Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Problem z obrotami na biegu jałowym

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-02-01, 14:10

ice pisze:
Pawel18PL pisze:Zawsze jest sens wyczyścić przepływomierz, nie zawsze jego zła praca związana jest od razu z jego uszkodzeniem, pamiętaj, że urządzenie to działa na zasadzie zmiany oporności więc dodatkowy nieprzewidziany czynnik (czyt. brud) będzie fałszował pomiar, a na jego podstawie głównie dawkowane jest paliwo ;)
Czyści się przepływke tylko po to żeby pozbyć się problemu doraźnie. Każde czyszczenie skraca jego żywotność. Wyczyścisz raz jak lepiej działa szukasz nowej/regenerowanej.
Pawel18PL pisze:Od resetu kompa zapalasz i czekasz aż wentylator się włączy :P przy obecnych temp. może to "chwile" potrwać :P
Nie trzeba. Resetujesz i jedziesz. Z tego co pamiętam to tyko przez pierwsze pare kilometrów nie przekraczasz 2500 RPM. Osobiście zazwyczaj to olewałem, wywalałem pamięć z kompa i jazda.
Hyhy ja nie napisałem jak to zazwyczaj wygląda tylko jak niby powinno wyglądać :P A co do czyszczenia przepływomierza to u mnie pomogło czyszczenie choć MAF nie był uszkodzony, najzwyczajniej osiadł na nim olejek od oliwienia stożka i już zaczął wariować.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
MichałB86
fanatyk nissana
Posty: 801
Rejestracja: 2009-12-17, 16:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MichałB86 » 2012-02-02, 19:29

Kjuku pisze:śmiesznie to zabrzmiało. A ile mu to zajmie 100 km 1000 km jak komputer szybko się uczy??
Na pewno odłączenie akumulator na co najmniej 24H zresetuje komputer. Z tego co kojarzę po kilkunastu (chyba 20) uruchomieniach, zapiszą się nowe informacji. Jeśli się mylę proszę mnie poprawić ;-). Zostaje najbezpieczniejsza opcja wizyta u mechanika i podpięcie pod komputer.
Ostatnio zmieniony 2012-05-24, 19:02 przez MichałB86, łącznie zmieniany 1 raz.

Kjuku
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2012-01-17, 23:26
Lokalizacja: Opole

Post autor: Kjuku » 2012-02-02, 22:16

obroty lepiej schodzą po odpaleniu w kierunku 900 czyli obrotu biegu jałowego.
Ale mam inny teraz problem podczas spokojnego wciskania pedału gazu przy1500 obr zawieszają się i falują tak 1800 gdy się mocniej dociśnie czy tam szybciej idzie normalnie dobrze.
jest to uciążliwe przy spokojnym ruszaniu że szarpnie bo trafię na te falowanie z czym to może być związane z tą przepływką i ustawieniami??

ice
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2012-02-03, 08:56

Kjuku pisze:obroty lepiej schodzą po odpaleniu w kierunku 900 czyli obrotu biegu jałowego.
Ale mam inny teraz problem podczas spokojnego wciskania pedału gazu przy1500 obr zawieszają się i falują tak 1800 gdy się mocniej dociśnie czy tam szybciej idzie normalnie dobrze.
jest to uciążliwe przy spokojnym ruszaniu że szarpnie bo trafię na te falowanie z czym to może być związane z tą przepływką i ustawieniami??
Podmień przepływkę i zobaczysz. Takie objawy to może być 10000 problemów. Sprawdzałeś sondę ?
Pawel18PL pisze: Hyhy ja nie napisałem jak to zazwyczaj wygląda tylko jak niby powinno wyglądać :P A co do czyszczenia przepływomierza to u mnie pomogło czyszczenie choć MAF nie był uszkodzony, najzwyczajniej osiadł na nim olejek od oliwienia stożka i już zaczął wariować.

Z tego co czytałem na angielskich forach i z własnego doświadczenia ( niestety ) to MAF po pierwszym myciu było ok na jakiś czas, po kolejnym myciu ten jakiś czas był znacznie krótszy i skończyło się wymianą przepływki. Więc raczej za często jej nie szoruj ;)
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz :)

Kjuku
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2012-01-17, 23:26
Lokalizacja: Opole

Post autor: Kjuku » 2012-02-03, 10:07

Przepływka jest nowa po jej wymianie jest więcej mocy i mniej pali tylko przy powolnym wcisakniu pedału gazu od tych 1500 do 1800 skaczą obroty chyba że się więcej pedał wciśnie to obroty idą dalej w górę. Czy przepławka nie jest jeszcze zaadoptowana przez komputer?? nie wiem. Czy to może być

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-02-03, 10:47

Kjuku jak bardzo spadło Ci spalanie po wymianie przepływomierza?
Co do problemów z obrotami to wg mnie do sprawdzenia zostało jeszcze ustawienie zapłonu (kąt wyprzedzenia 15st +/-2, z moich doświadczeń wynika, że ustawienie poniżej 15 to jest pomyłka, na 17st silnik pracuje super) i ew. kopułka i palec rozdzielacza.
pozdr. Kamil

ice
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2012-02-03, 13:43

Jak się zachowuje sonda jak zwiększasz obroty. Podłącz miernik i sprawdź zakres pracy sondy.
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz :)

Kjuku
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2012-01-17, 23:26
Lokalizacja: Opole

Post autor: Kjuku » 2012-02-03, 15:03

Sonda tydzień temu była sprawdzana w ASO wątpię żeby padła ale sprawdzę. Koleś z ASO a raczej znajomy twierdzi że po zmianie przepływki trzeba przeprowadzić naukę wolnych obrotów bo w sumie od dłuższego czasu to chce zrobić ale przepływka była walnieta i się nie udało. Chce mi to za darmo zrobić więc grzech nie jechać.


Pytanie z innej beczki kupiłem ELM 327 jedyny program który się łączy to ScanTool.net ja czyta jeden parametr to jeszcze działa jak więcej traci połączenie gdzie szukać może ELM jest nowy może wadliwy??

[ Dodano: 2012-02-04, 14:12 ]
Ostatnio zauważyłem że kiedy silnik jest jeszcze na saniu to tego wachania obrotów przy 1500 do 1800 nie ma jakie można wysunąć wnioski. próbowałem ustawić obroty biegu jałowego metodą ściągnięcia czujnika położenia (metoda nr 3 opisana na początku tematu) i wszystko fajnie wychodzi ale po zgaszeniu auta wraca do poprzedniejszych. Ważna rzecz czy ustawienia biegu jałowego mają coś wspólnego z adaptacja przepustnicy??

[ Dodano: 2012-02-04, 14:13 ]
Ostatnio zauważyłem że kiedy silnik jest jeszcze na saniu to tego wachania obrotów przy 1500 do 1800 nie ma jakie można wysunąć wnioski. próbowałem ustawić obroty biegu jałowego metodą ściągnięcia czujnika położenia (metoda nr 3 opisana na początku tematu) i wszystko fajnie wychodzi ale po zgaszeniu auta wraca do poprzedniejszych. Ważna rzecz czy ustawienia biegu jałowego mają coś wspólnego z adaptacja przepustnicy??

[ Dodano: 2012-02-05, 20:14 ]
Wychodzi na to że auto naprawione. Ustawiłem TPS omomierzem odpaliłem auto ściągnąłem wtyczkę na ponad 5 sekund jaki silnik zjechał z obrotami to założyłem i teraz mam 750 tylko szarpanie było dalej przy 1500-1800 Przestawiłem TPS w tą pozycję jaką był ustawiony jak kupiłem auto i w tej pozycji nie szarpie i tego nie rozumiem bo tam na omomierz wartości są inne.

Jedno ważne jeszcze pytanie czy TPS jest odpowiedzialny za spalanie komputer oprócz przepływki i sondy lambda bierze go pod uwagę bo nie wiem czyn przez te ustawienia nie książkowe będę miał doże spalanie??

Awatar użytkownika
MichałB86
fanatyk nissana
Posty: 801
Rejestracja: 2009-12-17, 16:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MichałB86 » 2012-02-08, 09:15

Kjuku pisze:
Jedno ważne jeszcze pytanie czy TPS jest odpowiedzialny za spalanie komputer oprócz przepływki i sondy lambda bierze go pod uwagę bo nie wiem czyn przez te ustawienia nie książkowe będę miał doże spalanie??
http://warsztaty.samochodowka.internetd ... zepust.htm
Ostatnio zmieniony 2012-05-24, 19:03 przez MichałB86, łącznie zmieniany 1 raz.

Kjuku
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2012-01-17, 23:26
Lokalizacja: Opole

Post autor: Kjuku » 2012-02-08, 22:37

Ustawiłem jeszcze czujnik położenia przepustnicy na odpowiednie wartości. I dziś robiłem jazdę próbna i przeżyłem szok. Silnik ciągnie już na mniejszych obrotach. Po odpaleniu na ciepłym zaraz ustawia się na 1000 i szybko schodzi na 750 sanie zaczyna od 1500 i jedzie w duł i dość szybko do 1000 schodzi i odpowiednio do 750 a kiedyś tego nie było zaczynał od 2000. Teraz to prawdziwa Primerka i 140 kM.
Dziękuje za artykół o czujniku.

Pablo2311
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2011-08-05, 12:30
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pablo2311 » 2014-03-12, 18:21

Podłączę się do tematu, po odpaleniu na zimnym silniku, obrotu spadają momentalnie do zera i silnik gaśnie. Nie da się go odpalić bez przygazowania. Trzeba przygazować kilkukrotnie - wtedy obroty się stabilizują na poziomie 700-800. Każde kolejne odpalenie nie powoduje w/w objawów. Po załączeniu klimatyzacji obroty spadają do ok 500.
Parę dni temu pojawił się błąd P0171 - uboga mieszanka paliwowo-powietrzna na sondzie 1. Błąd skasowany - na razie się nie pojawia.
Sprawdziłem :
1.Przepływomierz - podmieniony na używkę - brak efektów - sprawdzony woltomierzem wskazania :
kluczyk na ACC - 1.18 V
Silnik odpalony, nagrzany 1.2-1.7 wolta w zależności od obrotów
2. Pierwsza sonda lambda
- wolne obroty 0,9 wolta
-podczas przyspieszania oscyluje pomiędzy 0,7 a 0,3 wolta
3.Rozrząd zmieniony jakieś 20000 km temu

Pozostała mi przepustnica - nie za bardzo wiem jak się zabrać za jej demontaż no i zawór AAC


Dodatkowo - wzrosło spalanie - o ok 2 litry/100
No i jeszcze sprawa może mało istotna - po przygazowywaniu primerki zauważyłem mokrą plamę w okolicach wydechu - czy to może wskazywać problem z katalizatorem ?

proszę o jakąś pomoc bo już powoli kończą mi się pomysły

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-03-12, 19:14

Pablo2311, jestes pewny tej przeplywki?
viewtopic.php?t=15285
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Pablo2311
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2011-08-05, 12:30
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pablo2311 » 2014-03-12, 20:04

No właśnie w tej chwili nie jestem już pewien dokładnych parametrów jutro pomierzę to jeszcze raz i zapiszę wartości. Mierzyłem swoja przepływkę a na tej drugiej zakupionej jeździłem dziś cały dzień ,spalanie podwyższone no i takie same problemy z odpaleniem. Chyba że i ta druga jest trafiona.
Notabene - dziś jeszcze padł mi rozrusznik i nie mogę w ogóle odpalić :-| więc jutro w pierwszej kolejności rozrusznik a potem pomierzę. Kurcze jakieś fatum - 7 lat bez większych problemów

Ok rozrusznik naprawiony, dokonałem pomiarów:
silnik wyłączony kluczyk w pozycji ON - 1,16 v
Wolne obroty - 1,38 v
2500 rpm - 1,68 v
4000 rpm - 1,94 v
6000 rpm - 2,4 v

Wygląda ok ?

Stawiam na przepustnicę a właściwie na zawór AAC - czy to on odpowiada a wolne obroty na zimnym silniku i bypass powietrza podczas włączenia klimy ?

Wymieniłem całą przepustnicę, problem zniknął - czy tps odpowiada za wolne obroty ?
W tej chwili mam ok 1000 RPM. Jak go ustawić - chodzi mi o te śruby którymi jest przykręcony do przepustnicy ? W manualu jest opisany pomiar napięcia. Czyli jeśli dobrze rozumiem - popuszczam śruby tps przekręcam kluczyk i reguluję ustawienie tps względem przepustnicy do momentu kiedy miernik będzie wskazywał 0.35 - 0.65V ?
Rozumiem że po odłączeniu tps muszę przeprowadzić adaptację przepustnicy wg manuala ?

TPS ustawiony na miernik:
kluczyk w pozycji ON - 0,55V wg manuala 0,35-0,65V
przepustnica w pełni otwarta - 4.0V

Wykonałem reset pamięci położenia czujnika TPS wg manuala
Wykonałem adaptację przepustnicy wg manula
Obroty na poziomie 900RPM - trochę za dużo

Macie jakieś pomysły ?

Zdaje się że namierzyłem problem, silniczek krokowy a właściwie zawór IACV jest zablokowany, wg manuala po wymontowaniu go z przepustnicy po przekręceniu stacyjki - grzybek zworu powinien się poruszać otwierając kanał lub zamykając go - u mnie niestety nieruchomo. Dodatkowo pomierzyłem oporności na poszczególnych pinach i częściowo pokazuje błędne wartości. Więc wymieniam krokowca - napiszę jakie efekty.

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2014-07-02, 17:58

Witam,
jakie efekty, bo śledzę temat!
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Awatar użytkownika
nismo46
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2012-02-22, 13:54
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: nismo46 » 2014-08-14, 09:29

witam mam pytanie po czyszczeniu przepustnicy i krokowca obroty bez swiatel sa 750 ok gdy wlacze swiatla sa 1000 -1100 i tak sie trzymaja dodam jeszcze ze mialem przerwane przewody od czujnika przepustnicy przy samej kostce i przedłużyłem ale dalem przewód i grubszym przekroju moze to ma wplyw jak mam ustawic te obroty dodam ze po odlaczeniu czujnika od przepustnicy wchodzi na obroty i spadaja do 750 przed czyszczeniem bylo ok tylko obroty mi skakaly i trzymaly 2000 czekam na jakies porady
Nie sztuką jest kupić gotowy projekt..
Sztuka jest go zbudować!

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2014-09-22, 13:16

Po czyszczeniu robiłeś adaptacje?

Obroty na włączonych światłach u mnie około 850-900 - nie wiem czy prawidłowe- ale występuje przy spadaniu z obrotów ten moment kiedy na około 1100 -1200 zatrzyma się wskazówka i powoli opadnie do wolnych.
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Pablo2311
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2011-08-05, 12:30
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pablo2311 » 2015-04-16, 12:26

Odgrzewam wątek,
Kłopotów z krokowcem ciąg dalszy ....
Zamówiem nowy / używany sinik krokowy ( zawór IACV ). samochód został oddany do warsztatu i teoretycznie po wymianie wszystko było ok.
Niestety po kiku miesiącach znów zaczęły sie problemy z gaśnięciem na zimnym silniku.
Wymontowałem więc krokowca i zauważyłem że dołożona została dodatkowa metalowa podkładka pod zawór.
Jeśli dobrze myślę zawór został odsunięty tą podkładką co spowodowało stały dopływ dodatkowego powietrza.
Niestety zawór dalej stoi w miejscu . Pomierzyłem wg manuala oporność pomiędz pinami krokowca i wynosi ona około 20 ohm.
Pomierzyłem napięcie na pinie 2 i 5 i jest zgodznie z manualem 12 V.
Bezpieczniki sprawdzone.
Pozostało mi pomierzyć przejście pomiędzu ecm a kostką.
Jeśli to wszystko jest ok to mógł paść ECM ( komputer ) ?
Czy może po drodze są jakieś przekażniki ? Jak je sprawdzić ?

A więc już wszystko jasne po sprawdzeniu krokowca, przewodów do ECU, przekaźników wyciągnąłemgo rozebrałem ECU.

Upalony mosfet STA509A który odpowiada za sterowanie krokowcem. Tak to wygląda :
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Spróbuję wymienić spalony element.
Czy ewentualnie po wymianie sterownika na używke da się go przeprogramować z uszkodzonego tak żeby nie trzeba było zmieniać immo ?

arczar
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2015-10-10, 10:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arczar » 2017-09-19, 11:24

SR20DE:

po odpięciu podgrzewania przepustnicy i zamontowaniu termouszczelki pod kolektor dolotowy, po jakimś czasie ześwirowały wolne obroty.
Miałem ustawione 900-950obr./min.

Jednak bywa tak, że trzymają się teraz na 1500 obr./min, a potrafią po zatrzymaniu (silnik gorący) rosnąć sobie powoli do... 3000obr./min.
Krokowy skręcony na minimum, adaptacja wolnych przez odpinanie TPS-a robiona 2 razy.

Z informacji dodatkowych - minęło już ze 2 miesiące, a zjawisko występuje losowo(choć chyba w 80% w mocno wilgotnych warunkach - np. jazda w deszczu). Przepustnica była myta.

Czy to może być padnięty TPS?
Hobbysta Japanista

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2017-09-19, 12:57

arczar, nie sądzę, żeby TPS był padnięty. Podłącz z powrotem "podgrzewanie" przepustnicy i zobaczysz, co się stanie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

arczar
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2015-10-10, 10:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arczar » 2017-09-19, 20:25

Mogę spróbować, ale wolałbym mieć je odpięte. W miejskim upale było o wiele lepiej...

BTW czy takie wzrastanie obrotów (od 1000 do 3000 w czasie ok. 10 sekund i już tak zostaje) może być efektem brania jakiegoś lewego powietrza?
Hobbysta Japanista

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2017-09-19, 20:59

A linka nie załamana/uszkodzona?
Obrazek

moher3
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2015-07-16, 21:17
Lokalizacja: Wwa

Post autor: moher3 » 2017-09-19, 21:07

arczar,

może być to efekt brania lewego powietrza jak najbardziej, może uszkodziłeś przypadkiem któryś z przewodów podciśnieniowych? weź Plaka i popsikaj delikatnie w okolicy gdzie grzebałeś :)
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”