Strona 1 z 2
					
				[P10/WP10] Bierze olej, pali na niebiesko - POMOCy !
				: 2015-04-20, 18:36
				autor: pawio15
				Witam
Od pewnego czasu zacząłem częściej jeździć samochodem bo znalazłem prace i robię codziennie po 100 km. Od pewnego czasu P10 zaczęła brać więcej oleju i kopci z rana na zimnym na niebiesko. Wydech na końcu jest czarny ubrudzony w spalinach. Co moze byc przyczyną tego ? Uszczelniacze ? Pierścienie ?
Jak to wszystko sprawdzić ? 
Czy wymiana uszczelniaczy jest opłacalna? 
Czy nowy silnik używany kupić ?
Silnik Ga16ds
Przebieg 356 000 km 

 
			
					
				
				: 2015-04-20, 18:39
				autor: nice-wawa
				Jak z rana kopci to uszczelniacze  ,drugi silnik może być taki sam jak twój .
			 
			
					
				
				: 2015-04-20, 18:41
				autor: janusz
				Komplet uszczelniaczy do wymiany.
Na jakim oleju jeździsz i co ile wymieniasz?
			 
			
					
				
				: 2015-04-20, 18:41
				autor: pawio15
				nice-wawa, Ile będą kosztowały mnie nowe uszczelniacze razem z robocizną ? 
[ Dodano: 2015-04-20, 19:42 ]
janusz, Platinum 10w40 Półsyntetyk . Tak mniej więcej co 10 000km.
Dodam że jak już jest mało oleju to słychać jakiś dźwięk metaliczny w silniku jakby jakiś mały odłamek metalu tam latał 
 
Czy wymiana samych uszczelniaczy powinna pomóc ? Pewnie trzeba bedzie też zienić uszczelke pod głowicą 

Aaaaa i jeszcze jedno - Będe musiał wymienić prowadnice ?
 
			 
			
					
				
				: 2015-04-20, 19:08
				autor: janusz
				Jak znajdziesz dobrego i ogarniętego mechanika to zmieni Ci uszczelniacze bez ściągania głowy.
10kkm jak na półsyntetyk to dużo - dużo za dużo. 7-8kkm to maks. Oleje orlenu nie są zbyt dobre.....
			 
			
					
				
				: 2015-04-20, 19:10
				autor: pawio15
				janusz, a jaki polecasz olej ?
			 
			
					
				
				: 2015-04-20, 19:14
				autor: janusz
				ENEOS, Petronas, Millers, Shell, Eni, Gulf.
Więcej tu: 
viewtopic.php?t=13837 
			
					
				
				: 2015-04-20, 19:16
				autor: pawio15
				janusz, Dodam że jak już jest mało oleju to słychać jakiś dźwięk metaliczny w silniku jakby jakiś mały odłamek metalu tam latał 
 
 
Czy wymiana samych uszczelniaczy powinna pomóc ? Pewnie trzeba bedzie też zmienić uszczelke pod głowicą 
 
 
Aaaaa i jeszcze jedno - Będe musiał wymienić prowadnice ?
 
			 
			
					
				
				: 2015-04-20, 19:29
				autor: janusz
				Pawio15, napisałem Ci wcześniej - że jak znajdziesz ogarniętego mechanika to wymieni bez ściągania głowy - czytaj uważnie. Również wtedy wyczuje pod palcem czy jest luz na zaworach czy nie. To, że coś się tłucze to mogą to być popychacze 
 
Jak zdecydujesz się jednak na ściąganie głowy to wtedy bez zastanowienia wyciągnąłbym tłoki i zmienił pierścienie.
 
			 
			
					
				
				: 2015-04-20, 20:55
				autor: pawio15
				janusz, tylko nie wiem czy jest sens robić konkretny remont skoro to wyniesie gdzies mnie z 1500 zł 

 
			 
			
					
				
				: 2015-04-20, 20:58
				autor: janusz
				Same uszczelniacze to koszt około 100zł. Ogarnięty mechanior wymieni bez ściągania łba gdzieś za circa 250zł.
			 
			
					
				
				: 2015-04-20, 21:02
				autor: pawio15
				janusz, a jak po wymianie sie nie poprawi to wtedy wymiana pierścieni wchodzi w gre tak ? Szlif tłoków , planowanie głowicy..
			 
			
					
				
				: 2015-04-20, 21:05
				autor: janusz
				Jak Ci wali na niebiesko to uszczelniacze.
Pierścienie - jeśli nie są zbyt mocno obwalone nagarem to można robić płukanki silnika - u mnie redukcja o około 0,6L/1000km (chlał 1L/1kkm teraz 0,3-0,4L/1kkm)
			 
			
					
				
				: 2015-04-20, 21:08
				autor: pawio15
				janusz, a jak s a pierścienie uszkodzone to na jaki kolor ? Też chyba na niebiesko  

 
			 
			
					
				
				: 2015-04-20, 21:10
				autor: janusz
				Zapieczone pierścienie to potrafi w ogóle nie dymić - patrz moja padaka 

Zobacz w jakim stanie masz świece - będzie coś więcej wiadomo.
 
			
					
				
				: 2015-04-20, 21:15
				autor: pawio15
				janusz, Świece niedawno wymieniane i przewody (NGK) . Nie były jakieś czarne czy coś . Poprostu brudne od starości 

 
			 
			
					
				
				: 2015-04-20, 21:16
				autor: janusz
				Zrób na początek uszczelniacze.
			 
			
					
				
				: 2015-04-22, 18:29
				autor: pawio15
				Zauwazyłem że olej cieknie miedzy kopułką a aparatem zapłonowym. Może tam ucieka mi olej i puszcza dymek z rana 

 
			
					
				
				: 2015-04-22, 18:33
				autor: janusz
				pawio15, wali Ci z aparatu zapłonowego, albo samym aparatem zapłonowym. Do wymiany oring i simering w aparacie. To akurat nie jest przyczyną kopcenia na niebiesko 
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
 
			 
			
					
				
				: 2015-04-22, 18:37
				autor: pawio15
				Gdzie kupić te oringi ? I jak je wymienić ? Czy to jest przyczyną dławienia sie samochodu podczas jazdy i sporadycznego gaśniecia po dojechaniu do skrzyzowania ?
			 
			
					
				
				: 2015-04-22, 18:40
				autor: janusz
				W LPU to nie wiem gdzie kupić. Jak się dławi to pierwsze co bym zrobił, to wyczyścił przepływkę, przepustnicę i wymienił filtr paliwa oraz powietrza.
			 
			
					
				
				: 2015-04-22, 18:41
				autor: pawio15
				czyli aparat zapłonowy nie ma nic do tego że sie dławi skoro olej z niego cieknie ? 

 
			
					
				
				: 2015-04-22, 21:19
				autor: Oskr5
				A nie zdejmowałeś przypadkiem ostatnimi czasy pokrywy zaworów?
			 
			
					
				
				: 2015-04-24, 17:13
				autor: pawio15
				Pokrywa zaworów była zdejmowana jakieś dwa lata temu bo zmieniana była uszczelka
			 
			
					
				
				: 2015-04-24, 17:18
				autor: Oskr5
				Ciśnienie sprężania do sprawdzenia. I pozostaje temat nieszczęsnej uszczeleczki odmy w pokrywie zaworów.
http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?f=14&t=7690 
			
					
				
				: 2015-04-24, 17:59
				autor: janusz
				Oskr5, a co ma zdejmowanie pokrywy zaworów do walenia na niebiesko z tłumika? To samo dotyczy uszczelki odmy?
			 
			
					
				
				: 2015-04-25, 22:14
				autor: Oskr5
				Nie będę się wypowiadał na ten temat bo był już wielokrotnie poruszany 
viewtopic.php?t=18175. Jeden z wielu przykładów.....
 
			
					
				
				: 2015-04-25, 22:52
				autor: janusz
				Oskr5, a możesz mi powiedzieć co ma wspólnego uszczelka pokrywy klawiatury z dymieniem z wydechu na niebiesko? Jakoś nie jestem w stanie tego powiązać ze sobą?
Niebieski dym z wydechu jest zazwyczaj spowodowany tym, że olej leje się na rozgrzane zawory wydechowe, gdzie zaczyna parować - mowa o wydechowych. Jeśli dość znacznie leje się przez uszczelniacze zaworów ssących to olej będzie spalany w komorze spalania. Proces spalania nie będzie całkowity i będzie niebieski dym.
Uszczelka odmy - jak sama nazwa wskazuje - uszczelnia. Więc odpowietrzenie skrzyni korbowej zazwyczaj idzie do pokrywy klawiatury, a z niej do kolektora ssącego - chodzi o wyrównanie ciśnień. Nieszczelność na uszczelce, będzie powodować co najwyżej obniżenie ciśnienia w układzie - ale to dotyczy tylko i wyłącznie ciśnienia gazów.
			 
			
					
				
				: 2015-04-26, 10:34
				autor: Oskr5
				W temacie który podałem za przykład koledze też puszczał chmury na niebiesko...... Wszystkie objawy ustały po wymianie tej uszczeleczki 

. Warto spróbować to tylko 20 zł. Aha i sory że się powtarzam : ciśnienie do sprawdzenia. 
http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?f=14&t=8207 . Ta uszczelka: "Powiązana jest z systemem przewietrzenia skrzyni korbowej, układem dolotowym i wydechowym". Taka konstrukcja ga16de/ds- przez co olej może trafiać do komory spalania 

 . Uszczelniacze i pierścienie są najbardziej podejrzane Janusz. Ale każdy silnik ma jakieś kruczki o których mało kto wie 

. Tak samo jak wsłynnym 2,5 tdi v6. Nikt nie wymieniał filterka oleju w głowicy dlatego wałki się wycierały po ok 120 tys. Pozdrawiam.
 
			
					
				
				: 2015-04-26, 10:48
				autor: janusz
				Świetnie - SR20DE/DEH/Di/De też ma odpowietrzenie skrzyni korbowej. Miejsca, którymi olej może trafić do komory spalania to - pierścienie, uszczelniacze na zaworach ssących, no i przez sam dolot - odma. Duże ilości oleju nie są w stanie być przerzucone przez odmę, bo tamtędy to w zasadzie same gazy idą, to uszczelniaczami zaworowymi i pierścieniami już jest to możliwe - o czym napisałem wcześniej.
Na początek niech Pawio15, zrobi uszczelniacze zaworowe, bo to da się zrobić bez ściągania głowicy. Potem niech zrobi płukankę LM seria ProLine, zaleje dobre 10W40 i będzie wiadomo co i jak.