Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Słabo ciągnie 2.0TD

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

szparag86
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2010-07-31, 09:55
Lokalizacja: Września

[P/WP11.144] Słabo ciągnie 2.0TD

Post autor: szparag86 » 2010-07-31, 10:09

Witam. Zakupiłem primerkę wp11.144 2.0 td 90 km. Auto z 2000r z przebiegiem 206000km. auto od roku w Polsce miało jednego właściciela któremu ktoś uszkodził tylni błotnik i dlatego sprzedał. Mój problem polega na tym, że wg mnie to auto słabo przyśpiesza. Wymieniłem już wszystkie dostępne filtry i olej. Turbo delikatnie się poci ale pracuje. Zawór EGR jest sprawny ponieważ zaworek otwiera się i zamyka w środku bez problemu. Po auto diagnostyce wyskoczyło mi 12 czyli przepływka. Zmierzyłem napięcie w biało niebieskim przewodzie od przepływki bosh 4 przewody.Na nagrzanym silniku i jałowym biegu wynisło ok 4,3V. Czyli za dużo. Jeszcze nie miałem okazji nią porządnie pojeździć ale nie osiągnąłem prędkości wyższej niż 120 km/h. Czy przy tych danych mogę spokojnie kupić przepływkę? Nie chciałbym niepotrzebnie wyrzucać kasy w błoto, a nie mam nikogo znajomego od kogo mógłbym pożyczyć na chwilę przepływomierz i sprawdzić czy jest różnica. Dodam, że gdy odłączyłem przepływomierz to w jeździe nie było różnicy. Czy ten typ tak ma?? w Bravo jtd 105 km z uszk. przepływomierzem po odłączeniu go auto odzyskiwało moc i wigor. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
P.S. Kontrolka check engine nie pali się

Awatar użytkownika
ANDREW
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-10, 12:25
Lokalizacja: Lodz,Kutno

Post autor: ANDREW » 2010-07-31, 13:17

A mierzyłeś jakoś przyśpieszenie?Ten silniczek dynamiczny to nie jest swoją drogą.

szparag86
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2010-07-31, 09:55
Lokalizacja: Września

Post autor: szparag86 » 2010-08-01, 07:02

Jeszcze nie mierzyłem ale na 100% nie idzie tak jak powinna. No i V-max w granicach 120 km/h to nieporozumienie. Po za tym silniczek pali na strzała, pracuje równo i cichutko. Delikatnie czarny dym pojawia się tylko przy ostrym gazowaniu.

Awatar użytkownika
klonek
doświadczony forumowicz
Posty: 242
Rejestracja: 2009-12-09, 15:13
Lokalizacja: Płock

Post autor: klonek » 2010-08-01, 11:44

ten silnik dynamiczny nie jest przyspieszenia wyscigowki tez niema :lol: ale jak juz sie bujnie to idzie przynajmniej u mnie tak jest wczoraj wracalem z zakopanego do domu na autostradzie A4 rozpedzilem moja primerke do 190 km/h (i nie bylo z gorki :))
moja mierzona przeplywka ma 1,8V na biegu jalowym czyli mniej niz powinno a auto moim zdaniem jezdzi dobrze na calym zbiorniku pod sam korek czyli 57 litrach zrobilem 1035 km cala trase jechalem rowno ok 100 km/h

57 / 1034 X 100 = 5.50 Litra tyle wyszlo mi srednie spalanie moim zdaniem tez dobrze pomimo tego ze przeplywka pokazuje mi 1.8V
w miescie spalanie 8 litrow to jest u mnie norma ale nie uwazam ze to wina przeplywki poprostu ten silnik taki jest

a u ciebie jakie jest spalanie bo przy walnietej przeplywce z tego co sie orientuje nie powinno byc male
Obrazek

c@rlos

cat

Post autor: c@rlos » 2010-08-11, 22:53

Polecam sprawdzić/wywalić katalizator.

W końcu tam są tylko 2 śrubki (od przodu), odkręcić, lekko opuścić i wszystko będzie jasne.

Przy tym przebiegu (podejrzewam, że do tej pory nikt nawet o nim nie pomyślał) to może być twoja zmora.

Daj znać (najlepiej zrób fotki i wrzuć je tu) w jakim stanie on jest...
Być może jestem w błędzie, ale ostatnio wywaliłem kat. z Astry 1.7D bo też już się muliła

Awatar użytkownika
ANDREW
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-10, 12:25
Lokalizacja: Lodz,Kutno

Post autor: ANDREW » 2010-08-12, 14:13

Wywalenie kata w jakimś tam stopniu pomoże.Ale v max 120 to już coś nie tak chyba.Nie znam tego silnika ale miałem podobne problemy w 2.2Di w Almerze.Padła przepływka i v max spadł o 30km/h.No i wcześniej wywaliłem kata i była poprawa.

szparag86
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2010-07-31, 09:55
Lokalizacja: Września

Post autor: szparag86 » 2010-08-12, 21:04

Wszystko sprawdzę, 17.08 odbieram auto od malowania i muszę później je ładnie poskładać i wysprzątać. 21.08 jadę na tydzień wakacji więc konkretne działania podejmę pewnie dopiero za 2 tyg. Wszystko napiszę co i jak wyszło. A ta cała auto diagnostyka ze zworką spinaczem jest wiarygodna czy lepiej podjechać pod porządny komputer?? Pozdrawiam

rafo_15
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-07-03, 21:34
Lokalizacja: Zamość

Post autor: rafo_15 » 2010-09-19, 16:03

jestem nowy na forum i nie moge znalezc odpowiedniego tematu. A potrzebuje odnalezc w Primerze 2.0 Td czujnik polozenia walu.. pomoze mi ktos? :D

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-09-20, 18:10

rafo_15 dokładnie nie wiem gdzie jest ten czujnik ale czytałem na forum że jest gdzieś pod osłoną od paska rozrządu.

szparag86
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2010-07-31, 09:55
Lokalizacja: Września

Post autor: szparag86 » 2010-09-21, 18:21

Witam. Miałem nawał pracy więc dopiero dziś udało mi się napisać.
Byłem u elektryka po podłączeniu pod kompa i wykasowaniu starych błędów nic nie wyskakuje. Wszystko jest ok. Po prostu wydawało mi się, że auto jest mułowate bo przesiadłem się z benzyny. Po czterech tankowaniach do pełna średnie spalanie (jeżdżę głównie krótkie trasy do pracy ok. 15 km w jedna stronę z czego 5 km po mieście a resztę na trasie ale i tak co chwile światła są ) wyszło 7,18 litra. W trasie na wakacje do Zakopca (530 w jedną stronę) wyszło mi 6,36 w 4 osoby i z bagażem po dach przy średniej prędkości 110-120. Więc tragedii nie ma. Maksymalnie jechałem 170. Więcej nie próbowałem. Czasami tylko miga mi i mruży kontrolka od poduch ale to pewnie przez kabelek o którym czytałem na forum. I muszę wyjąć liczniki i odświeżyć luty bo wskaźnik paliwa i temperatury i paliwa wariuje.P.S. a co do V max 120 to mija wina pomyłkowo po moim grzebaniu pod maską nie podłączyłem przepływki i może to było powodem, zreszta test robiłem na wiejskiej drodze i nawewt nie było gdzie się rozpędzić.m Pozdrawiam i dziękuję

Awatar użytkownika
klonek
doświadczony forumowicz
Posty: 242
Rejestracja: 2009-12-09, 15:13
Lokalizacja: Płock

Post autor: klonek » 2010-09-24, 14:30

rafo_15, przejzyj ten temat powinien ci pomoc

kliknij tu moze pomoze :)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”