Strona 1 z 1
[P10/WP10] Strzelanie podczas przyspieszania
: 2010-03-24, 21:50
autor: rav020
Koledzy pomozcie,
Od pewnego czasu slychac glosne jakby strzelanie w zakresie od 2000 do 3500. Wyraznie slychac z silnika ale tylko pod obciazeniem, na luzie wszystko ok. Idzie z tym brak przyspieszenia. Ciezko wyczuc czy idzie w kolektor wydechowy czy pod pokrywa zaworow. Gdzie lezy problem?
Silnik to SR20Di, benzyna
: 2010-03-24, 22:57
autor: hyzios
Czy autko masz zagazowane, bo jeśli tak to najprawdopodobniej masz kable od wysokiego do wymiany. Najprosciej to sprawdzisz wieczorkiem bedziesz widzial wowczas czy przewody od wysokiego sie"swieca".
: 2010-03-24, 23:24
autor: rav020
Auto nie jezdzi na gazie od okolo roku. Zostal wymontowany zaraz po kupnie. Kabli nie zmienialem w ogóle od kupna auta. Czy to moze byc ich wina??...Nie rozumiem jaki moze miec wplyw przewod na te strzaly?...Myslalem bardziej ze to wina mieszanki paliwa-powietrze....
: 2010-03-25, 00:55
autor: marceli
Może jakaś nieszczelność gdzieś na dolocie???
: 2010-03-25, 01:05
autor: rav020
A ta nieszczelnosc ma byc glownie kolo przepustnicy?...jezdze raz bez tej wielkiej seryjnej rury plastikowej i raz z nia - nie ma roznicy. Reszta mysle ze jest szczelna...
: 2010-03-25, 01:11
autor: marceli
Ta rura jest przed przepustnicą więc tutaj nieszczelnośc nie ma takiego znaczenia.
Jak juz to myślałem że tak jak piszesz koło przepustnicy ale Di ma puche na przepustnicy więc tam wiele sie nie rozszczelni raczej.
: 2010-03-25, 07:29
autor: hyzios
Przewody wysokiego miały by znaczenie gdybyś miał zamontowaną instalke z gazem- po prostu na starych kablach prad bladzi miedzy nimi i nie dochodzi do swiecy mieszanka sie nie zawsze spala i pod obciazeniem czasem strzela. Sprawdż puszkę rezonansową czy jest cała, z teściem w jego toyocie też tak było po wymianie puszki wszystko wrociło do normy.
: 2010-03-25, 08:26
autor: rav020
Puszka rezonansowa?...masz na mysli obudowe filtra powietrza na przepustnicy?...Mysle ze zmienie kable i zobaczymy jak bedzie....w koncu nadaja sie do zmiany
: 2010-03-25, 08:58
autor: dylson
Moim zdaniem po prostu wypada zaplon a ten moze wypasc tak na gazie jak i na benzynie.
: 2010-03-25, 18:28
autor: rav020
A jak zmienic te wypadanie zaplonu?...nie mialem w ogóle czujnika stukowego i dwa dni temu w koncu zalozylem dobra uzywke, jednak bez zmian. Bledow na komputerze zero.
Myslalem na poczatku ze to stukowe ale chlopaki z serwisu powiedzieli ze to nie jest ono.
Czy tylko moja primera ma takie oznaki?...Moze to oznacza poprostu ze silnik jest juz na wykonczeniu?...Nie wiem sam.
: 2010-03-25, 19:50
autor: dylson
Wypadanie zaplony czyli brak zaplonu na ktoryms cylindrze. Caly uklad zaplonowy do kontroli (swiece, kable, kopulka, palec)
: 2010-03-25, 22:23
autor: rav020
Swiece mam bdb, NGK, przewody kupie Nipparts-a, kopułke wymienial mi kolega a palec chyba zostal stary...
Czy te strzelanie (jakkolwiek to nazwac) moze wynikac z mechaniki silnika? Mam na mysli zawory, popychacze, rozrzad...
Dodam ze auto w ogóle nie ma mocy, byc moze sprzeglo sie slizga
: 2010-03-25, 22:31
autor: dylson
rav020 pisze:Swiece mam bdb, NGK
Wykrec wszystkie swiece i zobacz jak wygladaja. U kolegi jak auto gubilo zaplon to jedna swieca byla ciemniejsza od reszty. Tylko, ze u niego to sie dzialo caly czas nawet podczas postoju.
: 2010-03-25, 22:40
autor: rav020
Swiece sprawdzalem wczoraj sa czyste, jedna fajka przewodu byla biala, podmienilem na inny przewod ale bez zmian. No nic zakupie nowe kable, wyczyszcze kopulke i palec, zobaczymy co dalej.
[ Dodano: 2010-04-02, 20:24 ]
Temat wraca...co nie cieszy mnie. Zalozylem nowe kable, dzis zrobilem porzadek kolo przepustnicy wszystkie zlaczki czyste, przeplywka tez. Dolot uszczelniony pasta i tasma.
A z silnika jak wali tak wali !...Mam wrazenie ze coraz bardziej.
Moc = Punto 1.1
Spalanie = Primera 2.0
Macie dalsze pomysly?
Oplaca sie?...moze pomyslec o odkladaniu na nowy silnik?
: 2010-04-05, 11:26
autor: Luzak
Pojedz na komputer bo tak strzelac pokolei mozna caly dzien, moze jakis blad wyskakuje to przynajmniej bedzie jakis punkt odniesienia.
: 2010-04-05, 12:01
autor: homik123456
Luzak, przeciez rav020, pisal ze na komputerze nic nie pokazuje ,zadnych bledow.
: 2010-04-05, 15:13
autor: rav020
A czy sprawdzanie poprzez kody błyskowe rozni sie czyms od podpiecia do kompa?
: 2010-04-05, 20:21
autor: Luzak
homik123456 pisze:Luzak, przeciez rav020, pisal ze na komputerze nic nie pokazuje ,zadnych bledow.
Fakt nie doczytalem sory. A wyskakuje ci jakis blad na blyskach?
: 2010-04-05, 22:20
autor: rav020
Wyskakuje...
55 - brak bledow
: 2010-04-09, 15:56
autor: hyzios
Jak możesz to sprawdź puszkę rezonansową - jeśli takową posiadasz. Podejrzewam że jeśli auto było wcześniej zagazowane to mogła strzelić i teraz masz z tym problem.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e3b ... 8c82d.html
Przy zakupie świec może być tez tak że trafił ci się jeden bubel i nie ma zmian.
: 2010-04-11, 19:28
autor: rav020
Hmmm, niesadze zeby ta cala plastikowa rura miala wplyw na to. Dlugo ostatnio jezdzilem nawet bez niej, planuje ja niedlugo zmienic na caly dobry dolot. Fakt, jest napewno nieszczelna. Zastanawiam sie w ogóle czemu to ma sluzyc ten caly seryjny dolot...
Nie wiem moze sie nie znam...
[ Dodano: 2010-04-17, 17:38 ]
Hej, znow walcze z tym stukaniem. Podejrzewam raczej rozrzad, przy rozruchu na zimnym sluchac go chyba na cale osiedle przez 3-4 sek. Czytalem ze filtr oleju moze zamulac, ale mysle ze to lancuch jest juz luzny. Mozecie opisac glowne cechy zuzytego lancucha?...Brak mocy?glosna praca?....cos jeszcze szczegolnego?