Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Zapowietrzony układ paliwowy

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

[P11/WP11] Zapowietrzony układ paliwowy

Post autor: byczynho » 2014-04-04, 20:42

Witam.

W środę wymieniłem filtr paliwa, od tamtego czasu zapowietrza mi się układ paliwa - pompka paliwa jest cały czas miękka. Dziś wyjąłem filtr, wszystko poczyściłem, uszczelki posmarowałem olejem, skręciłem i dalej to samo, pompka robi się miękka. Przeczytałem dziś gdzieś na forum, że powinno się pompować paliwo do filtra przy odkręconym korku wlewu paliwa. Co prawda po odkręceniu korka udało mi się napompować paliwo tak, że pompka zrobiła się twarda ale po przejechaniu paru km i zgaszeniu silnika problem powraca. Przedtem auto paliło na strzał a teraz trzeba kręcić. Co może być?
Zapytam przy okazji o sam korek. Czy u was w baku tworzy się podciśnienie i słychać po odkręceniu korka, że bak zasysa powietrze? Powinno tak być?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-04, 20:47

Odpowiedzi na pierwszą część pytania nie znam - nie mam diesela, ale na drugą część:
Byczynho pisze:Czy u was w baku tworzy się podciśnienie i słychać po odkręceniu korka, że bak zasysa powietrze? Powinno tak być?
Tak, też tam mam, tylko, że przy silniku benzynowym.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-04-04, 21:01

a ja przy td tak nie mam, spróbuj lekko poluzować korek i sprawdź czy dalej tak będzie, może tam jest odpowietrznik i się coś przyblokowało w korku?
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-04, 22:23

Jeździłem dziś z poluzowanym korkiem i to samo.

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-04-04, 23:06

to może kompresor + pistolet do przedmuchiwania i przy filtrze paliwa zdejmij wąż idący do baku i go przedmuchaj, ew. siedzisko z tyłu wyjmij i do baku zajrzyj, może coś w smoku się przyblokowało bo nic innego mi na myśl nie przychodzi
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-04, 23:07

Byłem przed chwilą sprawdzić hamulce. Niestety rozrusznik musi chwilę kręcić aby silnik odpalił. A może układ zapowietrza się przez czujnik znajdujący się we filtrze paliwa, który złamałem przebijając stary filtr żeby go odkręcić?

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2014-04-05, 15:51

Zalałeś filtr paliwem przed założeniem?
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-05, 21:09

Gaweł pisze:Zalałeś filtr paliwem przed założeniem?
Akurat tu nie jest to konieczne, bo jest ręczna pompka do napełniania.

Kurcze, byczynho, zastanawiałem się ostatnio nad Twoim problemem i nic nie przychodziło mi do głowy... Jak jest w przypadku przewodu do pompy? Tam jest miedziana podkładka? Przyznam szczerze, że nie zdejmowałem tego i nie wiem ;)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-05, 21:15

A ktoś sprawdzał co jest napisane w service manualu na ten temat? Bo szczerze powiedziawszy temat mnie intryguje :]

Byczynho może gdzieś jakiegoś wężyka od ciśnienia/podciśnienia nie podpiąłeś?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-05, 21:36

Kolega byczynho pytał się mnie jak powinna przebiegać procedura wymiany, to mu powiedziałem jaką ja stosuję czyli to z SM. A tam jest napisane w następujący sposób:

Obrazek

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-06, 00:52

Wszystko było elegancko do wymiany filtra, po wymianie zaczęły się takie cyrki :D jutro spróbuje całą pompkę razem z filtrem zanurzyć w naczyniu z wodą i zobaczę którędy dostaje się to powietrze. Mam nadzieję, że uda mi się tam z tym naczyniem jakoś podejść :D dodam, że jak napompuje pompkę do stanu twardego to słychać jak to powietrze gdzieś uchodzi

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-06, 11:15

A dolna część filtra, ta z której urwałeś czujnik?

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-07, 23:57

Filtr się moczy chyba właśnie w miejscu, z którego wychodzi kabel czujnika.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-08, 12:23

To najprawdopodobniej znamy już winowajcę.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-12, 21:39

Chyba tak. Może jeszcze dziś zamówię od marlos90 pompkę to do końca tygodnia pewnie będę wiedział :D

[ Dodano: 2014-04-12, 22:39 ]
Dolna część pompki zmieniona na drugą i samochodzik odpala na strzał.
Podziękowania dla marlos90 za pompkę i wam chłopaki za pomoc :D

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-13, 11:01

No i sprawa rozwiązana. Pewnie gdzieś tym ułamanym czujnikiem się zapowietrzało. Cieszę się, że traktor już sprawny ;p jak zasłużyliśmy to daj po punkciku. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
hortex
wiem o czym pisze
Posty: 60
Rejestracja: 2015-04-19, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

[P11/WP11] Zapowietrzony zbiornik paliwa

Post autor: hortex » 2015-04-19, 23:14

Od kupna primery nie lałem za "bogato" 50-100zł i za kazdym razem gdy odkrecałem korek od wlewu wylatywało powietrze (typowe syczenie). Wczoraj postanowilem ze zaszaleje i zaleje pod korek :P Jednak weszło mi od ostatniej kreski przed rezerwą 40l, a na wskazówce mam "strzałke" przed ostatnią kreską. Typ ze stacji benzynowej mi nie pomógł (kiedyś mu sie udało :D) wiec postanowilem ze moze Wy mi pomozecie? ;> Zazwyczaj jest jakis odpowietrznik przy wlewie, moze tu jakis inny patent?

A dodam jeszcze ze próbowałem dolac po ok 30-40km ale weszło nie wiele wiecej..
Ostatnio zmieniony 2015-04-20, 11:19 przez hortex, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-04-20, 08:19

hortex, wywal filtr węglowy. Jest pod maską. Jakbyś otagował temat i dodał silnik to by było łatiej

Awatar użytkownika
hortex
wiem o czym pisze
Posty: 60
Rejestracja: 2015-04-19, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hortex » 2015-04-20, 11:12

Otagowany temat, wybacz.

Co do tego filtra to mam go odłączyc podczas tankowania czy kompletnie odlaczyc jest on "zbędny" ?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-20, 11:30

Bombel, filtr węglowy nie ma nic do rzeczy.

Pierwsza dolna biała kreska to jest jakieś 10-15L wachy w baku. Przy pełnym zatankowaniu wskazówka wychodzi nieco ponad ostatnią kreskę.
Następnym razem pobujaj samochodem - na boki - wejdzie więcej do baku. Odpowietrzanie samo się robi - równolegle do rury wlewowej jest cienka rurka, która wychodzi powietrze.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
hortex
wiem o czym pisze
Posty: 60
Rejestracja: 2015-04-19, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hortex » 2015-04-20, 11:42

Własnie dla tego próbowałem zatankowac po przejechaniu pewnego odcinka, no nic pojezdze i sie zobaczy.

A jak jest u Was przy tankowaniu z tym powietrzem? Bo u mnie za kazdym razem byl wyrazny i dlugi "syk" z baku przy odkreceniu korka..

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 998
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-04-20, 11:48

U mnie syk jest zawsze
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-20, 11:58

Hortex, u mnie też był...... dopóki nie zrobiła mi się gdzieś dziurka w rurze od wlewu :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
hortex
wiem o czym pisze
Posty: 60
Rejestracja: 2015-04-19, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hortex » 2015-04-20, 12:08

Wielkie dzieki za pomoc w takim razie, mam nadzieje ze po kilku tankowaniach wrescie uda mi sie zalac ponad ostatnią białą kreske :D Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-04-20, 12:29

u mnie w vanie jest tak samo. po odbiciu pierwszym pod korek wejdzie jeszcze okolo 20l. zalej pod korek i zobacz co wtedy pokazuje wskaznik- bedzie wiadomo czy on w ogole dziala prawodlowo.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-04-21, 12:05

Ja również potwierdzam, w dieslu też jest syk po odkręceniu korka. Szczególnie jak jest już mało paliwa. To, że wskaźnik nie wskazuje zbyt dokładnie to jest jedna sprawa i raczej tylko poglądowo można stwierdzić ile paliwa zostało. Mnie oszukuje totalnie, bo dość często mając 1/4 zbiornika zalewam nie więcej jak 30 litrów, a czasami nawet mając jeżdżąc dłuuuuugo na zapalonej rezerwie potrafię zatankować tylko 45-50.

Awatar użytkownika
hortex
wiem o czym pisze
Posty: 60
Rejestracja: 2015-04-19, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hortex » 2015-04-25, 09:37

Tankowalem juz 3 razy do pełna i dalej wskazówka przed ostatnią kreską, wina zegarów czy cos kombinowac z pływakiem?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-25, 10:07

Hortex, spróbuj zrobić tak - ściągasz tylną kanapę i masz ostęp do dekla od zbiornika i pompy paliwa. Wykręcasz 3 śrubki i masz praktycznie na wierzchu pompę. Odpinasz wtyczkę 2-pinową, tą 3-pinową dwuprzewodową na czas ściągania nakrętki - tej dużej czarnej możesz odłączyć. Potem ją podepnij. Weź sobie jakiś drucik - bez izolacji, najlepiej to szprychę rowerową, żeby podnosić i opuszczać pływak. Załącz zapłon i obserwuj co się dzieje ze wskazaniami na desce przy maksymalnie podniesionym i opuszczonym pływaku. Wystarczy, że w baku będziesz miał 10-15L benzyny - inaczej utrudnione będziesz miał opuszczenie pływaka.

Jak coś to można kombinować przekładkę zegarów. Albo wziąć od kogoś na podmiankę i zobaczyć co wskaże.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”