Strona 1 z 1
[P11] GA16DE - wywaliło korbowód
: 2014-09-08, 19:27
autor: tmk1
Cześć,
na A1 w pewnym momencie zaczęło coś terkotać przy dodawaniu gazu, zanim się obejrzałem coś strzeliło i całe auto zaczęło dymić. Olej wyciekł cały. Mechanik stwierdził, że to korbowód poszedł.
Pytanie - co robić dalej?
Generalnie auto ma 200k przebiegu, 2tyg temu wymieniłem rozrząd + pompę wody, tydzień temu zrobiłem regenerację rozrusznika - tak jeśli wymieniać tylko naprawy okołosilnikowe.
Buda ma do zrobienia progi i kielichy amortyzatorów, więc nie można powiedzieć, że jest zdrowa, o otarciach boków i rdzewiejących błotnikach nie wspominając.
Auto jest aktualnie pod Tczewem...
: 2014-09-08, 20:31
autor: bombel
tmk1, trzeba zrzucic głowe by wyrokować. MOżliwe ze panewki obróciło
: 2014-09-09, 17:30
autor: grzeg255
200kkm przebiegu wymieniany rozrząd i aż tak poważna awaria tego silnika?

Zastanawiam się jak trzeba go traktować,żeby korbowód, czy panewki wywaliło przy takim przelocie.
Chyba,że w rzeczywistości masz z pół bańki.
: 2014-09-10, 00:56
autor: vincetti
Ja mam pewny przebieg 280kk i przy 255 wypaliło zawory na głowicy... kupiłem drugi silnik bo wyszło taniej jak remont.
: 2014-09-10, 09:01
autor: tmk1
Samochód był kupiony w salonie i jeździli nim rodzice mojej dobrej koleżanki - po Wrocławiu i ew do rodziny pod Wrocław - auto widywałem ostatnie 9 lat, więc wiem, że przebieg powinien się zgadzać. Ale sam się zaczynam zastanawiać, czy tam coś nie było grzebane w silniku, czy jaka cholera...
: 2014-09-10, 11:56
autor: bandito
A rozrząd było słychać że był zmieniany? Ja w almerach mamy i kumpla po trzysta tys mamy i delikatnie zaczyna słychać dopiero. A przebieg faktyczny nie znany
: 2014-09-10, 12:53
autor: wod2u
Nie wiem czy przebieg ma tu takie znaczenie, w gruncie rzeczy dość łatwo jest doprowadzić do takiej awarii, wystarczy niedomagający układ zapłonowy albo przepływomierz (i zbyt bogata mieszanka). Niedopalone paliwo spływa do oleju, rozrzedza go i przy wyższej temperaturze oleju (dłuższa i szybsza jazda autostradowa) nie ma smarowania.
Nie mówiąc o tak prozaicznej rzeczy jak przegrzanie silnika (nawet dużo wcześniej) i dostanie się wody do komory spalania, która jak wiadomo ściśliwa nie jest:) Ojciec tak jeden silnik załatwił, mam gdzieś zdjęcie, co zostało z tłoka. W każdym razie awaria bardzo podobna do tego, co jest opisane w pierwszym poście.
: 2014-09-11, 16:56
autor: Wini217
sznikers99 pisze:więc lepiej się kolego zastanów czy w ogóle warto tą twoją prime robić... Silnik do wymiany blacharka do porobienia, remont generalny...

wiem cos na temat generalki wsaddzziisz duzo kasy i czasu wiec zasanow sie moze lepiej zostawic sobie na czesci i kup 2 taka sama