Strona 1 z 2
[P10/WP10] Bierze olej, pali na niebiesko - POMOCy !
: 2015-04-20, 18:36
autor: pawio15
Witam
Od pewnego czasu zacząłem częściej jeździć samochodem bo znalazłem prace i robię codziennie po 100 km. Od pewnego czasu P10 zaczęła brać więcej oleju i kopci z rana na zimnym na niebiesko. Wydech na końcu jest czarny ubrudzony w spalinach. Co moze byc przyczyną tego ? Uszczelniacze ? Pierścienie ?
Jak to wszystko sprawdzić ?
Czy wymiana uszczelniaczy jest opłacalna?
Czy nowy silnik używany kupić ?
Silnik Ga16ds
Przebieg 356 000 km

: 2015-04-20, 18:39
autor: nice-wawa
Jak z rana kopci to uszczelniacze ,drugi silnik może być taki sam jak twój .
: 2015-04-20, 18:41
autor: janusz
Komplet uszczelniaczy do wymiany.
Na jakim oleju jeździsz i co ile wymieniasz?
: 2015-04-20, 18:41
autor: pawio15
nice-wawa, Ile będą kosztowały mnie nowe uszczelniacze razem z robocizną ?
[ Dodano: 2015-04-20, 19:42 ]
janusz, Platinum 10w40 Półsyntetyk . Tak mniej więcej co 10 000km.
Dodam że jak już jest mało oleju to słychać jakiś dźwięk metaliczny w silniku jakby jakiś mały odłamek metalu tam latał
Czy wymiana samych uszczelniaczy powinna pomóc ? Pewnie trzeba bedzie też zienić uszczelke pod głowicą

Aaaaa i jeszcze jedno - Będe musiał wymienić prowadnice ?
: 2015-04-20, 19:08
autor: janusz
Jak znajdziesz dobrego i ogarniętego mechanika to zmieni Ci uszczelniacze bez ściągania głowy.
10kkm jak na półsyntetyk to dużo - dużo za dużo. 7-8kkm to maks. Oleje orlenu nie są zbyt dobre.....
: 2015-04-20, 19:10
autor: pawio15
janusz, a jaki polecasz olej ?
: 2015-04-20, 19:14
autor: janusz
ENEOS, Petronas, Millers, Shell, Eni, Gulf.
Więcej tu:
viewtopic.php?t=13837
: 2015-04-20, 19:16
autor: pawio15
janusz, Dodam że jak już jest mało oleju to słychać jakiś dźwięk metaliczny w silniku jakby jakiś mały odłamek metalu tam latał
Czy wymiana samych uszczelniaczy powinna pomóc ? Pewnie trzeba bedzie też zmienić uszczelke pod głowicą
Aaaaa i jeszcze jedno - Będe musiał wymienić prowadnice ?
: 2015-04-20, 19:29
autor: janusz
Pawio15, napisałem Ci wcześniej - że jak znajdziesz ogarniętego mechanika to wymieni bez ściągania głowy - czytaj uważnie. Również wtedy wyczuje pod palcem czy jest luz na zaworach czy nie. To, że coś się tłucze to mogą to być popychacze
Jak zdecydujesz się jednak na ściąganie głowy to wtedy bez zastanowienia wyciągnąłbym tłoki i zmienił pierścienie.
: 2015-04-20, 20:55
autor: pawio15
janusz, tylko nie wiem czy jest sens robić konkretny remont skoro to wyniesie gdzies mnie z 1500 zł

: 2015-04-20, 20:58
autor: janusz
Same uszczelniacze to koszt około 100zł. Ogarnięty mechanior wymieni bez ściągania łba gdzieś za circa 250zł.
: 2015-04-20, 21:02
autor: pawio15
janusz, a jak po wymianie sie nie poprawi to wtedy wymiana pierścieni wchodzi w gre tak ? Szlif tłoków , planowanie głowicy..
: 2015-04-20, 21:05
autor: janusz
Jak Ci wali na niebiesko to uszczelniacze.
Pierścienie - jeśli nie są zbyt mocno obwalone nagarem to można robić płukanki silnika - u mnie redukcja o około 0,6L/1000km (chlał 1L/1kkm teraz 0,3-0,4L/1kkm)
: 2015-04-20, 21:08
autor: pawio15
janusz, a jak s a pierścienie uszkodzone to na jaki kolor ? Też chyba na niebiesko

: 2015-04-20, 21:10
autor: janusz
Zapieczone pierścienie to potrafi w ogóle nie dymić - patrz moja padaka

Zobacz w jakim stanie masz świece - będzie coś więcej wiadomo.
: 2015-04-20, 21:15
autor: pawio15
janusz, Świece niedawno wymieniane i przewody (NGK) . Nie były jakieś czarne czy coś . Poprostu brudne od starości

: 2015-04-20, 21:16
autor: janusz
Zrób na początek uszczelniacze.
: 2015-04-22, 18:29
autor: pawio15
Zauwazyłem że olej cieknie miedzy kopułką a aparatem zapłonowym. Może tam ucieka mi olej i puszcza dymek z rana

: 2015-04-22, 18:33
autor: janusz
pawio15, wali Ci z aparatu zapłonowego, albo samym aparatem zapłonowym. Do wymiany oring i simering w aparacie. To akurat nie jest przyczyną kopcenia na niebiesko
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
: 2015-04-22, 18:37
autor: pawio15
Gdzie kupić te oringi ? I jak je wymienić ? Czy to jest przyczyną dławienia sie samochodu podczas jazdy i sporadycznego gaśniecia po dojechaniu do skrzyzowania ?
: 2015-04-22, 18:40
autor: janusz
W LPU to nie wiem gdzie kupić. Jak się dławi to pierwsze co bym zrobił, to wyczyścił przepływkę, przepustnicę i wymienił filtr paliwa oraz powietrza.
: 2015-04-22, 18:41
autor: pawio15
czyli aparat zapłonowy nie ma nic do tego że sie dławi skoro olej z niego cieknie ?

: 2015-04-22, 21:19
autor: Oskr5
A nie zdejmowałeś przypadkiem ostatnimi czasy pokrywy zaworów?
: 2015-04-24, 17:13
autor: pawio15
Pokrywa zaworów była zdejmowana jakieś dwa lata temu bo zmieniana była uszczelka
: 2015-04-24, 17:18
autor: Oskr5
Ciśnienie sprężania do sprawdzenia. I pozostaje temat nieszczęsnej uszczeleczki odmy w pokrywie zaworów.
http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?f=14&t=7690
: 2015-04-24, 17:59
autor: janusz
Oskr5, a co ma zdejmowanie pokrywy zaworów do walenia na niebiesko z tłumika? To samo dotyczy uszczelki odmy?
: 2015-04-25, 22:14
autor: Oskr5
Nie będę się wypowiadał na ten temat bo był już wielokrotnie poruszany
viewtopic.php?t=18175. Jeden z wielu przykładów.....
: 2015-04-25, 22:52
autor: janusz
Oskr5, a możesz mi powiedzieć co ma wspólnego uszczelka pokrywy klawiatury z dymieniem z wydechu na niebiesko? Jakoś nie jestem w stanie tego powiązać ze sobą?
Niebieski dym z wydechu jest zazwyczaj spowodowany tym, że olej leje się na rozgrzane zawory wydechowe, gdzie zaczyna parować - mowa o wydechowych. Jeśli dość znacznie leje się przez uszczelniacze zaworów ssących to olej będzie spalany w komorze spalania. Proces spalania nie będzie całkowity i będzie niebieski dym.
Uszczelka odmy - jak sama nazwa wskazuje - uszczelnia. Więc odpowietrzenie skrzyni korbowej zazwyczaj idzie do pokrywy klawiatury, a z niej do kolektora ssącego - chodzi o wyrównanie ciśnień. Nieszczelność na uszczelce, będzie powodować co najwyżej obniżenie ciśnienia w układzie - ale to dotyczy tylko i wyłącznie ciśnienia gazów.
: 2015-04-26, 10:34
autor: Oskr5
W temacie który podałem za przykład koledze też puszczał chmury na niebiesko...... Wszystkie objawy ustały po wymianie tej uszczeleczki

. Warto spróbować to tylko 20 zł. Aha i sory że się powtarzam : ciśnienie do sprawdzenia.
http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?f=14&t=8207 . Ta uszczelka: "Powiązana jest z systemem przewietrzenia skrzyni korbowej, układem dolotowym i wydechowym". Taka konstrukcja ga16de/ds- przez co olej może trafiać do komory spalania

. Uszczelniacze i pierścienie są najbardziej podejrzane Janusz. Ale każdy silnik ma jakieś kruczki o których mało kto wie

. Tak samo jak wsłynnym 2,5 tdi v6. Nikt nie wymieniał filterka oleju w głowicy dlatego wałki się wycierały po ok 120 tys. Pozdrawiam.
: 2015-04-26, 10:48
autor: janusz
Świetnie - SR20DE/DEH/Di/De też ma odpowietrzenie skrzyni korbowej. Miejsca, którymi olej może trafić do komory spalania to - pierścienie, uszczelniacze na zaworach ssących, no i przez sam dolot - odma. Duże ilości oleju nie są w stanie być przerzucone przez odmę, bo tamtędy to w zasadzie same gazy idą, to uszczelniaczami zaworowymi i pierścieniami już jest to możliwe - o czym napisałem wcześniej.
Na początek niech Pawio15, zrobi uszczelniacze zaworowe, bo to da się zrobić bez ściągania głowicy. Potem niech zrobi płukankę LM seria ProLine, zaleje dobre 10W40 i będzie wiadomo co i jak.