Strona 1 z 1

[P11/WP11] Szarpanie powyżej 2,5k obrotów - 2.0TD

: 2014-08-06, 21:27
autor: pitermi
Witam,
Od niedawna jestem w posiadaniu takiegoż autka jak w tytule. Jeśli jadę w trasy powyżej 100 km to po przejechaniu powyżej tej 100-150 km autko zaczyna mi szarpać jak obroty przekraczają 2,5 tys obrotów czasem 3 tys. a czasem wcale nie szarpie. Nie ma reguły, ale coś zaczyna się złego dziać. Czyżby turbina szwankowała?

: 2014-08-06, 21:39
autor: marlos90
tak jakby nastawnik się zacinał, a wolne obroty ma dobre, ok 750?
i diagnostykę zrób na początek, usuń błędy, zrób kilka km i znowu sprawdź jakie błędy się pojawią:
viewtopic.php?t=158

: 2014-08-10, 11:43
autor: pitermi
Wolne są cacy około 800 ob. Rozleciał mi się czujnik wału, po wymianie na nowy pokasowałem wszystkie błędy. W jeździe po mieście nic nie dzieje się. Dziś sprawdzę jadę trochę dalej. Może to czujnik wału świrował bo był w tragicznym stanie rozpadał się.

: 2014-08-10, 14:38
autor: Wiooreck
Zanikał sygnał z czujnika i paliwo było odcinane. Koniecznie zdaj relację czy nadal tak szarpie.

: 2014-08-19, 19:11
autor: pitermi
Auto nie szarpie cacy do 5 tys wyżej nie wkrecałem i jechałem na autostradzie 120 150 max. trasa 500km wiec porzadnie przetestowany. dzieki za pomoc.

: 2014-08-28, 19:07
autor: falbinho
A może po prostu filtr paliwa do wymiany???

: 2014-08-29, 09:03
autor: Wiooreck
falbinho, czujnik wału był winowajcą.

: 2014-09-07, 21:13
autor: pitermi
Witam ponownie. Niestety problem z szarpaniem powrócił. Nie jest to częste ale jak robię dużą trasę 500 km, auto szarpie.i nie mogę jechać powyżej 100 km na godz. Niestety nie jest to wina czujnika wału. Auto zaczyna tak świrować po dłuższej jeździe 100 km i więcej.

: 2014-09-08, 10:59
autor: Wiooreck
Hmmm... no to teraz zabiłeś mi klina do myślenia. Nie chcę pod żadnym powodem "krakać", ale jeśli to przerwy w paliwie, to albo któryś wtrykiwacz coś odwala, albo może sekcja w pompie... Ale to mało prawdopodobne. Musisz się bliżej przyjżeć nastawnikowi, tak jak na początku również sugerował marlos90.

: 2014-10-15, 18:15
autor: falbinho
Sprawdź a najlepiej wymień filtr paliwa ;) u mnie szarpanie było też tym spowodowane a później czujnikiem położenia wału, za każdym razem każda wymiana pomagała :) a na przeplywce jakie napięcie? Wszystko się z kumuluje to może wariowac silnik. Dawaj znać o wszystkim coś się pomyśli. A ten czujnik wału jaki kupiłeś gdzie?