Strona 1 z 1

Brak ogrzewania i gotująca się woda 1.6 benzyna gaz

: 2012-10-25, 19:31
autor: wiciu625
Witam

Wymienie problemy które się pojawiły
-brak ogrzewania
-zamarzający parownik od gazu
-gotująca się woda w chłodnicy (tzn góra chłodnicy tam gdzie korek gorąca a cała reszta tylko ciepła)
-podnoszący się poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczy
-bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym po zgaszeniu silnika
-płyn nie dociera do nagrzewnicy i co za tym idzie do parownika który jest wpięty równolegle
-co ciekawe płyn się gotuje tzn paruje a wskaźnik na zegarach w połowie tylko że w pewnym momencie włączają się wentylatory i już tak chodzą
-górny wąż gorący dolny jedynie ciepły po dłuższej chwili
-delikatny biały dymek po odpaleniu w miare wzrostu temperatury maleje ale całkiem nie znika

teraz rzeczy które sprawdziłem
-szczelność i drożność przewodów wodnych
-nowy termostat
-pompa wody
-parownik gazu
-układ odpowietrzony
Generalnie wygląda to tak że płyn nie dociera do nagrzewnicy i nie wiem czym jest to spowodowane. Wiem że wygląda to na uszczelke pod głowicą ale nie widać sladów oleju w płynie a także nie ma masła pod korkiem oleju, więc chciałbym mieć pewność zanim ewentualnie zabiore się za wymiane uszczelki.

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi
Pozdrawiam

: 2012-10-25, 19:40
autor: sergiej
no niestety uszczelka ...moja rada sprawdz w czasie wymiany szczelnosc glowicy tzn czy niema pekniecia ...ja wymienilem uszczelke i zaraz potem sie okazalo ze to nie wystarczylo ...

: 2012-10-25, 19:45
autor: wiciu625
No niestety tak myslałem
Mam jeszcze pytanie odnośnie wymiany uszczelki znam się trochę na mechanice ale uszczelki nie wymieniałem macie może jakiegoś manuala gdzie będą jakieś podpowiedzi odnośnie wymiany.Nie mam tyle kasy żeby niestety oddać do mechanika więc muszę próbować samemu.Za wszelkie manuale i instrukcje będę wdzięczny

: 2012-10-25, 19:45
autor: DubSon
sergiej pisze:ja wymienilem uszczelke i zaraz potem sie okazalo ze to nie wystarczylo ...
To samo przerabiałem w twingo, w końcu kupiłem silnik i przełożyłem sobie :P

: 2012-10-25, 20:07
autor: sergiej
poszukam ksiazki sam naprawiam ...w niej chyba bylo o wymianie uszczelki pod glowica ...ale nie wiem czy nie taniej cie wyniesie wymiana silnika ...bo przy okazji wymiany uszczelki warto kilka rzeczy zrobic ...

komplet uszczelek do glowicy ok 300 zł (cena z 2008 roku )
planowanie glowicy 50 zł
nowy olej 100 zł
moze okazac sie ze cos do rozrzadu musisz dokupic bo np napinacz bedzie wyjechany ...
sprawdzenie szczelnosci glowicy ...o ile dobrze pamietam 250 zl

jak widzisz nawet jak sam to bedziesz robil wyjdzie pare stowek chyba ze zaryzykujesz i wymienisz sama uszczelke i planowanie to az tak nie zaboli ...tylko ze wiem z doswiadczenia ze szkoda Twojej roboty ...

silnik kupisz za 500 zł a roboty bedzie tyle samo albo i mniej :)

: 2012-10-25, 20:26
autor: wiciu625
Może i faktycznie taniej wyjdzie wymienić silnik ale wydaje mi się że roboty więcej.Pozatym robiąc to samemu ciężko było by mi wyjąć silnik bez pomocy kogoś i podnośnika, więc raczej spróbuje wymienić uszczelke.Jak będziecie mieli jakieś fotki albo instrukcje to poprosze

: 2012-10-25, 20:41
autor: vincetti
wiciu625, po 1 zapytaj jakiegoś zaprzyjaźnionego mechanika pokazując mu objawy i wtedy będziesz pewniejszy. Dla mnie jest to po prostu zakamieniona (zatkana) nagrzewnica. Płynu z tego co piszesz nie ubywa, o oleju też nic nie widziałem. Nie wiem jakim sposobem sprawdzasz drożność w każdym razie sprawdź jeszcze raz. Jeszcze przychodzi mi do głowy to że twój nowy termostat jest popsuty aczkolwiek zanim on się otworzy to płyn chłodniczy zostaje przepuszczony wyłącznie przez nagrzewnicę a gdy się otworzy to dopiero chłodnica robi się gorąca.pozdrawiam.