Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Chcę kupić Primerę, jaki silnik wybrać ?

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

[P/WP11.144] Chcę kupić Primerę, jaki silnik wybrać ?

Post autor: jarkk » 2009-12-02, 09:28

W dwoch salonach samochodowych w poblizu mojego domu sa primery, rok 2001 z silnikiem 1.6 :?: - przebiegi około 140 tys. km

1.6 niby za slaby
1.8 za duzo elektroniki - zbajerowany
2.0 mocny, ale mniej ekonomiczny

Co wybrac ???
Zastanawiam sie nad tymi 1.6 - dobry to wybor? Nie jestem rajdowcem, jeżdżę do pracy i na wakacje z rodziną.
___________________________________________________________________________

Bierz 2.0. Wiem co piszę, bo jeżdżę WP11.144 1.6 i niestety jest to silnik za słaby na taką gablotę. Co do spalania - czasem udaje się zejść do 9L (zwykle 9,5-10 po Wawie i okolicach). Na pewno 2.0 nie spali więcej, a jaka frajda z jazdy. Może u mnie wychodzi takie spalanie, bo to kombi?
___________________________________________________________________________

Hm, no niby silnik mały, nie pamietam ile te 1.6 mialy do "setki" ale jak np. 13-14 sek. to mi styknie w zupełnosci. 2 litrowy na pewno lepszy - bez porównania. Mialem juz 11 aut, z czego kilka mialo ponad 200 a jedno 350 KM. Juz sie nascigalem, teraz czas na wożenie się.
A jak one pracuja z klimą? Kompresor nie obciaza za bardzo silnika?
___________________________________________________________________________

Włączona klima jest odczuwalna tak, jakby nagle ktoś doczepił Ci przyczepkę do haka. Czyli dosyć mocno...
___________________________________________________________________________

Nie jest az tak zle. Wlaczenie klimatyzacji przy silniku 1.6 jest odczuwalne, ale nie jest to nic strasznego. Widocznie wzrasta natomiast spalanie - ok 0.5 - 0.7 l/100 km.
___________________________________________________________________________

Porównanie bardzo obrazowe ale ja osobiście nie odczuwam takiej róznicy przy włączonej i wyłączonej klimie ( posiadam auto o jakim mowa). Jeśli moge wyrazić własną opinię to mimo wszystko odradzam silnik 1,6 - może nie jest to jakiś tragiczny silnik ale jeśli ktoś miał kiedyś silnik mocniejszy o jakieś 50 kucy to przy każdym depnięciu będzie mocno rozczarowany no a ruszanie z miejsca pozostawia wiele do życzenia- samochód sprawia wrażenie jak by nie mógł się rozpędzić. Jeśli będziesz mógł wybrać to wybiesz silnik z 2,0 spalanie bardzo porównywalne, a dynamika zupełnie różna.
___________________________________________________________________________

Odnośnie silników 1.8 to słyszałem (to nie moja opinia) że jeździ jak 1.6 a pali jak 2.0, osobiście użytkuję 1.6 i do spokojnej jazdy spokojnie wystarcza, a jak trzeba docisnąć to redukcja i gaz, generalnie nie mam powodów do narzekania. Pewnie można by mieć 2.0 i 150 koni, ale równie dobrze można mieć 200 lub 250, więc wydaje mi się że 1.6 spełni Twoje wymagania.
___________________________________________________________________________

1,6 benka będzie trochę lepiej jeździł jak 2,0 td więc zobaczysz co Cię ominęło. Ale przynajmniej jak coś siądzie to się nie zapłaczesz. Na pewno bardziej ekonomiczny niz 2,0, a znam ludzi co jeżdżą 1,6 i są bardzo zadowoleni. Gdyby ją jeszcze na gaz zrobić,to straci trochę mocy, ale będziesz miał dużo kasy w kieszeni. Szkoda że ten 1,8 jak mówisz nie za dobry bo to w sumie dobra pojemność do tej kasty. Ogólnie polecam to 1,6.
___________________________________________________________________________

Nie wiem czemu ludzie pisza takie opinie o silniku 1.8. Wiekszosc tych opini to ze"slyszalem", "znajomy znajomego mial" itp. Sa znane problemy z nadmiernym spalaniem oleju ale to dopiero w P12. Sam uzytkuje ten silnik od ponad roku i jestem zadowolony. Pod wplywem forum bardzo obawialem sie tej wersji jak widac zupelnie bezpodstawnie. Osiagi musi miec lepsze niz 1.6 bo jest bardziej elastyczny i mocniejszy. Co do zuzycia paliwa to jest roznie. Ja jezdzac na bardzo krotkich odcinkach i stojac w korku przez 10 minut zanim wyjade na trase (do tego wlaczona klima nonstop) spalam okolo 12l.Bez korkow jezdzac dynamicznie po miescie kolo 10l.Trasa predkosci 140-160km/h niecale 8. Najmniej spalilem jadac okolo 100km/h bo 6.5l . Co do brania oleju jezdze na polsyntetyku. W ciagu roku przejechalem 16 kkm. Auto nie spalilo ani grama oleju !! Dynamika jest ok - na trasie nie ma problemow nie trzeba nawet za bardzo redukowac - przy predkosci 120 km/h na 5 biegu jest bardzo poprawnie.Co do nizszych predkosci i elastycznosci tez jest ok. Jezeli chce sie porajdowac rowniez nie mam powodow do narzekania. Silnik kreci sie fajnie i bez problemu dobija do 6000 co daje mu naprawde fajnego kopa.

Ok wystarczy tych superlatyw bo mi powiecie ze jestem nieobiektywny. Co do minusow zaliczam:
-dosc glosny silnik dopoki sie nie rozgrzeje, po rozgrzaniu jest ciszej ale tylko do 3500 obrotow - nie wiem jak ma sie to do silnikow 1.6 i 2.0
-klopoty z przeplywomierzem powietrza - teraz wymienilem na nowy i mam nadzieje ze bedzie ok (z tego co widze to zdarza sie to rowniez prz innych silnikach wiec nie jest to przypadlosc tej jednostki)

Wiecej wad nie zauwazylem. Czekam na druzgocaca reakcje
___________________________________________________________________________

Potwierdzam, że jakieś mity chodzące o silniku 1,8 sa bezzasadne.
Silniczek skonstruowali sami japońce i pojawił się dopiero w 1999 roku w P11.144 (więc stosunkowo nowa jednostka jak na nissana). Ciekawe bo ma układ zmiennych faz rozrządu
Ja mam taki w swojej gablocie. Powiem wystarczający w 100%. Jak jeżdzi się z "lekką nogą" odwdzięcza się stosunkowo małym spalaniem. Jak chcesz pojeździć trochę szybciej to budzi się do życia dopiero powyżej 3,5 tyś obrotów i radzi sobie też bardzo dobrze z takim dużym autem.
Pozatym opłaty zawsze trochę mniejsze jak w 2,0
___________________________________________________________________________

No wlasnie, zle zdanie o silniku 1,8 maja z zasady Ci którzy nigdy nim nie jezdzili.
Swoja droga po co przytaczac niesprawdzone plotki ("Odnośnie silników 1.8 to słyszałem (to nie moja opinia) że jeździ jak 1.6 a pali jak 2.0"), zajmijmy sie konkretami.
Osobiscie uzytkuje juz ponad 2 lata WP11 z tym silnikiem i nie mam mu nic do zarzucenia.
Jasne ze gdyby bylo 50 konikow wiecej to z checia byl je przyjal pod maske, ale ze 114 nie jestem zawalidroga. Spalanie miasto 8,5-9,5 , trasa 8 (minimum jakie udalo mi sie osignac to 6,7 predkosc do 100km/h bez klimy).
Dynamika wystarczajaca, dobrze ciagnie juz od ok 3000obr( przy 2800 ma 97% max momentu).
Jesli mialbym do wyboru 1,6 i 1,8 na pewno byloby to 1,8.
___________________________________________________________________________

P11.144 - PIĘKNOŚĆ.
Silnik 2.0 - to jest to. (nieco zmodyfikowany poprzednik, 130 hp na 140 hp)
Wyposażenie i wykończenie wnętrza - bardzo OK.

Ponad 600 zmian konstrukcyjnych w porównaniu do poprzedniego modelu.

Pozwolę sobie na umieszczenie fragmentu z opisu modelu:
Primera model P11 o tajemniczym rozszerzeniu nazwy 144 trafiła na rynek polski jesienią 1999 roku. Był to drugi model Nissana skonstruowany specjalnie na rznek europejski. Oprócz zmian w wygladzie zewnetrznym w porównaniu z poprzednim modelelm zmieniono ponad 600 elementów konstrukczjnych, między innymi zmiany objęły silniki, skrzynie biegów, hamulce, poduszki powietrzne a także takie szczegóły jak uszczelki drzwiowe, dywaniki podłogowe i elementy wyposażenia wnętrza.
Najważniejsze zmiany to:
Silnik QG18DE o pojemnosci 1.8-litra i mocy 114 KM. Jest pierwsza jednostka napedowa w Europie spelniajaca dyrektywy CED IV w zakresie emisji spalin - norme która zacznie obowiazywac dopiero po 2005 roku. Silnik ten jest wyposazony w zmienne fazy rozrzadu, zaplon bezposredni i wlasny system diagnostyczny.
Uklad wspomagania awaryjnego hamowania (Mechanical Brake Assist). Primera P11.144 jest jednym z pierwszych pojazdów posiadajacych w standardowym wyposazeniu system rozpoznajacy sytuacje naglego hamowania. System Brake Assist, stanowiac integralny element ukladu przeciwposlizgowego ABS, rozpoznaje naglosc reakcji kierowcy i zwiekszajac odpowiednio nacisk na pedal hamulca, ustala maksymalny wydatek ukladu hamulcowego - czyli taki, który aktywuje ABS. Dzieki systemowi Nissan Brake Assist wszyscy kierowcy, niezaleznie od swych umiejetnosci, beda mogli w pelni wykorzystac wlasnosci ukladu hamulcowego i uzyskac mozliwie najkrótsza droge hamowania.
Przekladnia bezstopniowa CVT (Hypertronic CVT M-6) z funkcja przelaczania sekwencyjnego. Jest pierwsza tego typu przekladnia oferowana w segmencie D samochodów osobowych. CVT (Continuosly Variable Transmission) dzieki eliminacji szarpniec powstajacych w czasie zmiany przelozen, pracuje lagodniej niz konwencjonalna przekladnia hydrokinetyczna, nie podwyzszajac przy tym nadmiernie zuzycia paliwa. Unikalna przekladnia CVT M-6 laczy zalety bezstopniowej przekladni CVT z szybkoscia i precyzja manualnej skrzyni biegów. Dwa tryby pracy: automatyczny z przekladnia bezstopniowa i manualny z sekwencyjna, 6-biegowa przekladnia, gwarantuja plynne przyspieszanie i znakomite osiagi.
Reflektory ksenonowe. Jednym z elementów charakteryzujacych stylistyke Primery P11.144 jest zastosowanie reflektorów z calkowicie przezroczystym kloszem (clear-lens). Przy równoczesnym uzyciu nowej generacji zarówek ksenonowych, poprawiono blisko o 100% jasnosc i powierzchnie pola oswietlenia w porównaniu do klasycznego halogenowego zródla swiatla.
Boczne poduszki powietrzne ochraniajace glowe i klatke piersiowa (Head and Thorax Protection System). Primera P11.144 jest jednym z pierwszych w swojej klasie pojazdów, w którym zastosowano standardowo boczne poduszki powietrzne ochraniajace nie tylko klatke piersiowa, ale i glowe pasazerów w czasie bocznych kolizji.
Komfortowe wnetrze. Primera P11.144 nalezy do najlepiej wyposazonych pojazdów w swojej klasie: wysokiej jakosci system audio z wbudowanym ukladem informacji o ruchu drogowym (TM - Traffic Management), pólautomatyczna klimatyzacja wnetrza i slynny juz system przeciwkradziezowy NATS (Nissan Anti-Theft System).
Wyciszenie wnetrza. Specjalny zespól NVH (Noise, Vibration, Harshness) Nissana poswiecil ponad 6000 godzin na doskonalenie konstrukcji i ulepszenie takich czesci, jak elementy podwozia (ramy pomocnicze) i materialy dzwiekochlonne.
___________________________________________________________________________

Wyglada na to ze kazdy chwali swoje,P11 144 nie jest kiepowata.Ma lepszy przod chodzby przez lampy,ktore wygladaja lepiej od starych koloszy w p11.Jest pare niedociagniec np. paskudnie umiejscowione przyciski podnoszenia szyb,fatalnie niewygodnie ,wstyd!.O konsoli srodkowej w ktora caly czas uwadzam kolanem nie wspomne.Po za tym nie pasilo mi zawieszenie dlatego wywalilem amorki seryjne [MONROE OLEJAKI] i zakupilem koni sport jest troche twardo ale jezdzi to tera normalnie,jest wiele glupotek ktorych mozna by sie czepiac najgorsze jest to ze to co miala do d..y p11 nie poprawiono w 144.ja jestem zadowolony ze swojej napewno nie wziol bym starszej mam 1.8 przebieg 80 tys. zaledwie bez zadnej usterki jak na razie,niedlugo do sprzedania.W kazdym razie nie ma sensu sie spierac ja na slowo primera reaguje prawidlowo czy to taka czy taka wazne ze nissan a i tak od poczatku skladany w anglii.



źródło: NKP

Luke11
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2010-01-15, 17:42
Lokalizacja: B-stok/Korycin

Post autor: Luke11 » 2011-03-20, 00:40

to chyba bedzie najbardziej odpowiednie miejsce na moje pytanie,

Otóż zastanawiam sie nad kupnem P11.144 z silnikiem 1,6 w sedanie
Interesuje mnie głownie jak wyglada jego eksploatacja pod kątem silnika i osprzetu, co sie tam psuje, spalanie, ogolnie koszty utrzymania tego 1.6.
Jak tam z lpg wspolpracuje
Dynamika zapewne mnie zadowoli, bo wczesniej mialem N13 1,7D, a teraz mam P11.144 2.0TD ;p

sądze ze nie powinna mnie impreza z 1.6 kosztowac wiecej niz to co mam z 2.0TD, jesli sie myle to mnie poprawcie
Ostatnio zmieniony 2012-02-23, 16:28 przez Luke11, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-03-20, 06:07

Luke11 1,6 pali więcej jak 2,0. Są dwa silniki. Wersje 1999-2000 mają stary sprawdzony GA16DE, a od połowy 2000 r. jest QG16DE. O ile GA to sprawdzona konstrukcja, to QG jest na bazie olejo-złopijcy 1,8.

Moim zdaniem tylko 2,0 nadaje się do tego auta

Awatar użytkownika
ANDREW
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-10, 12:25
Lokalizacja: Lodz,Kutno

Post autor: ANDREW » 2011-03-20, 12:01

Popieram Bombla. 1,6 pali więcej a o dynamice w porównaniu do 2,0 nawet nie wspaminam.Zawsze lepiej jest mieć te 40km pod maską więcej.

Awatar użytkownika
SCOOTER
fanatyk nissana
Posty: 646
Rejestracja: 2011-02-09, 18:56
Lokalizacja: k\GRODZISKA MAZ.

Post autor: SCOOTER » 2011-03-20, 14:01

Ja na twoim miejscu szukałbym jakiejś 2,0 Primerki, a tą 1,6 bym se darował.

hyzios
fanatyk nissana
Posty: 336
Rejestracja: 2009-12-30, 20:09
Lokalizacja: W-wa

Post autor: hyzios » 2011-03-20, 20:19

Koledzy mają racje- szukaj 2,0, chyba że nie zależy ci na czasie w trakcie jazdy z pkt.A do pkt.B :)
Jestem w posiadaniu primy z silnikiem GA16DE i jako typowy wozi..p to OK, ale frajdy z jazdy to za wiele nie ma. :->

Luke11
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2010-01-15, 17:42
Lokalizacja: B-stok/Korycin

Post autor: Luke11 » 2011-03-21, 09:51

OK, dzieki za opinie
w takim razie 1,6 odpada tym bardziej ze chce prime po 2000 a to juz bedzie QG

kali077096
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2013-04-20, 14:09
Lokalizacja: Myślibórz

Re: Chcę kupić Primerę, jaki silnik wybrać ?

Post autor: kali077096 » 2013-04-20, 16:00

Ja mam 1.8 16V z 2000R w sedanie nie słuchaj pierdół że 1.8 się psuje jedyne co przez 2 lata wymieniłem to akumulator i wahacze przednie, silnika nawet nie dotknąłem a latam po 20 tyś km rocznie co ciekawe 2 lata temu założyłem gaz sekwencyjny i nic się nie dzieje spala przy mojej jeździe jakieś 10 l LPG/100 km jak jeździ żona to schodzi do 8,5. Mankamenty? za mała dynamika jak dla mnie myślę że lepszy wybór to silnik 2.0 najlepiej SRI benzyna pali nie wiele więcej a daje więcej przyjemności z jazdy ja mam 1.8 bo taka się trafiła z przebiegiem 140000 km potwierdzonym przez serwis i w dobrym stanie - do końca serwisowana ,ale wolałbym 2.0

Witam na forum, zachęcam do przeczytania i stosowania regulaminu forum - nie cytujemy postów w całości, jak również piszemy w poprawnym języku polskim (przecinki, kropki, wielkie litery też obowiązują!), Zielkq
Ostatnio zmieniony 2013-04-20, 16:24 przez kali077096, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”