Strona 1 z 1

[P/WP11.144] Szarpanie silnika nierówna praca i inne dziwne

: 2013-06-17, 13:27
autor: kaerc
Zakupiwszy Primerkę myślałem, że to dobry wybór ale powoli zmieniam zdanie albo chyba mam pecha do tego egzemplarza:

Drodzy forumowicze zaznaczę iż mechanika to nie moja dziedzina toteż założyłem temat co by nie dać się oskubać mechaniorom z bożej łaski zanim go im oddam do reperacji. :?

kontrolka check engine pali się, bądź mryga przy dodawaniu gazu na ok. 2 - 2,5 tyś obrotów

poniżej 2 tyś obrotów szarpie silnikiem (to tak jakby jadąc 30 km/h wrzucić 5-ty bieg i dodać gazu) niby jedzie ale słabo przyśpiesza i z lekka szarpie. lampka się pali i nie mruga

powyżej 3 tyś obrotów silnik działa niby normalnie.

niby - gdyż ogólnie pracuje nierówno strasznie wibruje i te wibracje szczególnie na luzie przypominają IKARUSA :-> if you know what i mean.

ostatnio wymieniałem cewkę bo się przepaliła - wtedy błąd pokazywał się po przekroczeniu 4 tyś obrotów i powyżej tych 4 tyś chwilowo odcinało zapłon podczas jazdy - WIĘC WNIOSKUJE ŻE TO NIE TO


samochód ma założony lpg brc z lubyfikacją ale co ciekawe spala gaz i wahe w stosunku 2 do 1

a spala łącznie 14-15 litrów na 100

silnik 1.8 114 KM

: 2013-06-17, 13:39
autor: Boro1989
Jedz wyregulowac gaz, ewentualnie Ci sie wtryski koncza, dajesz gazu a je po prostu odcina i samoczynnie przelacza na benzyne, blad trzeba by bylo sprawdzic na kompie,

: 2013-06-17, 16:44
autor: bombel
kaerc kupiłeś dobre auto ze złym silnikiem. A jak ze spalaniem oleju?

solution

: 2013-06-24, 09:37
autor: kaerc
zakupiwszy kabelek ELM 327 dokonałem odczytu błędu:

wypadanie zapłonu....

okazało się że ta cewka co ją wymieniłem już nie działa. chiński szajs jakiś

stąd pytanie jakie cewki polecają forumowicze???? (1,8 114 KM 2000r.)


@bombel masz na myśli ten egzemplarz czy wg Ciebie akurat ten model silnika jest zły? Nie spala oleju..... przynajmniej nie zauważyłem (sprawdzałem)


@Boro1989 całkiem możliwe że Ty dobrze kombinujesz z tymi wtryskami. Człowiek się dowiaduje o aucie dużo rzeczy po zakupie. Ja sie dowiedziałem że mimo iż instalacja jest zamontowana przez rekomendowany na stronie BRC serwis z Mysłowic. Nie wiedzieć czemu chociaż jest tu szerokie pole do spekulacji, założyli "niebieskie" wtryski zamiast "pomarańczowych" (niebieskie są dla silników o mniejszej pojemności). Potwierdziło mi to dwóch "gazowników niezależnie. A cena ich jest taka sama.

teraz pytanko czy takim interfacem:

interface

da się wyregulować te wtryski??