Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] problemy z odpalaniem na zimno, wysokie spalanie.

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

havajaMan
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2010-01-14, 00:37
Lokalizacja: warszawa

[P11/WP11] problemy z odpalaniem na zimno, wysokie spalanie.

Post autor: havajaMan » 2010-01-14, 01:19

Witam Wszystkich. Sprawilem sobie ostatnio P11 2.0td, ktorą to troche jezdzilem jak miala na liczniku 130 tysi-problemem bylo dosc wysokie spalanie ok 9 l z klima. Oddalem ją kumplowi i problemy sie zaczely. Zerwany pasek i kolizja zaworow-wszystko zrobione + podobno jeszcze pierscienie na tłokach. W miedzyczasie wymieniona została pompa wtryskowa(na uzywaną z jakiegos anglika o niższym przebiegu- podobno sprawna). Auto odbierałem miesiąc temu z kolejnego warsztatu, tym razem cos z cisnieniem oleju i ustawienie rozrządu ale do rzeczy: auto ma teraz 200tys na liczniku i ma ogromne problemy z odpalaniem na mrozie(przewaznie po calej nocy, ewentualnie po 5-6 godinach),za pierwszym razem odpala,oczywiscie kopci na czarno i bardzo cięzko reaguje na gaz. Po chwili gasnie i nie moge go odpalic przez jakies 5 min,odpala na sekundę do trzech i poprostu nie ma sily. Za którymś razem odpala i juz działa ale rozgrzewając sie obrotu mu skaczą i cos gdzies stuka pod maską. Po kilku minutach juz jest wszystko dobrze, autko nagrzane,rowno pracuje,odpala za pierwszym tylko....pali 10l w miescie ale to moze dlatego ze zauwazylem pod dwoma wtryskami(steującym i trzecim z kolei) jak paliwo bombelkuje(bardzo slabo to jest widoczne ale ropą troche podjeżdża). Zamówiłem juz podkladki pod 4 wtryski,czy mogą one pomóc. Jesli jest ktos, kto mial podobny problem i moze podsunąc jakies porady bede zobawiązany.pozdrawiam

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-01-14, 08:42

Czarne dymienie i metaliczny stukot to lejące wtryski
Druga sprawa to zacinający się zawór EGR. Można mu zdjąć sterowanie podciśnieniem ślepiąc wężyk śrubkami M5 na zaworze i kostce rozdzielającej. Zabieg w pełni odwracalny. Jeśli jednak zawór jest zacięty w pozycji otwartej to jedynie demontaż i zaślepienie rurki recyrkulacji spalin blachą z puszki po coli lub red bulla, jeśli płukanie nic nie da
Trzecia sprawa to może być zarżnięta turbina. Trzeba zdjąć wąż i zobaczyć czy tłoczy powietrze i nie pluje olejem. Ciśnienie sprężania to jedynie można sprawdzić manometrem podczas jazdy.
Może coś z ustawieniem rozrządu jest skopane i kąt wtrysku źle ustawiony lub poza zakresem regulacji.
Przepływomierz masy powietrza do sprawdzenia
Jeśli pocą się wtryski to może dojść do zapowietrzenia układu paliwowego Zobacz czy pompka paliwa jest twarda. Przed odpaleniem podpompuj nią jeśli jest miękka
Sprawdź świece
Paliwo może zamarzać (osobiście stosuję depresator)
Czystość filtrów paliwa i powietrza + czysta oliwa jest bardzo istotna. Mam nadzieję że nie poisz go minerałem wzbogaconym motodoktorem
Który to rocznik i jaka pompa wtryskowa, bo nic nie podałeś ?
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

havajaMan
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2010-01-14, 00:37
Lokalizacja: warszawa

Post autor: havajaMan » 2010-01-14, 18:42

rocznik 99 a pompa nie podam jaka bo nie wiem,a to nie jest tak, ze 2.0td wszystkie sa takie same???

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-01-15, 09:29

Nie były takie same, jeśli chodzi o pompy wtryskowe i osprzęt do nich.
'99 to przełom w budzie Masz starą czy już po lifcie. Jak po lifcie to siedzi pompa i osprzęt Boscha, bo nie słyszałem aby to liftów wkładano Zexela W starej różnie bywało
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

havajaMan
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2010-01-14, 00:37
Lokalizacja: warszawa

Post autor: havajaMan » 2010-01-15, 17:30

jest po liftingu,dzis ja wstawiam do mechaniora,posprawdzamy wszystko co sugerowales.wtryski,egr,pompa wtryskowa są na pewno dobre,nie wiem jak swiece ale zawsze za pierwszym na chwile odpali wiec raczej sa ok,rozrzad podobno dobrze ustawiony ale to chyba warto sprawdzic i tak,wczoraj w jednym warsztacie zdjeli pokrywe zaworow i wiekszosc szklanek sie nie ruszala wiec stwierdzili glowice ale to tez bylo robione w tym aucie,natomiast dzis jak im sie udalo go odpalic po dymie(najpierw czarny potem bialy)stwierdzili ze to uklad zasilania.Tylko czemu przy 80 stopniach wszystko dziala normalnie??????napewno na 1 i 3 wtrysku przy ich osadzeniu w glowicy zauwazylem bombelkujące paliwo.Moze to jest przyczyna.Zamowilem w Nissanie ale juz 10 dzien idą.Moze jest jakis zamioeninik szybciej dostępny??

[ Dodano: 2010-01-15, 17:32 ]
zamowilem podkladki pod wtryski,tak w ramach sprostowania :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”