Strona 1 z 2
[P11] silnik w Top Sport
: 2010-03-22, 12:53
autor: Patogen
Witam,
Mam takie pytanko które odrobinę mnie męczy. Z tego co przeczytałem na forum w P11 GT (a więc chyba i w Top Sport) powinien być silnik SR20DEH z czarną pokrywą, u mnie jest takie coś:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4e5 ... abf5d.html
W papierach mam 150KM przy 6100 i wychodzi mi że to jest SR20DE ale tak się zastanawiam czy ten silnik nie powinien wyglądać jakoś inaczej (w znaczeniu kolorystycznie)?
Na razie nie stać mnie na pojechanie na hamownię i sprawdzenie silnika więc chciałbym się na razie dowiedzieć innymi sposobami czy wszystko jest OK.
Pozdrawiam
: 2010-03-22, 13:54
autor: Tony
Przy ilu obrotach masz odcięcie zapłonu ?
: 2010-03-22, 14:24
autor: TeroM
W P11 GT jest czarna pokrywa.
Jak masz jakieś papiery z wbitym nr silnik to sobie porownaj (Brief niem. np)
Bo wygląda to może na jakiś SWAP.
: 2010-03-22, 14:26
autor: Ryba
To jest DEH... Ale nie koniecznie z czarna pokrywą musi byc.. ja tez kupowałem motor DEH i był z taka pokrywa jak ty masz na zdjęciu. Mi sie wydaje ze jest to wersja 130 KM hm.. i to by było na tyle... Na pewno to nie jest DE
[ Dodano: 2010-03-22, 14:27 ]
Widać to po wiązce elektrycznej, tak jak kolega mowi moze byc to SWAP ale wersja silnika 130 KM
: 2010-03-22, 15:37
autor: bombel
Daj VIN to Ci prawde powie

: 2010-03-22, 16:40
autor: Patogen
Panowie nie martwcie mnie i nie mówcie że tak upragniony samochód który wreszcie udało mi się kupić ma nie ten silnik co powinien, chyba się załamię
No ale nie przesądzajmy, sprawdziłem odcięcie i odcina tak około 7100- 7200.
VIN: SJNFCAP11U0238004
Wychodzi coś takiego:
Model: P11 PRIMERA
Body: H/B HATCHBACK
Engine: SR20DEE 308685
Transmission: 054810 RS5F32A
Destination: GER
Colour Code: KL0K
Warranty Start Date: 23/04/1998
Najprościej jechać na hamownie, ale pewnie z 500 zeta trzeba by dać a na razie mam ważniejsze rzeczy do porobienia przy niej.
Dzięki za wszystkie posty i zainteresowanie tematem.
: 2010-03-22, 16:55
autor: Mas
Patogen pisze:Panowie nie martwcie mnie i nie mówcie że tak upragniony samochód który wreszcie udało mi się kupić ma nie ten silnik co powinien, chyba się załamię
No ale nie przesądzajmy, sprawdziłem odcięcie i odcina tak około 7100- 7200.
VIN: SJNFCAP11U0238004
Wychodzi coś takiego:
Model: P11 PRIMERA
Body: H/B HATCHBACK
Engine: SR20DEE 308685
Transmission: 054810 RS5F32A
Destination: GER
Colour Code: KL0K
Warranty Start Date: 23/04/1998
Najprościej jechać na hamownie, ale pewnie z 500 zeta trzeba by dać a na razie mam ważniejsze rzeczy do porobienia przy niej.
Dzięki za wszystkie posty i zainteresowanie tematem.
VIN mówi:
5d hatchback, silnik SR20DEH, wersja GT, kolor KL0 - srebrny, produkcja 04/1998,
boczne poduszki, 6 głośników, 4x ele szyby, klima, bez spojlerów i znaczka wersji.
Hamownię za 50PLN da radę ogarnąć - gdzieś tu mi się przewinął temat pomiarów grupowych niebawem

: 2010-03-22, 16:55
autor: Rysiu83
jedź do kreatora...chłopaki na dniach ponoć mają robić pomiary za 50 zeta czy jakoś tak...indywidualnie będzie to 100 (ulica Młodnicka - W-wa)
: 2010-03-22, 17:36
autor: Patogen
Mas pisze:VIN mówi:
5d hatchback, silnik SR20DEH, wersja GT, kolor KL0 - srebrny, produkcja 04/1998,
boczne poduszki, 6 głośników, 4x ele szyby, klima, bez spojlerów i znaczka wersji.
Hmm nie to że się czepaim czy coś ale głośników jest 8

.
Rysiu83 pisze:jedź do kreatora...chłopaki na dniach ponoć mają robić pomiary za 50 zeta czy jakoś tak...indywidualnie będzie to 100 (ulica Młodnicka - W-wa)
Ja myślałem że to koło 500 zeta, jak 100 to może niebawem ogarnę, ale fajnie by było ustalić co to za silnik posiadam.
Dzięki za pomoc
: 2010-03-22, 18:33
autor: Ryba
Szczerze: Silnik to jest SR20DEH .. no panowie to jest przeciez oczywiste, widac po zdjęciu.
Wiec Vin tu kłamie wyświetlajac ze to SR20DE
: 2010-03-22, 18:48
autor: Patogen
Mas pisze:
5d hatchback, silnik SR20DEH, wersja GT, kolor KL0 - srebrny, produkcja 04/1998,
Niby Mas napisał że jemu z VINu wyszło SR20DEH, mi wyszło SR20DEE cokolwiek to oznacza.
Już sam nie wiem, może w tych Top Sportach jeszcze coś innego siedziało?
Znalazłem coś takiego:
http://wapedia.mobi/de/Nissan_Primera
i takiego:
http://www.economy-point.org/n/nissan-primera.html
Tylko nie wiem czy oni rozróżniali SR20DEH.
: 2010-03-22, 19:36
autor: dylson
Tak z ciekawosci czym sie rozni wiazka DEH od DE?
: 2010-03-22, 19:38
autor: Ryba
Wydaj to 50 czy 100 zł i bedziesz miał pewność jesli to GT to bedzie 144- 150 KM a jesli nie, a tak przypuszczam to bedzie 135 konna wersja silnika :
http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... -parametry
Sądzę ze to był SWAP z wersji silnikowej GT -> na DEH
Reszta została i tu sie wyjaśnia czemu masz taka a nie inna odcinke.
Mam podobna sytuacje jak Ty. Odcinka 7500 jednak to nie DE
Jednak mogę sie mylić.. Rolki wszystko wyjasnia..
[ Dodano: 2010-03-22, 19:40 ]
Koledzy... jeszcze jedno nie dziwi was fakt ze w P11 przeciez nie było SR20
DE Tylko
SR20DEH
W linku po wyżej macie wyszczególnione silniki co i jak przeciez to widac na pierwszy rzut oka
np.
1. Wiązka
2. osłona od kolektora wydechowego
: 2010-03-22, 22:41
autor: TeroM
P11 SR20 miała 2 wersje silnikowe.
131 konna wersja
i 150 konna z GT - czarna pokrywa zaworów.
Były też okrojone wersje 115 KM na Niemcy - Archie w klubie miał taką P11.
Moc jest wbita w dowodzie rejestracyjnym.
Jak masz 110 kW - masz 150 KM - przy P11 GT powinieneś mieć czarną pokrywę zaworów.
Jak masz inną - ktoś coś przy tym silniku robił. Może ktoś zmienił samą pokrywę?
Jak masz możliwość porównania nr silnika w samochodzie z nr wbitym gdziekolwiek nr silnika w np Briefie to sobie porównaj.
Sprawdź sobie również kartę pojazdu, tam też jest wpisany nr silnika.
A jak nie - to pozostaje hamownia.
: 2010-03-22, 22:46
autor: waichwaich
Ryba pisze:
[ Dodano: 2010-03-22, 19:40 ]
Koledzy... jeszcze jedno nie dziwi was fakt ze w P11 przeciez nie było SR20DE Tylko SR20DEH
"in the UK and Europe the Primera was sold with 1.6 L and 2.0 L petrol engines and a 2.0 L diesel, with hatchback, saloon and estate bodystyles. While the estate was now based on the Primera's platform, it was assigned a model code of WP11.
In Japan the Primera was initially offered with the SR18DE and SR20DE engines, and initially only as a sedan. The UK assembled liftback was available only with the SR20DE engine and automatic transmission and began production from November 1997. Estate began production from September 1997."
oprócz tego montowano silniki vvl neo
SR20VE o mocy 189 koni
SR20VE '20V' o mocy 204 kucyków

: 2010-03-22, 22:52
autor: Patogen
TeroM pisze:Jak masz możliwość porównania nr silnika w samochodzie z nr wbitym gdziekolwiek nr silnika w np Briefie to sobie porównaj.
Pytanko, gdzie znaleźć nr silnika na silniku? Jeżeli w ogóle jest.
: 2010-03-22, 22:53
autor: TeroM
Coobcio kiedyś zrobił temat odnośnie silników SR20
w P11 jest SR20DEH
Zwykła wersja SR20DEH w porównaniu z GT różni się
wałkiem ssącym, kolektorem wydechowym, i chyba innymi nastawami ECU.
Poleciałem teraz do auta i cyknąłem Ci fotke gdzie mniej/więcej szukać nr silnika.
Sorry za jakość zdjęć.
Swój nr silnika zamazałem - kółkiem masz zaznaczone miejsce aby to przeszukać.
: 2010-03-22, 23:33
autor: Patogen
TeroM pisze:Coobcio kiedyś zrobił temat odnośnie silników SR20
w P11 jest SR20DEH
Zwykła wersja SR20DEH w porównaniu z GT różni się
wałkiem ssącym, kolektorem wydechowym, i chyba innymi nastawami ECU.
Poleciałem teraz do auta i cyknąłem Ci fotke gdzie mniej/więcej szukać nr silnika.
Sorry za jakość zdjęć.
Swój nr silnika zamazałem - kółkiem masz zaznaczone miejsce aby to przeszukać.
Właśnie po przeczytaniu tego tematu Coobcia zainteresowało mnie czemu u mnie jest srebrna pokrywa silnika. Generalnie w papierach niemieckich wszędzie jest napisane 110kW przy 6100 obr/min, nawet ma ważny TUV jeszcze rok i tam też jest to napisane.
Jutro obadam nr silnika, dzięki za fotki jakoś może ogarnę.
Jeszcze z innej beczki trochę bo może uda mi się ustawić na tą hamownię z chłopakami tylko mam coś z wydechem, prawdopodobnie tłumik dziurawy albo gdzieś na łączeniach jakaś szpara bo bardzo głośno chodzi autko. Pytanie czy to ma albo nie ma wpływu na wyniki na hamowni?
PZDR
: 2010-03-23, 00:32
autor: Ryba
Raczej nie... Szpara to tam minimalnie moze jakies straty.
Sadze ze tu był SWAP
Moze byc tez mozliwośc iż poprzedni wlasciciel mogł wsadzic wałek od GT ze starego motoru, jednak sadze ze pokrywe również by zmienił na tą czarna.. tak wiec obstawiam na 80% 130 konna wersje silnika..
Hamownia wszystko wyjasni:)
: 2010-03-23, 09:44
autor: dylson
Ewentualnie silnik z n15 gti.
: 2010-03-23, 09:47
autor: Ryba
Też możliwe

: 2010-03-23, 11:29
autor: Patogen
dylson pisze:Ewentualnie silnik z n15 gti.
No ta wersja by najbardziej pasowała do tej całej historii, zobaczymy może uda mi się z tą hamownią coś zdziałać.
No i po robocie ogarnę ten numer silnika.
Peace
Dobra nr silnika mam tylko powiedzcie mi teraz gdzie to znaleźć w papierach niemieckich bo znalazłem tylko jedną podobną pozycję (tyle samo cyfr-7) która została przetłumaczona jako "Kod ad. D.2 z cyfrą kontrolną:" jeżeli to jest to to znaczy że mam inny silnik niż oryginalny bo cyfry są inne.
[ Dodano: 2010-03-24, 18:51 ]
Panowie zerknijcie proszę na te moje niemieckie papiery, może doszukacie się gdzieś numeru silnika:
http://wyslijto.pl/plik/mb9tra31xn
PZDR
[ Dodano: 2010-03-26, 18:03 ]
Zagadka wyjaśniona, niestety najgorszy scenariusz się spełnił, 130KM (już podkręcone na 140), silnik od zwykłej Primy 2.0

.
Pozdrawiam
: 2010-03-27, 15:03
autor: xtomek
Jak kupujesz GT to ma się w 8,5 - 9,0 wyrobić do 100-ki. Szkoda, że tak Cię wpuścili. Zawsze GT kosztuje więcej. Pozdro

Typowy silnik z GT ma 143-145 KM nz dzień dobry.

: 2010-03-27, 16:48
autor: IvanH
No przy srebrnej pokrywie to trzeba się było wcześniej zastanawiać, że coś jest nie tak.
Silnik zawsze można podkręcić, ale jakby nie było niesmak pozostaje.
Pozdrawiam.
: 2010-03-27, 19:28
autor: Ryba
Wiesz.. moze to i dobrze.. bo z drugiej strony jak ys kupił z zajeżdżonym silnikiem to tez koszty by były
[ Dodano: 2010-03-27, 19:30 ]
Ale nie ma co sie martwić

Bo tak wałek prawdopodobnie już masz skrzynka od p11 Gt pewnie została o ona jest jedna z najlepszych - bo krótka Tak wiec modzik rozrzadu i jest prawie to samo

: 2010-03-28, 16:21
autor: Patogen
Ryba pisze:Wiesz.. moze to i dobrze.. bo z drugiej strony jak ys kupił z zajeżdżonym silnikiem to tez koszty by były
[ Dodano: 2010-03-27, 19:30 ]
Ale nie ma co sie martwić

Bo tak wałek prawdopodobnie już masz skrzynka od p11 Gt pewnie została o ona jest jedna z najlepszych - bo krótka Tak wiec modzik rozrzadu i jest prawie to samo

Dzięki za pocieszenie, jednak niesmak pozostanie, ale racji trochę masz bo jak bym kupił z zajeżdżonym silnikiem i zaraz by się spalił czy coś to by była dopiero lipa. Z drugiej strony nie wiadomo w jakim stanie jest ten silnik który mam. Nawet nie wiadomo jaki ma przebieg. Ehhh

: 2010-03-28, 18:51
autor: Ryba
powiem Ci tak.... ja z SR20DE długo sie nie miałem radochy ( patrz moja prezentacja)
Szlak trafił silnik.. teraz jest SR20DEH i jak na razie spokój, tylko tak jak mówisz nie wiadomo co i jak z tym motorem.
Sprawdzałeś stan oleju czy nic sie nie dzieje? Wszystko jest oki??
: 2010-03-28, 21:09
autor: Patogen
Na razie olej Ok (nie bierze), ale za krótko nim jeszcze jeżdżę żeby coś wywnioskować, jutro zmieniam olej na Valvoline i zobaczymy, dodatkowo dzisiaj usłyszałem że w alternatorze coś się dzieje, znaczy piszczy troszkę, może łożysko, może nie, muszę to zbadać jeszcze.
: 2010-03-28, 23:51
autor: Ryba
Prawidłowy wybór.. no moze jeszcze motul

: 2010-03-29, 23:06
autor: Patogen
Dobra olej wymieniony, tylko kurcze zaczyna mnie niepokoić piszczenie w alternatorze, takie regularne jak by coś obcierało w jednym miejscu, orientujecie się może co to może być? Może łożyska i wystarczy psiknąć jakiegoś smaru a jak nie łożyska to czy lepiej z tym jechać do mechanika?
Tak sobie myślę że jeżeli miałem tą nieszczęsną przekładkę silnika a poprzedni dostawał w kość to pewnie alternator też ucierpiał a wymieniony prawdopodobnie nie był ehhh.