkodzona ale nie do końca podaje napięcie 1,2v na wolnych a ta obca 0,9v (pisze obca bo to nie z nissana). Gdy podpiął stara samochód w miarę chodzi ma te od 800 albo 900. Dał się zestroić.

Przepławka nie była czyszczona twierdzi że nie ma sens co wy na to kupno nowej?? czy próbować wyczyścić.

Wychodzi na to że metodą na kluczyk bym to zrobił ale wina była gdzie indziej

Awatar użytkownika
MichałB86
fanatyk nissana
Posty: 801
Rejestracja: 2009-12-17, 16:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MichałB86 » 2012-01-26, 17:50

Czyli chodzi tak jak u mnie 800/900. Jeśli wszytko działa poprawnie to niewidzie potrzeby.
Ostatnio zmieniony 2012-05-24, 19:00 przez MichałB86, łącznie zmieniany 1 raz.

Kjuku
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2012-01-17, 23:26
Lokalizacja: Opole

Post autor: Kjuku » 2012-01-26, 18:34

na początku było dobrze teraz zażyło mu się szarpnąć przy przyspieszaniu może kupić jakiś preparat do czyszczenia?? czy to coś w ogóle daje??

Awatar użytkownika
MichałB86
fanatyk nissana
Posty: 801
Rejestracja: 2009-12-17, 16:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MichałB86 » 2012-01-26, 19:04

Jeśli czujnik w przepływce jest brudny powinno pomóc. Można poczyścić spirytusem, benzyną ekstrakcyjna.
Ostatnio zmieniony 2012-05-24, 19:00 przez MichałB86, łącznie zmieniany 1 raz.

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2012-01-26, 20:05

MichałB86 pisze:Jeśli czujnik w przepływce jest brudny powinno pomóc. Można poczyścić spirytusem, benzyną ekstrakcyjna.
ja bym jednak radził czyścić specjalnym sprayem doczyszczenia gaźników / układów dolotowych.
w żadnym przypadku nie dotykać czujnika w przepływce żadnymi szmatkami, itp.

co do TPSa to powinno się zmierzyć przed zdjęciem napięcie na nim, a później, po ponownym montażu ustawić go tak samo jak był...

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-01-26, 20:13

Do czyszczenia przepływki to kontakt kup wydasz 5zl a nie niszczy elektroniki.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
MichałB86
fanatyk nissana
Posty: 801
Rejestracja: 2009-12-17, 16:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MichałB86 » 2012-01-26, 21:17

Mas Nie jest to wskazane ja przeczyściłem poprzez zanurzenie w benzynie ekstrakcyjnej i jest ok. Szmatką i tak nikt w tym czujniku nie poczyści, jest to związane z budową przepływomierza w SR20DE. ;-) Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2012-05-24, 19:00 przez MichałB86, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-01-26, 21:28

Jak chcesz to zrobić dokładnie to znajdź sklep stomatologiczny i tam poproś o pędzelek do lakierowania zębów i dostaniesz taki super mały i delikatny w sam raz do czyszczenia przepływki :D
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Kjuku
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2012-01-17, 23:26
Lokalizacja: Opole

Post autor: Kjuku » 2012-01-26, 23:14

Tak tylko pytanie czy jest sens bo część ludzi twierdzi że to czyszczenie nic nie wnosi. A inni z kolej twierdzą że tak. U mnie przepławka prawdopodobnie nie była nigdy czyszczona może z powodu brudu szwankuje może tak może nie, 2 rzeż komputer ją widz ale ona posiada 4 piny do czego one służą może jakiś jest zaśnieżały i nie styka.

Są pytania na które nie ma odpowiedzi np. ktoś by musiał zmierzyć przepływkę później ją wyczyści i znów zmierzyć i pokazać czarno na białym rezultat czyszczenia w wyniku lepszej pracy.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-01-26, 23:25

Zawsze jest sens wyczyścić przepływomierz, nie zawsze jego zła praca związana jest od razu z jego uszkodzeniem, pamiętaj, że urządzenie to działa na zasadzie zmiany oporności więc dodatkowy nieprzewidziany czynnik (czyt. brud) będzie fałszował pomiar, a na jego podstawie głównie dawkowane jest paliwo ;)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Kjuku
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2012-01-17, 23:26
Lokalizacja: Opole

Post autor: Kjuku » 2012-01-31, 14:43

Koledzy skończyło się na wymianie przepływki dostałem ją za małe pieniądze. Pytanie brzmi czy po wymianie coś trzeba zrobić w sensie zresetować kompa czy komputer sam się nauczy dawkować do nowych parametrów?? Kolejne pytanie auto bardzo reaguje na włączeniu świateł podnosi obroty z 900 na 1000 u was też tak jest mam ksenony

Awatar użytkownika
MichałB86
fanatyk nissana
Posty: 801
Rejestracja: 2009-12-17, 16:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MichałB86 » 2012-01-31, 18:56

Nie martw się. Przyzwyczai się do nowego osprzętu.
Ostatnio zmieniony 2012-05-24, 19:02 przez MichałB86, łącznie zmieniany 1 raz.

Kjuku
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2012-01-17, 23:26
Lokalizacja: Opole

Post autor: Kjuku » 2012-01-31, 20:20

śmiesznie to zabrzmiało. A ile mu to zajmie 100 km 1000 km jak komputer szybko się uczy??

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-01-31, 20:39

Od resetu kompa zapalasz i czekasz aż wentylator się włączy :P przy obecnych temp. może to "chwile" potrwać :P
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

ice
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2012-02-01, 11:43

Pawel18PL pisze:Zawsze jest sens wyczyścić przepływomierz, nie zawsze jego zła praca związana jest od razu z jego uszkodzeniem, pamiętaj, że urządzenie to działa na zasadzie zmiany oporności więc dodatkowy nieprzewidziany czynnik (czyt. brud) będzie fałszował pomiar, a na jego podstawie głównie dawkowane jest paliwo ;)
Czyści się przepływke tylko po to żeby pozbyć się problemu doraźnie. Każde czyszczenie skraca jego żywotność. Wyczyścisz raz jak lepiej działa szukasz nowej/regenerowanej.
Pawel18PL pisze:Od resetu kompa zapalasz i czekasz aż wentylator się włączy :P przy obecnych temp. może to "chwile" potrwać :P
Nie trzeba. Resetujesz i jedziesz. Z tego co pamiętam to tyko przez pierwsze pare kilometrów nie przekraczasz 2500 RPM. Osobiście zazwyczaj to olewałem, wywalałem pamięć z kompa i jazda.
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”