Strona 1 z 1

[P/WP11.144] Niskie obroty+szron na szybach w środku+twarde

: 2010-01-07, 20:52
autor: Aviemore
Dopiero od ponad miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Primerki i mam kilka pytań (problemów).

1. Obroty nie trzymają tak jak powinny, tzn po odpaleniu i w trakcie jazdy jest ok ale podczas postoju / puszczaniu sprzęgła przy ruszaniu spadają za nisko - zwykle do ok 600 (odrazu po tym wracają do normy ale w trakcie widać nawet jak światła przygasają jakby samochód zaraz miał zgasnąć)

2. Co może być powodem zamarzania szyb (szron) od srodka? Zaznaczam ze mieszkam w płn Szkocji (bliżej mam do bieguna niż Londynu :-P ) i tegoroczna zima jest bardzo ostra ale nie zauważyłem żeby inni mieli takie problemy.

3. Niewiele znam się na samochodach (jak chyba już wielu z was zauważyło ;-) ) ale dziwna wydaje mi się duza różnica w zawieszeniu - przód w 'normie' a z tylu bardzo twarde. Również czasami przy 'hopkach' lub dziurach słychać wyraźne stukanie z tylu z prawej strony (ze strony kierowcy).

Zdaje sobie sprawę że większość tych kwestii była już poruszana ale postanowiłem napisać nowy temat jako ze jeżdżę brytyjska wersja Primery (solidny japończyk produkowany w anglii z francuskim silnikiem :-P ) w Szkocji gdzie temperatury znacznie różnią się od polskich.

[Edit]
Model jest w profilu ale dla ułatwienia jest to Primera P11.144 2.0 benzyna z 2000 roku

: 2010-01-08, 07:37
autor: bombel
Aviemore

Po 1. Przepływomierz powietrza do czyszczenia lub wymiany

Po 2. To wilgoc zamarza. Jak wladujesz sie ze sniegiem do auta nagrzanego to to paruje i na szybach sie osadza, a pozniej zamarza w nocy. Proponuje Ci jezdzic z klimą i zamknietym obiegiem

Po 3. Ten typ tak ma, ewentualnie sprawdz amortyzatory z tyłu

P.S. P11.144 to jeszcze japończyk po lifcie zrobionym przez Anglików, a pisanie, że SR20DE jest francuskim silnikiem to profanacja i powinien byc za to ban ;)

INFO: http://en.wikipedia.org/wiki/SR20DE#SR20DE

: 2010-01-08, 09:45
autor: and_pec
bombel pisze:Po 2. To wilgoc zamarza. Jak wladujesz sie ze sniegiem do auta nagrzanego to to paruje i na szybach sie osadza, a pozniej zamarza w nocy. Proponuje Ci jezdzic z klimą i zamknietym obiegiem
Wilgoć na 100% ale jeżdżenie z zamkniętym obiegiem to u mnie powoduje zaparowywanie szyb podczas jazdy a nie odparowywanie.
Co do samej wilgoci to ja mam stary sprawdzony sposób, który zapożyczyłem z karawanów
Po pierwsze szyby spryskane antyfogiem lub innym antyroszeniowym preparatem.
Im mniej włókniny w samochodzie tym lepiej. Czyli dywaniki welurowe won na zimę
Pod dywaniki gumowe kładę szare gazety i wywalam jak naciągną wilgoci
W samochodzie wożę PŁUCIENNE WORECZKI Z SOLĘ LUB RYŻEM, które są dobrym absorbentem wilgoci z powietrza

: 2010-01-08, 09:48
autor: bombel
and_pec pisze:Wilgoć na 100% ale jeżdżenie z zamkniętym obiegiem to u mnie powoduje zaparowywanie szyb podczas jazdy a nie odparowywanie.
To wlacz klime i zamknij obieg :)

: 2010-01-08, 12:24
autor: Sajmooon
bombel pisze:
and_pec pisze:Wilgoć na 100% ale jeżdżenie z zamkniętym obiegiem to u mnie powoduje zaparowywanie szyb podczas jazdy a nie odparowywanie.
To wlacz klime i zamknij obieg :)
Nie koniecznie ja jeżdżę z zamkniętym obiegiem bez włączonej klimy i szyby bardzo ładnie mi się odparowują

: 2010-01-08, 13:28
autor: hochoł
A ja znowu mam odwrotnie :-) Jeżdżę z właczona klimą i z obiegiem otwartym no i jak filtr przeciwpyłkowy jest czysty to i szyby szybko odparowują i nie ma na nich ani troche pary a nawiew mam ustawiony na szybe i min na nogi :-)

: 2010-01-08, 13:51
autor: BULI
Aviemore, zmień tytuł tematu i otaguj temat tak jak się to robi.
http://www.nissanzone.pl/viewtopic.php?t=76

: 2010-01-08, 14:12
autor: and_pec
Jakieś dziwne te wasze primery oprócz hochoła Powiem tylko tak U mnie jak się ustawi pokrętło na nawiew przedniej szyby to załącza się automatycznie klima i wyłącza zamknięty obieg. Pewnie wszyscy co tak mają (a wszyscy tak powinni mieć) mają popsuty klimatronik :-)
Nawet w instrukcji obsługi na stronie 3-4 dotyczącej wentylacji jest tłustym drukiem napisane
UWAGA

Wymuszonej recyrkulacji powietrza we wnętrzu kabiny nie używać przez dłuższy okres czasu, ponieważ powietrze stanie się nieświeże, a szyby zaczną zaparowywać

: 2010-01-08, 14:25
autor: żyzny
and_pec, mam dokładnie tak samo jak u Ciebie :)

: 2010-01-09, 09:27
autor: hochoł
and_pec pisze:Jakieś dziwne te wasze primery oprócz hochoła
Dziękuję za "uznanie" mojej Primerki :-)

: 2010-01-09, 11:29
autor: BULI
and_pec pisze:Jakieś dziwne te wasze primery oprócz hochoła Powiem tylko tak U mnie jak się ustawi pokrętło na nawiew przedniej szyby to załącza się automatycznie klima i wyłącza zamknięty obieg. Pewnie wszyscy co tak mają (a wszyscy tak powinni mieć) mają popsuty klimatronik :-)
Nawet w instrukcji obsługi na stronie 3-4 dotyczącej wentylacji jest tłustym drukiem napisane
UWAGA

Wymuszonej recyrkulacji powietrza we wnętrzu kabiny nie używać przez dłuższy okres czasu, ponieważ powietrze stanie się nieświeże, a szyby zaczną zaparowywać
tak ale zawsze można włączyć klimę. Ja obieg wewn. włączam tylko jak przede mną jedzie jakiś kopciuch albo bus co jeździ na olej po frytkach. Przy nowym filtrze nie paruje nic z włączoną klimą - bez - przy dużej wilgotności masakra - w momencie parują.

: 2010-01-09, 15:08
autor: bombel
Wlasnie o tym mowie, ze zamkniety obieg plus klima i super szybko wszystko odparowuje i wysycha. Potem wylaczam klime i otwieram nawiew

: 2010-01-09, 18:23
autor: donn_primerra
ja nie mam takiego problemu bo u mnie jak sie pstryknie na szyba to nie można zamknąc obiegu :-(

: 2010-01-17, 11:52
autor: odmi
Jeśli chodzi o klimę, to wydaje mi się że jak jest minusowa temperatura, to nie chce mi się załączyć klima. I tak na chłopski rozum powinno być, bo w momencie jak będzie mróz wypływająca woda ze skraplacza mogla by zamarznąć i zamrozić, zablokować wylot, ci po zebraniu się większej ilości wody i zamrożeniu jej mogło by spowodować uszkodzenie klimy. Ale może się mylę?

: 2010-01-18, 19:56
autor: Aviemore
Przedwczoraj kupilem powypadkowa Primere (za 100 :-D) i dzisiaj przekazalem moja i ta 'na czesci' do mechanika (w Inverness mowia ze ten jest dobry) wiec za pare dni bede mogl napisac co powymienial i z jakimi efektami.

: 2010-01-19, 11:30
autor: BULI
Schodzimy na temat klimatyzacji a jest taki temat viewtopic.php?p=9389&sid=925f7ed8d22c79 ... b9ea3#9389

Re: Niskie obroty+szron na szybach w środku+twarde

: 2010-01-20, 18:12
autor: hary7
Aviemore pisze:Dopiero od ponad miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Primerki i mam kilka pytań (problemów).

2. Co może być powodem zamarzania szyb (szron) od srodka? Zaznaczam ze mieszkam w płn Szkocji (bliżej mam do bieguna niż Londynu :-P ) i tegoroczna zima jest bardzo ostra ale nie zauważyłem żeby inni mieli takie problemy.

Jedną z przyczyn zamarzania/zaparowywania szyb może być zużyty filter kabinowy. Tak jak pisał and_pec nie kolorowe gazety pod dywaniki. Jeśli masz garaż to na noc zostawiaj lekko uchylone szyby w drzwiach - pomaga :> Różne anti fogi nie pomagają przy ujemnych temperaturach : wsiądziesz do auta i też musisz skrobać przednią szybę.

: 2010-01-20, 19:23
autor: BULI
Po prostu trzeba się pozbyć wilgoci z wnętrza i wymienić filtr kabinowy. Ja ostatnio wymieniłem i spokój. Wymieniam 2 razy w roku.