Strona 1 z 1
[P10/WP10] Problem z odpaleniem - diesel
: 2014-02-17, 14:51
autor: zwolak13
witam , mam diesla 2.0d slx primerę, i mam dziwne problemy z nim , raz przez tydzień (zimny-20 stopni / gorący silnik) pali na "dotknięcie" a ma okresy co w ogóle nie chce odpalić czy na zimnym czy na gorącym bez różnicy , odpala na 1 sekundę i gaśnie , i muszę tak od 5-50 razy palić aż wreszcie zacznie chodzić. a i dodam że jak trzymam go na rozruszniku (trzymam kluczyk) to chodzi dopóki nie puszczę

. pisałem tu:
http://telewizor.eu/forum/viewforum.php?f=9 Co Się Dzieje?
Pozdrawiam.
: 2014-02-17, 15:10
autor: Wiooreck
Wg mnie nie w tym miejscu napisałeś swój temat, proszę moda o przeniesienie w odpowiedni dział.
Co do odpalania; jako, że Twoja primera to wolnossący diesel, bez jakiejkolwiek elektroniki nim sterującej, to widzę tu dwie możliwości w postaci złej wartości kąta wtrysku i/lub wyeksploatowane świece żarowe.
1. Dawno temu zmieniałeś pasek napędu pompy?
2. Czy ewentualnie korygowane było ustawienie pompy wtryskowej?
4. Jak dawno zmieniałeś świece żarowe?
3. Czy jak podgrzejesz świecami dłużej lub dwa, trzy razy to lepiej odpala?
Oczywiście jeśli dobrze rozumiem, że auto jak stoi np. noc, jest zimno i rano chcesz odpalić, to ma problem,aby załapać. A jeśli jest gorący to już problemu nie ma.
: 2014-02-17, 15:30
autor: zwolak13
czy zimny czy ciepły czy podgrzewam świece czy nie podgrzewam świec tylko od razu , Raz pali od dotknięcia przez tydzień jeżdżę , Raz się męczę przez tydzień... zależy od jego humoru

, więc myślę że świece są ok?.
(Nigdy nie zmieniałem świec,pompy ani nic innego oprócz filtra paliwa,powietrza,oleju) - mam go od pół roku a co wcześniej się z nim działo , tego to nie wiem.

Chyba go zezłomuję:P
http://serwis-tv.com/recykling.html
Moc jest , nie dymi , nie szarpie , po prostu igła... lecz ten mały problem mnie dołuje a dodam iż czasem przy jeździe mi zgaśnie ... najgorzej jest jeśli przy wyprzedzaniu mi zgaśnie miałem raz już taki przypadek , lecz rzadko żeby w trakcie jazdy zgasł.
: 2014-02-17, 16:29
autor: Wiooreck
Czyli w zależności od humoru primery to raz pali dobrze raz nie. Hmm, tak na prawdę w tym silniku nie ma się co zepsuć oprócz świec, przekaźnika świec i samej pompy wtryskowej. Najlepszym sposobem jest zacząć od posłuchania przekaźnika świec, jeśli za każdym razem pstryknie podczas odpalania tzn, że teoretycznie działa dobrze. A najlepszym sposobem na sprawdzenie świec, jest ich wykręcenie i wizualne zbadanie po podłączeniu do akumulatora czy szybko się rozgrzewają równomiernie od czubka wgłąb czy też są jakieś odstępstwa. Bo równie dobrze wystarczy, że jedna świeca lub dwie są już walnięte i w zależności od temperatur będziesz miał albo większy, albo mniejszy problem, albo nie będzie go wcale (np przy wyższych dodatnich temperaturach). Przeważnie wszelkie problemy z zapłonem w dieslu wychodzą dopiero w zimę. Więc mogłeś jeździć pół roku do zimy bez żadnych problemów
Piszesz, że dodatkowo do tych objawów dochodzi od czasu do czasu gaśnięcie. Obym się mylił, ale ogólnie na to patrząć śmierdzi tu siadającą pompą wtryskową...
: 2014-02-17, 16:50
autor: zwolak13
pstryknie? hm jak przekręcimy kluczyk to ma pstryknąć w tym momęcie czy w którym?
: 2014-02-17, 17:16
autor: Wiooreck
W tym momencie jak przekręcasz kluczyk i zapala się kontrolka od grzania świec, to powinieneś za każdym razem usłyszeć cyknięcie przekaźnika, który podaje prąd na świece.
: 2014-02-17, 17:52
autor: azorek
Jeśli auto gaśnie w czasie jazdy, nie będzie to wina świec. Ja bym sprawdził układ paliwowy, może woda w filtrze paliwa, może nieszczelny układ paliwowy, może padająca pompa.
: 2014-02-17, 18:10
autor: Wiooreck
Dlatego też podejrzewam pompę...
A sprecyzuj zwolak13, w jaki sposób zgasł przy wyprzedzaniu czy tam przy normalnej jeździe? Depczesz mu gaz, a on w pewnym momencie zgasł i koniec?
: 2014-02-17, 18:19
autor: zwolak13
Filtr paliwa wymieniony 10tysięcy km temu, nic nie widzę żeby lało.. a i po przekręceniu pstyka bo aż jak mam zaświeconą żarówkę w aucie w środku to minimalnie przygasła gdy tylko pstrykło więc prąd od razu poszedł... ciężko będzie dojść do tego co to za przyczyna..
zaczynam wyprzedzanie to do gaz praktycznie do dechy, jestem w tej samej linii co auto wyprzedzane a tu buuu... ja mu gaz a km spadają .... więc szybko przekręcam kluczyk zapaliłem wtrakcje i spód i udało mi się wyprzedzić ... drugim razem cisłem 150km/h chciałem do 160 dojść a tu 150 i zgasł... a przed wczoraj przy rozpędzaniu zgasł miałem około 50km/h w różnych sytuacjach..
http://hobby-elektronika.eu/wskaznik.html
No i przypominam jak humor primerki jest marny i nie chce odpalać , tylko odpali i jak puszcze mu tylko kluczyk to od razu gaśnie a jeśli nie puszcze kluczyka to ciągle chodzi zapalony

a gdy jeszcze mu dam gazu to normalnie obroty mu się zwiększają ale tylko puszcze rozrusznik (kluczyk puszcze ) to automatycznie gaśnie.. dziwne

: 2014-02-17, 18:57
autor: Wiooreck
A czy podczas gdy próbujesz odpalić auto i pracuje tylko na rozruszniku, to widać jakieś inne objawy typu dym itp? To jest jest dziwne, wygląda tak, jakby silnik nie dostawał odpowiedniej dawki paliwa. A może pompa w zbiorniku jest już na wykończeniu... Jak będziesz miał chwilę, to sprawdź przewody od pompy paliwa, która jest w zbiorniku.
: 2014-02-17, 19:26
autor: karol282
Albo jest jakiś śmietnik w zbiorniku paliwa i przytyka wlot do pompki. To też radził bym sprawdzić.
: 2014-02-19, 02:42
autor: byczynho
Jak można sprawdzić ten wlot do pompki?
: 2014-02-19, 07:57
autor: Wiooreck
Trzeba wyciągnąć ją ze zbiornika i tam jest smok

: 2014-02-19, 13:07
autor: byczynho
Czyli z pod tylnej kanapy tak?
: 2014-02-19, 14:02
autor: Wiooreck
Tak, ściągasz tylną kanapę i pod wykładziną masz pompę.
: 2014-02-22, 09:21
autor: zwolak13
wlasnie przed chwila w trakcie jazdy zgasł (odpalałem z 40razy na poboczu) i zapalił wkońcu pojechałem dalej do sklepu zostawiłem go odpalonego jak wróciłem silnik już nie chodził i powtórka z rozrywki pewnie zaniedługo ten rozrusznik padnie od tego odpalania. Co zauważyłem to ciągle gdy zgaśnie w lusterku zauważyłem "niebieski dymek" czyli nie przepala ropy?
: 2014-02-22, 18:10
autor: Wiooreck
Dym czarny - powstaje sadza, czyli nie przepala całkowicie ropy.
Dym niebieski - najbardziej nieporządany kolor, spala się olej silnikowy.
Dym biały - również nieporządny, reakcja na wodę.
Dym szary - źle ustawiony ustawiony kąt wtrysku i/lub słabej jakości paliwo bogatę w wodę i wytrącającą się parafinę.
Sugerowałbym się przyjżeć dokładnie, bo często ten szary dym wygląda właśnie jak lekko niebieskawy, a w dodatku ma bardzo "żrący" zapach. Jakie paliwo tankujesz? Pod filtrem paliwa powinien być motylek, nim spuszcza się syf z filtra. Ja bym sprawdził czy nie ma tam czegoś niepokojącego...
: 2014-02-22, 19:19
autor: zwolak13
paliwo? różnie BP,ORLEN (prawie całe życie na "rezerwie" tankowanie po 20zl:) )
Sprawdzę filter powietrza i dam znać.
: 2014-02-22, 19:23
autor: byczynho
A kiedy właśnie wymieniałeś filtr paliwa? Może warto zajrzeć tak jak wyżej pisali chłopacy do baku, sitek i filtru paliwa?
: 2014-02-22, 19:49
autor: Wiooreck
zwolak13 pisze:prawie całe życie na "rezerwie" tankowanie po 20zl
Nie dobrze, diesel, szczególnie wiekowy, nie lubi takiego tankowania, bo na dnie zbiornika zbiera się cały syf z paliwa...
Nie sprawdzaj filtra powietrza, tylko paliwa. Zamontuj sobie wężyk pod tym filtrem do króćca, podstaw miskę albo butelkę, odkręć motylek i spuść całe paliwo z filtra, jak nie będzie chciało iść z początku to naciśnij pompkę na filtrze (czarny grzybek).
: 2014-02-23, 12:58
autor: zwolak13
Panowie i Panie , dziękuję za pomoce i zainteresowanie tematem! Rozwiązałem mój problem tu:
http://telewizor.eu/forum/ 
, STACYJKA DO WYMIANY cafa mi się kluczyk leciutko wstecz i
rozłańcza zapłon

:) Pozdrawiam i temat do zamknięcia
: 2014-02-23, 17:14
autor: Wiooreck
Pewnie cofa tzn, że odwrotnie do ruchu wskazówek zegara. Niekoniecznie jest do wymiany. Ślusarze zajmują się też naprawą stacyjek i zamków, więc nie musisz mieć tylu kluczy przy kółku
