[P11/WP11] Zapowietrzony układ paliwowy
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] Zapowietrzony układ paliwowy
Witam.
W środę wymieniłem filtr paliwa, od tamtego czasu zapowietrza mi się układ paliwa - pompka paliwa jest cały czas miękka. Dziś wyjąłem filtr, wszystko poczyściłem, uszczelki posmarowałem olejem, skręciłem i dalej to samo, pompka robi się miękka. Przeczytałem dziś gdzieś na forum, że powinno się pompować paliwo do filtra przy odkręconym korku wlewu paliwa. Co prawda po odkręceniu korka udało mi się napompować paliwo tak, że pompka zrobiła się twarda ale po przejechaniu paru km i zgaszeniu silnika problem powraca. Przedtem auto paliło na strzał a teraz trzeba kręcić. Co może być?
Zapytam przy okazji o sam korek. Czy u was w baku tworzy się podciśnienie i słychać po odkręceniu korka, że bak zasysa powietrze? Powinno tak być?
W środę wymieniłem filtr paliwa, od tamtego czasu zapowietrza mi się układ paliwa - pompka paliwa jest cały czas miękka. Dziś wyjąłem filtr, wszystko poczyściłem, uszczelki posmarowałem olejem, skręciłem i dalej to samo, pompka robi się miękka. Przeczytałem dziś gdzieś na forum, że powinno się pompować paliwo do filtra przy odkręconym korku wlewu paliwa. Co prawda po odkręceniu korka udało mi się napompować paliwo tak, że pompka zrobiła się twarda ale po przejechaniu paru km i zgaszeniu silnika problem powraca. Przedtem auto paliło na strzał a teraz trzeba kręcić. Co może być?
Zapytam przy okazji o sam korek. Czy u was w baku tworzy się podciśnienie i słychać po odkręceniu korka, że bak zasysa powietrze? Powinno tak być?
Odpowiedzi na pierwszą część pytania nie znam - nie mam diesela, ale na drugą część:
Tak, też tam mam, tylko, że przy silniku benzynowym.Byczynho pisze:Czy u was w baku tworzy się podciśnienie i słychać po odkręceniu korka, że bak zasysa powietrze? Powinno tak być?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
a ja przy td tak nie mam, spróbuj lekko poluzować korek i sprawdź czy dalej tak będzie, może tam jest odpowietrznik i się coś przyblokowało w korku?
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
to może kompresor + pistolet do przedmuchiwania i przy filtrze paliwa zdejmij wąż idący do baku i go przedmuchaj, ew. siedzisko z tyłu wyjmij i do baku zajrzyj, może coś w smoku się przyblokowało bo nic innego mi na myśl nie przychodzi
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Zalałeś filtr paliwem przed założeniem?
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm

http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
Akurat tu nie jest to konieczne, bo jest ręczna pompka do napełniania.Gaweł pisze:Zalałeś filtr paliwem przed założeniem?
Kurcze, byczynho, zastanawiałem się ostatnio nad Twoim problemem i nic nie przychodziło mi do głowy... Jak jest w przypadku przewodu do pompy? Tam jest miedziana podkładka? Przyznam szczerze, że nie zdejmowałem tego i nie wiem

P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
A ktoś sprawdzał co jest napisane w service manualu na ten temat? Bo szczerze powiedziawszy temat mnie intryguje ![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
Byczynho może gdzieś jakiegoś wężyka od ciśnienia/podciśnienia nie podpiąłeś?
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
Byczynho może gdzieś jakiegoś wężyka od ciśnienia/podciśnienia nie podpiąłeś?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Kolega byczynho pytał się mnie jak powinna przebiegać procedura wymiany, to mu powiedziałem jaką ja stosuję czyli to z SM. A tam jest napisane w następujący sposób:


P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Wszystko było elegancko do wymiany filtra, po wymianie zaczęły się takie cyrki
jutro spróbuje całą pompkę razem z filtrem zanurzyć w naczyniu z wodą i zobaczę którędy dostaje się to powietrze. Mam nadzieję, że uda mi się tam z tym naczyniem jakoś podejść
dodam, że jak napompuje pompkę do stanu twardego to słychać jak to powietrze gdzieś uchodzi


No i sprawa rozwiązana. Pewnie gdzieś tym ułamanym czujnikiem się zapowietrzało. Cieszę się, że traktor już sprawny
jak zasłużyliśmy to daj po punkciku. Pozdrawiam

P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
[P11/WP11] Zapowietrzony zbiornik paliwa
Od kupna primery nie lałem za "bogato" 50-100zł i za kazdym razem gdy odkrecałem korek od wlewu wylatywało powietrze (typowe syczenie). Wczoraj postanowilem ze zaszaleje i zaleje pod korek
Jednak weszło mi od ostatniej kreski przed rezerwą 40l, a na wskazówce mam "strzałke" przed ostatnią kreską. Typ ze stacji benzynowej mi nie pomógł (kiedyś mu sie udało
) wiec postanowilem ze moze Wy mi pomozecie?
Zazwyczaj jest jakis odpowietrznik przy wlewie, moze tu jakis inny patent?
A dodam jeszcze ze próbowałem dolac po ok 30-40km ale weszło nie wiele wiecej..



A dodam jeszcze ze próbowałem dolac po ok 30-40km ale weszło nie wiele wiecej..
Ostatnio zmieniony 2015-04-20, 11:19 przez hortex, łącznie zmieniany 4 razy.
Bombel, filtr węglowy nie ma nic do rzeczy.
Pierwsza dolna biała kreska to jest jakieś 10-15L wachy w baku. Przy pełnym zatankowaniu wskazówka wychodzi nieco ponad ostatnią kreskę.
Następnym razem pobujaj samochodem - na boki - wejdzie więcej do baku. Odpowietrzanie samo się robi - równolegle do rury wlewowej jest cienka rurka, która wychodzi powietrze.
Pierwsza dolna biała kreska to jest jakieś 10-15L wachy w baku. Przy pełnym zatankowaniu wskazówka wychodzi nieco ponad ostatnią kreskę.
Następnym razem pobujaj samochodem - na boki - wejdzie więcej do baku. Odpowietrzanie samo się robi - równolegle do rury wlewowej jest cienka rurka, która wychodzi powietrze.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Hortex, u mnie też był...... dopóki nie zrobiła mi się gdzieś dziurka w rurze od wlewu 

赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
u mnie w vanie jest tak samo. po odbiciu pierwszym pod korek wejdzie jeszcze okolo 20l. zalej pod korek i zobacz co wtedy pokazuje wskaznik- bedzie wiadomo czy on w ogole dziala prawodlowo.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Ja również potwierdzam, w dieslu też jest syk po odkręceniu korka. Szczególnie jak jest już mało paliwa. To, że wskaźnik nie wskazuje zbyt dokładnie to jest jedna sprawa i raczej tylko poglądowo można stwierdzić ile paliwa zostało. Mnie oszukuje totalnie, bo dość często mając 1/4 zbiornika zalewam nie więcej jak 30 litrów, a czasami nawet mając jeżdżąc dłuuuuugo na zapalonej rezerwie potrafię zatankować tylko 45-50.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Hortex, spróbuj zrobić tak - ściągasz tylną kanapę i masz ostęp do dekla od zbiornika i pompy paliwa. Wykręcasz 3 śrubki i masz praktycznie na wierzchu pompę. Odpinasz wtyczkę 2-pinową, tą 3-pinową dwuprzewodową na czas ściągania nakrętki - tej dużej czarnej możesz odłączyć. Potem ją podepnij. Weź sobie jakiś drucik - bez izolacji, najlepiej to szprychę rowerową, żeby podnosić i opuszczać pływak. Załącz zapłon i obserwuj co się dzieje ze wskazaniami na desce przy maksymalnie podniesionym i opuszczonym pływaku. Wystarczy, że w baku będziesz miał 10-15L benzyny - inaczej utrudnione będziesz miał opuszczenie pływaka.
Jak coś to można kombinować przekładkę zegarów. Albo wziąć od kogoś na podmiankę i zobaczyć co wskaże.
Jak coś to można kombinować przekładkę zegarów. Albo wziąć od kogoś na podmiankę i zobaczyć co wskaże.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_