Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P12/WP12] Silnik 1.9 dci problem z turbiną

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

transkam
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2015-05-19, 16:48
Lokalizacja: Bruksela

[P12/WP12] Silnik 1.9 dci problem z turbiną

Post autor: transkam » 2015-05-19, 17:01

Witam ;-)
Od 5 lat jestem posiadaczem Nissana Primery P12 z 2004 roku.
Silnik 1.9 dci 120km.
Ostatnio auto zaczęło kopcić na biało i straciło moc.
Diagnoza mechanika turbo do wymiany.
Pojechałem po auto do warsztatu, odpaliłem, auto kopci na biało, mechanik powiedział że się przepali i trzeba jezdzić.
Przejechałem już ok.100km i jest coraz gorzej.
Brak mocy, kopci na biało, kontrolka silnika się świeci.
Mechanik olał temat.

Co zrobić? Mogę jakoś sprawdzić na samochodzie czy ta turbina jest w porządku? Może to coś innego.
Mieszkam w Belgii, naprawy sporo kosztują a mechanicy albo się nie znają albo są oszustami niestety.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-05-19, 20:19

transkam, jak na biało to uszczelka pod głowicą. Zobacz czy masz masło na korku od wlewu oleju

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-05-20, 20:06

Kolego transkam, czy to czasem nie w podobie ten dym?

https://www.youtube.com/watch?v=LbcN6EYVs1E


Tu już oczywiście jest dawno po sprawie, bo turbo zarzuciło olej do silnika, silnik się rozbiegał, przegrzał, pewnie jeszcze na dodatek łyknął wody przez stopioną uszczelkę... Ubywa Ci oleju z silnika?

transkam
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2015-05-19, 16:48
Lokalizacja: Bruksela

Post autor: transkam » 2015-05-21, 10:20

Nie mam masła ;-)
Dym podobny jak ten na filmiku, tylko u mnie zrobi chmurę dymu tak przy 2000obr. jak się rozpędzam.
Wczoraj oglądałem turbinę na aucie, wygląda że rzeczywiście ją wymienili (tak mi się wydaje) bo widać że była zdejmowana i regenerowana.
Zaprowadziłem auto na sprawdzenie błedów, na początku było ich sporo po usunięciu pozostały:

p0486, p0487 egr
p0670 swiece
u0122 co ten oznacza?

Autem szarpie na wolnych obrotach, trzeba dać więcej gazu niż wcześniej żeby ruszyło i do tego ten dymek.

Czy egr albo świece mają na to wpływ?

Świece już wyjęte i szukam nowych, jak można sprawdzić czy są sprawne?
Palą się 2 kontrolki, czerwona i pomarańczowa silnika, po odpięciu wtyczki egr i usunięciu błędów, nie pali się żadna, po przejechaniu kawałka drogi zapala się czerwona i bład p0670.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-05-23, 20:06

Najprościej sprawdzić świece, podłączając je pod akumulator. Powinny rozgrzewać się bardzo szybko od czubka w stronę gwintu. Owszem, świece mogą dawać objaw dymienia szarego, siwego, ale to raczej podczas odpalania auta po dłuższym postoju. Jak już odpali i świece nie będą grzać, to będzie bardzo twardo i nierówno pracował, ale raczej nie będzie dymił. Chociaż spaliny mogą bardziej śmierdzieć takim ostrym zapachem. EGR też może mieć wpływ, szczególnie, że działa on na postoju i zawsze wtedy, kiedy np puszczamy gaz. Najprawdopodobniej jest zapchany, ewentualnie przepustnica się może zacinać. Jeśli masz gdzie, to polecam rozebrać cały kolektor dolotowy i go wymyć razem z zaworem. Powinno dać lepsze efekty.

transkam
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2015-05-19, 16:48
Lokalizacja: Bruksela

Post autor: transkam » 2015-05-26, 08:12

Sprawdziłem świece, 2 na pewno niesprawne, jutro będe miał nowe.
Zamówiłem też zaślepkę EGR, powinna być do piątku, może pomoże.

Spaliny bardzo śmierdzą :-x auto pracuje na postoju tak jakby chodziło na 2 cylindrach, trzęsię budą ale zauważyłem że ładnie przyśpiesza, turbina chodzi ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”