Strona 1 z 1
dymi na biało. czy to pompa wody ?
: 2013-10-07, 20:20
autor: dzialus
w silniku tydzień temu były wymieniane uszczelniacze i pierścienie . Dziś zauważyłem ,że plynu chłodniczego jest na minimum . Dymi na biało i wylatuje woda z rury. w zbiorniczku wyrównawczym po odpaleniu silnika nie widac pęcherzyków powietrza i nie ma nalotu na kurku z wlewu oleju. Wąż z chłodnicy ten u góry jest gorący a ten dolny zimny . Czy możliwe ,że to pompa wody przepuszcza gdzieś plyn chłodniczy ?
: 2013-10-07, 20:39
autor: MagicalFire
a jak pachną spaliny

tak słodko

część obiadów jak by uszczelka pod głowicą
: 2013-10-07, 20:42
autor: dzialus
słodko raczej nie . po prostu zapach pary
: 2013-10-07, 20:43
autor: MagicalFire
jak bys jeździł na płynie to zapach był by słodki
sprawdź tez bagnet czy nie masz wody w oleju
nie masz problemu z paleniem na zimnym silniku

: 2013-10-07, 20:54
autor: dzialus
bagnet dzis wyciągałem z tym ,że cięzko mi jednoznacznie stwierdzic czy była na nim woda z olejem . jutro przyjrzę się lepiej bagnetowi
: 2013-10-07, 20:59
autor: MagicalFire
nie masz problemu z paleniem na zimnym silniku

: 2013-10-07, 21:02
autor: dzialus
na zimnym i na cieply odpalam normalnie . biały dym i ubytek płynu zauważyłem dzis . rano zimny odpaliłem normalnie. obroty faluja od miesiąca ( miesiąc temu go kupiłem) jeszcze przed wymianą uszczelniaczy
: 2013-10-07, 21:07
autor: MagicalFire
monitoruj stale ubytki
co do falujacych obrotów jest wiele opcji
Falowanie obrotów na biegu jałowym - objawy Nierówna praca jednostki napędowej na biegu jałowym – samoczynne wzrastanie i spadanie prędkości obrotowej silnika. przyczyny Najczęściej pierwsze podejrzenia padają na silniczek krokowy. Niestety, powodów takiego zjawiska może być znacznie więcej, m.in.: niesprawny układ wtryskowy, zatkany filtr powietrza, błędne wskazania sondy lambda lub zanieczyszczona przepustnica. Falowanie obrotów to częsty problem w autach z instalacją gazową. Zanim zabierzemy się do wymiany powyższych części, należy wcześniej sprawdzić kable wysokiego napięcia i szczelność układu dolotowego.
: 2013-10-08, 07:01
autor: bombel
MOżliwe, że jak nowa uszczelka to głowica peknięta
: 2013-10-08, 08:10
autor: MagicalFire
bombel pisze:MOżliwe, że jak nowa uszczelka to głowica peknięta
dla tego zawsze jak sie daje głowice do planowania robi sie tez próbę szczelności
: 2013-10-08, 18:06
autor: dzialus
rano z odpaleniem nie bylo problemu .płynu ubyło ze dwa centy . Pamiętam ,że przed wymianą uszczelniaczy płynu było raz więcej a raz mniej. rano przykopcił ale bylo zimno na zewnątrz. popołudniu po odpaleniu leciał bardzo mało widoczny dymek
[ Dodano: 2013-10-08, 19:17 ]
na bagnecie zauwazyłem kilka malutkich pęcherzyków powietrza lub wody
: 2013-10-08, 18:18
autor: klfsolec
proponowałbym najpierw sprawdzić czy nie masz zapowietrzonego układu i powoli ubywa a co do tego dymu to mocno zauważalny ? bo przy dzisiejszych już temperaturach rannych to u mnie też sie wydaje że leci biały dym a to poprostu para
: 2013-10-08, 18:29
autor: dzialus
jak juz wspomniałem rano dosyc widoczny dymek a po poludniu przy temperaturze 18/20 stopni na dworze dymek byl słabo widoczny
[ Dodano: 2013-10-08, 19:55 ]
może mechanik slabo dokręcił glowice ? byłem przed momentem w aucie sprawdzic ponownie bagnet .olej na bagnecie wydaje sie byc wodnisty ( polsyntetyk ) ale nie bylo na nim pęcherzyków wody
: 2013-10-08, 19:16
autor: klfsolec
to jak robił ci mechanik to proponuje tobie jechać do niego niech sprawdzi żebyś nie miał potem problemów że to twoja wina
: 2013-10-08, 20:17
autor: dzialus
dodatkowa rzecza ktorą zauwazyłem jest lekki terkot z rury .tak jakby nie palił na wszystkie gary
[ Dodano: 2013-10-09, 18:42 ]
sprawdziłem kluczem nasadowym śruby z głowicy . wszystkie śruby przekręciłem co najmniej o 2 centymetry i czułem ,że mogę jeszcze ale w obawie o to ,że mogę przekrecic gwinty nie kręcilem dalej. Czy te śruby powinny miec taki luz?
[ Dodano: 2013-10-09, 20:02 ]
czy jest mozliwośc sprawdzenia samemu szczelnosc uszczelki pod glowicą ? czyms spryskac ....
: 2013-10-09, 21:50
autor: Wiooreck
A śruby od głowicy to nie są pod deklem od klawiatury?
: 2013-10-09, 21:55
autor: dzialus
hmmm... myślałem ,że ta pokrywa przykrywa głowice

( przyznaje niewiedza)
: 2013-10-09, 22:03
autor: MagicalFire
: 2013-10-09, 22:10
autor: dzialus
magicalfire dzięki za linka. pojeżdzę jeszcze kilka dni i poobserwuję czy płyn ubywa i dalej leci dymek a jeżeli sytuacja się nie poprawi przejade się na pomiar kompresji
: 2013-10-09, 22:16
autor: MagicalFire
jedz jutro zajmie to parę minut i będziesz miał pewność

: 2013-10-15, 19:54
autor: dzialus
plynu nie ubywa. z tlumika węzykiem z zologicznego zlalem ponad litr wody. Może ta woda tak odparowywala...
Instalacja wodna jak zauważył Klfsolec pewnie była zapowietrzona po naprawie przez mechanika
: 2014-02-20, 16:53
autor: małyOLN
Mój kopci na biało czy jest zimny czy ciepły, nawet przy dodatniej 20stopniowej temperaturze na dworzu. Ubytków płynu chłodniczego nie zauważyłem, na bagnecie nie widać wody to samo dotyczy się korka wlewu oleju silnikowego. Pali normalnie czy zimny czy ciepły, w dodatnie i ujemne temperatury, moc silnika jest normalna, nie czuć jej spadków.
Na dodatek u mamuśki w Golfie IV jest to samo. Czyżby woda w tłumiku?