Strona 1 z 1

[P11/WP11] Primera P11 GT wyciek

: 2015-06-23, 20:28
autor: Piotrek_10243
Witam
Posiadam primerę P11 2.0 GT. Jakiś czas temu zauważyłem mały wyciek oleju z silnika. Początkowo mi to nie przeszkadzało ale wyciek jest coraz większy. Olej wycieka z pod wymiennika ciepła, konkretnie między płaszczyzną bloku silnika a tym wymiennikiem. Jest on umieszczony zaraz pod filtrem oleju. Jeśli mnie pamięć nie myli w ten właśnie element jest wkręcony jeszcze czujnik ciśnienia oleju.

Żeby ten wyciek uszczelnić muszę odkręcić mocowanie pompy wspomagania i ten wymiennik ciepła, jest tam dosyć ciasno ale powinno się udać. Pytanie tylko co dalej tzn. jaki element uszczelnia połączenie blok silnika-> wymiennik zakładam że są tam dwa kanały olejowe uszczelnione oringami ale mogę się mylić dlatego proszę o porady, wskazówki.


pozdrawiam Piotr

: 2015-06-23, 20:35
autor: janusz
Pod podstawą masz 2 oringi - numer 1 na rysunku. Wymiarów niestety, ale nie znam. Za to mam prośbę - jak będziesz je znał to mógłbyś napisać.

http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... ng_system/

: 2015-06-23, 20:43
autor: Piotrek_10243
Z rysunku wynika że wymiennik wychodzi razem z podstawą filtra oleju więc pytanie kolejne czy czasami gdzieś w okolicy nie czai się też napinacz łańcucha rozrządu? mam nadzieję że jest on przykręcony na osobne śruby.

Jeśłi chodzi o wymiary to spokojnie podrzucę je żeby nie zginęły dla potomnych. Mam nadzieję to ogarnąć w jeden dzień a bezpośredniego producenta uszczelniaczy wszelkiego rodzaju mam 3km od miejsca zamieszkania to coś dobierzemy. :-)

: 2015-06-23, 21:01
autor: janusz
Napinacz ma swoje dwie niezależne nakrętki, więc nie trzeba go wykręcać.

: 2015-06-25, 21:35
autor: Piotrek_10243
Dzisiaj po pracy zabrałem się za rozbiórkę i udało mi się dostać do oringów. Jednak problem gdzie teraz takie oringi dostanę bo spodziewałem się zwykłych a tu takie coś:


link trzeba przekopiować (darmowy hosting ;/)
http://www.piotrek10243.cba.pl/oring/1.JPG

Muszę auto jutro poskładać więc pownie użyję zwykłych oringów też powinny bez problemu trzymać trudniej będzie je jednak zamontować bo te na obrazku mają specjalny kołnierz dzięki czemu same się trzymają przy składaniu.

: 2015-06-25, 21:46
autor: janusz
Piotrek_10243, silikon Elring Dirko HT. Kupujesz strzykawkę 5ml, ładujesz do niej silikon i nią aplikujesz silikon na to co jest - cienka warstwa po obu stronach. Całość składasz do kupy. Musisz się streszczać, bo ten silikon bardzo szybko wiąże.

Jak możesz to podrzuć zdjęcia jak to wszystko wygląda po rozebraniu.

: 2015-06-26, 16:54
autor: Piotrek_10243
Dobra auto poskładałem, zrobiłem próbne 20km i na razie sucho, wycieku nie widać. Zdecydowałem że jednak poskładam na normalne oringi bo według mnie powinny trzmać i nie mają prawa się przesunąć. Takich oringów jakie były zamontowane oryginalnie nigdzie nie mogłem dostać. Przyglądałem się też tym oryginalnym ale były już tak mocno sklepane że nawet erling nie dał by rady uszczelnić. Małe foto poniżej

http://www.piotrek10243.cba.pl/oring/3.JPG
http://www.piotrek10243.cba.pl/oring/4.JPG

: 2015-06-26, 17:26
autor: janusz
Piotrek_10243, fotki nie działają. Masz może wymiary oringów?

: 2015-06-26, 18:01
autor: Piotrek_10243
Fotki działają tylko trzeba link ręcznie przekopiować.

Oringi dobierał mi sprzedawca ale przed montażem je zmierzyłem wyszło tak
grubość 3mm
średnica zewnętrzna 19mm
średnica wewnętrzna 13mm

Na zdjęciach wyglada jakby oring miał za małą średnicę zewnętrzną ale się tym nie przejmowałem bo średnica wewnętrzna jest ok a jest on gruby i sporo wystaje poza płaszczyznę przystwaki więc po ściśnięciu się elegancko rozłożył. :)

[ Dodano: 2015-06-26, 19:05 ]
A i jeszcze przed montażem wszystko oczyściłem że wygląda jak nowe i odtłuściłem oraz przykleiłem erlingiem ten oring do przystawki jak trochę się utwardził to dopiero składałem na aucie inaczej bym tych oringów nie był w stanie upilnować żeby nie uciekły.

: 2015-06-26, 18:05
autor: janusz
Czyli oring 13x3 :]

Dzięki za info jak to składać :]