Strona 1 z 1

[P11/WP11] chwilowy bialy dym z rury

: 2014-01-29, 09:11
autor: natan64
Witam
Na wstepie sorry jeżeli napisałem w zlym temacie :)

Posiadam P11 2.0 TD rocznik 2000 dzis rano po odpaleniu silnika i przejechaniu kilkuset metrow zauwazylem ze pali mi sie kotrolka silnika (co jakis czas sie ona zapala i potem gaśńie srednio 1-2 w tygodniu)

stałem z właczonym silnikiem bo zona poszla po zakupy i nagle zauwazylem ze skacza mi obroty i z rury leci bardzo duzo dymu bialego - po chwili obroty zaczely slabnac wiec dodalem troche gau ale malo co pomoglo i zgasl

odczekalem 2 min sprawdziłem olej itp i ruszyl - dojechalem do pracy i sie zastanawiam co moze byc nie tak
i czy to nie jest uszczleka pod glowica

bialy dym nie jest niczym normalnym - no ewentualnie jak wybieraja papierza ale ja nie wybieralem

Ma ktos jakies inne pomysly co to moze byc ? Nie znam sie zbytnio w tym temacie a niechcialbym pojechac do mechanika i wyminiac wszystko co jest mozliwe

Z jakim kosztem musze sie liczyc i czy zna ktos jakis dobry zaklad w trojmiescie najlepiej w gdynii gdzie cie nie orzna na kazdym kroku itp

: 2014-01-29, 09:40
autor: MagicalFire
najpewniej uszczelka pod głowicą przewody do chłodnicy twarde ??

: 2014-01-29, 10:01
autor: smyndrok
jak ci zacznie ubywać cieczy chłodzącej to wtedy się zacznij martwić. możesz też (co wymaga dużej uwagi by się nie poparzyć) odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego i zobaczeć czy się nie pojawiają bańki z powietrzem. Po za tym po jakimś czasie zacznie robić ci się takie "masło" w oleju (widać je na miarce, korku i odmie)

[ Dodano: 2014-01-29, 10:04 ]
aha! biały dym jest normalny przy mrozach i jak auto stoi pod gołym niebem, ale jak się przepali wilgoć w wydechu to powinien zniknąć

: 2014-01-29, 10:10
autor: natan64
[ Dodano: 2014-01-29, 10:04 ]
aha! biały dym jest normalny przy mrozach i jak auto stoi pod gołym niebem, ale jak się przepali wilgoć w wydechu to powinien zniknąć[/quote]

no stal pod blokiem w sumie jak zawsze nawet jak były jeszcze mniejsze temp.

Nie wiem czy to ważne ale czujka temp w normie / olej w normie / - ale fakt przewodów nie sprawdzałem a plyn chlodniczy hm nie sprawdzalem

jak juz pozniej 2 raz odpalilem to nie lecial baily dym itp i zrobilem tak puki co 25 KM


swoja droga zastanawia mnie ta dioda od silnika bo zapala sie raz na jakis czas a pozniej gasnie

wymienialem z rok temu chlodnice i wlewalem nowy plyn

: 2014-01-29, 10:36
autor: smyndrok
Ja jak startuje dużym który chodził 20min na wolnych to za mną z 5 min idzie biały dym. jak masz jakiegoś znajomego na przęglądach to daj mu na flache i ci przeanalizuje spliny i będziesz miał czarno na białym. ew. są ponoć jakieś mierniki które ci powiedzą czy w cieczy chłodzącej są gazy z komory spalania, ale jak sie to nazywa to nie wiem.

: 2014-01-29, 10:47
autor: PrzeRuSco
smyndrok pisze:...możesz też (co wymaga dużej uwagi by się nie poparzyć) odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego i zobaczeć czy się nie pojawiają bańki z powietrzem...
Chyba chodziło Ci o korek od chłodnicy?

: 2014-01-29, 11:54
autor: marlos90
natan64, zrób diagnostykę na spinacz to będzie wiadomo dlaczego kontrolka silnika się zapala, usuń błędy, zrobisz kilka km to znowu sprawdź jakie błędy wrócą.

tutaj masz instrukcję: viewtopic.php?t=158

ja mam P11 TD i niezależnie czy samochód nocuje pod chmurką czy w garażu białego dymu niema po odpaleniu.

: 2014-01-29, 15:10
autor: Wiooreck
Ja obstawiam na prosty powód, wcale nie kosztowny. Jak zrobisz autodiagnostykę, to powinien Ci wyskoczyć błąd 21, ale nie stersuj się tym zbytnio, bo również oznacza to wodę w paliwie.

Swego czasu miałem podobny problem dwa razy, raz jak zatankowałem na stacji, jak się później okazało, kombinowanego paliwa (stacja już nie istnieje), a drugi raz jak samochód długo stał przy mrozie utrzymującym się w granicach -22° z małą ilością paliwa w zbiorniku (z resztą paliwo też nie było za dobre bo z Bliskiej). Paliwo się zrobiło gęste, parafina się wytrąciła i pojawił się biały dym. Ale zawsze po przejechaniu paru km i rozmieszaniu się paliwa, rozgrzaniu silnika objawy się już nie pojawiały. Teraz wiem, że szczególnie w zimę trzeba tankować pod korek na dobrych stacjach i ani razu problem nie powrócił.

: 2014-01-29, 15:33
autor: natan64
no akurat w baku mam bardzo bardzo malo paliwa tak na 50 km

: 2014-01-29, 16:45
autor: markas
:-? Wymień filtr paliwa i świecenie lampki powinno zniknąć :lol:

: 2014-01-29, 17:06
autor: natan64
filtr paliwa wymienialem jakos 2 miesiace temu


sama lampka sie zapala raz na jakis czas

np dzisisaj jak parkowalem i mi kola boksowaly potem przeparkowalem i pol godziny pozniej jak odpalalem znowu swiecila wiec dalem na moment na wieksze obroty i zniknela

: 2014-01-29, 17:16
autor: Zielkq
natan64, wyzej masz link do tego w jaki sposob sprawdzic dlaczego sie swieci. Skorzystaj z tego i unikniemy domyslow :P

Pozdrawiam

: 2014-01-29, 20:01
autor: Wiooreck
markas pisze:Wymień filtr paliwa
Po co od razu wymieniać filtr? Przecież pod filtrem w obudowie jest króciec do odwadniania. Na dodatek jeśli kolega wymieniał filtr niedawno, to jest to całkowicie nieopłacalne, a odwodnienie w 100% załatwi sprawę.

natan64, zrób sobie tą autodiagnostykę. I zatankuj sobie jakiegoś lepszego paliwa typu verva, trochę przepłuczesz układ. Jazda na złej jakości paliwie może doprowadzić do uszkodzenia układu wtryskowego.