Strona 1 z 1

Wymiana silnika p11 gt na 2.0 z p11.144

: 2013-09-25, 09:47
autor: tmx
Witam.
Poszła mi uszczelka pod głowica i jako że robocizna wymiany uszczelki i wymiany silnika jest podobna zastanawiam sie na wymiana całego silnika.
Mam mozliwość zakupu świeżo sprowadzonego silnika (z autem) sr20de z 2001 r z przebiegiem 63 tyś mil.
Sprawdziłem ze wersja 140 koni poliftowa ma wałki jak GT, aparat powinien pasować, zawieszenie silnika itp. Pytanie czy jest coś co może nie pasować. Coś mi sie obiło o uszy, że po lifcie filtr oleju jest montowany w innym miejscu - nie nad paskami osprzętu ale gdzieś od strony płyty grodziowej.
Czy kupując silnik 2.0 po lifcie musze nabyc coś jeszcze?
Wszelkie info mile widziane.
Tomek

: 2013-09-25, 10:10
autor: janusz
Tmx GT'ki miały filtr oleju nad paskami, normalne wersje - 130KM w P11 maja filtr gdzieś z tyłu pod kolektorem ssącym.

: 2013-09-25, 10:17
autor: tmx
I tak właśnie mnie poinformowano - ale jak rozumiem temat do ograrnięcia?
Czy można przełożyć z GT mocowanie filtra czy trzeba brać słupek poliftowy z oryginalnym mocowaniem filtra (od płyty grodziowej)?

: 2013-09-25, 10:24
autor: bombel
tmx sam słupek pasuje, ale bierz kolektor dolotowy też z P11.144, bo jest lepszy

: 2013-09-25, 10:25
autor: janusz
Myślę, że sama przekładka podstawy filtru powinna wystarczyć, ale nic nie gwarantuję.
A i jeszcze zobacz pompy wspomagania, bo nie wiem, czy w GT'ku nie ma nieco innej niż w P11.144

: 2013-09-25, 10:34
autor: tmx
Bombel- Myślałem że kolektor GT - to jest to co najlepsze ?
Janusz - dzieki myślę że wezmę razem z podstawą filtra, a o pompie wspomagania będę pamiętał żeby sprawdzić.

: 2013-09-25, 11:15
autor: janusz
O pompie napisałem z tego względu, że GT'ki mają słabsze wspomaganie niż standardowe.

: 2013-09-25, 12:13
autor: tmx
Ok to generalnie wygląda że wpięcie SR20de po lifcie do GT z pozostawieniem elektroniki i kolektorów GT daje nam silnik GT (no jeszcze kwestia przekładki pokrywy zaworów :))

: 2013-09-25, 16:38
autor: bombel
tmx pisze:Bombel- Myślałem że kolektor GT - to jest to co najlepsze ?
Ja mowie o dolotowym a nie wydechowym. Wydechowy lepszy z GT

Tak naprawdę to GT ma 150 KM 178 Nm, a P11.144 140 KM i 181 Nm. Ograniczenia na moje tylko z kompa wynikają. L

: 2013-09-25, 17:19
autor: Arias
A wałki nie są inne ??

: 2013-09-25, 18:08
autor: Rysiu83
janusz pisze:Myślę, że sama przekładka podstawy filtru powinna wystarczyć, ale nic nie gwarantuję.
Jak najbardziej wystarczy,u mnie motor z polifta z przełożoną podstawą.

[ Dodano: 2013-09-25, 19:09 ]
Tak naprawdę to GT ma 150 KM 178 Nm
może poprawię...sieć mówi o 181Nm.

[ Dodano: 2013-09-25, 19:10 ]
janusz pisze:A i jeszcze zobacz pompy wspomagania, bo nie wiem, czy w GT'ku nie ma nieco innej niż w P11.144
niech sam słupek przekłada.

[ Dodano: 2013-09-25, 19:13 ]
janusz pisze:O pompie napisałem z tego względu, że GT'ki mają słabsze wspomaganie niż standardowe.
może nie to kwestia słabego jak piszesz wspomagania,tylko innego przełożenia kolumny kierowniczej..stąd wrażenie że GT ma słabszą siłę wspomagania układu kierowniczego,w rzeczywistości reaguje szybciej na ruch kierownicą...mi bardzo to w stosunku do cywilnej P11 odpowiada :-)

: 2013-09-25, 18:15
autor: bombel
A wałki nie są inne ??
Nie. Już dawno zmierzone ze takie same jak w GT

: 2013-09-25, 21:07
autor: tmx
Już sie doczytałem że wałki z polifta i gt sa takie same. Mi wystarczy jak wrócę do ori osiągów gt i tyle. wątpie czy odczuje kilka niutków.
Cieszę sie że sam słupek wystarczy - mechanicy niech przekładają - byle nic nie sp....li
A przy okazji dam nowa pompę wody i paski napędu osprzętu - bo nie wiem czy od tego sie wszystko nie zaczęło.
A będzie trzeba na pewno jedną część w słupku zmienić - pokrywę zaworów :)
Dzieki wszystkim za info. Myslę że sie przyda - coraz więcej p11 będzie sie zbliżało do wieku youngtimerów.

: 2013-09-25, 23:28
autor: MacGayver
a po co chcesz zmieniać podstawę filtra oleju? dużo wygodniejsze jest jak jest z tyłu przecież. Dla mnie filtr z boku to nieporozumienie, wszystko jest dookoła ulane przez to jak się go odkręca i zdecydowanie mniej wygodne. A co do kolektora ssącego to ja bym pozostawił od GT, nie wiem jak dokładnie wygląda ten od P11.144 który masz, ale wstępowały też takie już na nowym osprzęcie z zielonymi wtyczkami i ogólnie osprzętem jak w QG18 i z tego nic by Ci nie podeszło, ale jak masz pod stary system to śmiało można wkładać z kolektorem od P11.144. Pompę wspomagania zostaw sobie swoją, wszystko pasuje p&p

: 2013-09-26, 21:48
autor: tmx
Super - ale dzwoniłem dziś do gościa - silnik jest nie z p11.144 ale z almery tino 2001 (ale sr20de)- patrzyłem na nissan 4 U i niby wszystko wygląda ok - jedna poduszka inna ale wałki rozrządu w p11.144 i tym tino mają takie same oznaczenie. Gość ma tez inne silniki (z p11.144) ale ten jest z najmniejszym przebiegiem i nie leżakowany na półce. Mam nadziej że nie ma przeciwwskazań

: 2013-09-26, 21:55
autor: MacGayver
to osprzęt kolektora na pewno będzie taki jak mówiłem wcześniej z zielonymi wtyczkami więc musisz przerzucić swoje

: 2013-09-26, 22:14
autor: tmx
Tak biore tylko słupek, a właśnie - czy powinienen kupić nowe uszczelki np pod kolektor ssący?

: 2013-09-28, 23:01
autor: janusz
tmx wypadałoby wymienić, żeby później uniknąć jakiś niespodzianek.

: 2013-09-30, 21:01
autor: tmx
Uszczelki, paski i nowy filtr zamówione. Silnik wygląda naprawdę OK.
Co do podstawy filtra oleju - w tino jest jak w GT - czyli nad paskami napędu.

: 2013-09-30, 21:10
autor: janusz
tmx jak masz na wierzchu filtr oleju to jakbyś mógł mi podać ilość kątów i rozmiar klucza do filtru - chce kupić sobie klucz do filtru oleju, a w ciemno nie chcę kupować :]

: 2013-10-03, 21:02
autor: tmx
Sorry - kupiłem części ale olej i filtr to już mechanik ma przygotować - ale jak bedę zabierał stary silnik to postaram sie pomierzyć.