Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] regulacja obrotów biegu jałowego

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
klonek
doświadczony forumowicz
Posty: 242
Rejestracja: 2009-12-09, 15:13
Lokalizacja: Płock

[P/WP11.144] regulacja obrotów biegu jałowego

Post autor: klonek » 2010-09-25, 10:44

da się samemu podkręcic obroty na biegu jałowym ? silnik teraz wpada w drobne wibracje i drży mi maska jak się stoi na swiatelkach jest to troche denerwujace jak wcisne pedal gazu i wskaznik obrotow podniesie sie doslownie o 2-3 mm to jest juz cichutko :)
Obrazek

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2010-09-26, 02:26

Kolego to nie jest vw golf 3 1,9 td gdzie jest pompa na linke . U nas za obroty odpowiada czujnik HDK . Jak Ci trzesie buda to masz za mala dawke paliwa. Dawke paliwa ustawia sie na komputerze .Musi sie polaczyc z autkiem . Powiem tak .Jesli masz pojecie o tym to mozesz sprobowac sam przesunac nastawnik pompy odrobine w kierunku prawego blotnika. Wtedy zwiekszach dawke. Jesli go przesuniesz w kierunku akumulatora to zmniejszasz dawke. Jezeli nie masz pojecia o tym to sie tego nie tykaj bo jak zwiekszysz za duzo dawke to bedziesz musial gasic go na piatce i hamulcu. Ale czasami tez nie uda sie zgasic.Powiem Ci tez ze juz przesuniecie o 0,1mm robi duza roznice. Zostales ostrzezony w kazdym badz razie. Najlepiej jedz do jakiegos pompiarza i on Ci podniesie dawke. Ma narzedzia do tego. Sprawdz tez kat wtrysku. .Nie gasnie Ci czasami?. Zrob autodiagnostyke.

[ Dodano: 2010-09-26, 09:26 ]
Moze juz tez zacinac sie suwak w pompie i jak nie pomoze regulacja dawki to nalezy go dotrzec. Wczesniej tego nie napisalem bo to noc i noc jest tak jak mowia od spania.

Awatar użytkownika
klonek
doświadczony forumowicz
Posty: 242
Rejestracja: 2009-12-09, 15:13
Lokalizacja: Płock

Post autor: klonek » 2010-09-26, 09:29

silnik nie gasnie pali tez na dotyk obroty nie faluja wszystko jest ok tylko wlasnie jest ich ciut za malo zastanawiam sie czy to moze byc od wymiany rozrzadu i paska na pompie
sam nie bede sie dotykal bo specem nie jestem :) trzeba bedzie odwiedzic fachowca
Obrazek

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2010-09-26, 11:49

Jesli przed wymiana rozrzadu bylo ok a rozumiem ze bylo bo piszesz ze teraz Ci tak robi to bedzie cos z rozrzadem. Mogli ruszyc pompe przy zakladaniu paska i przestawili kat wrtrysku, i w zwiazku z tym przestawili pasak zeby dobrze palil. Albo zalozyli zle pasek nie ruszajac pompy. Tutaj bym szukal przyczyny tego stanu rzeczy ze samochod drzy. Wobec tego bedziesz mial do sprawdzenia kat wtrysku z ewentualna korekcja paska rozrzadu.Teraz mala uwaga . Kat wtrysku ustawia sie czujnikiem. Wartosc tego kata(statycznego) to 0,89+/-0,08mm(oczywiscie dla pompy BOsch bo Zexela nie znam) Jesli bedzie pasek przestawiony to nie ustawisz kata wtrysku. Bedzie CI sie kat rozjezdzal. Mozna tez ustawic komputerowo ale musi sie polaczyc z autkiem ,ale najlepszy jest czujnik . Przedtem nie napisales ze byl wymieniamy rozrzad dlatego sugerowlem dawke. Czesc.

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-09-26, 12:53

To co napisał krzysiek byłoby optymalne ale doraźnie można też podregulować obroty na potencjometrze przy pedale gazu. Tyle że osobiście nigdy tego nie robiłem a tylko czytałem o tym na forum. Więc nie wiem którą śrubką to zrobić.

Awatar użytkownika
Andrzej
fanatyk nissana
Posty: 478
Rejestracja: 2009-12-09, 06:55
Lokalizacja: Bolechowo k/Poznania

Post autor: Andrzej » 2010-10-06, 18:36

Potencjometr przy pedale gazu był tylko w pierwszych P11- na pompie Zyxel - na Boschu juz go nie było, nie sądże by w P11.144 był ponownie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”