Strona 1 z 1
[P10/WP10] Nie chce zapalić / silnik padł?
: 2014-12-30, 20:19
autor: StephenPrim2
Witam.
Potrzebuje pomocy , otóż nie mogę odpalić swojego nissana, stało się to dosłownie z dnia na dzień, walczyłem z nim dziś cały dzień, sprawdziłem czy dostaje paliwo iskrę i tym podobne rzeczy, niby wszystko dobrze. W końcu po całodziennych zmaganiach postanowiłem sprawdzić ciśnienie sprężania i tutaj szok: akumulator był już troszkę słaby ,a pomiary wyszły następująco 1 cyl (od strony rozrządu)- 11,5 reszta czyli 2,3,4 cyl. - od 2 do 3 bar!
Pomyślałem że może to coś z rozrządem i zdjąłem pokrywę :
Niby znaki na kołach się zgadzają, ale martwi mnie to jedno jaśniejsze ogniwo łańcucha.
Co o tym myślicie, czy możliwe żeby łańcuch przeskoczył?
: 2014-12-30, 22:42
autor: janusz
Łańcuch będzie miał 3 znaki - jaśniejsze ogniwa. Wykręć świece i pokręć wałkiem - powinny się pojawić.
Utrata kompresji - wywalona uszczelka pod głowicą, uwalona głowica albo coś nie tak z pierścieniami. Zrób ponowny pomiar na zimnym silniku. Odłączony zapłon i wyciągnięty bezpiecznik od pompy paliwa. Tylko porządnie dociśnij manometr.
: 2014-12-30, 23:21
autor: StephenPrim2
Pomiar był na zimnym silniku, zapłon odłączony świece wykręcone a nanometr wkręcany , robiłem kilka razy, za każdym razem to samo.
Być może mi się wydawało, być może nie ,ale auto jeździło do samego końca dobrze, a następnego dnia zaraz na samym początku przy próbie odpalenia było słychać dziwne stuknięcie coś jak przy strzale gazu w kolektorze (ale to na pewno nie gaz bo odpalam zawsze na benzynie, i nigdy też nie strzelał na gazie tylko lanos żony;)) a być może mi się tylko wydawało, ciężko powiedzieć.
: 2014-12-30, 23:32
autor: janusz
StephenPrim2, te manometry wkręcane różnie-dziwnie pokazują, sam się o tym przekonałem. Lepiej jest jak jedna osoba dociska, a druga kręci rozrusznikiem.
A i pytanie czy przy pomiarze ciśnienia pedał gazu był wciśnięty do dechy?
: 2014-12-30, 23:38
autor: StephenPrim2
No właśnie pedał gazu nie był wciśnięty, ale na 1 cylindrze bez problemu dobiło do 11 .
: 2014-12-30, 23:47
autor: janusz
To jutro powtórka z rozrywki

. Zobacz co wyjdzie i napisz.
: 2014-12-30, 23:58
autor: StephenPrim2
Sprawdzę. Zrobić dodatkowo tą próbę olejową czy to nic nie da?
: 2014-12-30, 23:59
autor: janusz
Wedle uznania
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
: 2014-12-31, 17:35
autor: StephenPrim2
Zrobiłem dziś pomiar ciśnienia, wyszło jeszcze gorzej nawet na pierwszym cylindrze dobiło ledwo do 6 .
Ustawiłem pierwszy tłok w suwie sprężania, więc
wydaje mi się że zawory powinny być pozamykane a mimo to mogę dmuchać w tunel świecy, jest jakiś opór ale mogę dmuchać i dmuchać, chyba tak nie powinno być?
Dodatkowo jak np dmucham w 3 tunel to z 2 wylatuje powietrze.
Co o tym myślicie? poszła cała uszczelka?
: 2014-12-31, 17:50
autor: janusz
StephenPrim2, ile razy kręcisz rozrusznikiem na gar? Z tym przelatującym powietrzem też tak mam
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
: 2014-12-31, 18:08
autor: StephenPrim2
co najmniej kilka, 7-8 razy
[ Dodano: 2014-12-31, 18:14 ]
Wydaje mi się że trochę za wolno kręci, mimo naładowanego akumulatora, natomiast ręcznie kluczem założonym na koło pasowe silnik kręci się normalnie może nawet łatwiej niż kiedyś.
: 2014-12-31, 18:16
autor: janusz
Hmmm no to coś nie tak jest. Zobacz czy olej śmierdzi Ci benzyną i czy są jakieś ślady oleju w płynie chłodniczym.
Napisz do kolegi Niedziałą on jest z Włocławka może podskoczy do Ciebie i obada sprawę na żywo.
: 2014-12-31, 18:19
autor: StephenPrim2
olej chyba właśnie śmierdzi benzyną.