Strona 1 z 1

[P/WP11.144] GA16DE ustawienia zapłonu

: 2013-02-21, 14:46
autor: vincetti
Od dłuższego czasu, mój pojazd jest mułowaty, tańczy na wolnych obrotach i gaśnie na dojeździe do krzyżówek. Po ciężkich bojach (nowe świece, przewody WN, palec i kopułka rozdzielacza) zaślepiłem EGR i problem z gaśnięciem jak na razie zniknął. Pozostała jedynie mułowatość, która objawia się do tego stopnia że na 5tym biegu samochód już nie chce ciągnąć prędkości. Sukcesem jest gdy ją utrzymywał po ww. wymianach. Po poradzie znajomego mechanika aby przyspieszyć zapłon, odkręciłem kontre i reguluję. Problem w tym że skończyła mi się regulacja a zapłon im bardziej przyspieszony, tym lepiej chodzi. Jak rozwiązać ten problem abym mógł go jeszcze nieco podkręcić i podregulować? I w ogóle dlaczego tak jest? :|

: 2013-02-21, 14:51
autor: ulisses
Wyciągnięty łańcuch?

: 2013-02-21, 15:04
autor: vincetti
ulisses pisze:Wyciągnięty łańcuch?
Główny podejrzany, jednak chwilowo nie mam gotówki i muszę to jakoś umęczyć do lepszych czasów (1-2mies)

Re: GA16DE ustawienia zapłonu

: 2013-02-21, 15:19
autor: vixo
vincetti pisze: Problem w tym że skończyła mi się regulacja a zapłon im bardziej przyspieszony, tym lepiej chodzi.
Podszlifuj fasolke ;) albo wykręc śruby przestaw i zobacz czy coś dalsze przyspieszenie da ;)

Re: GA16DE ustawienia zapłonu

: 2013-02-21, 15:33
autor: vincetti
vixo pisze:Podszlifuj fasolke ;)

KE? :mrgreen:



możesz jaśniej? ;-)

: 2013-02-21, 15:44
autor: Pawel18PL
Na aparacie masz fasolkę śladem której przyśpieszasz zapłon, ją możesz rozpiłować ;)

: 2013-02-21, 15:45
autor: bombel
NIe podkrecaj bardziej zaplonu, bo stuk bedzie i silnik rozwalisz. Sprawdź tez objawy uszczelki pod głowicą

: 2013-02-21, 15:58
autor: vincetti
bombel, Uszczelka pod głowicą była podejrzana jako pierwsza, jednak mierzenie kompresji, brak poboru płynu i brak ubytków oleju wyeliminowały ten stan.

zapłon przekręciłem wcześniej jakieś 3-4mm i od momentu przekręcenia było coraz lepiej aż nie zatrzymałem się na ściance. To co robić? piłować i kręcić czy nie?

: 2013-02-21, 16:20
autor: bombel
vincetti ja bym nie ryzykował.

: 2013-02-27, 17:32
autor: vincetti
Po wizycie u trochę bardziej ogarniętego mechanika wyszła przykra sprawa. Mianowicie samochód w ogóle nie pali na 3ci garnek. Iskra jest, na obu paliwach zachowuje się identycznie. Sprawdziłem szklanki na zaworach - chodzą, czy jedyna opcja to wypalony zawór?

: 2013-02-27, 17:57
autor: Pawel18PL
Wypalony zawór by miał chyba wpływ na kompresję którą mierzyłeś i była ok.

: 2013-02-27, 17:59
autor: vincetti
była ok u jednego z "magików" u następnego było 12,5 12,5 8,5 12,5 i właśnie na trzecim jest problem...

: 2013-02-27, 18:00
autor: Pawel18PL
To sporo zmienia ;)

: 2013-02-27, 18:01
autor: bombel
trzeba zrzucic łeb :/

: 2013-02-27, 18:49
autor: vincetti
boli mnie to jak cholera, już zacząłem poszukiwania nowej główki, jak by ktoś coś miał za małe pieniążki to chętnie się z nim dogadam ;-) Bynajmniej to rozwiązuje mój brak poprawy przy regulacji zapłonu. Na 3 garkach NIE MA PRAWA dobrze chodzić...

: 2013-02-27, 19:31
autor: Pawel18PL
Może nie chodzić na wolnych obrotach na ten jeden garczek bo kompresja ucieka, na wyższych obrotach kompresje jakoś trzyma i pali na wszystkie...

: 2013-02-27, 22:23
autor: vincetti
Pawel18PL, niestety tak jest na wolnych i szybkich obrotach , na wyższych niby nic nie słychać(oprócz tego że zamiast tfu tfu robi z rury cyk cyk :-P ) ale na wolnych robi tylko tfu tfu tfu z tłumika zamiast normalnie chodzić... Jak by nie patrzeć to jest problem z którym od dłuższego czasu się borykam i niestety co chwila podejrzewałem coś innego....

świeca zalana nie jest, więc coś ten garnek jednak spala ale nawet przy odpalaniu nie kręci równo tylko ma podskoki. Z początku myślałem że tak ma być ale dopiero mój nowy mechanik mnie z tego wyleczył. Silnik pracuje nawet w miarę równo na wolnych jak i szybkich ale jest straszliwie słaby. Wiem że 100KM to nie demon no ale na odejścu nawet Tico mnie bierze jak chce jak młody łeb próbuje zakozaczyć nie wspominając o wajchlowaniu biegami na górkach niczym w starym kamazie...

: 2013-03-19, 12:02
autor: grzeg255
Tak z ciekawości zapytam,ile ma przelatane ten silnik??

: 2013-03-19, 19:57
autor: vincetti
grzeg255, 245tys, ale problem już nieaktualny, winowajca - wypalony zawór w głowicy.

: 2013-03-19, 20:35
autor: grzeg255
Zapytałem,bo te silniki ciężko zajeździć:)

: 2013-03-19, 20:47
autor: vincetti
Bo nawet do tego trzeba mieć talent kolego! :-P

: 2013-03-19, 20:58
autor: bombel
vincetti pisze:Bo nawet do tego trzeba mieć talent kolego! :-P
I gaz :P

: 2013-03-19, 21:03
autor: DubSon
Mojemu gaz nie był potrzebny a i tak ma niecałe 10barów na cylindrach :D

: 2013-03-19, 21:20
autor: Pawel18PL
bombel pisze:
vincetti pisze:Bo nawet do tego trzeba mieć talent kolego! :-P
I gaz :P
Gazu nie traktuj jako winowajcy :) raczej lichy monter gazu był...

: 2013-03-19, 23:52
autor: vincetti
Akurat pamiętam jak jeszcze hEx montował do tego auta gaz. Oczywiście po taniości... więc niestety kiedyś trzeba wydać zaoszczędzone przez poprzedniego właściciela pieniądze :-P

: 2013-03-24, 23:18
autor: hEx
vincetti pisze:Akurat pamiętam jak jeszcze hEx montował do tego auta gaz. Oczywiście po taniości... więc niestety kiedyś trzeba wydać zaoszczędzone przez poprzedniego właściciela pieniądze :-P
Chyba Ci się coś pomyliło z Twoim sposobem napraw.

: 2013-04-14, 16:14
autor: abc1234xx
u mnie bylo to samo. Wypalony zawor wydechowy takze na 3cim cylindrze liczac jako pierwszy ten kolo aparatu zaplonowego.. czyszby jakas wada? u mnie powodem byl brak zainteresowania kiedy kolwiek sprawdzeniem luzu zaworowego.. plytki sa wymienne i mozna je nawet lekko zeszlifowac specjalnym sprzetem.. u mnie po 222tys na lpg poszlo. Kompresja byla wlasnie ok 8.5 . Naprawa wyszla 1100zl ze wszystkim.. ale jak na razie smiga ;) cala glowa po regeneracji

: 2013-04-20, 14:56
autor: hEx
abc1234xx, każdy silnik wymaga regulacji, przeglądów a na kilometry nie ma siły żeby się coś nie popsuło więc nie doszukuj się wad fabrycznych z przebiegiem 200 000+ ;-)

: 2013-04-20, 17:48
autor: abc1234xx
doszukuje ze wzgledu na dokladnie ten sam cylinder.. dziwne.. u mnie padaja jak muchy jeszcze regulatory cisnienia paliwa :/

: 2013-04-21, 02:46
autor: hEx
Tu przy 150tyś + był duży przegląd silnika i do 190tyś nic się nie działo, później auto kwalifikowało się do kasacji więc niewierze, że nie miało to wpływu na resztę podzespołów.