Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Wymiana filtra powietrza w gazie.

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

beben1982
wiem o czym pisze
Posty: 57
Rejestracja: 2010-06-15, 20:44
Lokalizacja: Radomsko

[P11/WP11] Wymiana filtra powietrza w gazie.

Post autor: beben1982 » 2012-11-15, 17:19

Witam dziś chciałem wymienić filtr powietrza w moim nissanie P11 1.6 z gazem. Problem jest w tym że jak za łożyłem filtr to po przełączeniu na gaz auto gaśnie i nie wiem dlaczego próbowałem regulować komputerem gaz ale nic nie pomagało a jak założyłem stary filtr to autko chodzi bez problemu na gazie. Instalacja gazowa to Autronik AL-700. Z góry dzięki za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-11-15, 17:45

beben1982 musisz pojechać na strojenie. Widocznie poprzednio ustawione było na starym filtrze i teraz jest zła dawka gazu i gaśnie

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2012-11-15, 22:55

Jezeli kupiłeś filtr Filtrona to możesz iść kupić następny. Każdy tylko nie Filtron , ten jest za gęsty i do gazu się nie nadaje.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-11-15, 23:18

Maniek-ol pisze:Jezeli kupiłeś filtr Filtrona to możesz iść kupić następny. Każdy tylko nie Filtron , ten jest za gęsty i do gazu się nie nadaje.
Przepraszam, ale nie rozumiem, jaka różnicę robi filtr? Co to znaczy za gęsty?

PS:
Małe foto-porównanie filtrów, od lewej knecht, filtron, mann. Rozumiem, że skoro filtron taki beznadziejny to knecht też nie lepszy?
ObrazekObrazekObrazek
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2012-11-16, 16:22

Chodzi o to , że filtron ma mniejszą przepustowość powietrza od pozostałych. A za tym idzie , jak mniej powietrza to więcej paliwa , więc spalanie większe.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-11-17, 16:56

Co prawda na Filtronie nie jeździłem na LPG, ale różnicy między nim a Knechtem nie odczułem po zmianie. Z kolei Mann mimo znacznie większej powierzchni od pozostałych dwóch (wystarczy policzyć na zdjęciach ilość zagięć harmonijki, Filtron i Knecht po 55, Mann - 85), też nie dawał zauważalnej różnicy pod nogą, chociaż dopiero na nim udawało mi się zejść ze spalaniem do 8l/100km w trybie mieszanym.

Co do samego tematu... Może ten nowy filtr nie pasuje idealnie i puszcza gdzieś powietrze bokiem?
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-11-17, 19:09

Gdzie Wy kupujecie te filtry w takich cenach? Mann ok 25PLN, knecht 17PLN.
Obrazek

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2623
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2012-11-17, 19:21

ulisses pisze:Gdzie Wy kupujecie te filtry w takich cenach? Mann ok 25PLN, knecht 17PLN.
Ale przecież nikt nie pisał nic o cenach filtrów na razie :P a mowa była o ilości zagięć harmonijki :D
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs :D
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-11-17, 20:59

A no tak, zasugerowałem się postem wod2u, sorki :-)
Obrazek

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2013-01-16, 04:06

problemem kolegi jest zwezka na dolocie. Zwyczajnie jest za mala lub jej brak.. ja mam ga16de na 13 letniej instalacji tec97 . Reduktor tartarini. Jezdzilem juz na filtrze JC, japanparts i filtronie.. totalnie brak roznicy.. jedynie co to na filtronie tak po 30-40tys zaczynaja telepac obroty za niskie na luzie.. ale wizualnie filtron widac ze fitruje :) te jc to tylko takie filtry zeby byly i tyle :) po 50tys wyciagalem je czyste a w puszce filtra byl totalny syf.. autem jezdze codziennie po kopalni wegla kamiennego. Zapylenie ogromne w suche dni.. najlepszy but jest na nowym filtrze.. po 20tys juz czuc ze sie zaczyna przymulac powoli. Moja primka ma juz na gazie zrobione 266tysiecy :) obecnie kupuje tylko filtrona i do powietrza silnika i do kabiny i do oleju ;) mysle ze to optymalny wybor :) mam smaka na weglowego kabinowego ale cena odstrasza.. chociaz po miesiacu jazdy na zwyklym tez jest weglowy :P moze nie wegiel aktywny ale nasz slaski kamienny :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2013-01-16, 15:18

abc1234xx, ładne przebiegi robisz na filtrach powietrza. :-o Ciekawe co ile olej wymieniasz ? Też po 50 tyś ?
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2013-01-16, 23:50

tu akurat mam info o przebiegu z karteczek wymiany ;) nie ja zapomnialem filtr wymienic :P a olej regularnie co 15tys z filtrem ;) czyli jak dobrze idzie 2x do roku ;P obecnie mam filtrona od przebiegu 248100 . Mam teraz ok 267tys i wlasnie zaczyna sie odczuwalna zmiana parametrow wolnych obrotow.. w przyszlym miesiacu wymieniam na nowy z swiecami. I jak by wam ktos wciskal bajeczki ze kable zaplonowe przy gazie siadaja szybciej to mozna go smialo wysmiac :) 267tys na jednych kablach oryginalnych od fabryki na lpg ;) zero bicia zero wybuchow ;) kable jak nowki ;)

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-01-17, 12:30

Czasem to się nawet powinno kontrolować wcześniej filtry (mówiąc o zwykłych wkładkach czy filtrona czy czego innego), bo potrafią robić psikusy :) u mnie np. po 10k zdejmuję pokrywę by wymienić, patrzę a tu dziura na wylot :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”