Strona 1 z 1
[P12/WP12] Silnik 1.9 dci problem z turbiną
: 2015-05-19, 17:01
autor: transkam
Witam
Od 5 lat jestem posiadaczem Nissana Primery P12 z 2004 roku.
Silnik 1.9 dci 120km.
Ostatnio auto zaczęło kopcić na biało i straciło moc.
Diagnoza mechanika turbo do wymiany.
Pojechałem po auto do warsztatu, odpaliłem, auto kopci na biało, mechanik powiedział że się przepali i trzeba jezdzić.
Przejechałem już ok.100km i jest coraz gorzej.
Brak mocy, kopci na biało, kontrolka silnika się świeci.
Mechanik olał temat.
Co zrobić? Mogę jakoś sprawdzić na samochodzie czy ta turbina jest w porządku? Może to coś innego.
Mieszkam w Belgii, naprawy sporo kosztują a mechanicy albo się nie znają albo są oszustami niestety.
: 2015-05-19, 20:19
autor: bombel
transkam, jak na biało to uszczelka pod głowicą. Zobacz czy masz masło na korku od wlewu oleju
: 2015-05-20, 20:06
autor: Wiooreck
Kolego
transkam, czy to czasem nie w podobie ten dym?
https://www.youtube.com/watch?v=LbcN6EYVs1E
Tu już oczywiście jest dawno po sprawie, bo turbo zarzuciło olej do silnika, silnik się rozbiegał, przegrzał, pewnie jeszcze na dodatek łyknął wody przez stopioną uszczelkę... Ubywa Ci oleju z silnika?
: 2015-05-21, 10:20
autor: transkam
Nie mam masła
Dym podobny jak ten na filmiku, tylko u mnie zrobi chmurę dymu tak przy 2000obr. jak się rozpędzam.
Wczoraj oglądałem turbinę na aucie, wygląda że rzeczywiście ją wymienili (tak mi się wydaje) bo widać że była zdejmowana i regenerowana.
Zaprowadziłem auto na sprawdzenie błedów, na początku było ich sporo po usunięciu pozostały:
p0486, p0487 egr
p0670 swiece
u0122 co ten oznacza?
Autem szarpie na wolnych obrotach, trzeba dać więcej gazu niż wcześniej żeby ruszyło i do tego ten dymek.
Czy egr albo świece mają na to wpływ?
Świece już wyjęte i szukam nowych, jak można sprawdzić czy są sprawne?
Palą się 2 kontrolki, czerwona i pomarańczowa silnika, po odpięciu wtyczki egr i usunięciu błędów, nie pali się żadna, po przejechaniu kawałka drogi zapala się czerwona i bład p0670.
: 2015-05-23, 20:06
autor: Wiooreck
Najprościej sprawdzić świece, podłączając je pod akumulator. Powinny rozgrzewać się bardzo szybko od czubka w stronę gwintu. Owszem, świece mogą dawać objaw dymienia szarego, siwego, ale to raczej podczas odpalania auta po dłuższym postoju. Jak już odpali i świece nie będą grzać, to będzie bardzo twardo i nierówno pracował, ale raczej nie będzie dymił. Chociaż spaliny mogą bardziej śmierdzieć takim ostrym zapachem. EGR też może mieć wpływ, szczególnie, że działa on na postoju i zawsze wtedy, kiedy np puszczamy gaz. Najprawdopodobniej jest zapchany, ewentualnie przepustnica się może zacinać. Jeśli masz gdzie, to polecam rozebrać cały kolektor dolotowy i go wymyć razem z zaworem. Powinno dać lepsze efekty.
: 2015-05-26, 08:12
autor: transkam
Sprawdziłem świece, 2 na pewno niesprawne, jutro będe miał nowe.
Zamówiłem też zaślepkę EGR, powinna być do piątku, może pomoże.
Spaliny bardzo śmierdzą

auto pracuje na postoju tak jakby chodziło na 2 cylindrach, trzęsię budą ale zauważyłem że ładnie przyśpiesza, turbina chodzi
