[P/WP11.144] krótkookresowa korekcja dawkowania paliwa (STFT
: 2014-10-05, 18:23
Witam. Mam Primere SR20DE 103kw z 2001r. z gazem. Zdarzało jej się gasnąć zaraz po odpaleniu na ciepłym silniku, więc wymieniłem sondę lambda za katalizatorem jakieś dwa miesiące temu i problem ustał. Zgasła też kontrolka check engine. Ale z tygodnia na tydzień ciągle rośnie średnie spalanie. Obecnie to jest już jakieś 15l/100km, więc zastanawiam się czy druga sonda też nie nadaje się do wymiany. Podłączyłem pod ScanMastera i otrzymałem takie wartości:
Obliczone obciążenie: 26%
Temp. silnika: 91 st.
Chwilowa korekta wtrysku Bank 1: -11,55
Korekta wtrysku Bank 1: 31,25
Obroty silnika: 850 rpm
Wyprzedzenie zapłonu dla 1 cylindra: 16 st
Temp. zasysanego powietrza: 45 st.
Czujnik przepływu powietrza MAF: 3,16 g/s
Bank 1 Sensor 1
Oxygen Sensor Output Voltage: 0,910V (oscyluje od 0,600 do 0,930V ale spadło chwilowo nawet do 0,020V)
Short Term Fuel Trim: -11,44%
Bank 1 Sensor 2
Oxygen Sensor Output Voltage: 0,910V (oscyluje od 0,600 do 0,930V)
Short Term Fuel Trim: 99,21% (<----wartość stała)
Najbardziej dziwi mnie to 99,21% które się nie zmienia. Tym bardziej że Bank 1 Sensor 2 to raczej sonda za katalizatorem, a przecież tą dopiero wymieniałem i dało się odczuć poprawę.
Co o tym sądzicie? Wymieniać sondę przed katem, czy gdzieś indziej szukać przyczyny? Dodam, że na wolnych czasem spadają obroty do 500-600 rpm, ale potem szybko wzrastają do normalnych 850. Nie odczułem spadku mocy, a kontrolka silnika się nie pali i nie wykryło żadnych błędów.
Pozdrawiam!
Obliczone obciążenie: 26%
Temp. silnika: 91 st.
Chwilowa korekta wtrysku Bank 1: -11,55
Korekta wtrysku Bank 1: 31,25
Obroty silnika: 850 rpm
Wyprzedzenie zapłonu dla 1 cylindra: 16 st
Temp. zasysanego powietrza: 45 st.
Czujnik przepływu powietrza MAF: 3,16 g/s
Bank 1 Sensor 1
Oxygen Sensor Output Voltage: 0,910V (oscyluje od 0,600 do 0,930V ale spadło chwilowo nawet do 0,020V)
Short Term Fuel Trim: -11,44%
Bank 1 Sensor 2
Oxygen Sensor Output Voltage: 0,910V (oscyluje od 0,600 do 0,930V)
Short Term Fuel Trim: 99,21% (<----wartość stała)
Najbardziej dziwi mnie to 99,21% które się nie zmienia. Tym bardziej że Bank 1 Sensor 2 to raczej sonda za katalizatorem, a przecież tą dopiero wymieniałem i dało się odczuć poprawę.
Co o tym sądzicie? Wymieniać sondę przed katem, czy gdzieś indziej szukać przyczyny? Dodam, że na wolnych czasem spadają obroty do 500-600 rpm, ale potem szybko wzrastają do normalnych 850. Nie odczułem spadku mocy, a kontrolka silnika się nie pali i nie wykryło żadnych błędów.
Pozdrawiam!