Strona 1 z 1
[P11/WP11] Odkręcenie koła pasowego i ustawienie rozrządu
: 2014-05-08, 20:56
autor: kamiltop7
Witam, posiadam primere p 11 2.0td. Zamierzałem wymienić pasek rozrządu wraz z napinaczem i kółkiem prowadzącym. Żeby to zrobić pozdejmowałem paski z koła pasowego i wtedy zaczal sie klopot z odkreceniem tegoż dziadostwa. Żeby zblokowac to koło zlapalem kluczem srube na tej gornej zebatce paska rozrzadu (pod plastikowa pokrywa) i go zablokowalem. Kilka pociągniec i pasek chrupnal wiec wszystko sie poprzestawialo o kilka zabkow:( Próbowałem też wrzucic jedynke, kumpel dusił hamulec i szlo ale jakos tak miekko jak bym jakąs gumowa srube krecil wiec bałem sie mocniej zapierać... chyba że próbować na chama??
Macie jakiś pomysl jak je zablokowac innym sposobem?
No i druga prośba dotyczy tego nieszczęsnego ustawienia rozrządu. byłbym wdzięczy za jakiś link do poradnika lub łopatologiczne wyjaśnienie co i jak:)
: 2014-05-08, 23:06
autor: marlos90
hm, niektóre nowe paski rozrządu mają znaki, chodzi o to że jak są znaki na kołach tak samo są znaki na pasku i zakładasz tak żeby się pokrywały, między znakami jednego koła a drugiego ma być 43ząbki
viewtopic.php?t=5766
a co do zablokowania teraz wału to jak nie wymyślisz nic lepszego to ja kiedyś zrobiłem tak..
wyjąłem czujnik położenia wału, wyciągnąłem pęknięty pasek rozrządu i w miejsce paska włożyłem łapkę tzw łom jak do gwoździ tak żeby zablokować wał i kręciłem śrubą która trzyma koło pasowe, nic się nie stało, obudowy żadnej nie rozwaliłem ale no tak jak piszę to raczej ostateczność

: 2014-05-09, 07:52
autor: kamiltop7
marlos90, No wlasnie na moim pasku nic nie ma:( czytalem cos ze trzeba ustawic jakos na pierwszym tloku ale nie wiem dokladnie o co chodzi i jak to zrobic.
Co do zablokowania kola to sprobuje twoim sposobem, rozumiem, ze koncowka loma ma byc zaparta w ząbku po zdjetym pasku?
: 2014-05-09, 08:01
autor: zuh
Ja to zawsze 5tke wbijam i noga na hamulec. Na jedynce większa siła przechodzi na koła na piątce mniejsza. Możesz spróbować zrobić klucz coś na wzór klucza łańcuchowego do filtrów oleju tylko zamiast łańcucha to pasek wieloklinowy i założyć na koło pasowe.
: 2014-05-09, 08:10
autor: marlos90
tak końcówkę łoma zaprzeć o kółko po którym idzie pasek rozrządu, a rozrząd ustaw tak jak tu:
http://www.justanswer.com/uk-nissan/245 ... d20-t.html
tylko policz ilość ząbków między znakami i wałem pokręć ze 2obroty zanim odpalisz
: 2014-05-09, 10:09
autor: kamiltop7
marlos90,
zuh, dzieki koledzy, dzis wieczorem zabiore sie za to to dam znac jak poszlo:)
[ Dodano: 2014-05-09, 21:29 ]
Udałosię odkręcić koło pasowe sposobem
zuha 
Niestety zastał mnie deszcz i nie zabrałem się jeszcze za rozrząd. Pytanie co bede musial odkrecic żeby odsloniccaly mechanizm ?
[ Dodano: 2014-05-12, 09:18 ]
Czy znak na tym dolnym kolku walu korbowego stanowi ta wypustka na ktora nachodzi kolo pasowe z wycieciem? I gdzie jest znak na gornym kole walka rozrzadu?
[ Dodano: 2014-05-12, 09:59 ]
Czy znak na tym dolnym kolku walu korbowego stanowi ta wypustka na ktora nachodzi kolo pasowe z wycieciem? I gdzie jest znak na gornym kole walka rozrzadu?
: 2014-05-12, 11:16
autor: marlos90
: 2014-05-12, 12:55
autor: kamiltop7
marlos90, No ja kumam ten rysunek tylko ze u mnie na tych zebatkach nie widac zadnych punktow na kole pasowym tez gladko, nie ma zadnych wciec. na tym gornym kole walka rozrzadu widac male wciecie ale w tym ranciku od strony silnika, ktory trzyma pasek zeby sie nie zsuwal. Nie jestem pewien czy traktowac to jako wlasciwy pkt czy ktos kiedys przecinakiem trzepnal...
: 2014-05-12, 14:46
autor: Wiooreck
Niemożliwe kamiltop7, na kole pasowym wału na pewno są wcięcia (tak dwa). Musisz się przyjżeć. Najlepiej to zauważyć jak się patrzy od strony prawego koła, prostopadle do kółka pasowego.
: 2014-05-12, 20:53
autor: kamiltop7
Wiooreck, faktycznie mini znaczki byly na kole pasowym:) Rozrząd ustawiony, odpalił za pierwszym razem i śmiga jak laleczka:D Dzięki Panowie, pomogliście