Strona 2 z 3

: 2014-04-08, 10:49
autor: scubzik
byczynho, może odma jest zapchana i ciśnienie wybija oliwę każdą możliwą dziurą ?

: 2014-04-08, 12:01
autor: byczynho
Sprawdzałem odmę, jest OK

: 2014-04-08, 13:08
autor: Wiooreck
Może masz pęknięty korek? Bo dzisiaj próbowałem dokręcić jak najmocniej i nic nie puściło. A uszczelka podobna, kolor się nawet zgadza :)

: 2014-04-08, 23:39
autor: byczynho
Wygląda na cały ale tak dokładnie to się mu nie przyglądałem. Tak czy siak jak próbuje za mocno dokręcić to robi pstryk i kręcę od nowa. Powiedz mi jeszcze, jak masz tą uszczelkę pod ten korek założoną?

: 2014-04-09, 14:45
autor: Wiooreck
Wydaje się, że tą płaską lub półokrągłą, jak kto woli, stroną w kierunku pokrywy, jak korek ustawisz do wkręcenia.

: 2014-05-12, 18:42
autor: byczynho
A u mnie była odwrotnie. Wczoraj udało mi się wkręcić elegancko korek i na razie jest spokój :D ciekawe jak długo

[ Dodano: 2014-05-12, 19:39 ]
Panowie, czy można dostać ten korek gdzieś nowy? Pytałem w IC, niestety nie mają. Ostatnio wybrałem się w trasę 100km, jak wróciłem to zajrzałem pod maskę i co zobaczyłem? a no korek sobie wyskoczył tak normalnie z pokrywy.... silnik zalany olejem :(

: 2014-05-13, 19:23
autor: Wiooreck
Może marlos ma gdzieś ;) szukaj na szrotach, albo z całymi pokrywami. Możliwe, że wyrwiesz za niewielkie pieniądze.

: 2014-05-13, 20:21
autor: byczynho
marlos coś nie bardzo chciał ostatnio ze mną handlować więc mu nawet głowy nie będę zawracał

: 2014-05-15, 09:24
autor: Toshiba
Szukaj na szrotach całości bo sam korek bedzie ciezko. Ja wymieniałem całą pokrywę zaworów z blaszanej na aluminiową bo sie ciągle pocił z pod pokrywy. Przyszła razem z korkiem i śrubami. Gdzieś tą starą blaszaną mam w całości.

: 2014-05-15, 16:05
autor: byczynho
A czy w jakimś sklepie tego dostać nie można?

: 2014-05-17, 11:10
autor: Wiooreck
Myślę, że tylko ASSSSSO jeśli chodzi o nową. Możesz owszem się pofatygować i popytać, ale raczej będzie ciężko coś takiego znaleźć. Dziwne jest, że Twój korek jest pęknięty, ktoś chyba musiał go nadepnąć, bo jeszcze nie widziałem, żeby ktoś takie coś zepsuł...

: 2014-05-17, 18:50
autor: byczynho
On nie jest pęknięty, ja nigdzie tak nie napisałem. Po prostu w jakiś sposób się wykręca

: 2014-05-18, 09:28
autor: Wiooreck
A to przepraszam, zmyliło mnie to, że Twój korek przeskakiwał przy dokrecaniu. A może masz ułamany gwint?

: 2014-05-18, 09:52
autor: byczynho
Powiem Ci szczerze, że gwint na korku to wygląda lepiej niż ten w pokrywie. Kiedy korek i pokrywa są zimne korek przeskakuje, kiedy pokrywa i silnik są nagrzane korek dokręca się elegancko. Znalazł się dawca także niedługo pewnie będę miał możliwość sprawdzenia tego przypadku na innym korku.
Czy jest możliwość, żeby to pokrywa była w jakiś sposób uszkodzona np. właśnie poprzez uszkodzony gwint?

: 2014-09-17, 20:45
autor: ziomek
Witam,
Chciałbym wrócić do problemu z zerwanymi śrubami/gwintami.
P11 2.0 benz. Wymieniałem dzisiaj uszczelkę pod pokrywą zaworów. Przyłapałem lekko wszystkie śruby, następnie wszystkie dokręcałem. Nie za mocno, bo kiedyś mi mechanik 2 śruby przekręcił i przykleił na silikon, więc jestem uczulony na to.
Niestety z jedną mam problem. Dziwnie mi się kręciła. Myślałem, że mi się zerwała. Wykręciłem, oczyściłem gwint śruby i okazało się, że śruba cała, a zjechał się gwint w głowicy!! :shock:
Czy można jakoś nagwintować ten otwór na tę śrubę, albo większą? Robił kiedyś ktoś coś takiego? Chodzi o śrubę środkową, pomiędzy otworami na świece.

I jeszcze jeden temat. Jak się powinno montować nową uszczelkę? Czy trzeba ją czymś smarować? Słyszałem kilka razy, że nie powinno się niczym smarować, a teraz przeczytałem w "Poradniku obsługi i naprawy", że trzeba "...nałożyć nieco środka uszczelniającego na trzy półokrągłe wcięcia w głowicy silnika...." Stara, zakładana też przez mechanika była posmarowana co klika cm jakimś silikonem/klejem. Silnik jeszcze nie odpalany więc można poprawić. Jak Wy robicie?

A tak przy okazji, z ciekawości. Po co są te półokrągłe wcięcia w głowicy i półkola w uszczelce? Czy to są jakieś wzmocnienia uszczelki?

Pozdrawiam i liczę na pomoc.

: 2014-09-17, 20:49
autor: janusz
Ziomek, te wycięcia są po to, żebyś mógł odkręcić kółko zębate od wałka, albo je dokręcić - nasadem założonym na klucz dynamometryczny. Ja jak zakładam pokrywę klawiatury, to po całości, po całym obwodzie kładę silikon - najlepszy jest Elringa Dirko HT

: 2014-09-17, 20:54
autor: vixo
Możesz gwintowac

: 2014-09-17, 21:05
autor: wod2u
A ja miałem zakładaną nową ori uszczelkę przez Maca, posmarowana Dirko (jeśli dobrze pamiętam) tylko w półksiężycach i oczywiście nie ciekła. Niedawno zdejmowałem pokrywę sam i uszczelka została wklejona w te półksiężyce. Zostawiłem ją jak była, leżącą na głowicy, zrobiłem co miałem zrobić, a jak przyszło składać to tylko odtłuściłem całą uszczelkę i miejsca, w których przylega (głowica i pokrywa od spodu, z uszczelką na świece tak samo zrobiłem) i bez żadnych dalszych kombinacji złożyłem. I nic nie cieknie :-P Także odpuściłbym smarowanie całej, wystarczy trzymać się instrukcji.

: 2014-09-17, 22:11
autor: marlos90
też miałem ukręcony gwint w głowicy na środkowej śrubie, wziąłem poprawiłem gwint gwintownikiem, następnie szpilkę dobrałem, wkręciłem na klej do gwintów i teraz z góry mam nakrętkę, trzyma jak należy i Tobie też polecam tak zrobić

: 2014-09-17, 22:52
autor: ziomek
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
janusz, dzięki. Aż takim mechanikiem nie jestem, więc nie pomyślałem o tym. :-)
marlos90, a jakiej średnicy masz tę szpilkę? Śruba jest 6mm. Nagwintowałeś na 6mm, czy większą np. 8mm? Czy wcześniej rozwiercałeś otwór? Jeśli tak, to wiertłem o jakiej średnicy? Pójdzie mi od razu gwintownikiem 8mm, czy rozwiercić wiertłem 7mm?

: 2014-09-18, 07:15
autor: marlos90
szpilkę na 6mm dałem, bo coś tam jeszcze gwintu było ale śruby już nie trzymał i nic nie wierciłem. Poprawiłem gwintownikiem m6, i miałem taki długi pręt nagwintowany z budowlanego, dociąłem ciut więcej jak cała śruba ma długości i na czerwony klei do gwintów wkręciłem delikatnie ale do końca wkręciłem ile się dało i na drugi dzień przykręciłem pokrywę.

Tylko przy składaniu nie przesadź z siłą dokręcania nakrętki bo ciężko będzie wymienić taką szpilkę wkręconą na klei ;p

: 2014-10-11, 10:24
autor: ziomek
marlos90, zrobiłem, tak jak napisałeś, tylko że na niebieski klej, czyli chyba słabszy. Do tej pory nie zrobiłem dużo kilometrów, ale wszystko się trzyma. :-D
Jeszcze raz dzięki.

: 2014-11-14, 13:13
autor: nice-wawa
Potrzebuję namiar gdzie kupię uszczelkę do SR20 pod pokrywę klawiatury tą małą od świec ,bo wujek google słabo pomaga szukając wg katalogu nr 132712F200.

: 2014-11-14, 13:49
autor: PrzeRuSco

: 2014-11-14, 13:54
autor: nice-wawa
Właśnie widziałem tą z allegro ale wszędzie opisy że do SR20DET na 100% pasuje bo szukałem po numerze katalogowym ?.

: 2014-11-14, 14:00
autor: PrzeRuSco
Numer tej od DET'a 13271-65F00

: 2014-11-14, 14:10
autor: nice-wawa
To katalogowo inny numer ale czy podjedzie bez rzeźby .

: 2014-11-14, 14:31
autor: PrzeRuSco
http://www.ebay.com.au/itm/genuine-Gask ... 0944362362 na tej aukcji też piszą że pasuję do DE

: 2014-11-14, 15:36
autor: nice-wawa
Zadzwonię sobie do ASO zobaczę ile zaśpiewają .

: 2014-11-14, 15:53
autor: PrzeRuSco
O ile dobrze pamiętam to w wakacje dzwoniłem i coś koło 100 krzyknęli ale pewności nie mam.