Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Problem z obrotami na biegu jałowym

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Sznurek
stały bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 2009-12-08, 22:55
Lokalizacja: Piła

[P/WP11.144] Problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: Sznurek » 2010-01-09, 13:33

Nastał problem dziś...

( podczas wymiany płynu hamulcowego znajomy dostrzegł dziurawy przewód [zawsze po zgaszeniu auta syczało mi myślałem ze tak ma być]

Przedstawiam zdjęcie o który przewód chodzi :

Obrazek

Dobra teraz do rzeczy:
- Po wyciągnięciu przewodu i założeniu innego nie dziurawego następuje problem z obrotami biegu jałowego obroty spadają do 0 i auto gaśnie i nie wiemy co to za przyczyna..
-Dając gazu obroty zatrzymają się na 900 ale po chwili już szaleje i gaśnie

Check się nie palił przed i po założeniu węża


Jeden zły manewr zrobiliśmy że na odpalonym silniku odłączyliśmy przepływomierz i teraz się Check pali :sad: Muszę zamówić inferfejs i podpiąć się pod komp i wykasować błąd

Na razie założyłem stary przewód ten dziurawy i obroty się trzymają i jest O.k ( ale to tak nie może być żeby był dziurawy przewód ) ale na ten czas muszę jakoś poruszać się autem

Czy macie pojęcie o co tu może chodzić ?

jakieś 2-3 rurki koło kolektora ssącego są odłączone bez przewodów
. coś Obrazek

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-01-10, 00:39

Sznurek gdybyś dał zdjęcie bardziej z góry byłoby łatwiej.
Wygląda to na jakąś odmę ale nie mam pewności.

Co do reulacji obrotów to tu znajdziesz info:
viewtopic.php?t=874
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Sznurek
stały bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 2009-12-08, 22:55
Lokalizacja: Piła

Post autor: Sznurek » 2010-01-10, 10:43

Jest to przewód który idzie z pokrywy zaworów do kolektora ssącego

Nie czyściłem przepustnicy.

I napisze jeszcze raz :

Przewód dziurawy - Auto jeździ bez problemu obroty trzyma na biegu jałowym 1000

Przewód bez dziury (Na który wymieniłem ) - Auto odpala ale obroty mu świrują że po chwili spadają do zera i auto gaśnie .
Gazując wchodzi na obroty i jak się puści gaz z chodzi na okolice 900 ale widać że się lekko falują ( unoszą i spadają ) chwilkę pochodzi i lecą obroty w dół i znowu gaśnie :-/
. coś Obrazek

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-01-10, 10:56

Sznurek pisze:Nie czyściłem przepustnicy.
Tam jest opisane jak reguluje sie obroty biegu jałowego. Nie chodzi w tym tylko o obroty po czyszczeniu przepustnicy.
Sznurek pisze:I napisze jeszcze raz :[/quote]
Nie musiałeś. Zrozumiałem co wcześniej napisałeś.

Sytuacja może być taka, że przez ten dziurawy wężyk zasysało lewe powietrze. Coś źle banglało, poprzedni właściciel to zauważył i wyregulował obroty. Teraz Ty zmieniłeś wężyk i ustawienia silniczka krokowego lub przepustnicy są inne.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Sznurek
stały bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 2009-12-08, 22:55
Lokalizacja: Piła

Post autor: Sznurek » 2010-01-10, 13:57

U mnie nie ma regulacji silniczka krokowego
. coś Obrazek

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-01-10, 22:52

Nie ma śrubki w krokowcu?

To chyba będziesz musiał jakiś serwis odwiedzić. Podepną pod kompa i zobaczą co się dzieje.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-01-11, 08:23

Nie ma śrubki w krokowcu?
W P11.144 juz nie. Trzeba nauczyc wolnych obrotów Consultem lub innym ustrojstwem :)

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-01-11, 08:43

bombel pisze:Trzeba nauczyc wolnych obrotów Consultem lub innym ustrojstwem
No to raczej nie ma innego wyjścia jak wizyta w serwisie.

Różnicę widać gołym okiem, bo budowa przepustnicy jest inna, krokowiec pod kolektorem ale nie spodziewałem się aż takiej.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
Andrzej
fanatyk nissana
Posty: 478
Rejestracja: 2009-12-09, 06:55
Lokalizacja: Bolechowo k/Poznania

Post autor: Andrzej » 2010-01-11, 12:19

Sznurek - ja wiem co masz nie tak ... i nawet wiem ile Cie to będzie kosztowało... naprawdę chcesz wiedzieć? :-P Dla utrudnienia dodam że komp po skasowaniu obecnego błędu prawdopodobnie nie wypluje nic nowego :mrgreen:

Sznurek
stały bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 2009-12-08, 22:55
Lokalizacja: Piła

Post autor: Sznurek » 2010-01-11, 18:56

Andrzej, No piszę tutaj po to żeby się dowiedzieć , więc mógłbyś pomóc mi :mrgreen:
johny_fellow pisze:To chyba będziesz musiał jakiś serwis odwiedzić. Podepną pod kompa i zobaczą co się dzieje.
ODB II w drodze do mnie
bombel pisze:W P11.144 juz nie. Trzeba nauczyc wolnych obrotów Consultem lub innym ustrojstwem :)
W serwisówce jest opis jak to zrobić bez odwiedzenia serwisu
. coś Obrazek

Awatar użytkownika
Andrzej
fanatyk nissana
Posty: 478
Rejestracja: 2009-12-09, 06:55
Lokalizacja: Bolechowo k/Poznania

Post autor: Andrzej » 2010-01-11, 20:09

Oczywiście że mogę Ci pomóc -po to tu pisze :-P
A powodem takiego stanu rzeczy jest...... przepływka -ostatnio w ASO w promocji ok 460zł. Oczywiście możesz spróbować ja przeczyścić ale u mnie spowodowało to chwilową poprawę a później zaczął podawać zbyt ubogą mieszankę - dlatego w Karpicku Bąbel odszedł mi na starcie ze 2 długości-potem już nie odchodził :-P
By skasować błąd odczep sobie aku na noc - do rana powinien być "czysty".

Sznurek
stały bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 2009-12-08, 22:55
Lokalizacja: Piła

Post autor: Sznurek » 2010-01-11, 20:21

ale dziwnie zachowanie by miała (ta przepływka) ze wąż dziurawy auto jeździ dobrze wymieni się tylko wąż i już zaczynają się sceny i dusi się

Na razie jeżdżę z Check poczekam na przewód i skasuje wtedy przy okazji zobaczy się czy jeszcze jakiegoś kodu nie ma

W środę myślę ze paczka dojdzie i zaczynam ostro prace

I kupie preparat na przepłwkę i przeczyszczę i zobaczymy co to da ;)
. coś Obrazek

Awatar użytkownika
Andrzej
fanatyk nissana
Posty: 478
Rejestracja: 2009-12-09, 06:55
Lokalizacja: Bolechowo k/Poznania

Post autor: Andrzej » 2010-01-11, 20:45

Sznurek pisze:ale dziwnie zachowanie by miała (ta przepływka) ze wąż dziurawy auto jeździ dobrze wymieni się tylko wąż i już zaczynają się sceny i dusi się
Mozna podejść do tego z innej strony - jak jest problem z gaśnięciem samochodu na biegu jałowym a zdjęcie przewodu odmy załatwia ten problem tzn że jest to przepływka. Też nie do końca wierzyłem w to (jeśli to czytasz kolego to sorry za niewiarę :-P) i dlatego pojechałem do Polodego by w razie czego nie wywalać kasy w błoto gdyby to nie była przepływka.
Powodzenia

Sznurek
stały bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 2009-12-08, 22:55
Lokalizacja: Piła

Post autor: Sznurek » 2010-01-13, 18:16

Oki błędy pokasowałem
były takie :
P0100
P0110*
P0120 "Przepustnica /czujnik połozenia pedału /przełacznik A - usterka"
P0120*

nie zdążyłem nawet przejechać 20metrów i wyskoczył mi P0120 P0120*
Nie potrzebnie ruszałem przy czujniku przepustnicy na tych fasolkach , jutro czeka mnie regulacja :-/

A z gaśnięciem (na dobrym) przewodzie jest dalej tak jak było , na razie muszę ogarnąć ten Check

a następnie zrobić porządek z tym podciśnieniem
. coś Obrazek

Awatar użytkownika
Andrzej
fanatyk nissana
Posty: 478
Rejestracja: 2009-12-09, 06:55
Lokalizacja: Bolechowo k/Poznania

Post autor: Andrzej » 2010-01-13, 19:57

To sie narobiło... Pierwsze 2 błędy przepływki to może "zasługa" jej odpięcia. Powodzenia w regulacjach. Z ciekawości - jaki interface kupiłeś?

Sznurek
stały bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 2009-12-08, 22:55
Lokalizacja: Piła

Post autor: Sznurek » 2010-01-14, 19:17

Andrzej pisze:Z ciekawości - jaki interface kupiłeś?
to nabyłem : http://www.allegro.pl/item869540203_869540203.html
Andrzej pisze:Pierwsze 2 błędy przepływki to może "zasługa" jej odpięcia
Raczej tak bo wracając z garażu do domu i pod domem podpiąłem się jeszcze raz to nie było już kodu od przepływki

zaczynam się nerwowy robić na to..


13.01.2010 EDIT :

Usterk kodu P0120 - usunięta źle zamontowałem ostatnio czujnik przepustnicy i nie było napięcia :) wyregulowałem go miernikiem tak jak książka karze i skasowałem błąd

Wymieniłem wąż na dobry zrobiłem procedurę uczenia się biegu jałowego czujnika przepustnicy po odpaleniu autko 1 raz zgasło następnym razem odpaliło i dobierał sobie obroty wyjechałem na osiedla zrobiłem +20km zgasiłem obroty teraz trzyma 900 na jałowym i nie falują jak i nie gaśnie

Jutro rano sprawdzę jak an ssaniu się zachowuje


I jeszcze czeka mnie wymiana linki gazu zaczęła się przycinać ale to już jutro

I podziękowania dla Artura za pomoc <ok>
. coś Obrazek

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-01-14, 20:15

Sznurek a masz juz linke?? Jak tak to daj namiar bo moje tez mnie wkurza :)

Sznurek
stały bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 2009-12-08, 22:55
Lokalizacja: Piła

Post autor: Sznurek » 2010-01-16, 12:07

Dziś ostatecznie koncowo wyjechałem z garażu z uśmiechem na twarzy :mrgreen: autko chodzi teraz super
Odczuwam że po wymianie węża jest lepsza moc w całym zakresie zbiera się ładnie (aż się boje jeździć :) )

bombel pisze:Sznurek a masz juz linke?? Jak tak to daj namiar bo moje tez mnie wkurza :)
Co do linki hm... odkąd kupiłem auto marudziłem na pedał gazu że mocno trzeba cisnąc (wiele na forum opinii było ze w P11.144 tak on chodzi) ale z czasem się przyzwyczaiłem dziś wy haczyłem linkę z przepustnicy przeczyściłem i wcisnąłem w ten pancerz smar silikonowy w sprayu rozruszałem go i zamontowałem
Efekt jest taki że pedał gazu jest teraz delikatny że miło :hihi:
. coś Obrazek

Awatar użytkownika
Andrzej
fanatyk nissana
Posty: 478
Rejestracja: 2009-12-09, 06:55
Lokalizacja: Bolechowo k/Poznania

Post autor: Andrzej » 2010-01-16, 12:25

Sznurek pisze:Dziś ostatecznie koncowo wyjechałem z garażu z uśmiechem na twarzy :mrgreen: autko chodzi teraz super
Mam nadzieje że już Ci będzie ładnie chodzić. U mnie niestety poprawa była na kilka dni-później paskud "sie nauczył" i znowu zabawa. Trzymam kciuki.

Sznurek
stały bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 2009-12-08, 22:55
Lokalizacja: Piła

Post autor: Sznurek » 2010-02-03, 19:14

Andrzej pisze:U mnie niestety poprawa była na kilka dni-później paskud "sie nauczył" i znowu zabawa. Trzymam kciuki.
No nauczył się znowu czegoś co mu nie odpowiadało i lubił obroty przydoić do 0 czasem i zgasł , ale już tydzień dobry jeżdżę bez tego problemu ponieważ zrobiłem tylko 2 z 3 procedury nauki kompa , wykonałem mu 3 i jest super :mrgreen: ( tak mi się wydaję )

Tak oto schodzi z obrotów :
http://www.youtube.com/watch?v=CQDjRqTB58A
. coś Obrazek

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

[P/WP11.144] Problem z obrotami na biegu jałowym

Post autor: cichy_lis » 2010-03-25, 18:11

Witam, Niestety mam problem z wolnymi obrotami w swojej P11.144 silnik SR20DE

Problem wygląda tak- że jak silnik jest nagrzany to na benzynie na wolnych obrotach obroty delikatnie falują, oraz przy przy gazówce silnik gaśnie- obroty spadają za nisko. :-/

Następnie po odpaleniu po przy gazówce wszystko jest ok - zatrzymuje się na 1100rpm i delikatnie opada- przy następnym dodaniu gazu gaśnie jak wyżej.

Próbowałem ustawienia Silnika wg. opisu z książki ( Wielkie dzięki dla kolegi Sznurka)

niestety nie ma takiego efektu jaki bym chciał - Wszystko zaczęło się dziać po myciu przepływomierza :-(

Proszę o pomoc
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-25, 18:46

A czym myłes przepływkę?? Obawiam się ze tym popsułeś :)

Sznurek
stały bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 2009-12-08, 22:55
Lokalizacja: Piła

Post autor: Sznurek » 2010-03-25, 19:07

Warto zmierzyć napięcie przepływomierza dla sprawdzenia

- silnik wyłączony, ale kluczyk na zapłonie - 1.2V
- bieg jałowy, rozgrzany silnik - 1.3 - 1.7 V
- 2500 rpm przy rozgrzanym motorze od 1.8 - 2.4
- od jałowego do 4000 rpm ma - od 1.3 - 1.7 do 4.0 ma rosnąc liniowo wraz wzrostem obrotów

wtyczka :
1 pin - bez przewodu
2 pin - 12 V
3 pin - masa
4 pin - 5 V
5 pin - napięcie pomiaru
. coś Obrazek

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2010-03-25, 22:42

Dziwne - bo ma siłę i dokręca się do końca, czyli z mocą nie widzę problemu.
Czyściłem płynem do elektroniki , którego nazwę podam jutro- puszkę już wyrzuciłem :-/
Płyn wydaje mi się że nie zaszkodził- można nim myć /psikać np pracującą płytę główną i nie spowoduje resetu -szybko odparowuje.

Pomiarów dokonam jutro po powrocie z pracy

Dzięki za dotychczasowe Porady :-)

[ Dodano: 2010-03-26, 09:09 ]
I jeszcze takie pytanie - odnośnie przepływki- ponieważ szukam na Alledrogo i niestety z nowych są tylko dla silników TD oraz 1.8 mimo że wyglądają identycznie jak moja ( BOSCH) domyślam się że mają inne parametry lub pinologię- chciałbym sprawdzić na jakimś szrocie przepływkę- ale nie wiem czy tylko od SR20DE Będzie pasowała
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Sznurek
stały bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 2009-12-08, 22:55
Lokalizacja: Piła

Post autor: Sznurek » 2010-03-26, 15:07

cichy_lis pisze:]
I jeszcze takie pytanie - odnośnie przepływki- ponieważ szukam na Alledrogo i niestety z nowych są tylko dla silników TD oraz 1.8 mimo że wyglądają identycznie jak moja ( BOSCH) domyślam się że mają inne parametry lub pinologię- chciałbym sprawdzić na jakimś szrocie przepływkę- ale nie wiem czy tylko od SR20DE Będzie pasowała
Na przepływomierzu masz wytłoczone nr jej spisz sobie i wpisz w google :)

Najpierw zrób pomiary jej , chyba że ewentualnie jeszcze raz ja przeczyścić
. coś Obrazek

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2010-03-27, 17:07

Więc tak - na włączonym zapłonie 1.22V
-na biegu jałowym 1.40V
- przy 4K RPM napięcie wynosiło do 2.05V
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Awatar użytkownika
Andrzej
fanatyk nissana
Posty: 478
Rejestracja: 2009-12-09, 06:55
Lokalizacja: Bolechowo k/Poznania

Post autor: Andrzej » 2010-03-30, 09:24

Zanim będziesz kupować na allegro lub na szrocie podzwoń po kilku ASO Nissana - czasami maja promocje. Ja za swoją płaciłem ok 450zł.

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-03-31, 13:36

Sznurek jak zmierzyć napięcie przepływomierza na tym 5-tym pinie? odłączyć go od przepływki i mierzyć (ale to by nie miało sensu) czy jakoś zrobić sobie dodtkowe odprowadzenie od pinu pomiarowego i mierzyć to na podłączonej wtyczce do przepływomierza?
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Sznurek
stały bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 2009-12-08, 22:55
Lokalizacja: Piła

Post autor: Sznurek » 2010-03-31, 15:17

Hiszpan 207 pisze:Sznurek jak zmierzyć napięcie przepływomierza na tym 5-tym pinie? odłączyć go od przepływki i mierzyć (ale to by nie miało sensu) czy jakoś zrobić sobie dodtkowe odprowadzenie od pinu pomiarowego i mierzyć to na podłączonej wtyczce do przepływomierza?
Ma być podłączony do przepływki bo jak ją sprawdzisz ? włóż w niego końcówkę od przewodu miernika , drugą do masy i jedziesz z pomiarem

Te dane co podałem to są do P11.144
. coś Obrazek

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-04-02, 11:35

jeżeli to sprawdzać na odłączonej wtyczce od przepływomierza to jak to działa? przecież to właśnie te elementy w przepływomierzu, w zależności od przepływu mają (tak mniemam) zmienną rezystancję, i to od nich zależeć będzie to napięcie? tak?
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”