Strona 1 z 1
[P10/WP10] kapitalka silnika / udoskonalenia
: 2013-08-31, 21:13
autor: MagicalFire
Witam wszystkich .
Myślę nad kapitalnym remontem mojego silnika (wydaje mi sie że to SR20DE )
foto:
i teraz takie małe pytanie wiadome, że wszystko trafi do szlifu nie chce wymieniać silnika na inny, bo nigdy nie wiadomo na co się trafi ale jakie części najlepiej zastosować co można w nim poprawić itp.
: 2013-09-01, 20:19
autor: GRZECHu
A nie lepiej już w coś lepszego zainwestować? jakies 2.0 z japonii

: 2013-09-01, 20:37
autor: MagicalFire
no admin mówi ze lepiej zainwestować w SR20VE
: 2013-09-01, 20:45
autor: janusz
Koszt swapa na SR20VE przewyższa wartość samochodu - więc gdzie sens, gdzie logika?
Zrobić remont jakiejś motorowni i po problemie. Koszt generalki to jest jakieś 500-600zł za same części + robocizna = jakieś 1500-1800zł. Chyba, że robimy sami.
: 2013-09-01, 20:54
autor: MagicalFire
janusz, dobrze wiesz ze nie liczą sie koszta tylko pasja
janusz pisze:Koszt generalki to jest jakieś 500-600zł za same części
ale co za czesci

ile kosztuja szlify

: 2013-09-01, 21:28
autor: janusz
Pierścienie to jakieś 350zł, uszczelka pod głowę 50zł, kolektorów 60zł, pokrywy klawiatury 100zł, uszczelniacze zaworowe 130zł. Do tego jak już jest całość rozbebeszona, to jak tu nie skorzystać i nie wymienić uszczelniaczy na wale 100zł.
Kosztu szlifu nie znam.
Jeśli łańcuch nie był wymieniany, to pewnie dojdzie jeszcze jego wymiana jak jest wyciągnięty - kolejny 1000zł
: 2013-09-01, 21:39
autor: MagicalFire
Pierścienie to jakieś 350zł,
a nie trzeba wymieniać tłoków

nie można założyć lepszych korbowodów itp

: 2013-09-01, 21:40
autor: janusz
Kolejne koszty
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
Jak nie podnosisz mocy ani nie zakładasz turbo to po co?
: 2013-09-01, 21:42
autor: MagicalFire
no sa takie plany

: 2013-09-01, 21:57
autor: DubSon
MagicalFire, to wał wymiaruj czy ma dobre luzy, panewy zmieniaj na nowe, przejrzyj pompę oleju i wody. Jak masz plany na doładowanie i masz zamiar robić remont, to od samej góry do dołu musisz silnik prześwietlić.
: 2013-09-01, 22:22
autor: MagicalFire
chce żeby był jak nowy + udoskonalenia
choć admin pokosił mnie tym VE
: 2013-09-02, 05:28
autor: bombel
no sa takie plany

Jak masz plan na trurbo to tłoki z 200sxa z korbami, panewki acl racing, uszczelka cometic plus uszczelniacze zaworowe, nowe piercienie itd. Z płynami ok 2000 PLN
: 2013-09-02, 07:27
autor: MagicalFire
bombel pisze:2000 PLN
i teraz pytanie nie taniej jednak by było wymienic silnik na VE ? ja nie wiem ile on kosztuje

: 2013-09-02, 07:37
autor: Zielkq
Samo VE to koszt poniżej 3k, ale zważ na to, że dalej nie bardzo wiesz w jakim stanie będzie silnik. Dalej warto byłoby zrobić jego remont, aby cieszyć się bezawaryjnością. Do tego dolicz wszystko związane z jego przełożeniem...
: 2013-09-02, 07:55
autor: MagicalFire
Zielkq, proszę szczegóły

: 2013-09-02, 12:06
autor: bombel
MagicalFire przelozenie silnika VE łacznie z silnikiem i ecumasterem to ok 5-6 K PLN.
Jak chcesz turbo to i tak tzreba go rozebrac
: 2013-09-02, 14:40
autor: MagicalFire
do VE nie dawał bym juz turbo
: 2013-09-03, 10:20
autor: Arias
Ja całkiem niedawno robiłem kapitalny remont silnika SR20DEH
Części:
Pierścienie 340zł - NPR
Panewki główne L.L.E. - 110zł
Panewki korbowodowe TDC 86zł
Uszczelka pod głowicę Erling - 75zł
Uszczelka pokrywy Erling - 40zł
Uszczelniacze wału Corteco - 50zł
Uszczelniacze półosi Corteco 65zł
Uszczelniacze zaworów Corceto - 110zł
Masa uszczelniająca tam gdzie nie ma uszczelki Erling - 30zł
Świece NGK BKR6EY - 60zł
Szlify:
Szlif wału z myciem i pomiarami - 200zł
Szlif cylindrów - 240zł
Samo honowanie - 80zł
Ulepszyć przy remoncie można wiele, porting, polerowanie, wymiana kolektora wydechowego, wymiana wałków na te z P11GT, przy szlifie cylindrów mozna sie pokusić o tłoki z VG30DE
: 2013-09-03, 10:38
autor: Boro1989
Sam silnik VE z transportem 3k pln
Ecumaster DET 2 300pln
Przerobienie wziazki pod VE 500zl z podlaczeniem ECUMAstera
Strojenie 600zl z hamownia,
Plyny oleje filtry paski swiece kable i inne gowienka okolo 600-700 zalezy co wyjdzie po drodze
I hm, to chyba na tyle

do tego wiadomo cheble wieksze itp ale VE duzo pali, bynajmniej moje okolo 10 na 100 , benzy

, chociaz sa sluchy ze pali i 7 , zalezy zreszta tez od nogi..

: 2013-09-03, 17:28
autor: MagicalFire
Arias,
Boro1989, o cos takiego mo chodziło
Boro1989, znalazłem na allegro dwie oferty
http://allegro.pl/silnik-nissan-2-0-16v ... 04807.html
http://allegro.pl/silnik-nissan-2-0-16v ... 04820.html
ale chyba jednak zostanę przy SR20DE
Arias, nie lepiej cały komplet uszczelek silnika

: 2013-09-03, 18:28
autor: bombel
MagicalFire VE bierze się bez wiązki, czyli ta tańsza opcja
: 2013-09-04, 08:25
autor: Arias
MagicalFire pisze:Arias, nie lepiej cały komplet uszczelek silnika
Może i lepiej, u mnie w sklepie nie mieli
