Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Nietypowy problem z uruchamianiem silnika. [1,6]

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Kristobal
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2013-07-08, 13:29
Lokalizacja: Garwolin

[P11/WP11] Nietypowy problem z uruchamianiem silnika. [1,6]

Post autor: Kristobal » 2014-11-20, 10:30

Witam. Od niedawna mam nietypowy problem z uruchamianiem silnika: gdy jest założona obudowa z filtrem powietrza silnik zapala po ok. 5 sek. kręcenia rozrusznikiem, na zdjętej obudowie z przepustnicy zapala po ok. 0,5 sek.
Pacjent - Primera 1,6 10.97r przebieg 173000km. Gaz od 11 lat.
Historia choroby: Zaczęło się od falowania obrotów na benzynie i na gazie. Po wyczyszczeniu przepustnicy i wyregulowaniu przestał odpalać na założonym filtrze. Wymieniłem silniczek krokowy - nie pomogło. Nie mam możliwości odpalania na gazie, bo zawsze uruchamia się na benzynie. Fachowiec od przepustnicy twierdzi, że wszystko zrobił dobrze, bo skoro odpala bez filtra to znaczy, że wina gazu. Gazownik, który mi zakładał instalację posprawdzał i stwierdził, że wszystko od strony gazu jest OK. Skoro nie odpala na benzynie odsyła mnie do mechanika od regulacji benzyny.
Jeżdżę tą Primerą od ponad 12 lat i zawsze odpalał po 0,5-1 sek. kręcenia rozrusznikiem. Może ktoś spotkał się z taką sytuacją i wie jak to rozwiązać. Będę wdzięczny za pomoc.

P.S.
Po zdjęciu tylko pokrywy filtra powietrza też zapala długo, dopiero zdjęcie całej obudowy pozwala na szybkie uruchomienie.
P.S. 2
Przewody zapłonowe niedawno wymienione (Bosch), kopułka i palec - również (YEC), świece NGK, filtr paliwa i powietrza wymieniony tydzień temu.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-11-20, 10:36

Odpalasz na gazie czy benzynie? MOżesz odpalic na gazie?

Awatar użytkownika
Kristobal
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2013-07-08, 13:29
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: Kristobal » 2014-11-20, 10:50

Witaj Bombel. Dawno się nie widzieliśmy :-D od ostatniego zlotu, na którym byłem.

Odpalam tylko na benzynie, gdyż przy mojej instalacji nie mam innej możliwości.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-11-20, 10:54

Przeczytaj jeszcze raz co kolega napisał i ujrzysz odpowiedz :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-11-20, 11:19

Witaj Bombel. Dawno się nie widzieliśmy
Musisz zacząć wpadać na spoty :)

Wracając do tematu. Za dużo paliwa paliwa, za mało powietrza. Podejrzewam, że podczas czyszczenia przepustnicy mogłeś przpływke uszkodzić

Awatar użytkownika
Kristobal
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2013-07-08, 13:29
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: Kristobal » 2014-11-20, 11:39

Czyszczenie odbywało się w bardzo delikatny sposób, żeby nie uszkodzić przepływomierza. Zresztą później sprawdzane było podczas regulacji przepustnicy i przepływka jest OK.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”