Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Primerka p11 2.0 td odpowietrzanie

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Primerkatd
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2015-01-23, 20:35
Lokalizacja: Warszawa

Primerka p11 2.0 td odpowietrzanie

Post autor: Primerkatd » 2015-01-23, 21:09

Problem od dłuższego czasu jest taki a wiec, któregoś pieknego dnia nissan zaczął mi bąblic ze zbiorniczka wyrównawczego stało sie to z rok temu, w sumie mi to nie przeszkadzało ale problem się pojawił zimą. Samochod przestał grzać wiec pierwsza myśl to byla nagrzewnica . Została wymieniona na nowa i myslalem Ze problem ustanie poniewaz stara nagrzewnica trochę podciekała. Uklad nadal babli nie mogę go odpowietrzyć. I teraz tak. Układ chłodzenia sprawdzany na zawartość spalin nic nie pokazało, nowa nagrzewnica, nowa pompa wody, swieze borygo, nic nie cieknie nic nie podcieka plynu nie ubywa,termostat nowy, i co najwazniejsze nie jest w samochodzie goraco tylko umiarkowanie od tego ze uklad jest zapowietrzony. Jakies pomysły, odpowietrzalem go i srubka na termostacie z 2h rowniez po przez odkrecenie Nowego korka od chlodnicy aby wydostały sie pecherzyki powietrza i dalej to samo. Po jezdzie czy jest ona z Ciezka noga na gazie czy też z lekka po zgaszeniu silnika robi bul bul bul ze zbiorniczka wyrownawczego przez okolo 6 sekund i przestaje.

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2015-01-24, 07:39

dziwny przypadek mi woda bombliła tylko jak padła uszczelka :P
jeżeli masz wszystko nowe i sprawne to uklad sam sie odpowietrzyć musi nie ma bata !!
a może masz klime zapiętą na stałe zobacz :)
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

Primerkatd
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2015-01-23, 20:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Primerkatd » 2015-01-24, 11:15

Hm uszczelka no ale ja od tego czasu zrobiłem juz z 35 tyś km wiec to nie może byc uszczelka bo by mi ją juz dawno wydmuchało :] a klima zapieta? Przecież od klimy jest oddzielna chlodnica a gdy nawet mam ją właczoną to zapala sie dioda na przycisku ktora o tym informuje. :> bardzo dziwny przypadek co do tego bąblowania i niewiem co robic. :/ dla mnie to on samoistnie sie zapowietrza. Może rermostat jakaś kupa jest... Juz niemam pomysłu i rece opadaja.:/ :-/ a szkoda rwac głowice skoro niema zawartosci dwutlenku wegla w ukladzie chlodzenia.

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2015-01-24, 12:35

nie mówie ,że u Ciebie głowica tylko jedyny raz kiedy u mnie bomblowało była głowica :)
Bardzo dziwne jeszcze pozostaje Ci sprawdzić cały układ węże wszystkie i chłodnice !
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

Primerkatd
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2015-01-23, 20:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Primerkatd » 2015-01-24, 13:04

No dobrze, ale jakie objawy miałeś prócz bąblowania ze zbiorniczka? Kopcił, łapał temperaturę, miałeś tłuste oczka w płynie chłodniczym?. No ale w większości węzę są nowe, chłodnica też była wymieniana ze 2 lata temu. :shock: cały układ jest praktycznie nowy. Prócz chłodnicy.

Termostat
węże od nagrzewnicy, chłodnicy
nagrzewnica
pompa wody
zbiorniczek wyrównawczy
korek od chłodnicy

To co pozostało stare to chłodnica tylko.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-01-24, 15:17

Primerkatd pisze: No ale w większości węzę są nowe, chłodnica też była wymieniana ze 2 lata temu. cały układ jest praktycznie nowy. Prócz chłodnicy.
Nie rozumiem. To wymieniałeś w końcu tą chłodnicę czy nie? Prawidłowo odpowietrzony układ chłodzenia nie daje objawów bulgotania. Jeśli masz pewność, że nie jest to wina nieszczelności układu, to pozostaje jedynie coś z silnikiem. Przegrzany traktor ma wyższe prawdopodobieństwo, że uszczelka skończyła swój żywot.

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2015-01-24, 16:03

no i Wiooreck, też coś myśli ,że uszczelka :) znam gościa co jeździł P10 z walniętą uszczelką 3lata :) szczerze jak padnie uszczelka to powinnien być płyn w oleju i n odwrót ale ja nie miałem nic tylko bulgotał i się gotował .
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

Primerkatd
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2015-01-23, 20:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Primerkatd » 2015-01-25, 09:51

Nie wymieniałem chłodnicy. Mysli a jest pewny ze to uszczelka to dwie różne rzeczy, a ile było przypadkow ze robili uszczelke z planowaniem i po złozeniu dalej mieli te same objawy. :] to co uwazacie ze nie mozna fizycznie miec pewnosci ze to uszczelka tylko metoda prób i błedow?

Awatar użytkownika
Toudi1995
doświadczony forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 2013-12-12, 15:50
Lokalizacja: Niżatyce

Post autor: Toudi1995 » 2015-01-25, 10:24

Primerkatd,
Auto Ci się przegrzewa czy nie? Wąż co idzie do chłodnicy ten u góry po nagrzaniu da się wcisnąć, czy jest twardy napompowany?
Był Nissan, jest Saab.
Był diesel, jest benzyna.
Mój saab-ik ;)<<<Zapraszam :)

Primerkatd
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2015-01-23, 20:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Primerkatd » 2015-01-25, 10:59

Nie przegrzewa sie samochod temperature trzyma ksiązkowa, gorny waż jest delikatnie twardy ale nie napompowany.

Awatar użytkownika
Toudi1995
doświadczony forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 2013-12-12, 15:50
Lokalizacja: Niżatyce

Post autor: Toudi1995 » 2015-01-25, 11:12

Skoro korek wymieniłeś to sprawdź wąż od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego czy nie jest zatkany odepnij od chłodnicy i dmuchnij :) A jeśli w aucie jest chłodno proponuję zamknąć środkowy nawiew pomimo tego że jest tam regulacja ciepłe zimne to leci z niego chłodne powietrze, ja mam na zimę zamknięty i jest gorąco w aucie jak otworze to zaraz robi się chłodno. :)

EDIT:
Wyczyść jeszcze zbiorniczek i ten wąż najlepiej sprężarką przedmuchaj albo wymień.
Był Nissan, jest Saab.
Był diesel, jest benzyna.
Mój saab-ik ;)<<<Zapraszam :)

Primerkatd
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2015-01-23, 20:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Primerkatd » 2015-01-25, 11:27

Ok napiszę pozniej jak rezultaty :]]

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-01-25, 12:49

Primerkatd, to jest jak wróżenie z fusów. Albo został popełniony błąd w sztuce podczas procesu odpowietrzania układu i układ nadal jest nieodpowietrzony, albo coś pcha to powietrze do układu.

Ogólnie odpowietrzanie polega na otwarciu nagrzewnicy na max ciepło, odkręceniu korka od chłodnicy i śrubki przy termostacie, dolaniu do chłodnicy brakującej ilości płynu do momentu, aż nie zacznie lecieć przez otwór po śrubce i szybkim jej zakręceniu. Następnie włącza się motor, czeka aż się zgotuje i układ powinien być odpowietrzony. Z resztą układ jest samoodpowietrzający się, bo zbiornik wyrównawczy ma otworek, a przy korku chłodnicy jest wężyk. To korek czuwa nad idealnym ciśnieniem w układzie i ewentualny nadmiar płynu lub powietrze które się pod nim zbiera wypuszcza do zbiornika, poprzez uginanie się sprężyny.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-25, 13:00

Wiooreck, pytanie czy zostało wyregulowane cięgno od nagrzewnicy po jej wymianie - ja miałem to u siebie. Nie wyregulowałem cięgna i jeździłem 1,5 roku bez ogrzewania :D

Ja odpowietrzam nieco inaczej - odpalam silnik na zimno i korek wlewu odkręcony. przez 5-10min raczej nie wywala płynu, bo go ubywa. Wtedy dolewam tyle ile trzeba. Reszta ma się sama odpowietrzyć :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Primerkatd
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2015-01-23, 20:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Primerkatd » 2015-01-25, 14:59

Teraz tak, zbiorniczek wyczyszczony, wężyk nowy i jak nie było ani grama płynu w zbiorniczku po przejechaniu 1km nie wyrzuciło płynu do zbiorniczka ale po zgaszeniu silnika było słychać jak pecherzyki powietrza idą centralnie z nagrzewnicy. Po przejechaniu 30km juz płyn był w zbiorniczku wyrównawczym i znowu robiło bul bul bul.... Ciegna sa dobrze podłaczone podejrzewam bo juz kilka razy było tak w środku ze jeździłem w samej koszulce i boli mnie to ze teraz znowu coś sie skiepśćiło i temperatura jest taka ze czasami marzna mi rece. ;/!!

Awatar użytkownika
Toudi1995
doświadczony forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 2013-12-12, 15:50
Lokalizacja: Niżatyce

Post autor: Toudi1995 » 2015-01-25, 15:01

Dziwny temat.... Sam nie wiem co to może być pomyślę jak coś wymyśle napiszę. :)
Był Nissan, jest Saab.
Był diesel, jest benzyna.
Mój saab-ik ;)<<<Zapraszam :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-25, 15:18

Primerkatd, jak zalewałeś płyn chłodniczy to ile go wlałeś? Tak przy okazji od borygo lepsze jest petrygo :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Toudi1995
doświadczony forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 2013-12-12, 15:50
Lokalizacja: Niżatyce

Post autor: Toudi1995 » 2015-01-25, 15:22

Ja do swojego traktora wlałem 5,5l, i nie mam problemów to porównaj ile u Ciebie weszło. :)
Był Nissan, jest Saab.
Był diesel, jest benzyna.
Mój saab-ik ;)<<<Zapraszam :)

Primerkatd
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2015-01-23, 20:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Primerkatd » 2015-01-25, 15:37

Teraz to juz niewiem ile wlewalem. Bo odpowietrzalem przy otwartym korku w chlodnicy dopoki nie wybulgotalo plynu razem z pecherzykami powietrza ale to i tak nic nie dalo.:[ chyba spuszcze te borygo i jeszcze raz zaleje. No dobrze w czym jest lepsze petrygo? Czy to borygo czy dyngel czy petrygo to wydaje mi sie ze i tak bd bablic?.
Ostatnio zmieniony 2015-01-25, 16:23 przez Primerkatd, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-25, 15:49

Do traktora wchodzi jakieś 6,6L
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Toudi1995
doświadczony forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 2013-12-12, 15:50
Lokalizacja: Niżatyce

Post autor: Toudi1995 » 2015-01-25, 19:14

Ja do traktora wlałem 5,5l wiec nie wiem. :)
Był Nissan, jest Saab.
Był diesel, jest benzyna.
Mój saab-ik ;)<<<Zapraszam :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-25, 21:22

Toudi1995, bo nie zeszło wszystko z układu jak spuszczałeś :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Primerkatd
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2015-01-23, 20:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Primerkatd » 2015-02-02, 22:37

Odświeżam Panowie, nadal ta sama sytuacja dolałem płynu tak jak któryś z użytkowników mówił przy okręconej srubce na termostacie. Ale nadal bąbli z tego zbiorniczka jakaś epopeja ;) :-/

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2015-02-03, 07:08

To nic tylko ściągnąć cały układ chłodzenia bez pompy chyba że nowa uszczleke będziesz mieć i zobaczyć co jest bo to jest strasznie dziwne! Może pompa tez kuleje ale to by się grzal hmmy dziwne
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-02-03, 14:37

Dużo Ci weszło tam płynu? Bo ja przy zapowietrzonym układzie i 4 miesiącach jazdy z tym wlałem litr. Na razie spokój. Ehh... co Ci doradzić jeszcze. Jeśli przewody ok, układ odpowietrzony, jeśli bąbli ze zbiornika, to układ też jest drożny. Może rzeczywiście ta uszczelka pod głowicą... Duży masz przebieg?

Primerkatd
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2015-01-23, 20:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Primerkatd » 2015-02-12, 17:02

370 tys przebiegu . Uszczelka robiona przy okolo 240-250 tys

John Doe
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2014-12-24, 02:15
Lokalizacja: OK

Post autor: John Doe » 2015-02-21, 15:34

mam podobną sytuację, z tą różnicą że nie mam problemów z grzaniem kabiny.
Może obaj mamy strzeloną uszczelkę pod głowicą... a może to uszczelnienie pompy wody puszcza i w czasie pracy łapie lewe powietrze?

Awatar użytkownika
Toudi1995
doświadczony forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 2013-12-12, 15:50
Lokalizacja: Niżatyce

Post autor: Toudi1995 » 2015-02-21, 18:41

Ja miałem problem z grzaniem kabiny i na nagrzanym silniku popuściłem górnego węża na nagrzewnicy i ciśnienie wyrzuciło powietrze wyleciało trochę płynu i teraz jest cieplutko :)
Był Nissan, jest Saab.
Był diesel, jest benzyna.
Mój saab-ik ;)<<<Zapraszam :)

Primerkatd
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2015-01-23, 20:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Primerkatd » 2015-03-23, 22:22

A bardzo go popusciles? mi wlasnie tez cos niechce grzac a najlepsze jest to ze nagrzewnica NOWECZKA i ewidentnie slychac jak z niej robi sie bul bul bul az wydostanie ze te bulgotanie do wyrownawczego

Awatar użytkownika
Toudi1995
doświadczony forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 2013-12-12, 15:50
Lokalizacja: Niżatyce

Post autor: Toudi1995 » 2015-03-25, 08:52

Nagrzałem auto, zgasilem i wtedy powoli popuszczalem az płyn się zacząl wylewać.
Był Nissan, jest Saab.
Był diesel, jest benzyna.
Mój saab-ik ;)<<<Zapraszam :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”