Strona 1 z 1
[P11/WP11] problemy z temperaturą silnika
: 2013-12-19, 10:53
autor: Boro1989
Witam, zastanawiam się co robić, mianowicie , odkąd mam VE

mam problemy z grzaniem się silnika, po samym odbiorze od razu wymieniłem termostat bo stary się zaciął na amen i temperatura ledwo co drgała do góry, ale po wymianie na nowy w lato autko było jakby non stop nie dogrzane, czyli, temperatura silnika nie stawała na środku tylko dosłownie z 1mm niżej, do tego autko potrzebowało trochę czasu na zagrzanie się, teraz problem się nasilił mianowicie, nie ma opcji abym zagrzał silnik na maksa na mieście, dopiero w trasie mi się to udaje i to też po przejechaniu sporej ilości kilometrów , jak sądzicie wina termostatu? starego płynu chłodniczego? czy przyczyna ukryta jest gdzie indziej? płynu nie ubywa wszystko jest w normie oprócz tej temperatury.. chce w styczniu się wziąść za to ale nie chce też kupować w ciemno nowego termostatu , czujników itp itd, jak można wgl sprawdzić czy termostat dobrze się otwiera? przy jakich temperaturach powinien się otwierać na maksa? po prostu ewentualnie jakiego nowego szukać, dodam że mechanik wymieniający mi termostat nie odpowietrzył układu chłodzenia w tym leży przyczyna? wgl odpowietrza się go ?:P kurde temat dla mnie czarna magia bo jeszcze się nim nie interesowałem aż tak bardzo.. więc liczę na każdą dobrą radę

: 2013-12-19, 11:32
autor: nice-wawa
Musisz sprawdzić na zimnym ile jest płynu w chłodnicy , musi być prawie pod korek w zbiorniczku wyrównawczym między min a max . Płyn zasysany jest z zbiorniczka wyrównawczego do chłodnicy i sam przy małym braku płynu się odpowietrzy . U mnie wskaźnik temp. w starej P11 i obecnej WP11.144 też jest delikatnie niżej niż w połowie skali .i wydaje mi się że temp. jest ok .
: 2013-12-19, 13:49
autor: Sajmooon
Primery chyba już tak mają z tym wskaźnikiem bo nawet u mnie w GA16 też wskaźnik temperatury nigdy nie dochodzi do połowy zawsze jest pod delikatnym kątem w stosunku do pozycji pionowej i to nie ważne wiosna/lato/jesień/zima ostra jazda/trasa ten typ tak ma

: 2013-12-19, 14:12
autor: wod2u
Ale u mnie auto osiąga ten poziom po paru km (5min jazdy góra), nawet w mieście, więc chyba coś jest na rzeczy.
Boro1989, a Ty już zrobiłeś porządek z AFR? Nie zalewa Ci auta przypadkiem?
: 2013-12-19, 14:30
autor: Boro1989
Faktycznie w zbiorniczku jest na "min" ale chce caly plyn wymienic bo nie wiem co tam jest wlane a mieszanki tez nie chce robic... ,
wod2u niestety autko dalej zalane , brakuje mi funduszu aby jechac i wystroic na nowo

: 2013-12-19, 16:41
autor: wod2u
Nie wiem czy to jest właściwy wniosek, ale auto, które jeździ na ubogo ma tendencję do grzania się (za wysoka temperatura spalania), w tym samym celu w niektórych autach z LPG stosuje się dotrysk benzyny, żeby obniżyć temperaturę silnika.
Stąd wnioskuję, że benzyna w odpowiednich ilościach chłodzi. Może jak Ty masz auto przelane to właśnie przez ten nadmiar paliwa nie jest osiągana odpowiednia temperatura spalania i stąd problemy z niską temperaturą? Zapewne elektrody świec koloru kawy z mlekiem nie mają? Ciepłota odpowiednia?
: 2013-12-19, 19:43
autor: Boro1989
rozumiem o co chodzi ale wydaje mi się że jednak jakby chodziło o to, to i w lato by był problem, no nic zacznę od płynu wymiany, zobaczę co to da...